Trošarina se, če je v zvezi s prevozom trošarinskih izdelkov med državami članicami prišlo do nepravilnosti, zaradi katerih je treba v skladu s 1. odstavkom 16. člena ZTro obračunati trošarino, obračuna v skladu s tem zakonom. Če je nepravilnost storjena na ozemlju Republike Slovenije, so izpolnjeni zakonski pogoji, na podlagi katerih carinski urad zaveže družbenika in tožečo stranko k plačilu trošarine.
subvencija - subvencija za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja - pogoji za dodelitev subvencije - prodajna pogodba - izročilna pogodba
Po določbi 26.e člena ZNSVS pripada subvencija za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja z nakupom, gradnjo, rekonstrukcijo ali spremembo namembnosti tisti mladi družini, ki ima sklenjeno prodajno pogodbo ali pridobljeno pravnomočno gradbeno dovoljenje po 1. marcu 2006, če izpolnjuje pogoje iz ZNSVS. Ker gre za dodeljevanje subvencij iz javnih sredstev, je treba navedeno določbo restriktivno tolmačiti. V danem primeru tožnica v postopku ni predložila prodajne pogodbe, marveč izročilno pogodbo, katere pravna narava je povsem drugačna. Dejstvo, da je izplačala določena finančna sredstva preostalima dednima upravičenkama, za kar je najela kredit, na pravilnost izpodbijane odločbe nima vpliva.
ZBPP člen 11, 12, 13, 31, 31a. ZSV člen 27a, 27a/2, 27a/5.
brezplačna pravna pomoč - pristojni organ za odločanje o prošnji - finančni položaj prosilca - ugotavljanje višine lastnega dohodka - rubež
Na podlagi 2. odstavka 27. a člena ZSV se pri ugotavljanju lastnega dohodka vsi prejemki in dohodki upoštevajo v višini, s katero upravičenec razpolaga po plačilu davkov in obveznih prispevkov za socialno varnost. Na podlagi 5. odstavka 27. člena ZSV se od lastnega dohodka odštejejo izplačane preživnine, medtem ko rubeži niso določeni kot zakonska izjema za priznanje brezplačne pravne pomoči. Zato se rubeži ne morejo upoštevati.
Za odločanje o prošnji za brezplačno pravno pomoč je pristojen organ za BPP tistega sodišča, na območju katerega ima prosilec stalno ali začasno prebivališče. V zadevah upravnih sporov je pristojni organ za BPP pri Upravnem sodišču (3. alinea 1. odstavka 31. a člena ZBPP).
ZDIJZ člen 5, 5/1, 6, 6/1, 6/1-2, 6/1-8, 21, 22, 22/4. ZInfP člen 10, 10/3.
informacija javnega značaja - dostop do informacij javnega značaja - dokazno breme - zloraba pravice - navajanje novih dejstev - varstvo poslovnih skrivnosti - tožnik v upravnem sporu
Določba 3. odstavka 10. člena ZInfP je lex specialis glede na določbo 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v tem smislu, da se določba 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v zadevah dostopa do informacij javnega značaja ne uporablja.
Tožena stranka je v obrazložitvi izpodbijanega akta, ki se nanaša na 2. točko izreka izpodbijanega akta, pravilno izhajala iz argumentacije tožeče stranke, ki je uveljavljala izjemi po 8. in 9. točki 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, in ni obravnavala tudi izjeme iz 2. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, saj tožeča stranka te izjeme v prvostopenjski odločbi niti ni omenjala. Zato tožeča stranka te izjeme ne more uveljavljati v upravnem sporu. Pri tem sodišče pripominja, da glede na upravno-sodno prakso v primerljivih zadevah zgolj sklicevanje na izjemo v smislu varstva poslovnih skrivnosti ni zadosti, saj mora tožeča stranka izpolniti dokazno breme in utemeljiti, zakaj, v katerih elementih in kako bi razkritje zahtevanih dokumentov nesorazmerno poseglo v varstvo poslovnih skrivnosti tožnika v razmerju do varstva javnih koristi. Tako obrazložena izjema mora biti vsebovana že v prvostopenjski odločbi v upravnem postopku, ker to zahteva določilo 2. odstavka 21. člena ZDIJZ, prav tako tudi določilo 4. odstavka 22. člena ZDIJZ, pa tudi določilo 26. člena ZDIJZ.
Izjeme je treba razlagati ozko, vendar pa ne tako, da bi bila razlaga preveč toga glede na namen zakonske določbe in zakonsko besedilo. Narava in namen besedila 8. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ sta taka, da je treba pojem „zaradi“ razlagati fleksibilno, saj ni mogoče vedno objektivno in povsem zanesljivo ugotoviti, ali je bil določen podatek pridobljen ali sestavljen ravno (oziroma izključno) zaradi sodnega postopka.
informacija javnega značaja - javno dostopne informacije - dostop do podatkov baz - on-line dostop
Ker so zahtevane informacije javno že dostopne preko spletnih strani, organ prosilcu podatkov v skladu s petim odstavkom 6. člena ZDIJZ ni dolžan posredovati.
On-line dostopa do podatkovnih baz organa po ZDIJZ ni mogoče zahtevati.
Razlogi, zaradi katerih tožnik potrebuje zahtevane informacije, za odločitev v zadevi niso pomembni.
ZBPP člen 34, 34/2. ZUP člen 7, 7/1, 9, 9/1, 138, 138/1, 237, 237/2, 237/2-3.
varstvo pravic stranke - načelo zaslišanja stranke v postopku - pravica do izjave stranke o odločilnih dejstvih - finančni položaj prosilca
Dejstvo o tem, koliko odpade povprečno dohodka na družinskega člana, bi moralo biti razčiščeno v upravnem postopku oziroma bi morala tožena stranka o tem dejstvu izpeljati celovito dokazno oceno ob upoštevanju tožnikovih pojasnil in argumentov. V pozivu na podajo izjave z dne 23. 4. 2010 tožena stranka od tožnika ni zahtevala točnega podatka glede stroškov preživljanja otroka, ampak ga le vprašala, kje biva sin, kdo ga preživlja oziroma kako je poskrbljeno za njegovo oskrbo, varstvo, vzgojo in preživljanje. Tožnik je sicer navedel, da ga preživljata oba, vsak tisti teden, pri katerem je sin, a je tožnik v prošnji tudi navedel, da prosi za pravno pomoč v postopku razveze, ker žena slabo skrbi za otroka. Ker tožnik v tožbi uveljavlja, da prispeva več kot polovico k preživljanju otroka, je navedena pomanjkljivost v izvajanju dokazov, ko tožena stranka ni pozvala tožnika, da natančneje pojasni delež stroškov za otroka, lahko vplivala na zakonitost in pravilnost odločitve.
EZ člen 71. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost (2008) člen 3, 4.
električno omrežje - soglasje za priključitev - samostojni priključek - obstoječ priključek - vrsta objekta
Višina objekta je eden od pogojev za določitev vrste objekta. Omenjeni podatek je pomemben iz razloga, ker Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost v 3. členu določa, da je manj zahteven objekt vsak objekt, ki ni uvrščen niti med zahtevne nit med nezahtevne ali enostavne objekte. Pri tem 4. člen Uredbe le glede nezahtevnih in enostavnih objektov določa, da ne smejo imeti samostojnih priključkov.
ZKGZ člen 8, 9, 10. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2002 (2002) člen 3, 3/3, 8.
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - odmera zborničnega prispevka - zavezanec za plačilo prispevka - članstvo zavezanca v drugih zbornicah - kmetijska zemljišča - solastninska pravica na nepremičnini
Zbornični prispevek se odmeri vsakemu (so)lastniku kmetijskega zemljišča samostojno od njegovega katastrskega dohodka. Članstva v Odvetniški zbornici pri odmeri prispevka ni mogoče upoštevati.
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine tožeči stranki je v 17. členu ZTro, in sicer, tako kot pravilno navajata oba organa, v 6. točki 3. odstavka 17. člena ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakršnokoli povezavo s spornimi trošarinskimi izdelki, in je tako plačnik trošarine tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena tega zakona, ob osebah, ki nezakonito (med drugim) vnesejo iz druge države članice trošarinske izdelke v smislu 16. člena tega zakona.
ZDoh-1 člen 106, 106/4. ZPIZ-1 člen 397. ZDoh-2 člen 112, 112/4.
dohodnina - davčna olajšava - osebna olajšava - nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja - delo s skrajšanim delovnim časom - nadomestilo plače
Po določbi 4. odstavka 106. člena ZDoh-1 se rezidentu, ki prejema nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja kot delovni invalid po predpisih, ki urejajo obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje v Sloveniji, prizna zmanjšanje dohodnine v višini 14,5 % odmerjenega nadomestila. Sodišče se strinja s stališčem, da se navedena določba, ob njeni pravilni razlagi, nanaša le na prejemnike nadomestila po rednih določbah ZPIZ-1 in ne prejemnike, ki jim je bilo nadomestilo priznano na podlagi določb ZPIZ, pa čeprav z uporabo prehodnih določb ZPIZ-1. Da je temu tako, dodatno potrjuje tudi ureditev obravnavane olajšave v 4. odstavku 112. člena ZDoh-2, po katerem se za nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja ne šteje nadomestilo plače zaradi dela s skrajšanim delovnim časom, ki ga izplačuje delodajalec v skladu s 397. členom ZPIZ-1. Gre za jasnejšo določbo, s katero pa se ureditev olajšave iz prej veljavnega ZDoh-1 vsebinsko ne spreminja.
upravni postopek - davčni postopek - inšpekcijski postopek - stroški postopka
V konkretnem primeru je bilo izdanih več odločb, v okviru katerih je organ odločal tudi o stroških postopka po ZUP. Te je stranka dolžna priglasiti do izdaje vsake posamične odločbe. Tožnik z zahtevkom za povrnitev stroškov postopka ne more uspeti oziroma ne more ponovno zahtevati odločitve o zadevi, o kateri je bilo že odločeno.
ZDavP-2 člen 87, 102. Pravilnik o izvajanju ZDavP člen 40, 41, 42, 43.
trošarina - davčna izvršba - odlog davčne izvršbe
Pogoji za odlog plačila davka so določeni v 102. členu ZDavP-2 v povezavi s 40. členom do 43. členom Pravilnika, pogoji za odlog izvršbe pa so določeni v 87. členu ZDavP-2. V konkretni zadevi ni bilo ugotovljeno, da bi bili izpolnjeni kriteriji za ugotavljanje hujše gospodarske škode, ki so v skladu s 102. členom ZDavP-2 kumulativno določeni v 40. členu Pravilnika. Prav tako v zadevi niso izpolnjeni pogoji za odlog davčne izvršbe po 87. členu ZDavP-2.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - vsebinski kriterij - verjetni izgled za uspeh - razveza zakonske zveze - dodelitev mladoletnih otrok - določitev preživnine
Zakonska določba 24. člena ZBPP zavezuje sodišče, da v vsakem primeru ugotovi okoliščine primera, po katerih bi bilo mogoče zaključiti, da zadeva ni očitno nerazumna, oziroma da ima prosilec v zadevi verjetne izglede za uspeh, ter da je zadeva pomembna za njegov osebni in socialno-ekonomski položaj, oziroma je pričakovani izid zadeve za prosilca ali njegovo družino življenjskega pomena.
Tožnik glede na zakonsko določbo 65. člena ZZZDR o razvezi zakonske zveze nima verjetnega izgleda za uspeh, ker bo zakonska zveza razvezana kljub tožnikovemu morebitnemu nasprotovanju, glede same vzgoje, dodelitve in stikov z otroki pa mora sodišče poskrbeti za koristi otroka in to po uradni dolžnosti.
ZZelP člen 9, 9/1, 9/2, 9/4. ZGO-1 člen 211, 212, 213. Odlok o občinskih taksah v Občini Dravograd (2007) člen 1, 2, 2/2, 3. ZFO-1 člen 9.
občinska taksa - oglaševanje na javnih mestih - grajeno javno dobro
V konkretnem primeru je sporno, ali je podana podlaga za odmero občinske takse za oglasna sredstva. Na podlagi Odloka o občinskih taksah v občini Dravograd so takse predpisane tudi za oglaševanje na javnih mestih. Za plačilo tovrstne takse je pomembno dejstvo, da taksni predmet stoji na javnem mestu oziroma na javni površini.
Gradnja brez predpisanega gradbenega dovoljenja se šteje kot nelegalna gradnja, sankcija za tako grajeni objekt je po določbi 152. člena ZGO-1 njegova odstranitev. Tudi sicer nedovoljene gradnje po poteku določenega časa ni mogoče šteti kot dovoljene, razen če zakon izrecno ne določa drugače, kar po ZGO-1 velja za objekte zgrajene pred letom 1967.
ZKGZ člen 4, 4/6, 8, 8/1, 9, 9/1, 9/1-1, 23, 23/1, 23/1-1, 23/2. ZDoh-2 člen 73. ZUP člen 9, 144, 144/1, 144/1-2, 171, 214. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2008 (2008) člen 2, 2/2.
zbornični prispevek - zbornični prispevek fizičnih oseb - odmera zborničnega prispevka - članstvo v zbornici - osnova za odmero - preizkus izpodbijane odločbe - absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka
V obravnavanem primeru je sporna odmera zborničnega prispevka za leto 2008. Po določbi 2. odstavka 23. člena ZKGZ-UPB1 je osnova za zbornični prispevek A katastrski dohodek kmetijskih in gozdnih zemljišč, ugotovljen za preteklo leto po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka, in za fizične osebe katastrski dohodek, zmanjšan zaradi naravnih nesreč, požara ali drugih izrednih dogodkov, ki jih ni bilo mogoče preprečiti, oziroma katastrski dohodek, zmanjšan za oprostitve v skladu z zakonom, ki ureja dohodnino. Stopnja za odmero zborničnega prispevka A znaša 4 % od osnove, vendar ne manj kot pavšalni znesek v višini 2.000,00 SIT. V odločbi organa prve stopnje ni mogoče preveriti osnove za odmero, zato odločbe ni mogoče preizkusiti, kar predstavlja absolutno bistveno kršitev pravil postopka.
ZGD-1 člen 3, 3/6, 7, 7/1. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 (2007) člen 3, 3-1, 3-2, 3-3, 27. 27-1, 28. 28/1, 28/1-1, 28/1-11, 28/1-12, 28/5. Uredba Komisije (ES) št. 1474/2006 z dne 5. oktobra 2006 o spremembi uredb (ES) št. 2771/1999 in (ES) št. 1898/2005 glede uskladiščenja intervencijskega masla za prodajo člen 18, 18-13. Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 27.
javni razpis - neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - vlagatelj kot samostojni podjetnik - izpolnjevanje razpisnih pogojev
V primeru fizične osebe in samostojnega podjetnika gre namreč za enotno in nerazdružljivo subjektiviteto. Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja in za enotnost osebnega in podjetniškega premoženja in je odgovoren za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Predračun za načrtovano naložbo, ki se glasi na vlagatelja kot samostojnega podjetnika, se mora šteti za dokazilo vlagatelja kot fizične osebe v postopku javnega razpisa za dodelitev sredstev.
zemljiški kataster - mejna obravnava - urejanje in evidentiranje meje
Kot izhaja iz podatkov v upravnih spisih, je tožnica preklicala podpis, dan na mejni obravnavi, z utemeljitvijo, da ji je bil dokument predstavljen na način, ki ni omogočal vednosti o vseh relevantnih podatkih v zvezi z izmero predmetnega zemljišča, na ustni obravnavi pa je izjavila le, da se z mejo ne strinja. Tudi v tožbi tožnica ni podala konkretnih navedb, ki bi bile lahko relevantne za drugačno odločitev sodišča. V situaciji, ko v upravnem postopku urejanja meje po določbah ZENDMPE meja še vedno ostane sporna, je edina možna rešitev, da se sproži sodni postopek ureditve meje, upravni postopek ureditve meje po ZENDMPE pa se v tem primeru ustavi (6. odstavek 29. člena ZENDMPE).
zemljiški kataster - ureditev meje - mejna obravnava - urejanje in evidentiranje meje - neudeležba na ustni obravnavi - domneva o strinjanju s predlagano mejo
Ker se tožnik, ki se s prikazano mejo ni strinjal, neupravičeno ni udeležil ustne obravnave, se v skladu z 38. členom ZEN, šteje, da se strinja s potekom predlagane meje.