Številka 21, letnik VI
10. junij 2014

Facebook Twitter
TFL Glasnik

Naša zadnja gostja v letošnji sezoni TFL Glasnika je gospa Nataša Godec, a ne brez razloga. Želeli smo izbrskati kaj dobrega za čas počitnic. Sogovornica je terapevtka refleksne masaže stopal, druge uči tudi bolj ezoteričnih veščin in je poznavalka človeških duš. Kaj nam sporoča? »Vedno je lahko kaj še bolje, vedno imamo še rezervo v smislu ljubezni, zdravja, dela, odnosov itd., in to me zelo pritegne, mi je zelo zanimivo. Zdi se mi, da bi bilo sicer kar malo dolgčas.«

Zakon o finančni upravi (ZFU), ki je bil sprejet marca letos, med drugim podrobneje ureja tudi naloge, pooblastila ter posebnosti dolovnopravnih razmerij uslužbencev v finančni upravi. Pri vsebini nalog finančne uprave ZFU izhaja iz obstoječih nalog inštitucij, ki se združujeta, to je Davčne uprave Republike Slovenije in Carinske uprave Republike Slovenije. Novost pa je natančna opredelitev pooblastil uradnih oseb, ki jih ZFU predvideva. Kot smo napovedali v prejšnji številki TFL Glasnika, se bomo danes posvetili predvsem uradnim osebam po ZFU in njihovim pooblastilom.

Vabljeni k branju!

Nataša Godec: Svet lahko spreminjamo samo skozi sebe

Nataša Godec

TFL Glasnik:
Gospa Nataša Godec, ste zadnja gostja v letošnji sezoni TFL Glasnika. Tudi zato, da se dotaknemo delovanja telesa in energij v njem. Da naredimo kaj dobrega zase med počitnicami. Ste terapevtka refleksne masaže stopal, druge učite tudi bolj ezoteričnih veščin in ste poznavalka človeških duš. Ljudi zaznavate na poseben način in ste tudi izjemno nalezljivo pozitiven človek. Na kaj ste pri svojem dosedanjem delu najbolj ponosni?

Nataša Godec:
V bistvu je to povezano z življenjem in ne samo z delom. Če si kaj strastno želim z vsem svojim bitjem in srcem, potem imam jasen namen in sem vztrajna, predana in disciplinirana na poti do tistega cilja. Sem stoodstotno prepričana, da bom to tudi dosegla. Pogosto mi sicer ni najbolj jasno, kako bom dosegla cilj, kako bom šla čez ovire, a ne obupam, tudi neuspehi me ne odvrnejo od cilja. Na to sem najbolj ponosna.

TFL Glasnik:
Je bilo to, s čimer se zdaj ukvarjate, eden od tako doseženih ciljev?

Nataša Godec:
Da, eden od ciljev v tej smeri.

 

TFL Glasnik:
Preden se lotiva pogovora, bi rekla, da znate na nek način človeka začarati s to svojo energijo in pozitivnim pristopom. Tisti, ki jih poznam in so vas obiskali, uživajo z vami in govorim tudi iz lastne izkušnje. Povejte, od kod vse to?

Nataša Godec:
Še sama ne vem natančno – preprosto, ko začnem terapijo, se sprostim, naravnam, odprem in energija gre skozi mene. Začutim človeka, se povežem z njim na spoštljiv in ljubeč način - in potem se vse odpre. Nič ne razmišljam, samo čutim. Približno tako to deluje.

Nataša Godec

 

TFL Glasnik:
Tudi ljudje se vam odprejo, počutijo se sproščeno in so zadovoljni.

Nataša Godec:
Drži. Ljudje se sprostijo, pozabijo na vsakdanje skrbi. Zelo se čuti sprejemanje, spoštovanje, ta topli način sprosti obrambe, maske padejo. Ustvarimo človeški stik na globljih ravneh.

 

TFL Glasnik:
Ali so za to kriva stopala? Kaj vse se skriva v stopalih? Je na teh skicah stopal vse naše telo? Vem, da zaznavate neravnovesja, blokade in marsikaj drugega.

Nataša Godec:
V bistvu imamo na stopalih območja, ki jim rečemo refleksne cone, te pa so povezane z vsemi organi, z vsemi organskimi sistemi. Ko tretiram ta območja, vplivam na vse telo tako, da se vzpostavi ravnovesje v telesu in s tem aktivira ter omogoča telesne mehanizme samozdravljenja. Tako spodbudim imunski sistem, dosežem mišično sprostitev, optimalnejšo cirkulacijo krvi in limfe ter neoviran pretok živčnih impulzov. V bistvu čutim refleksno cono na fizični in energijski ravni in na tak način dobim kar nekaj informacij. Potem čutim človeka samega, kar mi veliko pomeni. In opazujem. Ko pridete k meni, sem pozorna na vse: vidim, kako se vedete, kako se gibljete, s kakšnim glasom govorite, kaj mi poveste. V bistvu govorica telesa. Vse to sestavim v neko celoto in izhajam iz tega. Vse informacije so mi zelo pomembne in sem pozorna z vsemi svojimi čutili pa še z intuicijo.

 

TFL Glasnik:
Pravi psihoterapevt! V tej sodobni družbi to res potrebujemo, saj smo vsi zaprti, nesproščeni. Tudi zato sem vas povabila k pogovoru, ker je ta poslovni svet, v katerem se gibljemo, malce preveč zaprt za te stvari.

Nataša Godec:
Bistvo je, da se ljudje začutimo na drugačen način, da se bolje povežemo sami s seboj. Da ozavestimo tudi, kje še imamo rezervo; kaj bi bilo dobro, da spremenimo, ker nam stari način ne služi več; kje še lahko 'pridemo naprej', katera področja smo morda malo zanemarili. Zdi se mi zelo pomembno, da smo bolj celostni, da se sprejmemo taki, kot smo.

Nataša Godec

 

TFL Glasnik:
In veliko tega dobijo pri vas po taki terapiji. Kaj pa povezava z možgani? S conami, ki jih tretirate, sporočate možganom, da se lahko spravijo tudi k spreminjanju navad. Na bolje, seveda.

Nataša Godec:
Vedno zelo dobro zmasiram cono možganov oziroma cele glave, kar je v bistvu prva stvar, ki je zelo pomembna. Da se vzpostavlja ravnovesje v telesu, se začne pri glavi, pri možganih.

 

TFL Glasnik:
Ali vsakemu, ki pride k vam, »predpišete« oziroma mu rečete, kaj naj dela? Ali lahko daste človeku orodja, da lahko vpliva na svojo energijo, na svojo srečo, na svoj uspeh? Na vse tisto, kar mu je pomembno. Ali v bistvu kaj dosežete že s terapijo?

Nataša Godec:
V bistvu oboje. Z masažo refleksnih con in energijo, ki teče skozi mene, vplivam na človeka, da se začne vzpostavljati ravnovesje tam, kjer je bilo porušeno. Na tak način se izboljša splošno počutje, povečata se vitalnost in raven energije; mišice se sprostijo, spodbudi se presnova in delovanje imunskega sistema, pospeši odstranjevanje odpadnih snovi, uravnoteži delovanje žlez, izboljša prekrvitev, pospeši pretok limfe – tisto, kar začutim, potem človeku povem in svetujem, kaj bi bilo še dobro narediti. Moj cilj je vedno, da človeka naučim loviti ribo, ne pa da mu jo sama ujamem namesto njega. Pogosto svetujem še kakšne druge metode in tehnike, pokažem kakšno vajo ipd., vse z namenom, da bi bil človek bolj zdrav, bolj celosten.

 

TFL Glasnik:
Veliko sva se pogovarjali tudi o moških in ženskih energijah. Kako je s tem? Razlike so, kaj pa vendarle lahko naredimo, da premagamo to razliko? To sprašujem tudi zaradi poslovnega sveta, ki morda potrebuje te rešitve.

Nataša Godec:
To je vsekakor izziv. Prepričana sem, da je tukaj mogoče narediti most. Koristno bi bilo, da bi se me, ženske, čim več naučile o moških, kako delujejo. In obrnjeno. Ko bi se tako oba spola bolje spoznala, bi lažje premoščali razlike. V poslovnem svetu namreč tudi ženske po navadi delujemo z moško energijo. Včasih je izziv preklopiti in delovati z žensko energijo.

Nataša Godec

 

TFL Glasnik:
Kakšna je moška in kakšna je ženska energija?

Nataša Godec:
Moška energija je ciljno usmerjena – vizija, poslanstvo, projekti, boj za ideale, izzivi, tekmovalnost, urniki, v bistvu en fokus. Ženska energija pa je razpršena, ima več fokusov. Je ljubeča, strastna, nežna, hranljiva, potrpežljiva, vztrajna. Je kot voda, ocean - včasih mirna, včasih divja, nevihtna; igriva in živahna. To je v bistvu življenje, to so čutila, vonjave, dotiki. Obe energiji zelo dobro sodita skupaj, potrebujeta druga drugo, škoda je, da ju ne bi dobro spoznali in znali tudi izražati, uporabljati. Tudi v poslovnem svetu.

 

TFL Glasnik:
Ali so ženske v poslovnem svetu enako uspešne tudi z žensko energijo?

Nataša Godec:
Deluje, s kančkom modrosti in občutka, kdaj in kako. Samo z žensko energijo v poslovnem svetu ne gre, ker je poslovni svet že v zasnovi moška energija. Žensko energijo je zelo lahko kombinirati: komunikacija, povezovanje, srčnost, vztrajnost, potrpljenje.

 

TFL Glasnik:
Torej bi bil recept za uspešno žensko nekaj moške energije, kombinirane (v pravem trenutku) z nekaj ženske energije?

Nataša Godec:
Najprej izhajamo iz sebe, najprej je treba v sebi čim bolj spoznati, sprejeti in integrirati moško in žensko energijo, da jo potem lažje izražamo. Šele od te točke, ko znaš preklapljati, ko znaš izhajati iz sebe, kar je najbolj pomembno, lahko deluješ navzven.

 

TFL Glasnik:
Pa se znamo sami prepoznati, kakšni smo? Verjetno je to največji izziv.

Nataša Godec:
Sami sebe težko vidimo in je drugim, ki nas pogledajo od zunaj, lažje prepoznati, kako in kaj. Drug v drugem se lahko ogledamo, smo si zrcala. Pri terapiji, če začutim, včasih rečem tudi kaj o tem.

Nataša Godec

 

TFL Glasnik:
Koliko ljudi iz vaše prakse ima po vašem mnenju ustrezno objektiven pogled nase? Vi jim to odprete, postavite jim zrcalo.

Nataša Godec:
V glavnem se ne poznamo prav dobro. Sploh pa ne na nefizičnih nivojih, ko gre za energije, naše bistvo, duha, duhovnost.

 

TFL Glasnik:
To bi nam zelo koristilo. Če imaš zrcalo, veš, iz česa izhajaš, lahko si uspešnejši, srečnejši. Kje se lahko tega naučimo?

Nataša Godec:
To je vseživljenjsko delo za sebe, to je proces, da se zavedamo tega, da skozi sebe spreminjamo svet. Ko mi postanemo bolj prizemljeni, ljubeči, pristni, celostni, se spreminja tudi okolica. Obrnjeno ne gre. Vedno je lahko kaj še bolje, vedno imamo še rezervo v smislu ljubezni, zdravja, dela, odnosov itd., in to me zelo pritegne, mi je zelo zanimivo. Zdi se mi, da bi bilo sicer kar malo dolgčas. Da je lahko vedno bolje, da se vedno najde prostor za razvoj, za izboljšave, se mi zdi zelo privlačno.

 

TFL Glasnik:
Kakšno je vaše sporočilo Slovencem? Kaj lahko naredimo za sebe v dveh mesecih počitnic, da bomo septembra takšni, kot se nam zdi, da bi morali biti?

Nataša Godec:
Vredno se je potruditi in si ustvariti zadovoljujoče življenje, ki ga je vredno živeti - z veliko radosti, lepote in obilja vseh vrst.

Med počitnicami naj se naužijejo čim več ženske energije … Ampak naj bom pravilno razumljena. Ženska energija so sonce in morje, narava, dobra hrana, počitek, razvajanje, masaže …

Pogovarjala se je: Zlata Tavčar
Foto: Jure Horvat

Nataša Godec

Zakon o finančni upravi – uradne osebe in njihova pooblastila

Zakon o finančni upravi (v nadaljevanju ZFU), ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 25/2014, in velja od 12.4.2014, opredeljuje naloge finančne uprave v 11. členu. Naloge finančne uprave so:

  • odmera in obračun obveznih dajatev,
  • carinjenje blaga,
  • finančni nadzor,
  • finančna preiskava,
  • nadzor nad prirejanjem iger na srečo,
  • nadzor nad prijavo vnosa in iznosa gotovine na območje ali z območja EU,
  • nadzor nad vnosom, iznosom, tranzitom in prenosom blaga v skladu s carinskimi predpisi ter predpisi, s katerimi so določeni posebni ukrepi zaradi interesov varnosti, varovanja zdravja in življenja ljudi, živali in rastlin, varstva okolja, varovanja kulturne dediščine, varstva pravic intelektualne lastnine ter ukrepi trgovinske politike,
  • izvršba
  • odločanje v drugih upravnih postopkih, po predpisih, za izvajanje katerih je pristojna finančna uprava,
  • odločanje v postopku o prekršku, po predpisih za nadzor nad izvajanjem katerih je pristojna finančna uprava,
  • izvajanje ukrepov zunanjetrgovinske in skupne kmetijske politike, za izvajanje katerih je pooblaščena finančna uprava,
  • hramba, prodaja in uničenje zaseženega, odvzetega, odstopljenega ali najdenega blaga ter nadzor nad uničenjem blaga,
  • sodelovanje in izmenjava podatkov z organi EU, pristojnimi organi držav članic EU in pristojnimi organi drugih držav ter sodelovanje z mednarodnimi organizacijami in strokovnimi združenji z delovnega področja finančne uprave,
  • sklepanje vnaprejšnjih cenovnih sporazumov in sporazumov o načinu izmenjave podatkov s področja dela finančne uprave,
  • zbiranje, preverjanje, analiziranje, hramba statističnih podatkov o blagovni menjavi z državami članicami EU in tretjimi državami ter posredovanje teh podatkov organu, pristojnemu za državno statistiko,
  • obveščanje zavezancev o izvajanju predpisov,
  • proučevanje in analiziranje delovanja sistema obveznih dajatev ter zagotavljanje obvladovanj tveganj,
  • spremljanje izvajanja predpisov iz pristojnosti
  • opravljanje računovodskih in finančnih nalog pri pobiranju obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti,
  • opravljanje drugih nalog, določenih z zakonom ali drugim predpisom.

Za opravljanje nalog finančne uprave ZFU pooblašča uslužbence finančne uprave v okviru delovnega mesta, za katerega imajo podpisano pogodbo o zaposlitvi.

Uradne osebe, ki imajo posebna pooblastila, opredeljuje 13. člen ZFU in jih taksativno našteva. Uradne osebe po ZFU so:

  • inšpektor,
  • carinik,
  • preiskovalec,
  • kontrolor in
  • izterjevalec.

Pooblastila uradnih oseb so našteta v 14. členu in so sledeča:

  1. ugotavlja identiteto osebe in status zavezanca,
  2. zbira in pridobiva obvestila ter podatke,
  3. zahteva predložitev podatkov, listin in dokumentov in drugih zapisov ter zavaruje podatke,
  4. uporablja tehnične pripomočke za fotografiranje ali snemanje,
  5. odvzame in pregleduje vzorce blaga,
  6. ugotavlja namensko uporabo označenih energentov in vsebnosti sredstev za označevanje energentov,
  7. zaseže listine, dokumente, nosilce zbirk podatkov in druge stvari,
  8. vstopa na zemljišča, v prostore in objekte ter jih pregleda,
  9. pregleduje naprave, blago in druge stvari,
  10. ustavi prevozna sredstva,
  11. pregleduje in preiskuje prevozna ter prenosna sredstva,
  12. opravi varnostni pregled,
  13. pregleduje osebe,
  14. uporablja prisilna sredstva,
  15. prepove opravljanje dejavnosti in zapečati poslovne prostore, poslovne knjige in drugo dokumentacijo,
  16. uporabi tehnično opremo, službene pse, službena vozila s prednostjo,
  17. zadrži kršitelja,
  18. opravlja druga dejanja, ki so v skladu z namenom opravljanja nalog finančne uprave.

Pooblastila so različno opredeljena za različne uradne osebe. V nadaljevanju navajamo naloge, za katere je posamezna uradna oseba pooblaščena, skladno s predhodnim odstavkom:

  • Inšpektor pri izvajanju nalog izvršuje pooblastila iz 1. do 18. točke.
  • Carinik in preiskovalec pri izvajanju nalog izvršujeta pooblastila iz 1. do 18. točke.
  • Kontrolor pri izvajanju nalog izvršuje pooblastila iz 1. do 9. točke in 18. točke.
  • Izterjevalec pri izvajanju nalog izvršuje pooblastila iz 1. do 4. točke, 7. do 9. točke in 18. točke.

Uporabo prisilnih sredstev ZFU dovoljuje, poleg cariniku, tudi inšpektorju in preiskovalcu, vedar le pod pogojem, da so pri izvajanju posameznih nalog posebej izpostavljeni nevarnosti. Pri uporabi prisilnih sredstev gre za izrazit poseg v človekove pravice in svoboščine, zato ZFU predvideva njihovo uporabo skladno z načelom sorazmernosti. Dovoljeni so le, če z milejšimi ukrepi ni mogoče obvladati upiranja oziroma odvrniti napada določene osebe. Ker je uporaba prisilnih sredstev zelo občutljiv instrument, ZFU v 43. členu ureja tudi način obravnave pripomb ter postopek, povezan s pritožbo zaradi kršitev človekovih pravic. Za obravnavo pripomb je pristojen predstojnik Generalnega finančnega urada, za obravnavo pritožbe pa bo odločala štiričlanska komisija, ki bo sestavljena iz predstavnikov finančne uprave, sindikata in ministrstev.

Davčna uprava Republike Slovenije je 16. decembra 2010 izdala pojasnilo, da je d. n. o. v skladu z zakonskimi določili dolžna takoj po sprejemu letnega poročila (bilance) pripisati dobiček kapitalskim deležem družbenikom in da je takšen pripis dobičkov v trenutku pripisa obdavčen kot izplačilo dividende. Takšna razlaga je med zavezanci povzročila veliko nejevolje, saj so davek morali plačevati od dohodkov, ki jim dejansko še niso bili izplačani. Ustavno sodišče je na podlagi pobude zavezancev odločilo, da je bila ureditev protiustavna.

Tretji odstavek 90. člena Zakona o dohodnini (v nadaljevanju ZDoh-2) je določal, da se kot dividendo obdavčuje (že) pripis dobička kapitalskemu deležu družbenika. Pripis dobička kapitalskemu deležu družbenika je institut, ki ga je prej navedena določba ZDoh-2 povzemala iz dispozitivne določbe drugega odstavka 94. člena ZGD-1, po kateri se družbeniku pripadajoči dobiček pripiše njegovemu kapitalskemu deležu; izračunani delež družbenika pri izgubi ter denar, ki ga je družbenik dvignil med poslovnim letom, pa se odpišeta od kapitalskega deleža.

Na podlagi takšne zakonske ureditve je Davčna uprava Republike Slovenije (v nadaljevanju DURS) izdala pojasnilo št. 4210-151/2010 z dne 16. decembra 2010, da je dohodek družbeniku d. n. o. avtomatično dan na voljo v trenutku pripisa njemu pripadajočega dela dobička, ki naj bi ga bilo potrebno pripisati takoj po sprejemu letnega poročila in ga takrat tudi obdavčiti kot dividendo. Med družbeniki družb z neomejeno odgovornostjo je takšno pojasnilo povzročilo veliko nejevolje, saj jih je velika večina težko sprejela dejstvo, da morajo davek plačevati od dohodkov, ki jim še niso bili izplačani. Do tedaj so namreč ravnali tako, kot velja tudi pri kapitalskih družbah, da se dividende fizičnih oseb obdavčijo šele pri dejanskem izplačilu.

Kljub temu je DURS vztrajal pri pojasnilu in zavezance pozival, da morajo vlagati samoprijave za obračun in plačilo dohodnine od dividend, in sicer za vse dobičke preteklih pet (5) let, saj naj bi jih v nasprotnem doletele globe iz naslova nepravilnega obračunavanja dajatev. In zavezanci so v strahu pred sankcijo sledili takšnim pozivom …

Odločitev ustavnega sodišča

Zaradi zgoraj navedenih razlogov so zavezanci vlagali pobude za ustavno presojo zakonske ureditve obdavčitve dividend pri družbah z neomejeno odgovornostjo ter komanditnih družb.

Ustavno sodišče je dne 10. aprila 2014 izdalo odločbo U-I175/11-12, s katero je odločilo, da se razveljavi: besedilo tretjega odstavka 90. člena, ki se glasi » … ter pripisom dobička kapitalskemu deležu družbenika«, 9. točka 95. člena in šesti odstavek 98. člena Zakona o dohodnini. Deveta (9) točka 95. člena in šesti odstavek 98. člena Zakona o dohodnini se uporabljata pri obdavčevanju dohodka iz kapitala, če je bila davčna obveznost, temelječa na razveljavljenem delu tretjega odstavka 90. člena Zakona o dohodnini že izpolnjena.

Iz obrazložitve odločbe izhaja, da je po mnenju ustavnega sodišča zakonodajalec z izpodbijano ureditvijo različno obravnaval v bistvenem podobne položaje plačnic davka na dividende, ki bi morali biti obravnavani enako. Razlikovanje obdavčitve med kapitalskimi in osebnimi družbami naj bi bilo neutemeljeno, pri čemer je sodišče pojasnilo, da za različno določanje trenutka obdavčitve dohodka, ki bi pri osebnih gospodarskih družbah obdavčeval že pripis in ne šele izplačila dohodka, ni razumnega razloga, ki bi izhajal iz narave stvari.

Prav tako naj bi bila takšna ureditev v nasprotju s splošnimi pravili ZDoh-2, ki določajo, da se dohodek obdavči, ko je prejet, pri čemer se šteje, da je dohodek prejet, ko je izplačan fizični osebi ali je kako drugače dan na voljo fizični osebi. Četrti (4.) člen ZGD-1 osebnim družbam daje status pravne osebe, zato je pripis dobička osebne družbe le računovodska operacija, saj so denarna sredstva v višini pripisanega dobička še vedno med sredstvi družbe. To seveda pomeni, da v trenutku pripisa dobička še ne pride do izplačila in s tem do prehoda denarnih sredstev iz osebne družbe k davčnemu zavezancu. Zato ima družbenik v tem trenutku na voljo le terjatev do družbe na izplačilo dobička, ki jo lahko realizira skladno s pogoji iz ZGD-1 in družbene pogodbe. Sodišče nadalje pojasnjuje, da terjatev do družbe ne more biti predmet obdavčitve, saj bi davčni plačniki davek na dividende v takšnem primeru v resnici plačali iz lastnih sredstev, ne pa v breme dohodka svojih družbenikov – davčnih zavezancev za plačilo dohodnine. Zatorej se lahko obdavčitev izvrši šele v trenutku dejanskega izplačila dobičkov.

Vir: revija Denar - Domen Romih

V skladu s 7. točko 44. člena ZDDV-1 je plačila DDV oproščena dobava objektov ali delov objektov in zemljišč, na katerih so objekti postavljeni, razen če je dobava opravljena, preden so objekti ali deli objektov prvič vseljeni oziroma uporabljeni, ali če je dobava opravljena, preden potečeta dve leti od začetka prve uporabe oziroma prve vselitve.

Zadevna določba 44. člena ZDDV-1 je prenesena v slovensko DDV zakonodajo na podlagi točke j) prvega odstavka 135. člena DDV Direktive, v katerem je navedeno, da države članice oprostijo plačila DDV dobave objektov ali delov objektov ter zemljišč, na katerih stojijo, razen tistih iz točke (a) člena 12(1). V skladu s slednjo določbo DDV direktive je obdavčena dobava objekta ali delov objekta in zemljišča, na katerem objekt stoji pred prvo uporabo. V drugem odstavku 12. člena je v slovenski jezikovni različici DDV Direktive določeno, da države članice lahko namesto kriterija prve uporabe uporabljajo tudi drug kriterij, kot je obdobje od datuma dokončanja objekta do datuma prve dobave ali obdobje od datuma prve uporabe do datuma naslednje dobave, pod pogojem, da ta obdobja niso daljša od petih oziroma dveh let. Razumemo, da davčno svetovalna hiša to določbo interpretira tako, da država članica sicer lahko izbere, katero merilo bo uporabljala, ne more pa hkrati določiti dveh ali več meril.

Za razrešitev omenjenega vprašanja, je potrebno upoštevati DDV Direktivo v izvirnih jezikovnih različicah, saj se na stopnji snovanja evropske zakonodaje vse države članice srečujejo s težavami prevajanja množice besedil v vse uradne jezik Evropske Unije iz »izvirnega« jezika. V angleškem, nemškem in francoskem jeziku se zadevni tekst DDV Direktive glasi tako, da je razumeti, da lahko države članice uporabijo drug kriterij kot kriterij prve uporabe, saj nikjer ni uporabljen izraz »namesto« temveč »drug« (angleška različica: »Member States may apply criteria other than that of first occupation«, francoska različica: »Les États membres peuvent appliquer d'autres criteres que celui de la premiere occupation« ter nemška: ter DieMitgliedstaaten können andere Kriterien als dasdesErstbezugsbestimmen«).

Vir: pojasnilo DURS

Likvidacijska vrednost je po Slovenskem računovodskem standardu (Uradni list RS, št. 118/2005 do 64/2012) (v nadaljevanju SRS) 37.41 ocenjena vrednost čistega pritoka denarja, doseženega pri likvidaciji oziroma stečaju podjetja z udenarjanjem njegovih sredstev ali obveznosti do njihovih virov.

Likvidacijska vrednost pa je odvisna od:

  • tržne vrednosti sredstev in obveznosti do njihovih virov kot vrednosti, po kateri je možno naložbo prodati na dan začetka postopka,
  • verjetnosti uresničitve te vrednosti,
  • neposrednih in posrednih likvidacijskih stroškov,
  • likvidacijskega časa oziroma časa izvedbe likvidacije,
  • diskontne stopnje zaradi odloga udenarjanja likvidiranih sredstev ali obveznosti do njihovih virov, od katere je odvisna diskontirana vrednost kot znesek terjatev in obveznosti, ki na dan začetka postopka še niso zapadle v plačilo in se v skladu s pogodbo ne obrestujejo, zmanjšane s koeficientom rasti cen življenjskih potrebščin za čas od začetka postopka do zapadlosti v plačilo.

Likvidacijsko vrednost je potrebno ločiti od ocenjene likvidacijske vrednosti, ki je ocenjena vrednost sredstev bodisi s strani stečajnega senata imenovanega stečajnega upravitelja bodisi pooblaščenega revizorja ali pa pooblaščenega ocenjevalca vrednosti sredstev.

Prav tako je potrebno ločiti tržno vrednost od čiste iztržljive vrednosti naložb, terjatev in zalog, po kateri je možno naložbe, terjatve in zaloge prodati oziroma udenariti, zmanjšano za stroške prodaje oziroma udenarjenje.

Vir: portal Tax-Fin-Lex

Plačilno sposobnost podjetja Slovenski poslovno finančni standardi ločijo na:

  • kratkoročno plačilno sposobnost podjetja in
  • dolgoročno plačilno sposobnost podjetja.

Kratkoročna plačilna sposobnost podjetja pomeni, da mora biti podjetje sposobno na kratki rok zagotoviti potrebna likvidna sredstva za pravočasno izvedbo plačil. Če so prejemki skupaj z začetnim stanjem denarnih sredstev enaki ali večji od izdatkov za zapadle obveznosti je podjetje kratkoročno plačilno sposobno.

Podjetje kratkoročno plačilno sposobnost zagotavlja s kratkoročnim finančnim načrtovanjem. Gre za načrtovanje denarnih tokov (prejemkov in izdatkov). Po ročnosti so finančni načrti lahko:

  • dnevni,
  • tedenski,
  • mesečni,
  • kvartalni,
  • polletni in
  • letni (po mesecih).

Pri načrtovanju prilivov je potrebno upoštevati primerno stopnjo tveganja, da načrtovani prilivi ne bodo v celoti realizirani. Ker mora podjetje zagotoviti plačilo zapadlih obveznosti,  si mora zagotoviti optimalno likvidnostno rezervo. Likvidnostna rezerva je lahko v obliki razpoložljivih denarnih sredstev na transakcijskih računih, kratkoročnih depozitov ali depozitov na odpoklic pri poslovni banki ali pa v obliki revolving kreditov.

Dolgoročna plačilna sposobnost podjetja je sposobnost, da podjetje poravna vse svoje obveznosti na dolgi rok. Je bistvenega pomena za poslovanje na dolgi rok. Dolgoročno plačilno sposobnost podjetje zagotavlja z ustrezno poslovno politiko tako, da dosega rast finančne moči podjetja in ohranjanje oziroma vzpostavljanje dolgoročnega finančnega ravnotežja.

Podjetje za obvladovanje tveganja na področju dolgoročne plačilne sposobnosti uporablja inštrument dolgoročnega finančnega načrtovanja. Tveganje dolgoročne plačilne nesposobnosti podjetje obvladuje z ustrezno rezervo v dolgoročnem financiranju kratkoročnih naložb, z drugimi besedami z zagotavljanjem zadostne višine obratnega kapitala (working capial).

Vir: portal Tax-Fin-Lex

Pol leta po uveljavitvi zakona o odškodninski shemi za izbrisane se bo ta z 18. junijem začel uporabljati. To pomeni, da bodo od tega dneva dalje upravičenci lahko vložili zahtevo za odškodnino. V okviru priprav na uveljavitev zakona je notranje ministrstvo pripravilo strokovno izobraževanje za upravne enote.

Kot so na ministrstvu pojasnili, so od uveljavitve zakona potekale aktivnosti, povezane z vzpostavitvijo evidence o odločitvah in izplačilih denarne odškodnine. Nadgrajen je bil register tujcev, evidenca je začela delovati z 22. majem, vsem upravnim enotam pa so posredovali tudi navodila glede njenega delovanja.

Za upravne enote, ki bodo o vlogah za določitev denarne odškodnine v upravnem postopku ali za priznanje statusa upravičenca odločale na prvi stopnji, so že ob uveljavitvi zakona pripravili pojasnilo. prejšnji teden pa son zanje organizirali tudi strokovno izobraževanje, na katerem so jim predstavili vsebino zakona, nove pristojnosti upravnih enot in delovanje nove evidence o odločitvah in izplačilih denarne odškodnine.

Organizacija dela je sicer v pristojnosti posameznega načelnika upravne enote, po navedbah ministrstva pa bodo delo načeloma opravljali v okviru rednih delovnih obveznosti. Sicer pa je, so dodali, ministrstvo že v postopku priprave zakona ocenilo finančne posledice, tako za vzpostavitev evidence kot za izplačilo odškodnin, usposabljanje uslužbencev upravnih enot pa se bo izvedlo z lastnimi kadri in v lastnih prostorih.

Zakon, ki ga je Slovenija morala sprejeti na zahtevo Evropskega sodišča za človekove pravice, predvideva, da bodo do odškodnine upravičeni izbrisani iz registra stalnega prebivalstva z urejenim statusom v Sloveniji, bodisi z dovoljenjem za stalno prebivanje ali slovenskim državljanstvom. Do odškodnine bodo upravičeni tudi tisti, ki so za status zaprosili po prvotni zakonodaji, a ga niso dobili, po prenovljeni zakonodaji pa zanj niso zaprosili.

Ob pripravi zakona in v času zakonodajnega postopka v DZ je bila ocena ministrstva, da je potencialnih upravičencev, ki bi lahko vložili zahtevo za določitev denarne odškodnine v upravnem postopku, 12.000. Društvo izbrisanih prebivalcev Slovenije - združenje za človekove pravice je sicer zakon o odškodninah za izbrisane poslalo v presojo ustavnemu sodišču. Ob tem na ustavno presojo čaka tudi zakon o urejanju statusa državljanov drugih držav naslednic nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji.

Vir: STA

Odbor DZ za kmetijstvo, gozdarstvo, prehrano in okolje je potrdil vladni predlog novele zakona o ohranjanju narave, ki odpravlja administrativna bremena in ovire pri varovanju narave, določa pa tudi vožnjo z motornimi vozili v naravnem okolju. Predlog sprememb Zakona o ohranjanju narave med drugim odpravlja tudi neskladja z evropskimi predpisi.

S predlogom novele je želela vlada, ki sedaj opravlja le še tekoče posle, povečati učinkovitost ukrepov varstva narave in odpraviti nepotrebne administrativne ovire. Zakonski predlog tudi odpravlja neskladja z evropskimi predpisi in ureja vožnjo z vozili na motorni pogon v naravi, je pojasnila državna sekretarka Tanja Strniša.

V Sloveniji je namreč vožnja z motornimi vozili z Uredbo o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju urejena od leta 1995, od takrat pa se je zvišalo število ljubiteljev vožnje izven urejenih cest. Sedanja ureditev se je, kot je dejala državna sekretarka, izkazala za neustrezno. "Menim, da smo tudi na tem področju našli dobre rešitve, da se to sicer lahko razvija, vendar v za to namenjenih območjih," je poudarila.

Predlog novele tako ne omejuje vožnje za motorna vozila v naravnem okolju, če gre za vozila, namenjena opravljanju gospodarske dejavnosti oz. javne službe. Ureja se vožnja v rekreativne namene, ki bi bila dovoljena po cestah in prometnicah, v naravnem okolju pa s sprejetjem predloga novele le na posebej določenih območjih in prireditvah, ki bodo pridobila potrebna dovoljenja.

Poslanci PS so sicer predlagali, da se obravnava predloga novele zakona umakne z dnevnega reda odbora, ker naj zakon ne bi bil dodelan v vseh točkah, vendar njihov predlog ni dobil zadostne podpore. Branko Ficko (PS) je poudaril, da zakon vsebuje preveč nedoslednosti in bi ga zato morali obravnavati po nadaljnjem usklajevanju. Vendar pa se večina članov odbora z njim ni strinjala. Poslanci pa so podprli predlog dopolnila poslancev SD, ki znižuje spodnji prag predlaganih glob za lažje prekrške. Jakob Presečnik (SLS) se je strinjal, da so bile predlagane kazni previsoke, kar je po njegovi oceni postala že nekakšna praksa pri spreminjanju zakonodaje.

V vladnem predlogu novele je bil sicer nastavek za uredbo, ki bi uredila tudi področje kolesarjenja v naravnem okolju, vendar so poslanci sprejeli dopolnilo odbora, da vožnja s kolesi ostane dovoljena po urejenih poteh in na območjih, ki so definirana kot območje športne in rekreacijske dejavnosti. Samostojni nepovezani poslanec Dragan Bosnić je ob tem opozoril, da se nekateri lastniki ne strinjajo z vožnjo po njihovih zemljiščih, zato bi bilo treba to, da ne bi po nepotrebnem prihajalo do težav in konfliktov, zakonsko urediti.

Vir: STA

Novi predpisi:

Spremenjeni predpisi:

Novi predlogi zakonov:

Zakon meseca je ZAKON!

mesecu NOVEMBRU je na portalu Tax-Fin-Lex za vse bralce TFL Glasnika brezplačno dostopen aktualen čistopis:

in vse njegove pretekle verzije. V portal se je potrebno prijaviti z uporabniškim imenom in geslom registriranega uporabnika.

Nekaj dejstev o zakonu:

Število novosti s področja ekologije:

EKO-LEX, od 4.6.2014 - 10.6.2014 PRAVNI VIRI
TEMATSKI SKLOP URADNI LIST RS URADNI LIST EU DRŽAVNI ZBOR MINISTRSTVA VLADA STA Novice
EKO-LEX 2 novosti 4 novosti 1 novost 2 novosti 5 novosti 2 novosti

V tem tednu izpostavljamo:

V tem tednu so uporabniki storitve Lex-Kliping prejemali obvestila o objavljenih novostih, ki so bile v obravnavi oz. postopku sprejemanja ali pa so bile ravnokar objavljene kot veljavne, glede na svoje izbrano pravno področje. Sumarno smo zabeležili naslednje število novosti:

Lex-kliping, od 4.6.2014 - 10.6.2014 PRAVNI VIRI
PODROČJA URADNI LIST RS URADNI LIST EU DRŽAVNI ZBOR MINISTRSTVA VLADA STA Novice
P
R
A
V
N
A


P
O
D
R
O
Č
J
A
1. DRŽAVNA UREDITEV RS in EU 7 novosti 11 novosti 9 novosti 1 novost 27 novosti 6 novosti
2. UPRAVNO PRAVO 2 novosti 1 novost 6 novosti 1 novost
3. CIVILNO PRAVO IN KAZENSKO PRAVO 2 novosti 1 novost 3 novosti
4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV 3 novosti 13 novosti 3 novosti 22 novosti 1 novost
5. JAVNE FINANCE 3 novosti 8 novosti 2 novosti 2 novosti 14 novosti 2 novosti
6. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI 1 novost 27 novosti 1 novost 5 novosti 11 novosti 3 novosti
7. NEGOSPODARSKE DEJAVNOSTI 10 novosti 12 novosti 2 novosti 7 novosti 22 novosti 5 novosti
8. DELOVNOPRAVNA UREDITEV, SOCIALA 4 novosti 1 novost 1 novost 8 novosti 1 novost
9. ZDRAVSTVENI SISTEM 1 novost 5 novosti 3 novosti 7 novosti
10. MEDNARODNI ODNOSI 12 novosti 2 novosti 10 novosti
11. OBČINE 87 novosti

Če želite biti tudi vi vsak dan sproti seznanjeni, kaj je novega bodisi objavljenega v UL RS, UL EU, je v obravnavi na DZ ali v vladi ali je bil podan predlog s strani ministrstev, glede na vaše izbrano področje, ki ga želite spremljati, se naročite na storitev Lex-Kliping!

Ne pozabite na Koledar obveznosti za tekoči mesec, s povezavami na obrazce. V Seznamu seminarjev vas opozarjamo na vse razpisane aktualne seminarje. Novice pa ponujajo poglobljen komentar aktualnih dogodkov s številnimi povezavami na vsebinsko relevantne dokumente.

Prejšnje številke TFL Glasnika si lahko ogledate v Arhivu številk .