Dnevne zakonodajne novosti / 27. december 2016
LEX-KOLEDAR
Pravni akti, ki danes začnejo ali prenehajo veljati oz. se uporabljati: 0 pravnih aktov
Zadnji uradni list v obdelavi: št. 25/2025 z dne 11.4.2025
TEMA DNEVA
Težje za slovenska podjetja v Avstriji
Tema dneva

Avstrija z novim letom spreminja zakonodajo, ki bo precej zaostrila pogoje za opravljanje storitev v Avstriji. V odvetniški družbi Grilc-Vouk-Škof kot najbolj problematične določbe izpostavljajo obvezno stalno razpoložljivost plačilne dokumentacije in nesorazmerno visoke sankcije. Kot je opozoril Vouk, lahko pri storitvah manjšega obsega priprava takšne dokumentacije staneta več, kot izvajalec prejme za opravljeno delo. Predvidene sankcije za neupoštevanje določil lahko dosežejo tudi do 80.000 evrov, kar je po Voukovih besedah približno stokrat več od dosedanje najvišje možne kazni. Po določilih v pravnem redu EU mora biti vsaka kazen sorazmerna s težo prekrška. Več kot 110 podjetij je že vložilo pritožbo na Evropsko komisijo.

Več časa za dohodninsko napoved…

Zavezanci, ki so v letu 2016 fizičnim osebam oddali v najem premično ali nepremično premoženje, imajo po novem za vložitev napovedi za odmero davka mesec in pol več časa kot doslej. Namesto 15. januarja bo namreč rok za vložitev napovedi od leta 2017 dalje 28. februar. Rok za vložitev napovedi se je prestavil z novelo zakona o davčnem postopku, ki je bila sprejeta konec leta 2015, so pojasnili na Finančni upravi (Furs). Davčna stopnja znaša 25 odstotkov od davčne osnove. Ta se izračuna v višini prejete najemnine, zmanjšane za 10 do 40 odstotkov normiranih stroškov ali za dejanske stroške vzdrževanja premoženja, če jih je poravnal najemodajalec sam.

… in za plačilo prispevkov

Po novem letu bodo imela podjetja nekaj več časa za plačilo davčnega odtegljaja in prispevkov za socialno varnost. V skladu z jeseni prenovljenim zakonom o davčnem postopku se namreč uvaja petdnevni zamik roka za plačilo teh dajatev, vendar pa rok za predložitev obračuna finančni upravi ostaja nespremenjen. To velja za vse zavezance za obračun davčnega odtegljaja in za vse zavezance za prispevke. Velja torej tako za delodajalce kot tudi druge izplačevalce dohodkov, prav tako pa tudi za samostojne zavezance za prispevke, denimo samozaposlene osebe, so pojasnili na Finančni upravi RS (Furs).

eDavki se še niso prijeli

Poslovanje prek informacijskega sistema eDavki prinaša številne prednosti, v prvi vrsti prihranek časa, a doslej se je zanj odločilo le malo zavezancev. Zdaj želijo na Fursu to spremeniti. Zavezance vabijo, naj si pridobijo digitalno potrdilo za registracijo v sistem, pripravili so tudi nagradno igro. Finančna uprava je sistem eDavki vzpostavila leta 2003 in za podjetnike ter podjetja je njegova uporaba že vrsto let obvezna. Medtem pa imajo fizične osebe še vedno možnost izbire in kot ugotavljajo na Fursu, se jih je doslej odločilo uporabljati sistem le 54.000, kar je 3,6 odstotka zavezancev za dohodnino.

Nova organizacijska struktura CSD

Predlog novele zakona o socialnem varstvu, ki ga je ministrstvo za delo poslalo v javno razpravo, prinaša novo organizacijsko strukturo centrov za socialno delo. Ohranja obstoječih 62 centrov, uvaja pa centralno enoto centrov in 16 območnih centrov na regijski ravni. Zaposleni na enotah centrov za socialno delo bodo na eni strani razbremenjeni administracije in upravnih postopkov po zakonu o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, zaradi več terenskega dela pa bodo bolj vpeti v lokalno okolje, je pojasnila ministrica. Enote centrov bodo odprte tudi popoldne in zato časovno za uporabnike bolj dostopne. Javna razprava o predlogu novele zakona bo trajala do 15. februarja 2017.

Za KPK novela brez ustreznih rešitev

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je ministrstvu za pravosodje posredovala pripombe na predlog novele zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Komisija med drugim ugotavlja, da novela zakona ne ponuja povsem ustreznih rešitev, ki bi omogočile hitro in učinkovito vodenje postopkov. Postopek pred komisijo naj bi se razdelili na dva dela. V prvem bi KPK pridobila vse informacije, potrebne za uvedbo postopka, v drugem delu postopka pa bi se KPK v primeru suma korupcije in suma kršitve integritete ravnala po posebnem postopku oziroma po pravilih prekrškovnega ali splošnega upravnega postopka.(TFL)