Dnevne zakonodajne novosti / 5. april 2017
LEX-KOLEDAR
Pravni akti, ki danes začnejo ali prenehajo veljati oz. se uporabljati: 0 pravnih aktov
Zadnji uradni list v obdelavi: št. 107/2022 z dne 9.8.2022
TEMA DNEVA
Komu dobiček od drugega tira
Tema dneva

Člani komisije DZ za nadzor javnih financ so na seji, ki jo je zahtevala poslanska skupina ZL, razpravljali o vključevanju Madžarske v projekt Drugi tir. Medtem ko v ZL trdijo, da gre za popolnoma nesmiselno sodelovanje, na ministrstvu vztrajajo, da sodelovanje zalednih držav zmanjšuje tveganje projekta in povečuje njegovo evropsko relevantnost. Kapitalsko povezovanje z Madžarsko ali katerokoli drugo državo je za ZL med drugim nesprejemljivo tudi zato, ker še vedno ni jasno, kaj je zahteva Madžarske v zameno za vstop v projekt in kakšen je njen interes v Luki Koper. Glede pogajanj z zalednimi državami in napačnih interpretacij je minister Peter Gašperšič na seji ponovil, da lastništvo v Luki Koper ni predmet pogajanj z nobeno od zalednih držav.

Vsi dokumenti o teranu
Hrvaško kmetijsko ministrstvo je na svoji spletni strani objavilo dokumente, na podlagi katerih je Hrvaška pri Evropski komisiji zahtevala izjemo pri uporabi imena teran. "To odločitev smo sprejeli za zagotovitev polne transparentnosti celotnega procesa in vseh pomembnih informacij za zainteresirano javnost," piše na spletni strani. Slovenska ekspertna skupina se bo po zagotovilih kmetijskega ministra Dejana Židana poglobila v objavljene dokumente in pripravila nasprotne argumente v postopkih pred uveljavitvijo delegiranega akta. "Na voljo imamo dovolj časa. Slovenija se bo dobro odzvala," je za STA dejal Židan.

Stečaja T-2 dokončno ne bo
Ustavno sodišče je ugodilo predlogu družbe Garnol in ponovno razveljavilo sklep Višjega sodišča v Ljubljani iz marca 2016 o začetku stečajnega postopka telekomunikacijske družbe T-2. S to odločbo so tako vsi sodni postopki, povezani s stečajem T-2, dokončno zaključeni, so sporočili iz Garnola, večinskega lastnika T-2. Ustavno sodišče je v svoji odločbi po pojasnilih Garnola opozorilo na hude posledice, ki so nastale z naslova onemogočenega izvrševanja premoženjskih in upravljavskih pravic lastnikov družbe T-2, varovanih s 33. členom ustave. Stečaj je zahteval zlasti DUTB, ki je od NLB prevzel terjatve do T-2.

Skrb za svobodo medijev v Ovse
Vlada je v ponovljenem postopku predlagala Brankico Petković za kandidatko za mesto predstavnice Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi (Ovse) za svobodo medijev. Ta položaj je ena od osrednjih institucij Ovseja. Dejavnosti predstavnika Ovseja za svobodo medijev obsegajo opazovanje položaja medijev v sodelujočih državah Ovseja in spoštovanja zavez Ovseja na področju svobode izražanja in svobode medijev. Brankica Petković je ugledna raziskovalka in zagovornica svobode in pluralizma medijev, ki je od leta 2001 zaposlena pri Mirovnem inštitutu. Ima številne mednarodne izkušnje, med drugim je bila večkrat članica mednarodnih ekspertnih in raziskovalnih skupin.

Za okrepljeno sodelovanje glede evropskega javnega tožilca
Šestnajst članic EU, med njimi Slovenija, želi vzpostaviti evropsko javno tožilstvo v okviru mehanizma okrepljenega sodelovanja, so sporočili iz Sveta EU v Bruslju. Pričakuje se, da se jim bo pridružilo še več držav. Okrepljeno sodelovanje je sicer mogoče, če se zanj odloči najmanj devet članic. Evropsko javno tožilstvo bo po načrtih pristojno za pregon kaznivih dejanj proti finančnim interesom EU, opredeljenim v predlogu direktive o boju proti goljufijam, ki škodijo finančnim interesom unije. Na podlagi zadnjega kompromisnega besedila iz januarja letos se bodo zdaj začela pogajanja v novem okviru, ki naj bi bila po načrtih malteškega predsedstva končana junija.

EU poslanci za boljši nadzor vozil
Evropski parlament je po škandalu dieselgate v zvezi z avtomobilskimi izpusti pozval k strožjim ukrepom, s katerimi bi v prihodnje preprečili podobne goljufije. Evropski poslanci zahtevajo boljši nadzor vozil, ki so že v prometu, in strožja pravila za odobritev novih modelov vozil ter boljši nadzor centrov, kjer opravljajo preizkuse. Zavzeli so se tudi za odškodnine tistim lastnikom avtomobilov, ki jih je škandal prizadel. Evropsko komisijo parlament poziva, naj čim prej pripravi novo zakonodajo o izpustih pri dejanski vožnji in okrepi nadzor nad postopkom homologacije novih vozil ter njihovim kasnejšim upoštevanjem standardov, ko so že v prometu.(TFL)