Poslovodno računovodstvo je revija s strokovno poglobljenimi prispevki z računovodenja, financ in revizije ter preprečevanja prevar. Zbirka obsega arhiv od leta 2011 dalje. Izhaja 4 x letno.
Želite dostop do člankov revije?
Brezplačna registracijamag. Vladimir Bukvič
Avtor v svojem prispevku obravnava problem kapitalske neustreznosti gospodarskih subjektov, ki je zaradi njihovega pretiranega preteklega zadolževanja postal rakava rana in jim preprečuje nadaljnjo rast. Avtor si postavlja preprosto vprašanje: kako se izvleči iz takega neugodnega ekonomskega položaja, ki je že marsikaterega blagovnega producenta privedel do brezizhodnosti? Avtor najprej s povsem teoretičnega vidika poskuša pojasniti pojem kapitalske neustreznosti oziroma jo z relevantnimi kazalniki ustrezno definirati, da bi lahko nato v tretjem delu s hipotetičnim primerom na delniški družbi X podkrepil svoje teoretične opredelitve. V drugem delu obravnava genezo nastanka kapitalske neustreznosti z orisom njenih posledic na tekoče in prihodnje poslovanje blagovnega producenta, v sklepnem delu pa razgrne in podrobneje predstavi mogoče ukrepe za izboljšanje njegove kapitalske strukture. Med njimi podrobneje obravnava rekapitalizacijo večjih blagovnih producentov, ki lahko zaradi svoje jasno opredeljene vizije, definirane strategije, perspektivnosti proizvodnih programov in svoje dobre umeščenosti na tržišču ter ne nazadnje zaradi uspešnega menedžmenta postanejo zanimiva tarča predvsem finančnih investitorjev. Avtor se pri tem osredini na problem vrednotenja podjetja, na določitev njegove vrednosti (enterprise value) in na izračun premije in pravice vpisa in dodelitve.
dr. Bojan Tičar
Avtor v članku predstavi pravne okvire za preoblikovanje zavoda in javnega zavoda v družbo z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) ter finančne posledice takšnega preoblikovanja. Na začetku pojasni statusni zakonski okvir. Nadaljuje z de lege lata analizo pravil po korporacijski zakonodaji, analizira postopek preoblikovanja in nato tudi finančne posledice le-tega. Analizo izdela tako za zavode kot za javne zavode. Postopek preoblikovanja javnega zavoda v d.o.o. je še zahtevnejši od preoblikovanja običajnega zavoda, saj se poleg smiselne uporabe postopkov korporacijskega preoblikovanja d.d. v d.o.o. smiselno uporabljajo tudi specialne določbe javnofinančne zakonodaje in posebna pravila zakonodaje o javno-zasebnem partnerstvu za preoblikovanje javnih podjetij v d.o.o. Avtor v članku prikaže finančne posledice preoblikovanja zavoda, ki so lahko zanimive za ustanovitelje zavoda, in druge pravne posledice za preostale deležnike (kot so menedžment zavoda in zaposleni). Prispevek zaključi s pregledom razlogov in posledic preoblikovanja javnega zavoda v d.o.o. za ustanovitelje ter s pregledom pravnih posledic preoblikovanja javnega zavoda v d.o.o. za sedanje zaposlene.
dr. Živko Bergant
Finančni vzvod je obravnavan s teoretičnega in praktičnega vidika. V okviru teoretičnega vidika je prikazana statična in dinamična opredelitev finančnega vzvoda ter razlika med obema. Obravnavani so kazalniki finančnega vzvoda, njegovo merjenje in njegov vpliv na dobičkonosnost lastniškega kapitala. Povezanost finančnega vzvoda s temelji poslovanja podjetja je prikazana z različnih vidikov, kot so denarni tok, tveganje, investiranje in rast podjetja, prestrukturiranje, vrednost podjetja in finančna politika podjetja. Posebej so obravnavane prednosti in slabosti finančnega vzvoda.
mag. Darja Bernik
This paper examines the model for the detection, investigation and prevention of a special type of transnational organised economic crime in the European Union, known as "carousel fraud". To begin with, it summarises the historical development of this kind of crime, and then it presents the possible solutions in the fight against fraud. The development went in two different directions: the first was connected with the search for solutions in the change of European VAT legislation, and the second one connected with administrative organisational solutions through the improvement of international cooperation between different branches of government, in particular Member States, and international cooperation between different international organisations. Finally the common anti-fraud model is completed through the synthesis of findings or partial solutions and with the help of a time ontology approach. The model combines the existing administrative organisational and information systems of different branches of government (through coordination of particular competent institutions or organisations) with already existing data bases into a common Europe-wide system. The solution to the question requires also joint investigation teams, which, based on networking, include experts from all Member States with knowledge of a range of topics.
mag. Borut Ambrožič
Podobno kot podjetja ima tudi vsaka država svojo bilanco in izkaz uspeha. Javne finance odločajo o splošnem družbenem, socialnem, kulturnem in gospodarskem življenju in razvoju vsakega kraja, v celoti pa cele države. V največji meri se javne finance zagotavljajo z davki, ki jih pobira država, če pa to ne zadostuje, pa si lahko pomaga z izdajo državnih obveznic oziroma zadolževanjem. Poenostavljeno lahko ugotovimo, da so javne finance last državljanov oziroma davkoplačevalcev v državi, ki na volitvah izvolijo upravljavce z javnimi financami. Javne finance predstavljajo finančno »poslovanje« države (javni prihodki, javni odhodki, javni dolg, državni proračun itn.). Z javnimi financami se financirajo javne dobrine države, kot so: obramba, sodstvo, šolstvo, znanost, kultura, zdravstvo, komunala in podobno. Nujne so za delovanje države in so vključene na področjih, kot so: javni prihodki, javna plačila, državni proračun, državna posojila in finance za stabilizacijo, kadar tržno gospodarstvo zaide v prevelika nihanja. Za porabo javnih sredstev in poslovanje javnega sektorja veljajo strožja pravila kot za zasebni sektor, saj gre za javna sredstva, h katerim s plačevanjem davkov in prispevkov prispevajo vsi davkoplačevalci. Javne finance so zlasti v zadnjem času izpostavljene različnim ukrepom, ki so med drugim tudi posledica varčevanja države, ki ga narekuje tudi EU. Ta »narek«, ki ga je sprejela tudi Slovenija, se manifestira v obliki sprejetja t.i. fiskalnega zlatega pravila, ki bi naj proračunsko ravnotežje v Sloveniji ponovno vzpostavilo. Svet je že zdavnaj postal globalna vas, zato se zakonodaja držav in pravila poslovanja prilagajajo prihajajočim spremembam. Pogodbo o stabilnosti, usklajevanju in upravljanju v gospodarski in denarni uniji je v Bruslju podpisalo 25 držav članic EU, ta naj bi dolgoročno okrepila proračunsko disciplino in pomagala preprečiti prihodnje krize...
dr. Živko Bergant
Med pomembnejše kategorije v izkazu poslovnega izida prav gotovo sodijo prihodki. Tako jih je poimenoval prof. dr. Ivan Turk, da bi jih laže razlikovali od prejemkov, ki sodijo v izkaz denarnega izida. Pa vendar bi lahko slabost prihodkov temeljila ravno na poreklu tega pojma. Izhaja namreč od glagola hoditi, ki pa je nedovršni glagol. To se lepo pokaže zlasti v kriznih razmerah, ko nekateri prihodki hodijo zelo dolgo ali pa sploh ne pridejo. Zato bi bilo vsebinsko bolje uporabiti dovršni glagol priti in jih imenovati pripridki. Dodatno lahko ta predlog utemeljimo z osnovno opredelitvijo prihodkov, saj morajo povečati korist premoženja podjetja. Biti morajo torej v prid podjetju.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki