torek, 13.12.2016
Ljubljana, 13. decembra (STA) - Poslanci so v nadaljevanju današnje seje opravili tudi drugo obravnavo predloga zakona o voznikih. Z njim želi vlada urediti usposabljanje kandidatov za voznike v šolah vožnje. V razpravi so mnogi opozicijski poslanci izrazili skrb, da bodo zaradi sprememb pravil delovanja zaprli manjše šole vožnje, vozniški izpit pa se bo podražil.
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v uvodu poudaril, da je namen zakona urediti usposabljanje kandidatov za voznike v šolah vožnje ter dodatno usposabljanje voznikov s ciljem odprave nepravilnosti in zlorab na teh področjih. Prenavljajo določbe, ki urejajo zdravstvene preglede in zdravniška spričevala. Predlog med drugim spreminja sedanjo ureditev glede strokovnih vodij šole vožnje ter oblike zaposlitve inštruktorjev vožnje, kar je med poslanci sprožilo največ kritik.
Že na odboru za infrastrukturo so predstavniki opozicije opozarjali, da predlog omejuje delovanje manjših šol vožnje. Osrednjo pozornost so namenili 30. členu predloga, ki določa pogoje za opravljanje dejavnosti usposabljanja kandidatov za voznike. Ta namreč določa, da smejo kandidate za voznike usposabljati samo učitelji vožnje in učitelji predpisov, ki imajo veljavna dovoljenja ter delo opravljajo na podlagi pogodbe o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas.
Kot je ob začetku današnje razprave povedal predsednik odbora za infrastrukturo Igor Zorčič (SMC), so tako člani koalicije kot opozicije izrazili nasprotovanje določbi, po kateri bi lahko strokovni vodje šole vožnje na delovnem mestu učitelja vožnje na cesti učili kandidate za voznike največ 60 ur mesečno, saj bi to pomenilo omejitve poslovanja za manjše šole vožnje. Izpostavljene so bile tudi določbe istega člena, po kateri bodo morali učitelji vožnje in predpisov ter strokovni vodje šol vožnje, zaposleni na podlagi pogodbe o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas. Po mnenju nekaterih poslancev gre ta določba v škodo manjših šol vožnje.
Franc Laj je v imenu poslanske skupine nepovezanih poslancev opozoril, da v kolikor se besedilo zakona ne bo spremenilo, bo to izredno negativno vplivalo predvsem na male šole vožnje na podeželju. Zaradi vseh predvidenih zahtev se bodo po prepričanju Laja njihove storitve podražile. Nepovezani poslanci zato podporo zakonu pogojujejo s tem, da bi bil sporni 30. člen spremenjen.
Zorčič je v imenu poslanske skupine SMC spomnil na številne zlorabe v šolah vožnje, ki so jih razkrile kriminalistične preiskave. Namen predloga zakona je tako po njegovih besedah bolj kakovostno in transparentno usposabljanje kandidatov za voznike. Izpostavil je sporno določbo, da mora avtošola zagotavljati strokovnega vodjo šole vožnje, ki lahko istočasno opravi največ 60 ur mesečno dela na delovnem mestu učitelja vožnje. Po opozorilih avtošol so predlog zakona dopolnili in v končni verziji zakona te sporne določbe ne bo.
Da vseeno ostaja nekaj odprtih vprašanj in pomislekov, je opozoril poslanec SDS Danijel Krivec. Navedel je zahtevo, da so učitelji vožnje in strokovni vodje lahko zaposleni izključno na podlagi zaposlitve za določen ali nedoločen čas, ki ne dovoljuje več možnosti podjemnih pogodb. To po opozorilih Krivca predstavlja velik problem za manjše avtošole. Te določbe so po prepričanju poslanca SDS sporne z vidika zakonov o delovnih razmerjih in o gospodarskih družbah, predstavljajo pa tudi poseg ustavno pravico do svobodne gospodarske pobude. Poslanci SDS so skupaj s kolegi iz NSi vložili dopolnilo glede tega, podporo zakonu pa pogojujejo s sprejemom tega dopolnila.
Poslanec DeSUS Ivan Hršak je spomnil, da je dosedanja ureditev, ko je lahko ena oseba preko pogodbe poučevala v različnih šolah vožnje, oteževala nadzor. Prepričan je tudi, da bo predlog zakona agencijo za varnost prometa naredil bolj učinkovito, saj bo ob hujših kršitvah avtošoli lahko odvzela licenco za opravljanje dejavnosti. V DeSUS po njegovih besedah predlog zakona podpirajo.
Podporo zakonu je v imenu poslanske skupine SD napovedal tudi Jan Škoberne. Ugotavljal je, da predlog zakona regulira delo avtošol in tako omogoča konkurenčnost, kakovost in soobstoj tako velikih kot malih šol vožnje.
Franc Trček (ZL) je bil kritičen do namere dopolnitve zakonskega predloga, da bi inštruktorjem vožnje vendarle omogočili tudi delo preko s. p. Z določbo, da morajo biti inštruktorji vožnje zaposleni za določen ali nedoločen čas, bi namreč po prepričanju ZL zagotovili višjo kakovost usposabljanja voznikov in večjo prometno varnost, pa tudi večjo socialno varnost za inštruktorje vožnje. Kot je napovedal, poslanci ZL predloga zakona ne bodo podprli.
DZ bo še danes opravil glasovanje o predlogu zakona in nanj vloženih dopolnilih.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki