torek, 29.11.2016
Ljubljana, 29. novembra (STA) - Člani odbora za infrastrukturo so potrdili predlog novega zakona o voznikih. Predlog med drugim prenavlja določbe, ki urejajo usposabljanje kandidatov za voznike v šolah vožnje. S tem želijo na ministrstvu izboljšati varnost cestnega prometa. V opoziciji so opozarjali, da predlog omejuje delovanje manjših šol vožnje.
Novi zakon, ki so ga na ministrstvu pripravljali v zadnjih dveh letih, po besedah ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča usklajuje zakonske določbe z evropsko zakonodajo. Tako med drugim določa globe za prekrške po uredbi o skupnih pravilih in pravno podlago za sklenitev sporazumov o vzajemnem priznavanju vozniških dovoljenj s tretjimi državami.
Osrednjo pozornost pa so članice in člani odbora na današnji seji namenili določbam 30. člena predloga zakona, ki določa pogoje za opravljanje dejavnosti usposabljanja kandidatov za voznike.
Predlog v tem členu namreč določa, da smejo kandidate za voznike usposabljati samo učitelji vožnje in učitelji predpisov, ki imajo veljavna dovoljenja ter delo opravljajo na podlagi pogodbe o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas.
Zlasti ta določba je zmotila predstavnike SDS in NSi. Kot je opozoril Matej Tonin (NSi), si številne manjše šole vožnje ne morejo privoščiti zaposlitev za določen ali nedoločen čas. Sicer pa takšna oblika zaposlitve po njegovih besedah še ne zagotavlja kakovostnega usposabljanja kandidatov.
Tudi Danijel Krivec (SDS) je opozoril, da predlog omejuje gospodarsko pobudo. Po njegovih besedah ni nobene raziskave, ki bi potrjevala, da so denimo samostojni podjetniki manj usposobljeni za tovrstno delo. Sprejetje takšnega predloga po njegovi oceni ukinja manjše šole vožnje, na vsebino predloga zakona pa so, tako Krivec, odločilno vplivali lobiji iz večjih šol vožnje.
Direktor agencije za varnost prometa Igor Velov je zagotovil, da bodo manjše šole vožnje in samostojni podjetniki še vedno lahko opravljali svoje delo. Kot je poudaril, je bil njihov namen zgolj odpraviti zlorabe, do katerih je prihajalo zaradi številnih podjemnih pogodb. Da takšno rešitev sprejemajo, je dodal tudi Martin Miklavc iz Združenja šol vožnje pri Gospodarski zbornici Slovenije.
Predlog je prvotno sicer tudi določal, da bi lahko strokovni vodja avtošole na delovnem mestu učitelja vožnje poučeval kandidate za voznike v praktičnem delu programa usposabljanja na cesti največ 60 ur mesečno. To določbo je večina v odboru na predlog koalicije nazadnje umaknila iz predloga.
Odbor je sicer danes zaradi prenosa evropskih direktiv v slovenski pravni red potrdil tudi predlog novele zakona o varnosti v železniškem prometu ter se seznanil s poročilom o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti v lanskem letu.
V zvezi s slednjim je ministrica za okolje in prostor Irena Majcen pojasnila, da je leto 2015 na tem področju minilo brez pretresov, tudi Jedrska elektrarna Krško je obratovala brez večjih težav.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki