četrtek, 29.9.2016
Ljubljana, 29. septembra (STA) - Po vetu državnega sveta na noveli zakonov o motornih vozilih ter o pravilih cestnega prometa, ki uvajata obvezno registracijo mopedov, je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič danes napovedal, da bodo preučili argumente nasprotnikov zakonov, predvsem pa preverili, ali se da postopke, ki jih predvidevata zakona, še poenostaviti in poceniti.
Kot je na novinarski konferenci po seji vlade spomnil minister, je zakonska predloga pripravila poslanska skupina SMC, "ker sta šla v smer, ki zagotavlja napredek na področju prometne varnosti, pa je zakona podprla tudi vlada".
Kot je dejal, je za vlado ključno, da do tega napredka v prometni varnosti pride, da se vzpostavi nek red, da so vozila, ki so predmet zakonov, registrirana, da uporabniki nosijo čelade, da je možen nadzor. Če so s tem povezani previsoki stroški, pa bodo preučili možnosti, da se tudi na tem področju naredi nek napor, je dodal. Ena od možnosti, ki bi uporabnikom olajšala postopke, so tudi tehnični pregledi na terenu, kot jih poznamo za traktorje, je še ponovil minister.
Državni svet je na sredini izredni seji namreč izglasoval odložilni veto na omenjeni zakonski noveli, ki posegata na področje koles s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. V skladu z novelama bi bilo treba takšna vozila registrirati, zavarovati in zanje opraviti tehnični pregled.
Prav tako bi bila za njihovo vožnjo potrebna čelada, pri čemer bi imeli vozniki možnost, da izbirajo med homologirano motoristično ali kolesarsko čelado. Vozniki takšnih vozil bi morali poleg tega voziti po kolesarskih stezah. Spremembe zakonodaje so kot novost predvidele tudi obveznost nošenja čelade za kolesarje do 18. leta.
Skupina državnih svetnikov s prvopodpisanim Bojanom Kekcem je opozorila, da bi ureditev, ki predvideva registracijo mopedov, predstavljala dodatne finančne in administrativne obveznosti za lastnike. Kot je pojasnil Kekec, bi nova ureditev po žepu udarila državljane, ki si tega niti najmanj ne zaslužijo, poleg tega pa prinaša nove kazni ter bistveno ne vpliva na izboljšanje prometne varnosti.
Gašperšič je državne svetnike sicer pozval, naj ne izglasujejo veta in že na seji napovedal, da na ministrstvu razmišljajo, da bi omogočili tehnične preglede za ta vozila na terenu. A večine svetnikov to ni prepričalo, saj so veto na novelo zakona o motornih vozilih izglasovali s 23 glasovi za in šestimi proti, veto na novelo zakona o pravilih cestnega prometa pa z 19 glasovi za in sedmimi proti.
DZ bo moral torej o obeh zakonih odločati znova.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki