Portal TFL

STA novice / NSi in SMC neenotni glede načina identifikacije koles z motorjem

sreda, 13.7.2016

Ljubljana, 13. julija (STA) - DZ se bo danes seznanil s koncem zakonodajnega postopka za novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki jo je predlagala NSi in se nanaša na identifikacijo koles z motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. V NSi so razočarani, da je koalicija odrekla podporo njihovemu predlogu, saj so v SMC predlagali svojo novelo.

NSi je predlagala, da bi mladoletni vozniki koles z motorjem morali obvezno uporabljati čelado. Obvezno bi bilo tudi minimalno zavarovanje v višini 30 evrov. Prav tako so želeli uvesti identifikacijo vozil.

Uporaba čelade in zavarovanje za kolesa z motorjem danes nista obvezna, vozila pa niso registrirana, kar predstavlja oviro pri delu policije, je v izjavi za medije v DZ opozoril poslanec NSi Matej Tonin. Policija tako ne more kaznovati kršiteljev, če jih ne ustavi na kraju dogodka, ker ne ve, komu kolo z motorjem pripada. "Veliko blokad, ki omejujejo hitrost kolesa z motorjem, je bilo odstranjenih", je pojasnil.

Predlog NSi bi za lastnika pomenil, da bi na upravno enoto odnesel dokazila o lastništvu in se vpisal v evidenco. Pri tem bi dobil rumeno identifikacijsko tablico, ki bi jo pritrdil na vozilo. "S tem bi pomagali policiji, ki bi tako lažje kaznovala kršitelje," pojasnjuje Tonin. "Našo rešitev je podprla tudi stroka. Imeli smo podporo agencije za varnost v prometu, pa tudi na policiji in med ljudmi," je dodal.

Predlog NSi je zavrnjen, ker predlaga novo vrsto registracije, ki je ni ustrezno pojasnila, se je na Toninove navedbe odzval poslanec SMC Igor Zorčič. "Tudi zakonodajno-pravna služba je rekla, da vse te materije ne moremo urediti v enem zakonu," je Zorčič pojasnil razloge za zavrnitev novele. Po njegovem mnenju bi morala biti tehnično pregledana vsa vozila, ki se vozijo po cesti.

Predlog SMC medtem razdeli kolesa s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, na kolesa in mopede. "Kategorizirali smo jih na vozila, ki imajo pedala in motor ter lahko dosežejo največ 25 kilometrov na uro, in mopede. Kolesa s pedali se bodo po našem predlogu še vedno lahko vozila na kolesarski stezi, za voznike pa bo obvezna čelada," je pojasnil Zorčič.

Po kolesarski stezi pa se ne bodo smela voziti vozila brez pedal. Za oboje bo obvezno zavarovanje, mladoletni pa bodo morali nositi čelado. "Ta definicija izhaja iz evropske uredbe in je uskladitev z evropskim pravnim redom," je dodal.

Do predloga SMC pa je na drugi strani kritičen Tonin, ki meni, da bo registracija s seboj prinesla birokratsko oviro in večje stroške za lastnike koles. Poleg tega opozarja na večjo nevarnost za voznike nekaterih počasnejših koles z motorjem. "Vsi ti skuterji, ki so se do sedaj vozili po kolesarski stezi, je ne bodo več smeli uporabljati," opozarja Tonin.

A Zorčič takšno razlago zavrača. "V koaliciji smo ocenili, glede na to, da imamo kolesarske steze skupaj s pločniki, da je prav, da takšna vozila spravimo s cest," je pojasnil.

Zorčič predvideva, da bodo nov predlog obravnavali na septembrski seji. Vozniki tovrstnih koles pa bodo morali po novem predlogu svoja vozila registrirati do leta 2017.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window