torek, 7.6.2016
Ljubljana, 07. junija (STA) - Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je podprl predlog novele zakona o letalstvu, s katero se bo dodeljevanje državne pomoči javnim letališčem uskladilo s pred časom sprejetimi novimi smernicami EU na tem področju. Tako bosta letališči Portorož in Maribor po potrebi deležni pomoči države, so se strinjali navzoči.
Če se obratovanje javnega letališča ne more zagotoviti v tržnih pogojih, bo novela zakona letališčem omogočila, da skladno s smernicami EU o državni pomoči letališčem in letalskim prevoznikom pridobijo dovoljeno državno pomoč. Pomoč za tekoče poslovanje sicer načeloma pomeni zelo izkrivljeno obliko pomoči in se lahko odobri le v izjemnih okoliščinah.
Nove evropske smernice so začele veljati 4. aprila 2014 in so imele enoletno prehodno obdobje, v katerem bi morale države uskladiti svoja pravila o državnih pomočeh, je povedal Klemen Grebenšek z ministrstva za infrastrukturo.
"Želimo urediti domačo zakonodajo, da bo omogočila, da se sredstva smatrajo kot dovoljeno državno pomoč," je nadaljeval. Ob tem je opozoril, da se lahko pomoč letališčem v skladu s temi smernicami dodeljuje deset let, do 4. aprila 2024, ko bodo morala biti vsa letališča sposobna v celoti kriti stroške za svoje delovanje.
"Tako letališči Portorož kot Maribor sta v preteklosti dobivali državno pomoč in v skladu z novelo zakona jo bosta lahko še naprej," je zagotovil Bojan Kranjc (SMC). Franc Laj (NP) pa se je strinjal z besedami, da je glede na stanje teh dveh letališč to potrebno.
Letališči sta sicer v različnih položajih. V Portorožu je infrastruktura v lasti različnih pravnih oseb, večina pa je občinska, medtem ko je letališče v Mariboru praktično v celoti last države, upravlja pa ga podjetje v zasebni lasti. A v nobenem primeru ne bo prihajalo do prelivanja dodeljene pomoči v zasebne žepe, je zagotovil Grebenšek.
V Sloveniji lahko letališča v skladu z veljavnim zakonom o letalstvu obratujejo samo v pogojih gospodarske javne službe, kar pa v sedanjih tržnih razmerah po oceni vlade ne zadošča. Ta oblika izvajanja storitev jim namreč ne daje možnosti enakopravnega ekonomskega razvoja, kot ga imajo primerljiva letališča v Evropi, ki takšnih omejitev nimajo.
Zato se bo z novelo zakona uvedlo nove statusne oblike za letališča, in sicer bodo lahko obratovala tudi pod pogoji v razmerjih javno-zasebnega partnerstva. S tem se bo povečal prispevek regionalnih letališč k izboljšanju mobilnosti in medregionalne povezanosti ter tudi k privlačnosti regij, kar je pomembno predvsem za področje turizma, so prepričani na ministrstvu za infrastrukturo.
DZ bo predlog novele zakona obravnaval po nujnem postopku na junijski seji.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki