ZUS-1 člen 75, 75/2, 75/3, 76, 82, 83, 83/2, 85, 85/2, 86, 92, 107, 107/1, 107/2. ZDavP člen 89. ZST člen 13.
odpis davčnega dolga - premoženjsko stanje v času odločanja prvostopnega upravnega organa - oprostitev plačila sodnih taks - predložitev ustrezne dokumentacije
Za odpis davčnega dolga so pomembni pogoji, ki so bili podani ob odločanju prvostopnega davčnega organa. Ti pa so bili bistveno drugačni kot ob vložitvi pritožbe v upravnem sporu, zato novih pogojev v reviziji ni mogoče upoštevati. Če stranka za oprostitev plačila sodnih taks ne predloži predpisane dokumentacije, je plačila sodnih taks ni mogoče oprostiti.
Če stranka, ki uveljavlja oprostitev plačila sodnih taks, kljub posebnemu pozivu sodišča, ne predloži dokazil iz 13. člena ZST, se njen zahtevek zavrne.
ZUS-1 člen 76, 82, 85, 85/2, 86, 92, 107, 107/1, 107/2. ZST člen 13.
revizija - sklep o prisilni izterjavi davčnega dolga - revizijski razlogi - pritožba - sklep o zavrženju tožbe - pravni interes - stranka v postopku
Če niso navedeni revizijski razlogi, revizijsko sodišče po uradni dolžnosti preizkusi izpodbijano sodbo glede pravilne uporabe materialnega prava. Če tožnica ni sodelovala v upravnem postopku kot stranka, nima pravnega interesa za tožbo. Če zavezanec za plačilo sodnih taks tudi po posebnem pozivu sodišča ne predloži dokazil po 13. členu ZST, se njegov predlog za oprostitev plačila sodnih taks zavrne.
Ob odsotnosti dokazov, ki bi omogočali oprostitev plačila sodnih taks, so neizkazane in nedokazane pritožbene trditve o minimalnih dohodkih in velikem finančnem bremenu sodnih taks. Tožnica ni predložila nobenega dokaza o dohodkih družinskih članov, ne o tem, da preživlja mladoletnega otroka. Nobenega od v zakonu zahtevanih relevantnih dejstev ni mogoče upoštevati že na podlagi splošno znanih dejstev. Listin, ki jih je tožnica predložila pritožbi zoper ta sklep, pa pritožbeno sodišče ni moglo presojati, saj gre za dokaze, s katerimi sodišče prve stopnje ni razpolagalo in na njihovi podlagi tudi ni moglo odločati ter se opredeliti do njihove vsebine.
ZST člen 4, 27.ZUS-1 člen 77, 82, 82/1, 107, 107/1, 107/2.
odmera sodna takse - ena sodna odločba - ena sodna taksa
Če sodišče z enim aktom odloči o tožbi in o zahtevku za oprostitev plačila sodnih taks (sodba in sklep), stranka plača le eno sodno takso, to je sodno takso za sodbo.
Po 14. členu ZST sklep o oprostitvi plačila sodnih taks učinkuje od dneva, ko je pri sodišču vložen predlog za oprostitev. Ker je tožnikova taksna obveznost za plačilo takse za tožbo nastala pred vložitvijo predloga za oprostitev plačila, je takso dolžan plačati.
Tudi po presoji revizijskega sodišča sta upravna organa obeh stopenj pravilno uporabila določbe 29. člena ZST, saj tožnica kljub prejetemu opominu ni plačala sodnih taks v upravnem sporu.
Tožnik ni izkazal, da bi mu bila s plačilom takse občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja, zato predlogu za oprostitev plačila sodne takse utemeljeno ni bilo ugodeno.
Kadar sodišče odloča o predlogu za oprostitev plačila sodnih taks, mora, poleg prosilčevih dohodkov in premoženja, ugotoviti tudi višino taksne obveznosti. Če sklep nima takšne vsebine, ga ni mogoče preizkusiti. Podana je bistvena kršitev določb postopka v upravnem sporu.
Pravica zahtevati plačilo sodne takse zastara v dveh letih po poteku leta, v katerem je bilo treba takso plačati. Zastaranje oziroma prisilna izterjava takse prekine vsako uradno dejanje pristojnega organa, katerega namen je plačilo oziroma izterjava takse. Zastaranje nastopi v vsakem primeru šele tedaj, ko potečejo 4 leta od takrat, ko je nastala obveznost plačila takse. Zastaranje pretrga tudi sklep sodišča o tem, da se zavezanca ne oprosti plačila sodnih taks.
Odločitev o oprostitvi plačila sodnih taks mora temeljiti na presoji, da bodo s plačilom sodnih taks občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja stranka in njeni družinski člani.
ZST člen 4, 13, 14.ZUS-1 člen 14, 72, 76, 107, 107/2.
oprostitev plačila sodnih taks - nastanek taksne obveznosti - učinek sklepa o oprostitvi plačila sodnih taks
Glede na 1. točko 2. odstavka 4. člena ZST bi podani predlog dne 13.7.2002 za oprostitev plačila sodnih taks lahko veljal le za oprostitev plačila sodne takse za sodbo oziroma pritožbo (tožba je bila vložena 24.8.2001), in to tudi, če bi bil poslan, kot navajata tožeči stranki, že v mesecu aprilu leta 2002.
Tožnik s predloženimi listinami, potrdilom o plači tožnikove žene v zadnjih treh mesecih (290.520 SIT) in višini taksnih obveznosti (30.400 SIT) ni izkazal, da bi bila s plačilom taks občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja.