ZUS-1 člen 14, 14/2, 22, 22/1. ZPP člen 105a, 105a/1, 105a/2, 105a/3. ZST-1 člen 5, 5/1, 5/2, 13, 13/1.
plačilo takse za revizijo – predlog za odlog oziroma obročno plačilo takse – umik revizije
Odločitev o predlogu za oprostitev oziroma odlog plačila sodnih taks, vložen po vložitvi revizije, ne more učinkovati na izpolnitev taksne obveznosti za revizijo. Ker tožnica v določenem roku ni plačala sodne takse za revizijo, se šteje, da je revizijo umaknila.
ugovor zoper sklep o plačilu sodne takse - umik predloga za dopustitev revizije – zavrženje predloga
Ker predlagatelj v ugovoru ni zatrjeval niti, da bi bila taksa že plačana, niti da bi sodišče takso napačno odmerilo, marveč predlaga vsebinsko obravnavanje predloga za dopustitev revizije, ugovor ni dovoljen.
ureditev meje - pasivnost stranke – ustavitev postopka – napotitev na sodno ureditev meje – oprostitev plačila sodnih taks
V upravnem postopku za ureditev meja po določbah ZENDMPE je soglasje lastnikov parcel, katerih meje se urejajo, obvezno. Ob odsotnosti takega soglasja s strani tožnice, ob tem, ko ji je bilo omogočeno, da pri določanju meje na mejni obravnavi sodeluje ter da se na to o poteku na mejni obravnavi določene meje izjavi, je prvostopni organ utemeljeno sklepal, da je meja sporna, saj tožnica svojega strinjanja z mejo ni podala, in je zaradi tega tožnico v skladu z zakonom pravilno napotil na sodni postopek ureditve meje.
ZDavP člen 96, 96/2, 97, 97/2, 97/4, 97/5. ZPD člen 60, 60/1, 61, 61/1, 62. ZFPPod člen 27, 35. ZGD člen 394, 394/2.
pretrganje zastaranja - pravni interes za pritožbo - zastaranje izterjave - prisilna izterjava davčnega dolga - predložitev plačilnih nalogov v vrstni red plačil - pravočasnost uvedbe postopka prisilne izterjave - zastaranje zahteve za plačilo sodne takse
Od 7.6.2002 do 4.11.2002 rok za uvedbo prisilne izterjave ni tekel, in sicer na podlagi sklepa Ustavnega sodišča RS, št. U-I-135/00 (Uradni list RS, št. 50/2002) za čas zadržanja izvrševanja 3. poglavja ZFPPod do končne odločitve Ustavnega sodišča RS (odločba Ustavnega sodišča RS, št. U-I-135/00, Uradni list RS, št. 93/2002). Ker je v takratnem obdobju Agencija RS za plačilni promet, nadziranje in informiranje opravljala tudi naloge davčnega nadziranja, je v konkretnem primeru podano pretrganje relativnega zastaranja s trenutkom, ko so bili predloženi plačilni nalogi uvrščeni v vrstni red plačil.
ZST člen 29, 29/2, 29/3, 30, 30/1, 30/3, 30/4. ZPP člen 365, 365/1-3.
sodne takse – plačilo po roku – dokazilo o plačilu v pritožbi
Ker je taksni zavezanec že plačal tako sodno takso za sodbo kot tudi kazensko takso v višini 50% pribitka in o tem v pritožbi predložil dokazilo, se pritožbi ugodi in sklep sodišča o prisilni izterjavi takse razveljavi.
oprostitev plačila sodnih taks – ogrozitev poslovanja pravne osebe
Ker tožeča stranka ni izkazala, da bi bilo s plačilom sodnih taks ogroženo njeno poslovanje oziroma da teh sredstev nima, je sodišče prve stopnje utemeljeno zavrnilo njeno zahtevo za oprostitev plačila sodnih taks.
ZST člen 4, 4/2-1, 5, 26, 26/2, 26/4, 27. ZUS-1 člen 80, 80/3-3.
taksa za tožbo – zadeve socialnega varstva – odločba o odmeri takse – taksni opomin
Tožnici je bila z izpodbijano odločbo na novo določena oziroma prevedena plača na podlagi določb zakonov, ki urejajo plače sodnikov, kar pa ni zadeva socialnega varstva.
Ker je tožnica že v tožbi zahtevala odločbo o odmeri na podlagi 27. člena ZST, je sodišče prve stopnje pravilno izdalo sklep, s katerim je odmerilo takso za tožbo, ni pa imelo podlage za določitev takse za opomin, ki ga dejansko tožnici ni poslalo.
CIVILNO PROCESNO PRAVO - SODNE TAKSE - UPRAVNI SPOR
VS1012096
ZUS-1 člen 74, 74/1. ZPP člen 145, 145/1, 145/2.
izterjava sodne takse – vročitev sklepa - sprememba naslova
Stranka mora, če spremeni svoj naslov, takoj to sporočiti sodišču do vročitve odločbe druge stopnje, s katero se postopek konča. Če tega ne stori, odredi sodišče, da naj se vse nadaljnje vročitve za to stranko opravljajo tako, da se pisanje pritrdi na sodno desko.
Če kljub posebnemu pozivu sodišča stranka ne predloži vse dokumentacije, potrebne za presojo utemeljenosti predloga za oprostitev plačila sodnih taks, sodišče predlog kot neutemeljen zavrne.
ZPP člen 105a, 105a/2, 165, 165/3. ZUS-1 člen 22, 22/1, 77. ZST člen 34, 34/1.
sodna taksa za tožbo – pravočasno plačilo
Ker je tožnik sodno takso plačal znotraj 15-dnevnega roka, določenega v plačilnem nalogu, je takso plačal pravočasno in je odločitev sodišča prve stopnje, ki je zaradi neplačila sodne takse štelo tožbo za umaknjeno, napačna.
ZST člen 4, 7, 7/5, 29, 30, 32, 32a, 34. ZUS-1 člen 76, 82.
sodne takse – zavrženje vloge - vrnitev preveč plačane takse – odmera polne ali polovične sodne takse
Stranka lahko zahteva pri sodišču, ki je odločalo na prvi stopnji na podlagi 32. člena v zvezi z 32.a členom in 34. členom ZST vrnitev polovice plačane takse za vlogo, ki je bila zavržena, v 60 dneh od dneva, ko je bila taksa plačana.
Taksna obveznost za sodbo je nastala z vročitvijo sodbe tožniku in ker tožnik takse ni plačal in šele v pritožbi smiselno predlagal taksno oprostitev, le-ta za plačilo takse za sodbo ne more učinkovati, saj sklep o oprostitvi plačila učinkuje od dneva, ko je pri sodišču vložen predlog za oprostitev in velja za vloge in dejanja, za katera je nastala taksna obveznost tega dne ali pozneje.
Tudi ugovor zastaranja ni utemeljen, saj še niso potekla štiri leta od nastanka obveznosti za plačilo takse (absolutno zastaranje), niti dve leti od posameznega dejanja, namenjenega izterjavi takse (relativno zastaranje).
ZST člen 4, 4/2, 27, 27/1. ZUS-1 člen 22, 22/1. ZPP člen 165, 165/3, 365, 365/3.
odmera sodne takse – razdružitev postopka
Niti v ZST, niti v taksni tarifi ni določeno, da nastane taksna obveznost za tožbo s procesnim dejanjem sodišča o razdružitvi postopka. Zato je sodišče prve stopnje napačno uporabilo materialno pravo, s tem, ko je tožniku na podlagi 1. točke drugega odstavka 4. člena ZST odmerilo takso za tožbo, ki jo je samo razdružilo.
ZST-1 člen 12, 12-1, 39. ZST člen 4, 4/2-1, 14, 14/1.
sodne takse – pravna oseba kot taksni zavezanec – oprostitev plačila sodnih taks – učinkovanje taksne oprostitve
Ker je tožeča stranka predloge za oprostitev taks za sodbe podala šele po nastanku taksnih obveznosti (hkrati z ugovori zoper naloge za plačilo taks za sodbe), torej tudi po določbah ZST ni bila upravičena do taksnih oprostitev.
Tudi kadar gre za odločanje o predlogu za oprostitev plačila sodnih taks pravne osebe, mora biti sklep sodišča prve stopnje o predlogu takšen, da ga je možno preizkusiti. To pomeni, da mora biti iz obrazložitve sklepa razvidno, da je sodišče opravilo celovito presojo okoliščin, pomembnih za odločitev o predlogu za oprostitev plačila sodnih taks.
ZUS-1 člen 14, 14/2, 22, 22/1. ZPP člen 105a, 105a/1, 105a/2, 105a/3. ZST-1 člen 6, 6/2.
pravočasno plačilo sodne takse za revizijo – plačilo na podračun nepristojnega sodišča – umik revizije
Šteje se, da je sodna taksa za revizijo po nalogu za plačilo sodne takse pravočasno plačana le, če je plačana na način, kot je določen v nalogu za plačilo sodne takse.
ZUS-1 člen 22, 22/1, 42. ZPP člen 11. ZST-1 člen 11, 11/3, 11/4, 12, 12/1, 12/2, 12/3.
sodne takse – pravna oseba kot taksni zavezanec – oprostitev plačila sodnih taks
Tako premoženjsko, finančno (bilančni dobiček in čisti poslovni izid) kot likvidnostno stanje (po lastni izjavi je v zadnjih treh mesecih na transakcijski račun prejela prilive) kaže na to, da je tožeča stranka sposobna zagotoviti sredstva za plačilo taks ter da njena dejavnost ne bo ogrožena, če bo ta sredstva zagotovila takoj v celotnem znesku.