ZMZ člen 51, 51/1-1, 59, 59/1-3. ZUS-1 člen 40, 40/3. ZTuj-2 člen 97.
mednarodna zaščita – omejitev gibanja – ugotavljanje istovetnosti prosilca – dvom v verodostojnost zatrjevane identitete – begosumnost – prosti preudarek
Za omejitev gibanja zaradi ugotavljanja prosilčeve istovetnosti ne zadostuje zgolj ugotovitev, da je prosilec v Republiko Slovenijo prišel brez dokumentov s sliko, s katerimi bi lahko izkazal istovetnost po 97. členu ZTuj-2, ampak se ukrep na tej podlagi lahko odredi le, če obstaja tudi dvom v verodostojnost zatrjevane identitete, ki ga mora tožena stranka obrazložiti.
davek od dobička pravnih oseb – dovoljenost revizije – vrednostni kriterij – davčna izguba – neenotna sodna praksa - pomembno pravno vprašanje – konkretiziranost pravnega vprašanja
Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije nosi revident.
Ugotovitev, da se revidentki zmanjša davčna izguba za leto 2003 v višini 59.542,53 EUR, predstavlja enega izmed elementov ugotavljanja višine davčne osnove za obračun davka od dobička za leto 2003. S tem revidentki ni bila naložena v plačilo nobena davčna obveznost. Ker ugotovitev višine davčne osnove ne predstavlja odločitve o obveznosti stranke, ta odločitev nima pravne narave pravice oziroma obveznosti v smislu določbe 1. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1, zato vrednostni pogoj za dovoljenost revizije ni izpolnjen.
Brez natančno in konkretno (iz)postavljenega pravnega vprašanja po vsebini obravnavane zadeve ni mogoče presojati dovoljenosti revizije ne v okviru odločanja o pomembnem pravnem vprašanju ne v okviru neenotnosti sodne prakse sodišča prve stopnje.
ZST-1 člen 3, 3/1, 5, 5/1-6, 34, 34/1, 34a, 34a/3. ZLS člen 47, 47/1, 47/2, 47/3. ZUS-1 člen 26.
ugovor zoper plačilni nalog – nastanek taksne obveznosti - izjema od splošnega pravila glede nastanka taksne obveznosti - zadeve, v katerih je rok za odločanje zakonsko določen
Ker zakon (tretji odstavek 47. člena ZLS) določa, da mora sodišče v tem primeru odločiti v zakonsko določenem roku (trideset dni), nastane taksna obveznost takrat, ko je sodna odločba vročena stranki.
uporabno dovoljenje - zavrnitev izdaje uporabnega dovoljenja - ureditvena začasna odredba – težko popravljiva škoda ni izkazana
Vrhovno sodišče k pravilni odločitvi o zavrnitvi izdaje začasne odredbe še dodaja, da predlagana ureditvena začasna odredba v obliki delovanja bioplinarne do pravnomočnosti upravnega spora ni možna, saj je poskusno (tudi podaljšano) obratovanje poteklo. Da pa bi pravna podlaga za nadaljnje poskusno delovanje oziroma za dovolitev rednega obratovanja bioplinarne bila začasna odredba, pa ni možno že po naravi stvari same.
ZUS-1 člen 22, 22/1, 36, 36/1-2. ZPP člen 196, 197. ZDen člen 67, 67/1.
pravočasnost tožbe – enotno sosporništvo – učinek sosporništva - rok za opravo dejanj
Tožnika sta kot pravna naslednika denacionalizacijskega upravičenca v položaju enotnih sospornikov v smislu 196. člena ZPP (ki se na podlagi prvega odstavka 22. člena ZUS-1 primerno uporablja za vprašanja postopka, ki niso urejena z ZUS-1). Pri presoji pravočasnosti tožbe z dopolnitvijo, ki jo je vložila druga tožnica, je zato treba upoštevati določbo 197. člena ZPP.
Revizijsko sodišče izpodbijano sodbo preizkusi samo v tistem delu, v katerem se izpodbija z revizijo, in v mejah razlogov, ki so v njej navedeni, pri čemer po uradni dolžnosti pazi na pravilno uporabo materialnega prava (86. člen ZUS-1).
ZUS-1 člen 2, 36, 36/1-4, 36/1-6. ZDU-1 člen 14, 15. ZUP člen 1, 1/2. ZKme-1 člen 53, 53/2.
kmetijstvo – sofinanciranje iz javnih sredstev – ukrepi 4. osi Programa razvoja podeželja RS (LEADER) – akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu – zavrženje tožbe – lokalna akcijska skupina
Predpisi lokalni akcijski skupini (LAS) ne podeljujejo javnega pooblastila za odločanje o dodeljevanju sredstev kot upravni zadevi, zato takega pooblastila tudi ne more pridobiti s Pogodbo o ustanovitvi ali s Pravilnikom o merilih in kriterijih za oceno in izbor projektov, upravičenih do nepovratnih sredstev LEADER. Tovrstno delovanje LAS predstavlja le podlago za odločitev pristojnega ministra o dodelitvi nepovratnih sredstev LAS za potrjene projekte in ne uživajo samostojnega sodnega varstva.
Sodišče prve stopnje je zato ravnalo pravilno, ko je tožbo tožeče stranke ob predhodnem preizkusu zavrglo.
ZUS-1 člen 2, 5, 36, 36/1-4. ZS člen 87, 87/5. Pravilnik o sodnih izvedencih in sodnih cenilcih člen 7, 7/1, 7/2, 7/4, 7/6, 9, 9/1.
akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - odreditev posebnega preizkusa strokovnosti - sodni cenilec - zavrženje tožbe - pravica, obveznost ali pravna korist
Akt, s katerim je bilo tožniku odrejeno opravljanje posebnega preizkusa strokovnosti v postopku odločanja o njegovi vlogi za imenovanje za sodnega cenilca, ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
S popravnim sklepom se lahko popravi napake v imenih in številkah ter druge očitne pisne in računske pomote, pomanjkljivosti glede oblike in neskladnost prepisa sodbe z izvirnikom.
ZDen člen 44, 44/1, 85, 85/1, 85/2. ZUS-1 člen 59, 59/1, 59/2-2. Odlok o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, v postopku denacionalizacije člen 4, 5, 5/1, 5/2. Navodilo o merilih za ocenjevanje vrednosti podržavljenih premičnin, nepremičnin, podjetij oziroma premoženja člen 13, 13/2.
denacionalizacija – vrednotenje stavbnih zemljišč – stanje zemljišča po času odvzema iz posesti – izhodiščna vrednost kmetijskih zemljišč – enoten faktor za vrednotenje stavbnih zemljišč – exceptio illegalis – normativna pristojnost ministrstva – načelo kontradiktornosti – pravica do izjave - glavna obravnava v upravnem sporu
Podržavljenje na podlagi ZNNZ se je izvedlo v dveh fazah, najprej z nacionalizacijo lastninske pravice, nato pa z odvzemom pravice uporabe in izročitvijo zemljišča v posest občini oziroma drugemu uporabniku. Ker je do dokončnih učinkov podržavljenja prišlo šele z odvzemom nepremičnine iz posesti prejšnjega lastnika, je v obravnavani zadevi to tisti čas, ki je pravno odločilen za ugotavljanje stanja podržavljenega zemljišča za potrebe vrednotenja po določbah 44. člena ZDen.
Izvajanje nalog iz 5. člen Odloka (tekoče spremljanje tržnih cen in korekcija izhodiščne vrednosti iz 4. člena Odloka) sodi v normativno pristojnost ministrstva, pristojnega za kmetijstvo.
Glede na to, da je Ustavno sodišče že v več odločbah kot očitno neutemeljene zavrnilo trditve, da zakonsko načelo o vrednotenju stvari po stanju ob podržavljenju in po sedanji vrednosti iz prvega odstavka 44. člena ZDen (oziroma po vrednosti na dan izdaje odločbe iz drugega odstavka 85. člena ZDen) pomeni, da bi moralo Navodilo pri določanju višine odškodnine upoštevati tržne razmere ob izdaji odločbe o denacionalizaciji, tožnika ne moreta utemeljiti nezakonitosti in neustavnosti ureditve iz drugega odstavka 13. člena Navodila s sklicevanjem na tržno vrednost stavbnega zemljišča glede na njegovo lokacijo.
dovoljenost revizije - sposobnost biti stranka v postopku – izbris iz sodnega registra - prenehanje pravdne stranke – zavrženje revizije
Ker je tožena stranka z izbrisom iz sodnega registra prenehala, nihče pa vse od 15.2.2011 ni prevzel gospodarskega spora kot pravni naslednik in tudi iz spisovnih podatkov ni mogoče sklepati na morebitnega pravnega naslednika tožeče stranke, je s tem odpadla procesna predpostavka za meritorno obravnavanje revizije. Na podlagi 377. člena ZPP je zato revizijsko sodišče revizijo zavrglo.
Po ustaljeni sodni praksi je lahko storitev kaznivega dejanja, ki je predmet drugega kazenskega postopka, podlaga za sklepanje o ponovitveni nevarnosti le, če je že bila predmet sodne presoje in je ugotovljena vsaj z verjetnostjo na ravni utemeljenega suma.
- ali je sodišče pravilno uporabilo materialno pravo pri presoji oziroma določitvi pravne podlage za določitev obračuna in izplačila plače sodnika v obdobju od 1. 12. 2010 do 31. 12. 2011;
- ali je sodišče pravilno uporabilo materialno pravo v zvezi s 4 % znižanjem osnovne plače.
ODŠKODNINSKO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - JAVNA NAROČILA - USTAVNO PRAVO
VS4002269
URS člen 26. ZRPJN člen 23, 23/5. ZJN-1 člen 4, 4/1, 20, 76, 76/1. Pravilnik o ugotovitvi, kdaj šteje ponudba za nepravilno, neprimerno ali nesprejemljivo člen 1. Pravilnik o vrstah finančnih zavarovanj, s katerimi ponudnik zavaruje izpolnitev svoje obveznosti v postopku oddaje javnega naročila člen 6.
odgovornost države - podlage odškodninske odgovornosti - povračilo škode - revizija postopka javnega naročanja - javno naročanjue - protipravnost ravnanja Državne revizijske komisije
Zgolj drugačna presoja, zaradi katere lahko ponudnik po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo uspe s sodnim varstvom v postopku povračila škode (zoper naročnika) pred sodiščem splošne pristojnosti (peti odstavek 23. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja – ZRPJN), namreč še ni podlaga za stališče, da je bilo storjeno protipravno dejanje, ki je podlaga za pravico do povračila škode po 26. členu URS. Ravnanje Državne revizijske komisije kot nosilca oblasti bi bilo protipravno takrat, kadar bi pri razlagi pravnih predpisov presegla okvir pooblastil, ki jih ima v postopku nadzora nad zakonitostjo postopkov oddaje javnih naročil, oziroma kadar bi ravnala samovoljno.
PREKRŠKOVNO PROCESNO PRAVO – PREKRŠKI - CESTE IN CESTNI PROMET
VS2006641
ZP-1 člen 55, 156, 156-1. ZJC člen 77a, 77a/1-1.
postopek pred prekrškovnim organom – ugotavljanje dejstev – kršitev materialnih določb zakona – obstoj prekrška – plačilo cestnine – največja dovoljena masa vozila
Stališče, da je edini dokaz o največji dovoljeni masi vozila lahko le vpis v prometno dovoljenje, ki je javna listina, je pravno zmotno.
prodajna pogodba – pravne napake – odgovornost za pravne napake – pogodba o finančnem leasingu – razpravno načelo – kršitev razpravnega načela – ugovor aktivne legitimacije – ugovor materialnega prava – ugotavljanje vsebine pogodbenega prava – dopuščena revizija
Trditve toženke o pomanjkanju aktivne stvarne legitimacije tožnice temeljijo na pogodbenih določilih. Sodišče ugotavlja vsebino pogodbenega prava po pravilih, po katerih ugotavlja druga pravno pomembna dejstva. Zato lahko sodišče vsebino pogodbe o finančnem leasingu v delu, ki se nanaša na prenos jamčevalnih zahtevkov, ugotavlja samo na podlagi in v mejah postavljenih trditev toženke (7. člen ZPP). Teh toženka ni podala (pravočasno).
začasna odredba – težko popravljiva škoda – trditveno in dokazno breme - ukrep gradbenega inšpektorja
Ker tožniki v zahtevi za izdajo začasne odredbe niso konkretno navedli dejstev in okoliščin, s katerimi utemeljujejo nastanek in višino škode, je sodišče prve stopnje pravilno zavrnilo zahtevo.
PREKRŠKOVNO PROCESNO PRAVO – USTAVNO PRAVO - PRAVO SVETA EVROPE – CARINE
VS2006554
ZP-1 člen 65, 65/4, 69, 125, 169, 169/2, 171. ZKP člen 424, 424/1. URS člen 22, 29, 29-3, 29-4. EKČP člen 6. ZCS-1 člen 74, 74/1-4.
zahteva za sodno varstvo - odločanje sodišča - pravice obrambe - enako varstvo pravic - pravica do poštenega sojenja - pravice obdolženca - dokazni postopek - izvajanje dokazov v korist obdolženca - zaslišanje obdolženca - ustna obravnava - privilegij zoper samoobtožbo - onemogočanje trošarinskega nadzora
Obdolženec je v prekrškovnem postopku načelno upravičen do ustne obravnave pred prvim in edinim sodiščem, ki odloča o zahtevi za sodno varstvo, razen če so podane posebne okoliščine, ki bi utemeljevale, da se obravnava ne izvede.
Ker sodišče ni zaslišalo kršitelja ter verodostojnosti obremenilnih izjav ni preverilo z zaslišanjem njihovih avtorjev, čeprav je kršitelj v zahtevi za sodno varstvo obrazloženo izpodbijal pravilnost dejanskih ugotovitev prekrškovnega organa, ki so temeljile izključno na neposrednih zaznavah carinikov, je kršilo 22. in 29. člen Ustave Republike Slovenije oziroma prvi odstavek 6. člena Evropske konvencije o človekovih pravicah.