• Najdi
  • <<
  • <
  • 7
  • od 7
  • 121.
    VSRS Sklep II DoR 30/2024
    3.4.2024
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - STVARNO PRAVO
    VS00075895
    ZPP člen 367a, 367a/1, 367c, 367c/2. SPZ člen 77.
    predlog za dopustitev revizije - zavrnitev predloga - ureditev meje - kriterij zadnje mirne posesti - kriterij močnejše pravice
    Predlog se zavrne.
  • 122.
    VSRS Sklep II Ips 3/2024
    3.4.2024
    CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS00074300
    ZPP člen 4, 8, 236a, 236a/6, 238, 239, 286b.
    dopuščena revizija - dokazni predlog za zaslišanje priče - pisna izjava priče - ustno zaslišanje - načelo neposrednosti - načelo kontradiktornosti - procesna kršitev - uveljavljanje procesne kršitve - dokazna ocena - ugoditev reviziji
    Če sodišče v dokazni oceni, podani v obrazložitvi sodbe, dokazno utesnjuje sporočilni pomen pisne izjave priče, priče pa neposredno ne zasliši, čeprav je bil tak predlog podan, potem ne sme stranki, ki je tak dokazni predlog podala, pripisati, da ni zadostila dokaznemu bremenu.
  • 123.
    VSRS Sklep II DoR 442/2023
    3.4.2024
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - STVARNO PRAVO
    VS00074395
    ZPP člen 8, 287, 287/2, 339, 339/2, 339/2-8, 367a, 367a/1, 367c, 367c/2. SPZ člen 47, 95, 99. OZ člen 190. URS člen 22.
    zavrnitev predloga za dopustitev revizije - varstvo lastninske pravice - negatorna tožba - uporabnina - gradnja čez mejo nepremičnine - zavrnitev dokaznega predloga - pravica stranke do izjave - dokazna ocena
    Predlog za dopustitev revizije se zavrne.
  • 124.
    VSRS Sklep X DoR 154/2023-6
    3.4.2024
    KONCESIJE - UPRAVNI SPOR
    VS00074284
    ZUS-1 člen 95, 95/1.
    predlog za dopustitev revizije zoper sklep - nedovoljen predlog
    Revizija zoper sklep Upravnega sodišča je mogoča le v primeru, ki ga ureja ZUS-1, in sicer le zoper sklep Upravnega sodišča, s katerim je bila ugotovljena ničnost izpodbijanega upravnega akta po 68. členu ZUS-1.
  • 125.
    VSRS Sodba in sklep I Up 47/2024
    2.4.2024
    PRAVO VIZUMOV, AZILA IN PRISELJEVANJA
    VS00074280
    Listina evropske unije o temeljnih pravicah člen 4. Konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin (EKČP) člen 3. Uredba (EU) št. 604/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o vzpostavitvi meril in mehanizmov za določitev države članice, odgovorne za obravnavanje prošnje za mednarodno zaščito, ki jo v eni od držav članic vloži državljan tretje države ali oseba brez državljanstva člen 18, 18/1, 18/1-b. Uredba (EU) št. 603/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o vzpostavitvi sistema Eurodac za primerjavo prstnih odtisov zaradi učinkovite uporabe Uredbe (EU) št. 604/2013 o vzpostavitvi meril in mehanizmov za določitev države članice, odgovorne za obravnavanje prošnje za mednarodno zaščito, ki jo v eni od držav članic vloži državljan tretje države ali oseba brez državljanstva, in o zahtevah za primerjavo s podatki iz sistema Eurodac, ki jih vložijo organi kazenskega pregona držav članic in Europol za namene kazenskega pregona, ter o spremembi Uredbe (EU) št. 1077/2011 o ustanovitvi Evropske agencije za operativno upravljanje obsežnih informacijskih sistemov s področja svobode, varnosti in pravice člen 9.
    mednarodna in subsidiarna zaščita - predaja odgovorni državi članici - baza Eurodac - sistemske pomanjkljivosti - ravnanje policije - odločba o vrnitvi - zavrnitev pritožbe
    Naravo in resnost nevarnosti nečloveškega ravnanja, ki grozi prosilcu zaradi predaje v drugo državo članico v postopku sprejema po Uredbi Dublin III, je treba oceniti na podlagi podatkov o tistih pomanjkljivostih azilnega sistema, ki so upoštevne v okoliščinah, v katerih se bo prosilec znašel po predaji. To pomeni, da se kot pomembne v obravnavani zadevi lahko izkažejo (le) tiste sistemske pomanjkljivosti v azilnem postopku, ki se nanašajo na obravnavanje prosilcev za mednarodno zaščito, ne pa pomanjkljivosti, ki se nanašajo na druga ravnanja organov države članice. Takšna je tudi ustaljena sodna praksa Vrhovnega sodišča. Podobno je tudi SEU v zadevi C-392/22 z dne 29. 2. 2024 odločilo, da razne prakse sprejema (praksa zavrnitve vstopa in vrnitve po hitrem postopku ter ukrepi pridržanja na mejnih prehodih), s katerimi bi se lahko kršile temeljne pravice zadevnih oseb, same po sebi ne morejo pomeniti resnega in utemeljenega razloga za domnevo, da prosilcu za mednarodno zaščito v primeru predaje v to drugo državo članico med obravnavanjem njegove prošnje za mednarodno zaščito in po njej grozi dejanska nevarnost, da bo izpostavljen nečloveškemu ali ponižujočemu ravnanju v smislu 4. člena Listine EU, in da je pri presoji zakonitosti odločbe o predaji treba upoštevati položaj, v katerem bi se lahko znašel zadevni prosilec ob predaji oziroma po predaji v odgovorno državo članico.
  • <<
  • <
  • 7
  • od 7