koncesija - podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe – javni razpis - postopek izbire koncesionarja
Splošne določbe v zvezi s podelitvijo koncesije gospodarske javne službe vsebuje Zakon o gospodarskih javnih službah - ZGJS, s področno zakonodajo pa so posamezne gospodarske javne službe še podrobneje urejene. Neposredna uporaba pravil Zakona o javnih naročilih (ZJU-1) se v postopku oddaje koncesij nanaša na javno objavo in vsebino objave javnega razpisa, ostale določbe ZJU-1 pa se v postopkih podelitve koncesij uporabljajo le smiselno.
pridobitev koncesije – začasna odredba – težko popravljiva škoda
Če je zatrjevanje škode v celoti nekonkretizirano, in je težko popravljiva škoda le zatrjevana, ni pa obrazloženo, zakaj naj bi takšna škoda bila težko popravljiva, nastanek težko popravljive škode, kot prvi pogoj za izdajo začasne odredbe, ni izkazan.
ZUS-1 člen 22, 22/1, 22/2, 32, 32/2, 32/3. ZPP člen 86, 86/4, 343, 343/4.
začasna odredba – koncesije – trajnostno gospodarjenje z divjadjo - postulacijska sposobnost za pritožbo – težko popravljiva škoda – javna korist – zavrnitev zahteve za izdajo začasne odredbe
Morebitni odškodninski zahtevki zaradi razveljavitve koncesijske pogodbe (do katere bi prišlo ob uspehu v upravnem sporu) ne predstavljajo težko popravljive škode.
koncesija - pravno varstvo po Zakonu o reviziji postopkov javnega naročanja
Pravila pravnega varstva po ZRPJN se uporabljajo najdlje v okviru postopka oddajanja koncesije, dokler teče postopek javnega razpisa za koncesijo do izdaje upravne odločbe o podelitvi koncesije, ne more pa se sistem pravnega varstva po tem zakonu uporabljati tudi po tem, ko je odločba o podelitvi koncesije že izdana.
koncesije - aktivna legitimacija za sprožitev upravnega spora
Na podlagi ugotovitve, da tožeča stranka ni sodelovala na prvem razpisu za izbiro koncesionarja, ker je bila njena vloga kot nepopolna zavržena s pravnomočnim sklepom, je pravilen sklep sodišča prve stopnje, da tožeča stranka nima aktivne legitimacije za sprožitev upravnega spora.
javni razpis za podelitev koncesije - neprimerljivost cenikov ponudnikov za opravljanje obvezne gospodarske javne službe
Ker cenika na javni razpis za podelitev koncesije za opravljanje obvezne gospodarske javne službe prijavljenih ponudnikov nista bila primerljiva, ni bilo mogoče ugotoviti, kateri ponudnik je dejansko ugodnejši. Zato je bilo utemeljeno odločeno, da se v postopku nihče ne izbere.
Morebitni bodoči dobiček oziroma dohodek, ki ga tožeča stranka ne bo dobila, ker ni bila izbrana za koncesionarja, ni in ne more biti hkrati že škoda oziroma ne more predstavljati razloga za izdajo začasne odredbe.
ZUS člen 34, 34/1-3.ZGJS člen 37, 37/1, 39, 39/1-9, 40.
prenehanje koncesijske pogodbe – stvarna pristojnost za odločanje v upravnem sporu
Sklep Vlade RS (s katerim je ta odločala o podaljševanju obstoječega koncesijskega pogodbenega razmerja in nadaljnjem postopku javnega razpisa), ni upravni akt ali drug posamični akt, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati v upravnem sporu, niti ne gre za upravno zadevo. Po 9. alineji 39. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (ZGJS) se vprašanja prenehanja in podaljševanja koncesijske pogodbe urejajo s koncesijsko pogodbo, v primeru spora pa v skladu s 40. členom ZGJS odloči sodišče splošne pristojnosti.
Če je bil pri zavrnitvi zahteve za izdajo začasne odredbe opravljen test sorazmernosti in je bilo ugotovljeno, da bi izbranemu koncesionarju nastala večja škoda kot tožeči stranki, je odločitev pravilna in zakonita.
ZUS-1 - začasna odredba - koncesije - težko popravljiva škoda - dokazno breme
V predlogu za izdajo začasne odredbe mora predlagatelj navesti konkretne podatke o škodi, ki naj bi mu nastala z izvršitvijo izpodbijanega akta in za to predložiti ustrezne dokaze. Sicer se predlog za izdajo začasne odredbe zavrne.
podelitev koncesije - igre na srečo - udeležba tujih oseb v kapitalu prireditelja - tuje fizične osebe kot družbeniki - višina kapitalske udeležbe
Nepravilno je stališče revidenta, da bi se morala uporabiti določba 93. člena ZIS in ne 8. člen ZIS. 8. člen ZIS, ki določa, da dejavnost prirejanja iger na srečo opravljajo prireditelji oziroma koncesionarji, v katerih kapitalu ni udeležena tuja oseba, se v povezavi s 100. členom ZIS uporablja kot temeljna določba za vse prireditelje oziroma koncesionarje. 93. člen ZIS pa posebej določa pogoje le za primer, ko je koncesionar za igralni salon domača pravna oseba, njeni delničarji ali družbeniki pa so tudi pravne osebe, kar pa ne velja za konkreten primer.
ZVO člen 188, 188/2. ZUS člen 26, 216.ZUS-1 člen 75, 75/2, 82, 107, 107/2.
podelitev koncesije - odločba ustavnega sodišča - začasno zadržanje izvrševanje zakona - odločanje v času zadržanja - izdaja in vročitev upravne odločbe - bistvena kršitev določb postopka v upravnem sporu
Če je zadržano izvrševanje zakona, je prepovedana uporaba tega zakona oziroma njegovih pravnih norm v času, dokler zadržanje traja in torej ne sme biti sprejeta nobena odločitev, ki bi se na ta temelj opirala. To pa pomeni, da sodišča in upravni organi ne smejo odločati oziroma nadaljevati s svojim postopkom, v katerem bi se odločalo o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih, ki bi izhajale iz zadržane določbe zakona. Tako zadržanje je po svoji naravi začasno, zato ga ni mogoče šteti za trajno oviro, zaradi katere se postopek v upravnem sporu ali pred upravnimi organi ne bi mogel nikoli več nadaljevati.
ZIS člen 3, 3/2, 55, 63, 68.ZUP člen 209. ZUS člen 34.ZUS-1 člen 76, 107.
podelitev koncesije – igre na srečo – soglasje lokalne skupnosti – izpodbijanje akcesornega akta v upravnem sporu
Če je v zakonu določeno, da odloča en organ s poprejšnjim soglasjem drugega organa, se izda odločba po tem, ko da drugi organ soglasje. Ker je z ZIS predpisana pridobitev soglasja lokalne skupnosti o opravljanju igralniške dejavnosti na njenem območju pred dodelitvijo koncesije, zavrnitev soglasja lokalne skupnosti ni samostojni akt, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati v upravnem sporu.
ZV-1 člen 123, 123/2-4, 140. ZVO-1 člen 165. ZUS člen 1, 1/4, 10, 10/1-4, 59, 59/1.
uredba Vlade RS o koncesiji za odvzem podzemne vode za stekleničenje in proizvodnjo pijač - plačilo za koncesijo - določitev kriterijev - kriterij ekonomske ugodnosti
Izpodbijana uredba je zakonita, saj je bila izdana v skladu z določbami 140. člena Zakona o vodah (ZV-1) in 165. člena Zakona o varstvu okolja (ZVO-1). Koncesija se dodeli proti plačilu. Pri določitvi plačila pa se med drugimi kriteriji, v skladu s 4. točko 2. odstavka 123 člena ZV-1, upošteva tudi kriterij ekonomske ugodnosti.
VoIP storitve (prenos glasu preko internetnega protokola) je šteti med tržne telekomunikacijske storitve, za opravljanje katerih je treba pridobiti dovoljenje in ne med javne telekomunikacijske storitve.
Za koncesijsko pogodbo je mogoče smiselno uporabiti določbe zasebnega pogodbenega prava.
Ker je za tožečo stranko nastala škoda zaradi kršitve pogodbenih obveznosti, je pravni temelj za njen zahtevek prvi odstavek 262. člena ZOR in ne prvi odstavek 154. člena ZOR.
podelitev koncesije javne službe pregledovanja kurilnih naprav in dimnikov - opustitev glavne obravnave - uporaba stališč Državne revizijske komisije
Opustitev oprave glavne obravnave ni vplivala niti mogla vplivati na zakonitost in pravilnost sodne odločitve (in ne gre za bistveno kršitev določb postopka v upravnem sporu iz 4. odstavka 72. člena ZUS), če je že iz predloženih spisov očitno, da je tožbi ugoditi, ker v upravnem postopku dejansko stanje ni bilo pravilno niti popolno ugotovljeno - ni pa pogojev za opravo spora polne jurisdikcije. V postopku podelitve koncesije, ki se opravi na podlagi javnega razpisa po Zakonu o gospodarskih javnih službah, ni podlage za uporabo stališč, ki jih je v zvezi z javnim razpisom za kvalifikacijo ponudnikov, objavljenim po določbah Zakona o reviziji javnega naročanja, sprejela Državna revizijska komisija.
Po ureditvi v 9. alinei 39. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (ZGJS) se vprašanja prenehanja in podaljšanja koncesijske pogodbe urejajo s koncesijsko pogodbo. To pomeni, da se urejajo sporazumno, po volji pogodbenih strank, v primeru spora pa odloči sodišče splošne pristojnosti (40. člen ZGJS). Glede na navedeno vprašanja prenehanja in podaljšanja koncesijskega razmerja niso upravna zadeva.