državljanstvo upravičenca do denacionalizacije - denacionalizacijski upravičenec
V denacionalizacijskem postopku, če gre za vračanje upravičencem po 12. členu ZDen, je treba najprej ugotoviti državljanstvo prejšnjega lastnika, in šele če je dokazano, da ta ob podržavljenju ni imel jugoslovanskega državljanstva, pridejo v poštev kot denacionalizacijski upravičenci zakonec in dediči iz prvega dednega reda, in s tem tudi ugotavljanje, ali ti izpolnjujejo pogoje iz 9. člena ZDen.
upravni postopek - vrnitev v prejšnje stanje - kršitev določb upravnega postopka
S tem, da o predlogu stranke za vrnitev v prejšnje stanje ni bilo odločeno, so bile kršene določbe upravnega postopka. Navedena kršitev pa je vplivala na zakonitost izpodbijane odločbe, saj je bila pritožba stranke zavržena kot prepozna, ne da bi organ pred tem preizkusil pravočasnost in utemeljenost predloga za vrnitev v prejšnje stanje.
Z določbo 1. odstavka 23. člena ZDen-B se dodatno začasno uvaja izredno pravno sredstvo obnove denacionalizacijskega postopka, ki je bil končan s pravnomočno upravno odločbo in kot obnovitveni razlogi navajajo razlogi, ki so po vsebini razlogi nepravilne uporabe materialnega prava in ne klasični razlogi, zaradi katerih je po 249. členu ZUP/86 mogoče zahtevati obnovo postopka. Zato po mnenju sodišča pri uporabi navedenega pravnega sredstva ni mogoče v celoti slediti in uporabiti pravil ZUP/86 veljavnih za klasične postopke obnove, kar v posledici pomeni, da so drugačne tudi dolžnosti predlagateljev obnove, tako glede kvalificiranosti z verjetnostjo izkazane okoliščine, na katero se opira predlog za obnovo postopka, kot tudi glede samega obsega obnove postopka (denacionalizacijski postopek in postopek ugotavljanja državljanstva). Tako je po presoji sodišča v obravnavanem primeru, mogoče dovoliti obnovo denacionalizacijskega postopka že na podlagi zahteve upravičenega predlagatelja, da je bila nepravilno izdana pozitivna ugotovitvena odločba o državljanstvu, ker pravno relevantna dejstva v zvezi z državljanstvom upravičenca niso bila raziskana (ni podatkov o bivanju in kraju smrti A.A.), in se mu pri tem ni potrebno spuščati v presojo ali je okoliščina, ki se navaja kot razlog za obnovo takšna, da bi pripeljala do drugačne odločbe. Predlog za obnovo postopka je treba vložiti znotraj šestmesečnega prekluzivnega roka.
ZUP člen 8, 143. ZDen člen 63, 63/3. URS člen 3, 3/2, 157, 157/1, 157/2. ZUS člen 61, 61/1. ZUP člen 8, 143.
predhodno vprašanje - državljanstvo upravičenca do denacionalizacije
Sodišče v upravnem sporu praviloma ne ugotavlja neposredno dejanskega stanja, ki je podlaga za odločitev v upravni stvari, ampak je to naloga upravnega organa v upravnem postopku skladno z ustavnim načelom delitve oblasti iz določbe 2. odstavka 3. člena Ustave RS, sodišče pa odloča v sporu polne jurisdikcije ob upoštevanju 1. odstavka 61. člena ZUS, če so izpolnjeni v tej določbi navedeni pogoji, in sicer, če to dopušča narava stvari in če so izpolnjeni pogoji iz 1., 2. in/oziroma 3. točke 1. odstavka 61. člena ZUS.
Prometna vrednost rabljenih osebnih avtomobilov se oblikuje na tržišču rabljenih osebnih avtomobilov, ne pa s predpisom. Tožena stranka je navedla, kako je ugotovila prometno vrednost rabljenih osebnih avtomobilov. Prometna vrednost je dejstvo. Eden od načinov ugotovitve tega dejstva je tudi uporaba kataloga - cenika rabljenih osebnih avtomobilov, izdelanega na podlagi podatkov o cenah, ki veljajo na tržišču, ki ga je uporabil organ prve stopnje. Katalog cen rabljenih motornih vozil ni neizpodbojen dokaz prometnih vrednosti rabljenih motornih vozil. Tožeča stranka pa, kot je ugotovila že tožena stranka, nasprotnega dokazovanja ni začela.
Glede na 68. člen Ustave Republike Slovenije tujci še ne morejo pridobiti lastninske pravice na nepremičninah v Republiki Sloveniji. Po mnenju sodišča je pravilno tudi stališče tožene stranke, da upoštevanja veljavnih prepovedi pridobitve lastninske pravice ne izključuje dejstvo, da je AA umrla leta 1985, torej pred uveljavitvijo ZDen. Sodišče se ne strinja z mnenjem tožeče stranke, ki ustavno prepoved povezuje s tretjim odstavkom 16. člena ZDen, in meni, da velja le v primeru, če je upravičenec ob izdaji odločbe o denacionalizaciji tuj državljan, vendar pa tedaj še živ.