Tožeča stranka vse do izdaje tega sklepa ni plačala sodne takse za tožbo, zato je sodišče v skladu s 3. odstavkom 105.a člena ZPP v zvezi z 22. členom ZUS-1 štelo, da je tožbo umaknila.
URS člen 120, 120/3. ZUS-1 člen 1, 2, 2/1, 2/2, 7, 7/3. ZUP člen 279, 279/1, 279/1-1. ZDU-1 člen 60, 60/1, 61, 61/2. ZVO-1 člen 40, 40/5, 40/6.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - stranka v upravnem sporu - spor med dvema ministrstvoma - aktivna legitimacija - zavrženje tožbe
V obravnavani zadevi nastali položaj, ko se tožeča stranka ne strinja s postopkom izvedbe celovite presoje vplivov, ne more biti predmet upravnega spora, saj sporna vprašanja dveh ministrstev praviloma rešuje vlada, ki v primeru neuspešne intervencije med njima v končni fazi ne sprejme programa upravljanja rib.
ZZ člen 36. ZUP člen 4, 29, 214, 237, 237/2, 237/2-7. ZUS-1 člen 2, 27, 32, 32/2.
direktor javnega zavoda - imenovanje direktorja javnega zavoda - dopustni razlogi za izpodbijanje akta o imenovanju - obrazložitev odločbe - začasna odredba
ZZ na specialen način določa, glede na ureditev po ZUS-1, dopustne razloge za izpodbijanje predmetnega akta o izbiri direktorja zavoda. Dopustna razloga sta: zatrjevanje kršitve za izvedbo razpisa določenega postopka, pri čemer mora ta kršitev bistveno vplivati na odločitev o izbiri; neizbrani kandidat pa lahko uveljavlja tudi, da izbrani kandidat ne izpolnjuje v razpisu določenih pogojev (ki morajo biti tudi v skladu z razpisnimi pogoji iz zakona).
V konkretnem primeru sodišče izpodbijanega akta ne more presoditi, ker nima nikakršne obrazložitve.
Sodišče lahko v upravnem sporu izda začasno odredbo samo do izdaje pravnomočne odločbe.
sklep o ustavitvi postopka - pravni interes - vložnik pritožbe zoper sklep o ustavitvi postopka
Tožnik bi moral izkazati, da so z ustavitvijo postopka razrešitve sodnega cenilca, ki je potekal po uradni dolžnosti, prizadete njegove neposredne na zakon oprte koristi. Z navajanjem splošnih okoliščin o zanj neugodni cenitvi tega cenilca, pa ni uspel izkazati, da si z udeležbo v tem postopku lahko spremeni ali izboljša svoj pravni položaj v postopku ugotavljanja višine odškodnine, na katerega se sklicuje.
gradbeno dovoljenje - stranski udeleženec - skladnost projekta s PUP - odmik od parcelne meje - tožbena novota - upravni spor
Tožnik v tožbi oporeka pravilnosti ugotovljene višine stavbe, vendar je bila v tožbi zatrjevana višina stavbe tožniku znana ali bi morala biti znana že tekom upravnega postopka, v katerem je sodeloval, zato bi moral ugovarjati višini stavbe v upravnem postopku oziroma najkasneje v pritožbi. Ker po podatkih upravnih spisov do sedaj teh ugovorov ni uveljavljal, in se do teh vprašanj nista izrekla ne upravni organ prve stopnje niti pritožbeni organ, gre za nedopustno tožbeno novoto.
Strokovno mnenje, ki ga je izdelala komisija, je v upravno pravnem smislu pomanjkljivo in ne more biti zadostna podlaga za izdajo upravne odločbe, v kateri se je organ dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke. V postopku je bilo dejansko stanje nepopolno ugotovljeno, kršena pa so bila tudi pravila postopka.
javni uslužbenec - imenovanje v naziv - preimenovanje uradniškega naziva - premestitev
Z imenovanjem v naziv, ki je posledica premestitve, pa se tudi sicer tožnikov pravni položaj ne bo poslabšal, saj se njegove pravice in obveznosti z drugačnim poimenovanjem naziva enake stopnje in enakega plačnega razreda ne spreminjajo.
V obravnavanem primeru gre za pravnomočno odločbo, za katero se zahteva ugotovitev ničnosti, ta pa se presoja restriktivno in iz natančno določenih in omejenih razlogov. Ker odločba v preostalem delu ne izpolnjuje pogojev iz 1. točke 1. odstavka 279. člena ZUP, saj ne gre za odločitve, ki ne bi mogle biti sprejete v upravnem postopku, je v tem delu ne more izreči za nično. Prav tako pa se skladno z določbo 2. odstavka 279. člena ZUP ne more za ničnega izreči procesni sklep, to je sklep o obnovi postopka.
denacionalizacija - vrnitev v naravi - ovire za vrnitev v naravi - začasna odredba po ZLPP - nedopustno razpolaganje
Pogodba o uskladitvi zemljiškoknjižnega stanja z dejanskim z dne 22. 9. 1992, sklenjena med Občino C. in A. p.o., je nična (2. odstavek 88. člena ZDen). Ker pa slednji ni postal imetnik pravice uporabe na predmetni nepremičnini, ta nepremičnina kot del družbenega kapitala podjetja tudi ni mogla biti predmet lastninjenja (ne glede na to, če jo je podjetje v program lastninskega preoblikovanja vključilo). Zato se stranka z interesom tudi ne more z uspehom sklicevati na okoliščino, da je nepremičnina olastninjena ter da je ni mogoče vrniti v naravi, ker s strani vlagatelja zahteve za denacionalizacijo ni bil vložen predlog za začasno odredbo v zavarovanje te zahteve po določbah ZLPP.
ZBS-1 člen 1, 1/2, 1/3, 4, 4/1. Uredba o standardni kvalifikaciji dejavnosti člen 2, 3.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - odmera nadomestila - zavezanec za plačilo nadomestila - dejavnost zavezanca
Naloge, kot so oblikovanje in uresničevaje denarne politike in denarnega nadzora, zagotavljanje splošne likvidnosti bančnega sistema, urejanje plačilnih sistemov in podobno, spadajo v okvir dejavnosti posebnega družbenega pomena in ne predstavljajo profitabilnih dejavnosti, ki jih izvajajo subjekti na trgu, med katere spada tudi finančno posredništvo. Zato ni pravilna razvrstitev stavbnih zemljišč tožeče stranke med poslovne namene, v skupino finančno posredništvo, razen zavarovalništva in pokojninskih skladov, za katere se predvidevajo ugodnejši ali celo izjemno ugodni pogoji gospodarjenja.
obvezno cepljenje - začasna odredba - pogoji za izdajo začasne odredbe - težko popravljiva škoda
Tožeča stranka je z zadostno stopnjo izkazala potrebo za izdajo začasne odredbe in zadržanje cepljenja še pred pravnomočno odločitvijo o glavni stvari. V kolikor bi bila deklica cepljena še pred odločitvijo sodišča o glavni stvari, bi bila morebitna odprava odločbe dejansko brez učinka, saj stanja, pred njeno odpravo, ne bi bilo mogoče vzpostaviti in bi do zatrjevanih posledic s cepljenjem lahko prišlo.
Napačno je stališče tožnice, da je članarina zgolj predmet obligacijskih terjatev. Obveznost plačevanja članarine izhaja iz določbe 2. odstavka 125. člena ZGO-1. Da je neplačevanje oziroma neredno plačevanje članarine ali drugih prispevkov zbornici težja disciplinska kršitev, izhaja iz 24. točke 13. člena Disciplinskega pravilnika, da pa je mogoče za to kršitev izreči sankcijo začasnega izbrisa iz imenika IZS, pa izhaja iz 3. alinee 1. odstavka 21. člena in 1. odstavka 22. člena Disciplinskega pravilnika.
Izdano gradbeno dovoljenje za objekt na zemljišču parc. št. 855/1 k.o. … na odločitev gradbenega inšpektorja ne more vplivati, ker obravnavani prizidek stoji na drugem zemljišču, tj. na zemljišču parc. št. 856/7 k.o. ...
vojni veteran - status vojnega veterana - ista upravna zadeva - ista pravna podlaga - zavrženje zahteve
Sodba ni pravna podlaga iz 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP. Kot pravno podlago, na katero se opira zahtevek, je mogoče šteti le predpis oz. njegovo posamično določbo, s katero stranka utemeljuje svoj zahtevek. Drugačne – čeprav za tožnika ugodne – razlage iste zakonske določbe, ki jo je sodišče sprejelo v zvezi z drugo upravno zadevo, ni mogoče šteti za spremenjeno pravno podlago.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - drugostopenjska odločba - nepopolna tožba - poziv na dopolnitev - zavrženje tožbe
S tožbo se izpodbija drugostopenjski upravni akt, ki ni upravni akt v smislu 2. člena ZUS-1.
V tožbi je treba navesti upravni akt, ki se ga s tožbo lahko izpodbija ter predlagati, kako in v čem naj se ga odpravi. Takšne vsebine obravnavana tožba nima, niti je ni po dodatnem pozivu sodišča tožnik ustrezno dopolnil.
ZDavP-2 člen 298, 298/5, 299, 299/1. ZDoh-2 člen 128, 128/4.
dohodnina - dohodek iz dejavnosti - akontacija dohodnine - sprememba višine akontacije
Tožnik je zahteval spremembo višine predhodne akontacije dohodnine za leto 2009 šele 9. 4. 2009, zato na novo določena predhodna akontacija dohodnine na že zapadle obroke predhodne akontacije dohodnine za mesec januar, februar, marec in april 2009 ne more učinkovati. Obroki, ki so že dospeli v plačilo, ostanejo nespremenjeni in bodo poračunani v davčnem obračunu tožnika za leto 2009.
ZGO-1 člen 3, 3a, 152. Pravilnik o vrstah zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektov o pogojih za gradnjo enostavnih objektov brez gradbenega dovoljenja in o vrstah del, ki so v zvezi z objekti in pripadajočimi zemljišči člen 5, 5-3, 5-4, 20, 20-1. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 11, 13, 13-f, 14.
Presoja vprašanja, ali gre za enostaven objekt, je odvisna od dveh kriterijev. Eden izmed kriterijev je površina objekta, drugi pogoj pa je odmik od meje s sosednjim zemljiščem.
lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - podelitev mandatov - odločanje o pritožbi zoper akt občinske volilne komisije - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
Pritožbeni organ mora z navedbo svojih razlogov odgovoriti, katere pritožbene navedbe so utemeljene in katere ne. Tožena stranka pa je v obrazložitvi svoje odločbe na konkretne navedbe pritožnika odgovorila samo s pavšalnimi navedbami, da so bili rezultati volitev pravilno vnešeni v centralni računalniški program za izračun in razdelitev mandatov in da je računalniški program pravilno deloval. S to opustitvijo je kršila pravila postopka po 3. točki 1. odstavka 237. člena ZUP.
ZGO-1 člen 34č, 34d, 34e, 45, 45/2, 77, 77/2. ZUP člen 6, 29, 31, 144, 144/1, 144/3. Statut Inženirske zbornice Slovenije člen 99, 99/4.
Inženirska zbornica Slovenije - vpis v imenik pooblaščenih inženirjev - pogoji za vpis v imenik - tuje državljanstvo - skrajšani ugotovitveni postopek
V skladu s 1. odstavkom 34.e člena ZGO-1 lahko državljani tretjih držav opravljajo regulirani poklic po tem zakonu pod pogojem materialne vzajemnosti, če so njihove pridobljene kvalifikacije enakovredne tistim, ki se zahtevajo za državljane Republike Slovenije. To pomeni, da mora organ najprej ugotoviti enakovrednost pridobljenih kvalifikacij tujega državljana s tistimi, ki jih zakon zahteva za državljane Slovenije, nato pa še materialno vzajemnost. Če organ ugotovi, da strankine pridobljene kvalifikacije ne ustrezajo, mu izpolnjevanja pogoja materialne vzajemnosti ni treba ugotavljati, saj morata biti za pozitivno odločitev izpolnjena oba pogoja.
Upravni organ se je v zadostni meri opredelil do pridobljenih poročil o aktualnih razmerah v tožnikovi matični državi. Tožnik pa ni dovolj jasno izkazal dejanj, na podlagi katerih bi tako upravni organ kot sodišče lahko presodila, da njegova vrnitev v izvorno državo ni mogoča. Zgolj navedbe, da mu grozijo tako fizično kot psihično ter da je tarča posmeha in številnih opazk, pa ne dosegajo standarda ogroženosti iz 51. člena ZTuj-1. Različna poročila sicer lahko kažejo na določene probleme glede verske svobode manjšinskih verskih skupnosti, vendar ne pomenijo takšne okoliščine, ki bi narekovale prepoved prisilne odstranitve tujca.