odpadki - ravnanje z odpadki - vpis v evidenco zbiralcev odpadkov
Z Uredbo o ravnanju z odpadki določena prednost odstranjevanja odpadkov na ozemlju Republike Slovenije pred odstranjevanjem v tujini (načelo samozadostnosti ravnanja z odpadki) ne pomeni, da imajo v postopkih vpisa v evidenco zbiralcev odpadkov pravno korist izkazano vsi, ki zatrjujejo, da imajo možnost zagotoviti takšno odstranjevanje in si obetajo morebitno poslovno korist od predmetnega vpisa.
ZVO-1 člen 157, 157/1, 157/1-2. Uredba o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov člen 9, 9/1.
inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za okolje - izvedba del brez predhodne pridobitve okoljevarstvenega dovoljenja - zemeljski izkop
Ker tožnik ni izkazal, da si je za zemeljski izkop pridobil okoljevarstveno dovoljenje, je inšpektor utemeljeno zaključil, da so izpolnjeni pogoji za izrek inšpekcijskega ukrepa po 2. točki prvega odstavka 157. člena ZVO-1, po kateri ima inšpektor pravico in dolžnost odrediti izvedbo ukrepov za odpravo virov čezmerne obremenitve.
naravovarstveno soglasje - presoja sprejemljivosti posega v naravo - mnenje Zavoda RS za varstvo narave - seznanitev Zavoda RS za varstvo narave z odgovorom stranke
Dejstvo, ali bo upravni organ naravovarstvene pogoje izdal ali pa bo takoj izdal soglasje oziroma ga zavrnil, je odvisno od mnenja Zavoda RS za varstvo narave, ki je sestavni del postopka presoje sprejemljivosti posega v naravo, zato bi upravni organ prve stopnje moral po prejemu odgovora tožeče stranke na mnenje Zavoda RS za varstvo narave le-tega posredovati zavodu v odgovor, ki bi lahko navedbe v odgovoru argumentirano zavrnil ali pa jih upošteval pri izdelavi morebitnega dopolnilnega mnenja.
ZVO-1 člen 46, 46/1, 46/2. ZPNačrt člen 11, 11/2, 11/2-1, 11/2-2, 11/2-3. ZLS člen 21, 21-3. ZUP člen 42, 42/2, 43.
celovita presoja vplivov na okolje - planski akt občine - - izgradnja igrišča za golf - omilitveni ukrepi - nadomestna kmetijska zemljišča - stranka v postopku - podaljšanje roka za dopolnitev vloge
Mestna občina Koper in Občina Izola sta bili pravilno vključeni v predmetni upravni postopek, saj večina predvidenih nadomestnih kmetijskih zemljišč leži na njunem območju, občine pa so pristojne za določanje rabe prostora in pogojev za umeščanje posegov v prostor na njihovem območju.
ZVO-1 člen 20, 20/1, 20/2, 20/5. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 5, 44, 44/3, 44/3-2, 44/3-3.
ravnanje z odpadki - okoljevarstveno dovoljenje za odlagališče nenevarnih odpadkov - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - obdelani komunalni odpadki
Po tretjem odstavku 5. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih se za obdelane komunalne odpadke štejejo komunalni odpadki, ki so obdelani po postopkih iz referenčne sheme obdelave komunalnih odpadkov iz priloge 1, med katere pa zgolj sortiranje odpadkov ne spada.
ZUP člen 67, 99. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 30, 31, 31/1, 31/2, 31/3.
okoljevarstveno dovoljenje - dopolnitev vloge - rok za dopolnitev vloge - podaljšanje roka - opravičljivi razlogi za podaljšanje - prostorsko načrtovanje - odlagališče odpadkov
Odločitev o podaljšanju roka iz opravičljivih razlogov je treba presojati tako, da se upoštevajo vse okoliščine konkretnega primera. Ena izmed pomembnih okoliščin, ki vplivajo na odločitev, je zakonodaja, ki ureja določeno področje. V obravnavani zadevi so določbe, ki od vlagateljev zahteve za izdajo okoljevarstvenega soglasja in okoljevarstvenega dovoljenja zahtevajo predložitev določene dokumentacije zelo natančne, torej je vlagatelju zahteve že ob vložitvi vloge znano, katero dokumentacijo mora priložiti, obenem pa se zaradi varstva okolja pred obremenjevanjem ter v smislu temeljnih načel ZVO-1 od organov terja relativno hitro odločanje.
Nameravani poseg je v nasprotju z drugim členom 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih, saj je upravni organ nesporno ugotovil, da tri parcele niso del obstoječega odlagališča in da bi bili trije objekti od roba odlagališča oddaljeni cca. 70 m, kar je manj, kot določa navedena uredba v 31. členu.
Uredba o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod v vode in javno kanalizacijo člen 18, 20.
okoljevarstveno dovoljenje - sprememba okoljevarstvenega dovoljenja - pogoji za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja - odvajanje industrijske odpadne vode
Ob ugotovitvi, da tožeča stranka ne izpolnjuje pogojev iz drugega odstavka 20. člena Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod v vode in javno kanalizacijo za drugačen način odvajanja industrijske odpadne vode v podzemne vode (skozi ponikovalni vodnjak), sodišče kot neutemeljene zavrača tožbene navedbe, da priložena dokumentacija izkazuje, da z odvajanjem industrijskih odpadnih vod v ponikovalnico okolje ne bo prizadeto in da so s tem izpolnjeni pogoji za odvajanje industrijske odpadne vode v podzemne vode na podlagi 4. odstavka 18. člena uredbe.
ZVO-1 člen 157a, 157a/3. ZSKZ člen 2, 2/2, 10, 10/1, 10/2, 10/3, 10a.
inšpekcijski postopek - ukrep komunalnega inšpektorja - inšpekcijski zavezanec - posestnik zemljišča - gospodarjenje z zemljišči
Stroške odstranitve nezakonito odloženih odpadkov nosi tisti, ki nad predmetnim zemljiščem izvaja posest, bodisi da je to lastnik zemljišča ali pa nekdo drug.
Tožnik izvaja neposredno dejansko oblast nad predmetnimi zemljišči, saj lahko z njimi razpolaga, glede na drugi odstavek 10. člena ZSKZ pa pri gospodarjenju s temi zemljišči zasleduje tudi ekonomsko korist. Zato je dolžan nositi stroške odstranitve komunalnih odpadkov na podlagi tretjega odstavka 157a. člena ZVO-1.
Uredba o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov člen 19, 19/6.
okoljska dajatev zaradi odlaganja odpadkov - oprostitev plačila okoljske dajatve - plačilo razlike med skupnim letnim zneskom akontacij in zneskom oprostitve
V zvezi z oprostitvami plačila okoljske dajatve pa šesti odstavek 19. člena Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov določa, da je treba v primeru, ko je znesek oprostitve nižji od skupnega letnega zneska akontacij, razliko do skupnega letnega zneska akontacij doplačati v roku 60 dni po dokončnosti odločbe v proračun RS. Navedena določba tako govori o skupnem letnem znesku akontacij in ne o plačanih akontacijah, zato tožnica neutemeljeno ugovarja, da je agencija nepravilno uporabila materialno podlago.
ZUP člen 235, 235/5, 260, 260/9. Uredba o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup člen 5, 5/1, 6, 6/4, 7, 7/1, 7/2, 8, 8/1.
hrup - dovoljenje za začasno obremenitev s hrupom - stranka v upravnem postopku - vplivno območje - obnova upravnega postopka
Po 1. odstavku 5. člena Uredbe o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup, se izpostavljenost hrupu, ki ga povzroča uporaba zvočne naprave, ne ocenjuje pred fasadami vseh stavb, ki se nahajajo v okolici prireditve, temveč le pred fasadami najbolj izpostavljenih stavb z varovanimi prostori.
ZVO-1 člen 20. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 5, 5/1, 5/3, 44, 44/6.
okoljevarstveno dovoljenje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - odpadki - ravnanje z odpadki - odlagališče nenevarnih odpadkov
Za vsako obratovanje naprave, njenega dela ali dejavnosti, ki lahko povzroča onesnaževanje okolja večjega obsega, se lahko izda okoljevarstveno dovoljenje v skladu s predpisom, ki ureja vrste takšnih dejavnosti in naprav (Uredbo IPPC). Če pa je takšna naprava ali njen del ali dejavnost odlagališče, pa je predpostavka za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja tudi izpolnjevanje zahtev iz Uredbe, ki je kasnejša in bolj specifična za obravnavano področje.
Tožeča stranka doslej ni odlagala obdelanih odpadkov, prav tako pa ni izkazala, da bo za obdelavo odpadkov poskrbela v bodoče. Ker je obdelava odpadkov bistvenega pomena za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja, je odločitev, da se zahteva tožeče stranke za izdajo takšnega dovoljenja zavrne, pravilna.
ZVO-1 člen 20. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 5, 5/1, 5/3, 44, 44/3, 44/3-3.
okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje odlagališča nenevarnih odpadkov - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - obdelava komunalnih odpadkov
Tožnica pripeljane odpadke na odlagališču raztovori in ročno prebere ter se odpadki po tem, ko so prebrani in pregledani, z delovnim strojem potisnejo v odlagalno polje in nato s kompaktorjem vgradijo v telo odlagališča. Na podlagi takega dejanskega stanja v obravnavanem primeru ni izkazano, da bi se odpadki obdelovali po postopkih referenčne sheme iz Priloge 1 k Uredbi o odlaganju
odpadkov na odlagališčih, zato je izpodbijana odločitev pravilna.
Za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja po 35. členu Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih morajo biti izpolnjeni vsi pogoji, ki so določeni v tem členu in že samo neizpolnitev enega od njih je razlog za zavrnitev vloge.
Obstoječe odlagališče po zgornji določbi je zgolj tisto, za katerega so bila izdana vsa potrebna dovoljenja, med katere spada tudi gradbeno dovoljenje, v obsegu, kot izhaja iz njega.
ZV člen 60. ZV-1 člen 74, 74/1, 74/6, 153, 153/8, 209, 210, 216. ZGO-1 člen 50.
gradbeno dovoljenje - soglasje - vodno soglasje - vodovarstveno območje - projektni pogoji - veljavnost predpisov lokalnih skupnosti
Vlada do izdaje izpodbijane odločbe za predmetno območje še ni določila vodovarstvenega območja, zato je toženka glede na 216. člen ZV-1 pravilno uporabila materialno pravo, ko se je pri določitvi projektnih pogojev sklicevala na Odlok
o varstvenih pasovih vodnih virov pri Brestovici pri Komnu
Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31.
odlagališče odpadkov - novo odlagališče - obstoječe odlagališče - okoljevarstveno soglasje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - načrtovanje odlagališča - prostorsko načrtovanje odlagališča - pojem načrtovanja - razlaga predpisa
Prvi odstavek 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih govori res o načrtovanju odlagališča, tretji odstavek pa o prostorskem načrtovanju odlagališča, vendar navedeno po presoji sodišča pomeni, da se pojem „načrtovanje“ v navedeni Uredbi uporablja v prvem odstavku kot splošen pojem, ki pomeni tako projektiranje kot tudi prostorsko načrtovanje, saj je le v drugem odstavku pojem načrtovanja nadomeščen s pojmom projektiranje.
Uredba o mejnih vrednostih emisije hlapnih organskih spojin v zrak iz naprav, v katerih se uporabljajo organska topila člen 26.
varstvo okolja - emisije - organska topila - mejne vrednosti emisij - vpis naprave v evidenco naprav, v katerih se uporabljajo organska topila
Ker tožnik v roku zahtev iz načrta zmanjševanja emisij hlapnih organskih spojin ni izpolnil, saj vrednost emisije hlapnih organskih spojin presega ciljno vrednost, naprava pa tudi ne izpolnjuje predpisanih pogojev, je pravilna zavrnitev zahteve za vpis naprave v evidenco naprav, v katerih se uporabljajo organska topila.
ZUP člen 8, 214, 237, 237/2, 237/2-7. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 70, 70/5. ZVO-1 člen 82.
okoljevarstveno dovoljenje - podaljšanje okoljevarstvenega dovoljenja - sprememba okoljevarstvenega dovoljenja - odlagališče nevarnih odpadkov - regijski center za ravnanje s komunalnimi odpadki - obrazložitev odločbe
Ugotovitev, ali je izpolnjen pogoj iz 5. alinee petega odstavka 70. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih, je bistvena za odločitev, ali lahko upravljavec obstoječega odlagališča pridobi okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje odlagališča za odlaganje obdelanih komunalnih odpadkov po 16. 7. 2009. Ta ugotovitev iz prvostopenjskega upravnega akta ne izhaja, oziroma je pomanjkljivo obrazložena.
Uredba o zavarovanih prostoživečih živalskih vrstah člen 5, 7, 7/1.
dovoljenje za poseg v populacijo osebkov zavarovanih živalskih vrst - odstrel ptic - varnost letalskega prometa - druge ustrezne možnosti - obrazložitev odločbe
V skladu s Ptičjo direktivo je poseg v zavarovane osebke ptic, ki nasprotuje prepovedim iz 5. člena Uredbe, lahko dovoljen le kot skrajni ukrep.
Strokovno mnenje, ki ugotavlja, da odstrel ptic zaradi prisotnosti hrane dolgoročno ne bo zagotovil zmanjšanja trkov z letali, po drugi strani pa se ne opredeli do predlaganih možnosti za spremembo upravljanja z zadevnimi zemljišči in s tem zmanjšanja dostopa do hrane, je pomanjkljivo, zato ne more biti zadostna podlaga za izdajo odločbe.
ZGO-1 člen 1, 1/4. ZRud člen 1, 1/1, 1/4, 2, 2/2, 2/14, 4, 50. Uredba o ravnanju z odpadki člen 16, 16/2, 16/2-2.
odpadki - zbiranje odpadkov - vpis v evidenco zbiralcev odpadkov - zbirni center - rudarska pravica - enotno dovoljenje
Zahteva iz 2. alineje 2. odstavka 16. člena Uredbe o ravnanju z odpadki se nanaša na objekt oz. če gre za zbiranje gradbenih odpadkov, tudi na urejen prostor na prostem, s katerim zbiralec odpadkov razpolaga za namene opravljanja svoje registrirane dejavnosti. Ker morajo biti ti objekti, torej tudi zbirni center, urejeni v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, če naj se zbiralca odpadkov vpiše v evidenco, se navedeni pogoj v postopku vpisa izkazuje z upravnim dovoljenjem s področja graditve objektov.
Enotno dovoljenje, izdano na podlagi določb ZRud, ni dovoljenje za gradnjo objekta za predhodno skladiščenje odpadkov za namene opravljanja registrirane dejavnosti.