• Najdi
  • <<
  • <
  • 18
  • od 24
  • >
  • >>
  • 341.
    UPRS sodba I U 431/2014
    22.5.2014
    UL0008803
    ZVO-1 člen 157. Uredba o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih člen 6, 6/1, 7, 7/1.
    inšpekcijski postopek - ukrep inšpektorja za okolje - odpadki - ravnanje z odpadki - zavezanec za oddajo odpadkov - gradbeni odpadki
    Tožnik ni ugovarjal ugotovitvi toženke, da gre za odpadke, ki so nastali pri rušitvi prizidka, katere edini investitor je bil on. Zato je določitev tožnika za zavezanca za oddajo odpadkov pravilna in zakonita, njegov ugovor, da je za določitev zavezanca za oddajo odpadkov bistveno lastništvo gradbenih odpadkov in nepremičnine, na kateri se gradbeni odpadki nahajajo, pa ni utemeljen.
  • 342.
    sodba II U 464/2013
    14.5.2014
    UM0011888
    ZVO-1 člen 153, 153/3.
    okoljevarstveno dovoljenje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - javni interes - zaščita javnega interesa
    Javni interes v postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja ščitijo poleg državnega pravobranilca tudi nevladne organizacije na področju varstva okolja, ki delujejo v javnem interesu.
  • 343.
    UPRS sodba III U 43/2014
    18.4.2014
    UN0021639
    ZUP člen 43, 43/2. ZVO-1 člen 64, 64/2. Uredba o odpadkih člen 10.
    okoljevarstveno soglasje - stranka v postopku - stranski udeleženec - pravni interes
    Za poseg, za katerega je bilo izdajo okoljevarstveno soglasje, je bilo izdelano poročilo o vplivih na okolje, tožeča stranka pa v postopku za priznanje statusa stranke ni izkazala, da navedeno poročilo ni ustrezno, ker nepremičnine, v katerih prebiva, ne uvršča v vplivno območje, v posledici pa tožeča stranka ne more izkazati pravnega interesa po določbi 43. člena ZUP.
  • 344.
    UPRS sodba III U 305/2013
    3.4.2014
    UN0021099
    ZVO-1 člen 157, 157/1, 157/1-1.
    inšpekcijski postopek - ukrep inšpektorja za okolje - odstranitev zemeljskega izkopa - vnos zemljiškega izkopa v nasprotju z okoljevarstvenim dovoljenjem
    O tožnikovem nezakonitem ravnanju (vnosu zemljine nad količino 100.000 m3, dovoljenih v okoljevarstvenem dovoljenju dne 11. 3. 2005 in spremembi z dne 6. 10. 2005), je bilo že pravnomočno odločeno z odločbo z dne 12. 10. 2009. Ugotovljena nezakonitost je bila namreč podlaga za izrek v tej odločbi naloženega inšpekcijskega ukrepa prepovedi nadaljnjega vnosa zemeljskega izkopa na ista zemljišča, na katere se nanaša tudi izpodbijana odločba. Zato so za ta upravni spor nepomembne tožbene navedbe o tem, da je imel vneseni zemeljski izkop izdelano oceno kakovosti, da ta vnos nima posledic za okolje in da je na lokaciji vnosa dolgoročno predvidena gradnja, kar naj bi tožnikovem mnenju pomenilo, da nezakonitosti ni in da bi bila odstranitev nesmiselna.
  • 345.
    sodba II U 118/2013
    12.3.2014
    UM0011773
    ZVO-1 člen 68, 172, 172/3.
    inšpekcijski ukrep - odlaganje odpadkov - okoljevarstveno dovoljenje - odločba o prenehanju naprave - prepoved odlaganja odpadkov
    Vloga za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za obratovanje naprave je bila zavrnjena z odločbo Agencije RS za okolje, navedena odločitev pa je tudi že postala pravnomočna. Upoštevaje določbo tretjega odstavka 172. člena ZVO-1 je torej prvostopenjski organ imel podlago za izrek inšpekcijskega ukrepa prepovedi odlaganja vseh vrst odpadkov na odlagališču do morebitne pridobitve predpisanega okoljevarstvenega dovoljenja.
  • 346.
    UPRS sodba I U 1291/2013
    4.3.2014
    UL0008901
    Uredba o okoljski dajatvi za onesnaževanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida člen 18.
    okoljska dajatev - vračilo okoljske dajatve - onesnaževanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida
    Subjekti in primeri, v katerih pripada pravica do vračila okoljske dajatve zaradi izgorevanja goriva, so taksativno navedeni v 18. členu Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida. Glede na dejstvo, da gre za ugodnost, torej za vračilo, je potrebno takšno določbo razlagati ozko.
  • 347.
    sodba I U 1254/2013
    27.2.2014
    UL0008332
    ZVO člen 36, 36/2. ZUP člen 290, 290/1, 298, 298/2.
    odpadki - ravnanje z odpadki - ukrep inšpektorja za okolje - izvršba s prisilitvijo
    Ne izvršilni naslov sam zase, ne skupaj z zakoni, na podlagi katerih je bil izdan, toženki ne daje podlage za kakršnekoli vsebinske zahteve, ki naj bi jih izpolnjevala zahtevana strategija. Take zahteve zato smiselno pomenijo dopolnjevanje oziroma spremembo izvršilnega naslova, kar pa v izvršilnem postopku ni mogoče, kot pravilno navaja že drugostopenjski upravni organ. Toženka zato po presoji sodišča ni imela nobene podlage za ugotovitev, da tožnik v postavljenem roku ni izpolnil svoje obveznosti, in s tem za izterjavo zagrožene denarne kazni.
  • 348.
    sodba II U 204/2013
    5.2.2014
    UM0011741
    ZVO-1 člen 84a. ZUP člen 43.
    okoljevarstveno dovoljenje - sprememba veljavnosti okoljevarstvenega dovoljenja - stranka v postopku - občina
    Tožeča stranka kljub nalogam na področju varstva okolja po ZLS nima pravnega interesa za sodelovanje v postopku spremembe veljavnosti okoljevarstvenega dovoljenja.
  • 349.
    sodba in sklep I U 543/2013, enako tudi I U 588/2013.
    30.1.2014
    UL0008324
    ZVO-1 člen 157a, 157a/3. ZSKZ člen 2, 2/2, 2/5, 4.
    inšpekcijski postopek - ukrep medobčinskega inšpektorja - odstranitev komunalnih odpadkov - inšpekcijski zavezanec - posestnik zemljišča - Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov - koncesija za izkoriščanje gozdov
    Po presoji sodišča je treba šteti, da ima koncesionar zemljišča, na katerih izvaja dejavnost izkoriščanja gozdov, v posesti. Vendar to dejstvo samo po sebi še ne pomeni, da je tudi zavezanec za plačilo stroškov odstranitve odpadkov, zato bi toženka morala ugotoviti, ali je mogoče nastanek teh odpadkov pripisati ravnanju koncesionarja pri izvajanju koncesijske dejavnosti.
  • 350.
    UPRS sodba III U 363/2013
    24.1.2014
    UN0021261
    ZFO-1 člen 10g. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 41, 51, 51/2, 51/2-5, 62, 62/1, 62/1-4.
    ravnanje z odpadki - okoljevarstveno dovoljenje za odlagališče odpadkov - podaljšanje okoljevarstvenega dovoljenja - zaprtje dela odlagališča - finančno jamstvo - poroštvena izjava
    Tožena stranka nima prav, da lahko upravljalec odlagališča, na podlagi ZFO-1, poroštvo izda le za obveznosti iz naslova zadolževanja (10.g člen ZFO-1). Kljub temu pa je sodišče tožbo zavrnilo, saj je ugotovilo, da konkretna poroštvena izjava ne vsebuje vseh zahtevanih elementov iz ZFO-1, ker obseg zadolževanja in obseg izdanih poroštev ni bil določen z odlokom, s katerim se sprejme občinski proračun (četrti odstavek 10.g člena ZFO-1).
  • 351.
    UPRS sodba III U 356/2013
    24.1.2014
    UN0021257
    ZVO-1 člen 54, 54/2, 54/2-6, 64, 64/2. ZUP člen 43.
    okoljevarstveno soglasje - stranski udeleženec - pravni interes - vplivno območje
    Tožena stranka po presoji sodišča tožniku utemeljeno ni priznala statusa stranskega udeleženca v postopku izdaje okoljevarstvenega soglasja. Po določbi drugega odstavka 64. člena ZVO-1 namreč pravni interes za udeležbo v postopku izkazujejo le osebe, ki stalno živijo ali katerih nepremičnine se nahajajo v vplivnem območju, določenem v Poročilu o vplivih na okolje. Tožnik pa v postopku ni izkazal, da izdelano Poročilo o vplivih na okolje, ki ga ne uvršča v vplivno območje ni ustrezno.
  • 352.
    sodba I U 113/2013
    10.12.2013
    UL0008290
    ZVO-1 člen 157a.
    inšpekcijski postopek - ukrep občinskega inšpektorja - odlaganje komunalnih odpadkov - stroški odstranitve komunalnih odpadkov
    Če so nezakonito odloženi komunalni in drugi odpadki, lahko občinska inšpekcija naloži posestniku parcele, na kateri se takšni odpadki nahajajo, da jih je dolžan v določenem roku odstraniti. Na podlagi tretjega odstavka 157.a člena ZVO-1 stroške odstranitve odpadkov nosi lastnik zemljišča oz. posestnik zemljišča.
  • 353.
    sodba I U 1307/2013
    5.12.2013
    UL0007930
    ZVO-1 člen 64, 64/2, 64/3, 153.
    okoljevarstveno soglasje - postopek za izdajo okoljevarstvenega soglasja - stranke v postopku - nevladna organizacija - pravni interes - rok za priglasitev udeležbe
    Zgolj s sklicevanjem na varstvo javne koristi tožnik ob neizpolnjevanju pogoja iz tretjega odstavka 64. člena ZVO-1 ni mogel doseči položaja stranskega udeleženca. Da bi poleg varovanja javnega interesa izkazoval še kakšno drugo svojo pravno korist (kot npr. lastništvo nepremičnin v vplivnem območju obravnavanega posega), tožnik ne navaja.
  • 354.
    sodba in sklep IV U 113/2012
    22.11.2013
    UC0030755
    ZUP člen 214. ZRud-1 člen 50.
    rudarska pravica - podaljšanje veljavnosti rudarske pravice - vloga za podaljšanje - poziv k dopolnitvi vloge - zavrženje vloge - obrazložitev odločbe
    Po presoji sodišča razlogi izpodbijane odločbe ne zadoščajo za preizkus njene zakonitosti. V preambuli izpodbijanega sklepa zgolj navedba 67. člena ZUP, ki je ponovljen tudi v obrazložitvi, brez razlogovanja določb ZRud-1, ki določajo v 50. členu pogoje za podaljšanje časa veljavnosti rudarske pravice, med katerimi je tudi navedba o ustreznih dokazilih, s katerimi je dokazan obstoj mineralne surovine znotraj pridobivalnega prostora, ne zadošča za ugotovitve o zakonski utemeljenosti odločitve upravnega organa.
  • 355.
    sodba I U 1075/2013
    26.9.2013
    UL0007750
    ZVO-1 člen 17, 50, 51/2, 82, 83, 84, 84/3, 92, 92/1. Uredba o odpadkih člen 10, 36, 36/2, 36/2-4. Uredba o vrstah posegov v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje člen 11b.
    okoljevarstveno dovoljenje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - predelava nenevarnih odpadkov - presoja vplivov na okolje - nezakoniti predpis - exceptio illegalis - emisije - smrad
    Iz določbe drugega odstavka 51. člena ZVO-1 izrecno izhaja, da je treba pri določanju posegov, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, upoštevati lokacijo posega. Določba Uredbe o vrstah posegov v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, ki določitev takega posega veže izključno na zmogljivost naprave, je torej nezakonita in mora sodišče njeno uporabo zavrniti (načelo exceptio illegalis). Zgolj to, da dovoljena letna količina odpadkov ne presega količinskega pragu, ki ga določa navedena uredba, torej ne pomeni, da za to napravo ni treba izvesti presoje vplivov na okolje, posledično pa v zadevi ni mogoče zaključiti, da predmetna naprava ne bo pomembno vplivala na okolje (50. člen ZVO-1).

    Dejstvo, da predpisov o mejnih vrednostih smradu ni, ne pomeni, da lahko upravljavec naprave okolje neomejeno obremenjuje, niti tega, da je mogoče presojo s tega vidika avtomatično šteti za opravljeno.
  • 356.
    sodba I U 600/2012
    25.9.2013
    UL0008206
    ZVO-1 člen 157a, 157a/5. Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Jesenice člen 27, 27/1.
    odpadki - komunalni odpadki - zemljišče v lasti osebe zasebnega prava - odstranitev komunalnih odpadkov - pristojnost občinske inšpekcije - izrek odločbe - rok za izvršitev odločbe
    Če so odpadki nezakonito odloženi na zemljišču v lasti osebe zasebnega prava, odredi odstranitev komunalnih odpadkov občinska, drugih odpadkov pa državna inšpekcija, in sicer lastniku ali drugemu posestniku zemljišča.

    Ne drži tožbena navedba, da je izrek odločbe premalo specificiran in individualiziran. V izreku odločbe je govora o odvrženih, puščenih in odloženih predmetih, snoveh in odpadkih, ki kot taki onesnažujejo okolje in motijo okolico. Iz obrazložitve odločbe je natančno razvidno, za kakšne odpadke gre. Zato je po presoji sodišča odločba dovolj razumljiva, da jo je možno izvršiti.
  • 357.
    sodba I U 777/2013
    5.9.2013
    UL0007658
    ZVO-1 člen 17, 17/3, 19, 19/2, 20, 20/5. Uredba o ravnanju z odpadki in odpadno embalažo člen 18, 18/2, 18/5, 19, 19/6, 26, 26/2, 26/2-1.
    ravnanje z odpadki - določitev deležev za prevzemanje odpadne embalaže - upravna zadeva - načelo zakonitosti - pravna podlaga - vsebina podzakonskega predpisa - exceptio illegalis
    Sodišče se strinja z izpodbijano odločitvijo, vendar ne zato, ker določanje deležev prevzemanja ne bi pomenilo odločanja o tožnikovi obveznosti, v kolikšnem obsegu je dolžan prevzemati odpadno embalažo, ki je komunalni odpadek, pri izvajalcu javne službe, ampak zato, ker Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo za določanje teh deležev kot obveznosti, o čemer ministrstvo seznanja naslovnike z objavo na spletni strani, nima podlage v zakonu.
  • 358.
    sodba III U 346/2012
    29.8.2013
    UN0020944
    ZG člen 21, 21/1, 21/3.
    gozd - poseg v gozd - soglasje za poseg v gozd in gozdni prostor - postavitev čebelnjaka - pristojnost soglasodajalca - dejansko stanje v naravi
    Tožnik je vložil zahtevo za izdajo soglasja za postavitev manjšega „demontažnega“ objekta v tam navedeni velikosti, ki se bo uporabljal občasno kot čebelnjak, občasno pa kot lopa za shranjevanje čebelarske in gozdarske opreme in vlogi priložil dokumentacijo, iz katere je razvidna lokacija omenjenega objekta. O taki zahtevi bi moral upravni organ tudi odločiti, ne pa da je z ogledom preverjal, ali v naravi dejansko že stoječi objekt ustreza podatkom iz vloge.
  • 359.
    sodba III U 159/2012
    19.7.2013
    UN0021069
    ZON člen 33a, 105a, 105a/4. Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo člen 21, 42.
    naravovarstveno soglasje - nameravana gradnja kozolca - presoja sprejemljivosti posega v naravo - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev določb postopka
    Iz upravnih spisov in izpodbijane odločbe ni mogoče z zanesljivostjo zaključiti v kakšnem obsegu predmetno zemljišče posega v zavarovana območja, navedena v izpodbijani odločbi. Zaključiti pa tudi ni mogoče, ali gre za vpliv na zavarovana območja, kot jih določa izpodbijana odločba (zavarovano območje naravnega spomenika reka Nadiža, posebno varstveno območje Natura 2000, območje hidrološke, geomorfološke in botanične naravne vrednote državnega pomena in ekološko pomembno območje Nadiža s pritoki), ali le za vpliv na zavarovano območje naravnega spomenika reka Nadiža in na posebno varovano območje Natura 2000, kar izhaja iz strokovnega mnenja Zavoda RS za varstvo narave. Zato je bilo treba že zaradi tega izpodbijano odločbo odpraviti.
  • 360.
    UPRS sodba I U 472/2012
    9.7.2013
    UL0009966
    ZRud člen 49, 50, 50/1, 50/1-8, 50/2. ZUS-1 člen 64, 64/1, 64/1-2, 64/1-4.
    dovoljenje za izvajanje del - pogoji za izdajo dovoljenja - sanacija kamnoloma - gospodarsko izkoriščanje kamnoloma
    V postopku, ki se je začel na podlagi vloge tožnika za izdajo dovoljenja za izvajanje del po 50. členu ZRud, organ ne sme po vsebini presojati izpolnjevanja pogojev za izdajo dovoljenja po 49. členu ZRud. Namera oziroma namen tožnika namreč ni stvar presoje upravnega organa, v smislu ali tožnik izpolnjuje pogoje za izdajo drugega dovoljenja, kot za tisto, za katero je zaprosil.
  • <<
  • <
  • 18
  • od 24
  • >
  • >>