Pri odločanju o zakonitosti ukrepa urbanističnega inšpektorja, izdanega po 74. členu ZUN je pomembna le ugotovitev, da se gradi brez lokacijskega dovoljenja, ne pa motivi, ki so investitorja vodili pri gradnji.
vezanost upravnega organa na mnenje sodišča - nova dejstva in dokazi v ponovljenem postopku
Vezanost upravnega organa na pravno mnenje sodišča ne pomeni, da upravni organ v novem postopku ne bi mogel upoštevati novih dejstev, ki se nanašajo na pravilnost in popolnost ugotovljenega dejanskega stanja o tem, ali je zavezanec pravočasno vložil davčno napoved.
pridobitev - državljan druge republike - vojaška oseba - sodelavec agresije na Slovenijo - oseba, nevarna za obrambo države - prosti preudarek - neobrazložen prosti preudarek - neobrazložena odločba
Tudi, ko upravni organ odloča po prostem preudarku po določbi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu R Slovenije, mora ugotoviti dejansko stanje ter v obrazložitvi odločbe navesti bistvena dejstva in okoliščine ter dokaze, ki utemeljeno kažejo na to, da bi sprejem prosilca v državljanstvo R Slovenije predstavljal nevarnost za javni red.
ZDRS člen 10, 10-8, 40, 40/3.ZUP člen 7, 9, 209, 209/2, 209/3.
pridobitev - državljan druge republike - oseba, obsojena za kazniva dejanja - oseba, nevarna za javni red - prosti preudarek - odločba - neobrazložen prosti preudarek
Tudi, ko upravni organ odloča po prostem preudarku po določbi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu R Slovenije, mora ugotoviti dejansko stanje ter v obrazložitvi odločbe navesti vsa bistvena dejstva in okoliščine ter dokaze, ki utemeljeno kažejo na to, da bi sprejem prosilca v državljanstvo RS predstavljal nevarnost za javni red.
ZDen člen 2, 2/2, 3, 3/1-9-12, 19, 19/1-1, 65, 65/2.ZUP člen 14.
denacionalizacija stavbe - posledice zaradi ovir za vrnitev - pravna podlaga o podržavljanju v denacionalizacijski odločbi - dolžnost organa o poučitvi upravičenca o pravicah
Če so podane ovire za vrnitev nepremičnine po 1. točki 1. odstavka 19. člena ZDen, ni možna vrnitev samo lastninske pravice (brez posesti) na tej nepremičnini.
V denacionalizacijski odločbi mora biti navedena konkretna pravna podlaga za podržavljenje; ne zadošča zgolj sklicevanje na 3. člen ZDen.
Upravni organ mora poučiti upravičenca o pravicah, ki mu jih daje ZDen.
ZDRS člen 40, 40/1, 40/3.ZUP člen 135, 209, 209/2.
pridobitev - državljan druge republike - dejansko nebivanje v Sloveniji - pojem dejanskega prebivanja v Sloveniji - zakonito prebivanje - pomanjkljivo ugotovljeno dejansko stanje - kršitev pravil postopka
Kot dejansko prebivanje na območju Slovenije v smislu 1. odstavka 40. člena je mogoče šteti le tisto dejansko prebivanje v Sloveniji, ki je tudi zakonito.
Za čas, ko tožnik zaradi vojnih razmer in drugih tožničinih ovir ni mogel potovati in priti na delo, ne more dobiti bolniškega staleža, ker se ta priznava samo za delanezmožnost zaradi bolezni.
ZPD člen 66, 66/4.ZUP člen 243, 243/1, 245, 245/2.
prometni davek od storitev - vračilo - nepravilna uporaba materialnega zakona - kršitev postopka
Če davčni zavezanec zahteva vrnitev prometnega davka, ki ga je napačno obračunal in tudi sam plačal, je njegovo zahtevo za vrnitev prometnega davka obravnavati po določbi 4. odstavka 66. člena zakona o prometnem davku. Po navedeni določbi pisna zahteva kupca ni pogoj za vrnitev prometnega davka, kot je to v primeru, če davčni zavezanec davek napačno obračuna kupcu in ga kupec tudi plača.
lastninjenje - sodelovanje zadruge pri lastninskem preoblikovanju podjetij - določitev deleža na družbenem kapitalu - pogoji
V postopku lastninskega preoblikovanja podjetij iz 3. odstavka 57. člena zakona lahko zadruge sodelujejo, če je v tem sklenjen sporazum med podjetjem in zadrugo.
Če je vložen predlog za obnovo postopka, mora upravni organ, ko prejme predlog, v skladu z določbo 256. člena ZUP preizkusiti, ali je predlog pravočasen, ali ga je podala upravičena oseba ter ali je okoliščina, na katero se predlog opira, verjetno izkazana.
obnova postopka parcelacije - delilni načrt kot neupravni akt - pogoji za obnovo
Sklep upravnega organa, s katerim ta zavrže zahtevo za obnovo postopka v stvari, ki ni upravna stvar, po 2. odstavku 256. člena ZUP, namesto po 2. odstavku 125. člena ZUP, ni nezakonit. Odločitev je v obeh primerih enaka.
Pri ugotavljanju ustreznosti nadomestnega zemljišča je treba v primeru kmetije upoštevati tudi oddaljenost nadomestnih zemljišč, kompleksnost, velikost, naravnanost proizvodnje, ne pa samo vrednosti zemljišča.
občinski davek za storitve - odmera - pojem opravljanja ekonomskih in finančnih storitev
Pri razlagi pojma "opravljanje ekonomskih in finančnih storitev", ko gre za odmero občinskega davka za storitve, je treba pri tem izhajati iz namena, ki ga zasleduje določilo, v katero je ta pojem vključen.
razpolaganje z vojaškimi stanovanji v času moratorija - nezakonita vselitev - mnenje arbitražne komisije - pomen
Stanovanjski organ bivše JLA po 25.6.1991 ni imel več pravice izdajati odločb o dodelitvi stanovanjske pravice (9. čl. Ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti RS).
Prav tako na drugačno presojo ne more vplivati zatrjevano stališče Arbitražne komisije. Prvič že zato ne, ker stališče te komisije ni pravni vir, in drugič zato, ker se zatrjevana ugotovitev te komisije nanaša na razlago pomena razglasitve neodvisnosti RS za proces razdruževanja bivše SFRJ kot mednarodnopravnega subjekta in s tem na vprašanje mednarodnopravnega nasledstva bivše SFRJ, ne pa na sam postopek osamosvajanja RS.
Tožena stranka je uvedla postopek carinjenja pravilno potem, ko blago, za katero se je tožnica stranki obvezala, da bo plačala uvozne davščine, če ne bo predano namenjeni carinarnici, res ni bilo predano.
V upravnem izvršilnem postopku je dovoljena le pritožba, ki se nanaša na samo izvršbo, zato zavezanec ne more uspeti z ugovori, ki se nanašajo na pravilnost odločbe, ki se izvršuje.
Tožnica je opravila strokovni izpit pri odvetniku, nato pa še preizkus strokovne usposobljenosti po 4. odstavku 31. člena zakona o pripravništvu, strokovnih izpitih in izpopolnjevanju strokovne izobrazbe delavcev v državni upravi in pravosodju (Ur.l. SRS, št. 5/80, 28/85, 35/85).
Nobeden od teh izpitov ni bil opravljen po določbah 14. in 15. člena navedenega zakona, zato je upravni organ pravilno zavrnil tožničino vlogo za oprostitev opravljanja splošnega dela pravosodnega izpita.