ZUP člen 209. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 4, 12.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv svetovalec - mentor - obrazložitev odločbe
V postopku za napredovanje v naziv po pravilniku o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu je "predlog ravnatelja", ki nima podlage v zakonu, enak dokazni vrednosti kot ostali dokazi, zbrani v tem postopku.
ZUP člen 218. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 5, 5/1.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv mentor - retroaktivna veljavnost
Odločba o napredovanju v naziv je konstitutivna odločba, ker je šele z odločbo podeljen naziv, ne pa s predpisom. Konstitutivna odločba učinkuje od dneva vročitve stranki. Retroaktivno odločba učinkuje samo, če je tako določeno s predpisom.
odločba - obrazložitev - pravna podlaga - dejansko stanje - napredovanje v naziv
Če v odločbi ni navedena pravna podlaga in dejansko stanje ter razlogi, ki glede na ugotovljeno dejansko stanje narekujejo odločitev o tem, od kdaj gre tožnici naziv svetovalke, so s tem kršena pravila postopka, kar lahko vpliva na odločitev o stvari (209. člen).
Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 11, 13, 20.
vzgoja in izobraževanje - napredovanje pedagoških delavcev - napredovanje v naziv - mentor
Pedagoški delavec, ki je naziv mentor že pridobil po pravilniku iz 1992. leta, lahko pri naslednjem napredovanju po prehodni določbi 20. člena pravilnika iz leta 1994 uveljavlja vsa strokovna dela, tudi tista, ki jih pri prvem napredovanju ni uveljavljal, jih pa je dejansko opravil.
ZUI člen 175. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 2, 9.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv mentor
Pedagoški delavec, ki ne izpolnjuje pogoja ustrezne smeri izobrazbe po 175. členu zakona o usmerjenem izobraževanju za predmet matematika, ki ga poučuje na srednji šoli, ne more napredovati v naziv mentor.
Tudi odločba, s katero je zavrnjen zahtevek za napredovanje pedagoškega delavca v naziv, mora vsebovati vse elemente, določene v 2. odstavku 209. člena ZUP, še zlasti pa jasno in popolno ugotovljeno dejansko stanje in natančno navedbo predpisov, ki so narekovali sprejeto odločitev.
odločba - sestavni deli - obrazložitev - napredovanje v naziv
Ker tožena stranka ni razložila, katerih od v tožničini zahtevi za napredovanje naštetih drugih strokovnih del ni štela za takšna, ki bi bila povezana s tožničinim vzgojnoizobraževalnim delom, je s tem kršila načelo zakonitosti, izraženo v 4. členu ZUP in 2. odstavek 209. člena ZUP, ker zaradi pomanjkljive obrazložitve izpodbijane odločbe te ni mogoče preizkusiti, kot tudi ne tožbene trditve, da je bil pri odločanju o tožničini zahtevi uporabljen zanjo manj ugoden predpis (18. člen pravilnika o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (Uradni list RS, št. 39/92, 42/92) oziroma 8. člen pravilnika o spremembah navedenega pravilnika ... (Uradni list RS, št. 54/93).
ZUI člen 175. URS člen 120, 120/2, 153. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 5, 5/1.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv - mentor - odločba - sestavni deli - obrazložitev
Ali je tožničina visoka izobrazba meteorološke smeri fizike ustrezala opredelitvi vrste in stopnje izobrazbe za učitelja fizike po sklepu takratnega strokovnega sveta SRS za vzgojo in izobraževanje o vrsti in stopnji izobrazbe učiteljev in sodelavcev za predmete skupne vzgojno-izobrazbene osnove (Ur.l. SRS, št. 25/85), bi morala ugotoviti tožena stranka (Ministrstvo za šolstvo in šport) že v upravnem postopku, česar pa ni storila in brez te ugotovitve izdala zavrnilno odločbo o neprimerni smeri tožničine visoke izobrazbe.
ZUI člen 179, 226. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 2, 5, 9.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv mentor
Če stranka nima možnosti za pridobitev potrdila ustrezne visokošolske organizacije, s katerim izkazuje ustrezna dopolnilna znanja za usposabljanje otrok določene vrste motenosti, ker ta organizacija dopolnilnega izobraževanja za pridobitev znanj v smislu 3. odstavka 2. člena pravilnika o pogojih glede vrste in stopnje izobrazbe, ki jih morajo izpolnjevati strokovni delavci v organizacijah za usposabljanje, ni organizirala, mora pristojni upravni organ (tožena stranka) tudi na drug način ugotavljati, ali stranka izpolnjuje pogoj ustreznih dopolnilnih znanj za usposabljanje določene vrste motenosti.
Pravilnik člen 2, 9. ZUI člen 175, 226, 226/1.ZOFVI (1991) člen 65, 65/1.
napredovanje v naziv
V ustrezni pedagoški naziv lahko napreduje pedagoški delavec, ki izpolnjuje pogoje predpisane strokovne izobrazbe za delo, ki ga opravlja v času, ko želi napredovati v naziv oziroma če mu zakon dovoljuje opravljanje tega dela.
ZUP člen 218. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 5, 5/1.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv mentor
Odločba o podelitvi naziva mentor na podlagi 1. odstavka 5. člena pravilnika o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu je po svoji vsebini konstitutivna odločba, ki učinkuje od svoje izdaje dalje.
ZUI člen 226. ZIUOM člen 35, 35/3. Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 5, 9. Pravilnik o pogojih glede vrste in stopnje izobrazbe, ki jih morajo izpolnjevati strokovni delavci v organizacijah za usposabljanje (1978) člen 1, 1/1, 2, 2/3.
osnovno in srednje šolstvo - napredovanje v naziv mentor
Če stranka nima možnosti za pridobitev potrdila o ustreznih dopolnilnih znanjih za usposabljanje otrok določene vrste motenosti (3. odstavek 2. člena pravilnika o pogojih glede vrste in stopnje izobrazbe, ki jih morajo izpolnjevati strokovni delavci v organizacijah za usposabljanje, Uradni list SRS, št. 10/78), mora upravni organ tudi na drug način ugotavljati, ali stranka izpolnjuje pogoj dopolnilnih znanj za usposabljanje otrok določene vrste motenosti.
napredovanje v naziv - kršitev pravil postopka - obrazložitev
Upravni organ ni upošteval pravil postopka v odločbi o imenovanju v naziv, če se v njeni obrazložitvi sklicuje le na "predlog" ravnatelja o zavrnitvi zahteve stranke, ne da bi v njej konkretno navedel, katerih vsebin dela oz. meril, opredeljenih v pravilniku, stranka ne izpolnjuje oz. ne izpolnjuje v taki meri, da bi izpolnjevala pogoje za pridobitev zahtevanega naziva. "Predlog" ravnatelja kot vprašanje postopka, opredeljen le v podzakonskem aktu (pravilniku) brez podlage v zakonu, upravni organ v postopku upošteva lahko le kot "mnenje", ki za organ ni obvezujoče, ne pa kot "predlog", ki je po pravilih postopka za organ obvezujoč.
Pravilnik o napredovanju v nazive v osnovnem in srednjem šolstvu (1992) člen 6, 8, 20.
vzgoja in izobraževanje - napredovanje pedagoških delavcev - napredovanje v naziv - napredovanje v naziv svetovalec
Zaradi nenavedenih dejanskih okoliščin, na podlagi katerih je tožena stranka zaključila, da pogoj uspešnosti pri delu ni izpolnjen, pomeni nepopolno ugotovljeno dejansko stanje in pomanjkljivo obrazloženo odločbo.
Če je otrok pri šolanju na redni osnovni šoli pri kronološki starosti 10 let uspešno končal tri razrede in ob ugotovljeni diagnozi (mejna subnormalna intelektivna sposobnost in začetne vedenjske motnje), v katero sodišče ne dvomi, in otrok prešolanje v šolo s prilagojenim programom odklanja, je pri tako pomembni odločitvi za otrokov nadaljnji razvoj treba ponovno ugotoviti, v čem naj bi bila individualizacija pouka na šoli, ki jo obiskuje, v naslednjih letih drugačna in za šolo neizvedljiva oz. znatno bolj obremenjujoča, kot je bila individualizacija pouka, ki mu jo je šola doslej nudila, ko je na njej uspešno že končal tri razrede.