• Najdi
  • <<
  • <
  • 6
  • od 6
  • 101.
    VSL sodba Cpg 1614/93
    30.5.1995
    obligacijsko pravo - ceste in cestni promet
    VSL00482
    ZOR člen 142, 142/2, 142/3, 142, 142/2, 142/3. ZPCP člen 35, 58, 35, 58.
    urejanje obligacijskih razmerij - splošni pogoji poslovanja
    Obligacijskih razmerij ni mogoče urejati s sklepi organov združenja, niti ni z njimi mogoče spreminjati zakonskih določb. Sklep organa združenja ni pogodba obveznostnega prava, ampak je akt poslovanja.

     
  • 102.
    VSL sodba Cpg 913/93
    14.12.1993
    obligacijsko pravo - ceste in cestni promet
    VSL00218
    ZPPCP člen 69, 69/1, 72, 72/1, 72/2, 93. ZOR člen 336, 337, 337/2, 652, 336, 337, 337/2, 652.
    višja sila - sodno pobotanje
    Prevoznik je odgovoren za izgubo pošiljke, razen če dokaže, da je škoda nastala zaradi zunanjih vzrokov, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, se jim izgoniti ali jih odvrniti. To pomeni, da je za višjo silo potrebno, da je dogodek zunanji, nepričakovan in nepreprečljiv. Dogodek mora biti izreden, ne pričakovan. Kakor hitro ga stranka lahko pričakuje, lahko z njim računa. Če lahko z njim računa, pa ga lahko prepreči oziroma se mu izogne. Če tega ne stori, je kriva (toliko namreč pojem predvidljivosti izključuje nepreprečljivost).

    Za sodno kompenzacijo je značilno, da jo izreče sodišče s konstitutivno odločbo. Vendar pa se tudi v takem primeru (ko je tožena stranka izjavo o pobotu uveljavljala s pobotnim ugovorom v pravdi) šteje, da je pobot nastal takrat, ko so se stekli pogoji zanj. Zato tožeča stranka ne more zahtevati zamudnih obresti do dneva, ko je sodišče izreklo pobot.

     
  • 103.
    VSK sodba Kp 493/93
    2.12.1993
    KAZENSKO MATERIALNO PRAVO - CESTE IN CESTNI PROMET
    VSK0000255
    KZ SRS člen 251, 251/1, 251/3. ZTVCP člen 41, 41/2, 45, 45/1, 68.
    kaznivo dejanje ogrožanja javnega prometa - ovira, ki je ni mogoče pričakovati
    Štiriletni otrok, ki je izven naselja pritekel na vozišče z obdolženčeve desne strani iz visokega in gostega zelenja tako, da ga ni bilo mogoče pravočasno opaziti, ne pomeni ovire, ki bi jo obdolženec v danih prometnih razmerah moral ali mogel pričakovati.
  • 104.
    VSK sodba Kp 77/93
    13.4.1993
    ceste in cestni promet
    VSK00180
    ZKP člen 363, 363-3, 366, 363, 363-3, 366. KZS člen 251, 251/1, 251/3, 251, 251/1, 251/3. ZTVCP člen 50, 50/2, 50, 50/2.
    prevelika hitrost - konkurenca kršitev
    Seveda je oškodovanec vozil s hitrostjo bistveno višjo od dovoljene in s tem prispeval k nezgodi, vendar pa ni moč mimo ugotovitve, da je nevaren položaj na vozišču z zavijanjem v levo, ko tega ni bilo mogoče varno storiti, zakrivil ravno obtoženi.

     
  • <<
  • <
  • 6
  • od 6