lokacijsko dovoljenje - pogoji za spremembo namembnosti stanovanjskih prostorov v poslovne
Po 54. členu zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor je lokacijska dokumentacija podlaga za lokacijsko dovoljenje le, če gre za območje, ki se ureja s prostorskimi ureditvenimi pogoji ali za območje, kjer je graditev v skladu z 49. členom tega zakona sicer prepovedana. Če gre za območje, urejeno z zazidalnim načrtom, se stranka ne more sklicevati na izdelano lokacijsko dokumentacijo.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta in vzpostavitev prejšnjega stanja
Če je tožnik - investitor po izdani odločbi o ustavitvi del z gradnjo nadaljeval, so dani pogoji za ukrep po 72. ter 3. odstavku 74. člena ZUN. Urbanistični inšpektor je utemeljeno odločil o odstranitvi objekta in vzpostavitvi prejšnjega stanja.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev že zgrajenega objekta
Ukrep iz 73. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor je ukrep urbanističnega nadzorstva, ki ga je mogoče odrediti ne glede na gradbeno fazo, v kateri se nahaja objekt, grajen brez lokacijskega dovoljenja, torej ga je mogoče odrediti tudi za že zgrajeni objekt.
ugotovitev vrste prostora - lokacijsko dovoljenje kot nepogoj za spremembo nekega prostora v poslovnega
Poleg gradbene zasnove in gradbene izvedbe prostora, lahko vpliva na značaj prostora tudi njegova uporaba, zlasti, če je slednja vplivala na eventualne preureditve prvotnega poslovnega prostora.
lokacijsko dovoljenje - nadomestna stanovanjska hiša z okrepčevalnico
V območju, ki je po ZN predvideno za stanovanjsko in preskrbovalno središče mesta, je možna gradnja stanovanjske hiše z okrepčevalnico, čeprav na konkretni parceli ni predvidena okrepčevalnica, ob upoštevanju preventivno tehničnih pogojev, ki preprečujejo vpliv hrupa na neposredno okolico.
ZUN člen 54, 55, 65, 82. Zakon o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju člen 3.ZUP člen 4, 243.
lokacijsko dovoljenje - sprememba - uporaba neveljavnega predpisa
Sodišče je tožbi ugodilo, ker sta prvostopni organ in tožena stranka pri svojih odločitvah uporabila urbanistični predpis (zazidalni načrt), ki je prenehal veljati 8.9.1989, ko je začel veljati občinski odlok o prostorskih ureditvenih pogojih (PUP) na istem območju, ki ga pa prvostopni in drugostopni organ sploh ne omenjata. S tem sta kršila določbe 82. člena ZUN in 3. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Ur. l. RS, št. 48/90).
Izrekanje inšpekcijskega ukrepa po 3. odstavku 74. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor ni vezano na dokončanje postopka za izdajo lokacijskega dovoljenja, če investitor nadaljuje z gradnjo kljub izdanemu ukrepu, po katerem mora gradnjo ustaviti.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev počitniškega objekta in vzpostavitev prejšnjega stanja - nadaljevanje del po vročitvi ustavitvene odločbe
Če investitor po vročitvi odločbe o ustavitvi gradnje nadaljuje z deli, je odločba o odstranitvi objekta utemeljena.
ZUN člen 74. Zakon o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu Skupščine SRS ter o republiških upravnih organih člen 75, 75/2.ZUP člen 124, 124/2, 218, 218/1.
Urbanistični inšpektor uvede postopek po uradni dolžnosti, ne na zahtevo stranke. Zahteva investitorjevega soseda za inšpekcijsko ukrepanje ima značaj prijave v smislu 2. odst. 124. čl. ZUP. Prijavitelj ni stranka v postopku, zato ne more vložiti pritožbe zaradi molka inšpekcijskega organa.
lokacijsko dovoljenje - legalizacija objekta - dokaz o razpolaganju z zemljiščem
Tožba je bila zavrnjena, ker je tožena stranka v zvezi z napotilom sodišča v prejšnjem upravnem sporu prejela manjkajoče soglasje (poleg zemljiškoknjižnega izpiska) solastnikov investitorju za gradnjo objekta.
Sodišče je tožbi ugodilo, ker prvostopni organ in tožena stranka nista razčistila po tožniku - investitorju zatrjevane okoliščine, ki pa izhaja iz upravnih spisov, da so ga delavci občine v zvezi z vložitvijo zahteve za pridobitev lokacijskega dovoljenja v roku enega meseca napotili na nepristojni organ (za pridobitev urbanističnega mnenja).
lokacijsko dovoljenje - odpravljen prvostopni akt in vrnitev zadeve v ponovni postopek in novo odločanje
Kršitev pravice ali pravne koristi je pogoj za uspeh v upravnem sporu. Ker se tožnik strinja z izrekom izpodbijane odločbe, s katero je bilo lokacijsko dovoljenje prve stopnje na njegovo pritožbo odpravljeno in zadeva vrnjena organu prve stopnje v ponoven postopek, kakšna njegova pravica ali pravna korist z obrazložitvijo odločbe že zato ne more biti kršena, ker bo v ponovnem lokacijskem postopku kot prizadeta stranka imel možnost navajati okoliščine, ki po njegovem mnenju kažejo na to, da lokacija ni skladna z ureditvenim načrtom.