• Najdi
  • <<
  • <
  • 9
  • od 12
  • >
  • >>
  • 161.
    sodba I U 1283/2011
    11.10.2011
    UL0005775
    ZBPP člen 24, 24/1. ZUS-1 člen 73.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - upravni spor - vložitev pritožbe zoper sodbo
    Tožnik je za brezplačno pravno pomoč zaprosil v zvezi s pritožbami zoper sodbe, s katerimi so bile zavrnjene njegove tožbe zoper odločbe, s katerimi so bile zavrnjene njegove prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči, organ za BPP pa je pravilno ocenil, da tožnik z vloženimi pritožbami ne more uspeti in mu pravilno pojasnil, da je po prvem odstavku 73. člena ZUS-1 pritožba zoper sodbo, ki jo izda upravno sodišče, dovoljena samo, če je sodišče samo ugotovilo drugačno dejansko stanje, kot ga je ugotovila tožena stranka in na tej podlagi spremenilo izpodbijani akt, ali če je sodišče odločilo na podlagi 66. člena ZUS-1 (odločanje o zakonitosti posamičnih aktov in dejanj, s katerimi organi posegajo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo).
  • 162.
    sodba I U 698/2011
    11.10.2011
    UL0004995
    ZUP člen 66, 67.
    imenovanje direktorja javnega zavoda - javni razpis - nepopolna vloga - enako obravnavanje kandidatov
    Iz razpisa jasno izhaja, da se bodo v razpisnem postopku obravnavale samo pravočasne in popolne vloge ter da nepopolne vloge ne bodo uvrščene v izbirni postopek. Zato tožena stranka ni imela podlage, da bi tožečo stranko pozivala, naj vlogo dopolni z ustreznimi dokazili. Prav tako ne drži tožbena trditev, da formalistično obravnavanje vlog nasprotuje javnemu interesu. Stroga formalnost je namreč osnovna značilnost javnih razpisov kot posebne vrste postopkov izbire, ki pa ni sama sebi namen, ampak je namenjena prav zagotavljanju preglednosti postopkov in enakega obravnavanja kandidatov.
  • 163.
    sodba I U 656/2010
    11.10.2011
    UL0005203
    CZS člen 78, 201, 220.
    naknadni obračun uvoznih dajatev - carinski dolg - rabljen motorni čoln
    V obravnavanem primeru gre za postopek naknadnega preverjanja deklaracij po 78. členu CZS po uradni dolžnosti. Navedeno pomeni, da carinski organi po odobritvi prepustitve blaga, deklaracije lahko ponovno pregledajo, kar pomeni, da preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo v točnost navedb v deklaraciji.
  • 164.
    sklep I U 1686/2011
    11.10.2011
    UL0006005
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 5, 5/4, 36, 36/1, 36/1-4.
    upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - občinski odlok - zavrženje tožbe
    Izpodbijani odlok je sprejel občinski svet v okviru normodajne funkcije po postopku in v obliki, predpisani za predpise. Glede na to sodišče v določbi 2. člena ZUS-1 nima podlage za presojo njegove zakonitosti.

    Po 4. odstavku 5. člena ZUS-1 sodišče v upravnem sporu odloča tudi o zakonitosti aktov organov, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja. Odlok kot prostorski akt, sprejet na podlagi ZUreP-1, ureja določeno prostorsko ureditev (izgradnjo pločnika, avtobusnih postajališč in rekonstrukcijo regionalne ceste in v izpodbijanem delu določa ureditveno območje, na katerem je načrtovana prostorska ureditev ter navaja zemljišča oziroma dele zemljišč, ki jih ureditveno območje obsega. Vendar navedena ureditev po mnenju sodišča ne predstavlja ureditve posamičnega razmerja, pač pa splošno in abstraktno določbo.
  • 165.
    sodba I U 1807/2010
    11.10.2011
    UL0005212
    ZFPPIPP člen 442, 442/6, 442/7. ZTro člen 61, 65.
    trošarina - trošarinski dolg - prisilna izterjava - izbris družbe iz sodnega registra - aktivni družbenik - odgovornost aktivnega družbenika
    Na podlagi 8. odstavka 442. člena ZFPPIPP je uveljavljena zakonska domneva (presumptio iuris), da gre za aktivnega družbenika v primeru, če ima družbenik sam ali skupaj z osebami, ki so z njim ožje povezane, več kot 25% glasovalnih pravic.
  • 166.
    sodba I U 514/2011
    11.10.2011
    UL0005201
    ZDDV člen 40, 40/1. ZDDV-1 člen 62.
    DDV - odmera DDV - dodatna odmera DDV - neplačujoči gospodarski subjekt - fiktivni račun - navidezni pravni posel - opravljanje storitev
    V obravnavanem primeru gre za nepriznavanje odbitka vstopnega DDV tožniku na podlagi računov, ki jih je izdala družba, za katero prvostopenjski organ ugotavlja, da je „neplačujoči gospodarski subjekt“ oziroma tudi t. i. „missing trader“, glede spornih računov pa davčni organ ugotavlja, da navedena družba storitev, zaračunanih po navedenih računih, ni opravila in da so bili navedeni računi izdani le z namenom pridobitve davčnih ugodnosti.
  • 167.
    sodba in sklep I U 1614/2011
    11.10.2011
    UL0005210
    ZNB člen 22, 22c, 22c/3. ZUP člen 9, 146, 194. ZZZDR člen 113.
    obvezno cepljenje - opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - seznanitev stranke s strokovnim mnenjem
    Komisija za cepljenje se v svojem strokovnem mnenju ni opredelila do vseh tožničinih navedb v zvezi z zdravstvenim stanjem otroka, ki ima zdravstvene težave, zaradi katerih je tožnica tudi podala vlogo za opustitev cepljenja. Tako strokovno mnenje pa je v upravno pravnem smislu pomanjkljivo in ne more biti zadostna podlaga za izdajo upravne odločbe, v kateri se je organ dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke. Z vsebino strokovnega mnenja Komisije za cepljenje pa je tudi potrebno starše otroka še pred izdajo upravne odločbe seznaniti in jim omogočiti, da se o njem izjavijo.

    V skladu z določbo 113. člena Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih izvršujeta roditeljsko pravico ter sta zakonita zastopnika oba starša otroka sporazumno, torej oče in mati mladoletnega otroka. Iz upravnih spisov pa ni razvidno, da bi bil s predmetnim upravnim postopkom seznanjen tudi oče mladoletnega otroka ter da mu bi bila kot roditelju in s tem zakonitemu zastopniku otroka dana možnost sodelovanja v upravnem postopku.
  • 168.
    sodba I U 1470/2010
    11.10.2011
    UL0006217
    ZIL-1 člen 44, 44/1, 101.
    industrijska lastnina - blagovna znamka - registracija blagovne znamke - ugovor zoper registracijo znamke - relativni razlogi za zavrnitev znamke - podobnost med znakoma - celovita presoja podobnosti znamk
    Upravni organ je po ugotovitvi, da izpodbijana znamka in prejšnje znamke tožeče stranke ščitijo enako blago (mleko) in podobno blago (mlečni izdelki), opravil še presojo podobnosti znakov izpodbijane in prejšnjih znamk tožeče stranke po načelu celovite presoje, po katerem se podobnost ocenjuje glede na znake v celoti, ob upoštevanju najbolj razlikovalnih elementov, če jih je mogoče določiti, pri čemer presoja podobnosti vključuje vizualno, fonetično in pomensko analizo, poudarek pa je predvsem na distinktivnih oziroma dominantnih delih znakov znamk.
  • 169.
    sodba III U 305/2010
    7.10.2011
    UN0020663
    Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč priloga 1. ZUP člen 214, 214/1, 214/1-4.
    neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevek za plačilo za ukrep SKOP - prijavljene površine - ugotavljanje dejanske rabe površin - pravna podlaga ugotavljanja dejanske rabe - obrazložitev odločbe
    Iz izpodbijane odločbe in iz upravnih spisov izhaja, da je tožena stranka nepravilno ugotovila dejansko stanje, saj je meritve treh izvedencev ovrednotila na podlagi določb Pravilnika o spremembah Pravilnika o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki je začel veljati dne 29. 1. 2008, tožnik pa je predmetni zahtevek za dodelitev sredstev za leto 2007 vložil dne 24. 4. 2007.
  • 170.
    sodba I U 1723/2011
    7.10.2011
    UL0005473
    ZMZ člen 59, 59/1, 59/1-3.
    mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - dublinski postopek - prstni odtisi v bazi EURODAC
    Zakonski pogoj za nastanitev prosilca na podlagi 3. alinee 59. člena ZMZ (Dublinski postopek) je pridobitev rezultatov o obstoju prstnih odtisov iz baze EURODAC. Ukrep omejitve gibanja na navedeni pravni podlagi je utemeljen iz razloga, ker bo le tako mogoče zagotoviti izvršitev morebitne predaje prosilca državi članici EU, ki je pristojna za obravnavanje njegove prošnje, glede na njegovo dosedanjo večkratno nelegalno prehajanje državnih meja.
  • 171.
    sodba I U 127/2011
    6.10.2011
    UL0005369
    ZUP člen 43, 43/1, 43/2. ZGO-1 člen 62, 62/2. ZUDVGA člen 13. ZUPUDPP člen 54, 54/1, 69, 69/1, 69/1-3.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - pravica graditi - objekt državnega pomena - gradnja avtoceste - dokazilo o pravici graditi
    Po 54. členu ZUPUDPP kot dokazilo o pravici graditi objekte in izvajati druge posege v prostor (tj. državnega pomena) poleg dokazil iz 56. člena ZGO-1 šteje (med drugimi) tudi odločba ali sklep pristojnega upravnega organa o uvedbi postopka razlastitve oziroma potrdilo, da je začet postopek za pridobitev služnosti v javno korist.
  • 172.
    sodba I U 1610/2010
    6.10.2011
    UL0005234
    ZPNačrt člen 82, 82/1, 82/2. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka člen 2, 2/2, 5, 5/2.
    komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - površina stavbnega zemljišča
    Pravilnik površino stavbnega zemljišča, ki jo je treba upoštevati pri odmeri komunalnega prispevka, veže na površino katastrske parcele izključno v primeru, da je obravnavanemu objektu določena lastna parcela, v nasprotnem primeru pa določa način izračuna njene površine. Poleg tega 2. odstavek 2. člena Pravilnika pojem parcele, s tem pa po 2. odstavku 5. člena Pravilnika tudi pojem stavbnega zemljišča, veže zgolj na tisti del zemljiške parcele, na katerem je možno graditi objekt ali pa je objekt že zgrajen.
  • 173.
    sodba I U 1662/2011
    6.10.2011
    UL0005235
    ZBPP člen 11, 11/3, 13, 13/1, 23, 23/1, 23/1-3.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - družinski člani - otroci prosilca
    Tožnica ne navaja, da bi ji bila roditeljska pravica podaljšana tudi čez sinovo polnoletnost, zato toženka ni imela podlage za to, da bi njenega sina štela za družinskega člana.
  • 174.
    sodba I U 1337/2011
    6.10.2011
    UL0005142
    ZNB člen 22-25. ZUP člen 9, 146, 189, 214.
    obvezno cepljenje - opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - načelo zaslišanja stranke v postopku - pojasnilna dolžnost
    Komisija je strokovni medicinski organ, ki v postopku ugotavljanja razlogov za (ne)opustitev cepljenja daje svojo strokovno oceno (mnenje). Ta mnenja imajo zato lahko zgolj naravo izvedenskega mnenja, kar pa ob upoštevanju, da se izpodbijana odločba izda kot odločba v upravnem postopku, katere podlaga je to mnenje, pomeni, da je v skladu z načelom zaslišanja stranke po določbi 9. člena ZUP treba omogočiti stranki, da se pred izdajo odločbe z vsebino mnenja komisije seznani in o njem izreče.

    Pojasnilna dolžnost zavezuje otrokovega zdravnika, kadar ta izvaja cepljenje, zavezuje pa tudi strokovno komisijo, da strokovno mnenje na ustrezen način obrazloži, četudi so ugovori staršev laične narave.
  • 175.
    sodba I U 986/2011, enako tudi I U 987/2011
    6.10.2011
    UL0005229
    ZSZ (1984) člen 58, 61, 61/3. URS člen 14.
    nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - dejavnost bencinskih servisov - izvajanje trgovine z motornimi gorivi - razlikovanje med zavezanci - sorazmernost obremenitev - neustavnost odloka - exceptio illegalis
    Razlikovanje med zavezanci, ki v isti coni uporabljajo stavbna zemljišča za izvajanje trgovine z motornimi gorivi, in tistimi, ki zemljišča uporabljajo za drugo trgovsko dejavnost mora biti sorazmerno in s tem razumno.
  • 176.
    sklep I U 21/2011
    6.10.2011
    UL0006288
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 36, 36/1, 36/1-4. ZUP člen 290, 290/1.
    upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe
    Tožničini ugovori se nanašajo na nepotrebnost zgraditve protihrupne ograje, predvidene z gradbenim dovoljenjem, kar je bil razlog za neizdajo uporabnega dovoljenja in posledično pravilnost pravnomočne odločbe, ki se izvršuje. Teh ugovorov pa po prvem odstavku 292. člena ZUP ni mogoče podajati zoper sklepe, izdane v izvršilnem postopku.
  • 177.
    sodba I U 36/2011
    6.10.2011
    UL0005216
    ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-7.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - dostop do javne ceste
    Investitorka je dolžna izvajati dostop do javne ceste na način, s katerim ne bo posegala v druga zemljišča razen v za to predvidena. V nasprotnem primeru ima tožnik zaradi varstva svoje posesti in lastninske pravice zagotovljeno sodno varstvo v pravdnem postopku, ne more pa s temi razlogi preprečiti izdaje enotnega dovoljenja za gradnjo.

    V obravnavanem primeru izpodbijano dovoljenje ni bilo izdano za gradnjo dovoza, saj ta že obstaja v obliki lokalne ceste, zato so za to zadevo nepomembne določbe PUP, ki predpisujejo širino cest oz. dovozov.
  • 178.
    sklep I U 101/2011
    6.10.2011
    UL0005217
    ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
    inšpekcijski postopek - ukrep veterinarskega inšpektorja - izpolnitev obveznosti - upravni spor - pravni interes - zavrženje tožbe
    Pravni interes mora vključevati tudi interes za odpravo pravnih učinkov

    izpodbijanega akta. Če teh ni več, preneha potreba za sodno varstvo v upravnem sporu.
  • 179.
    sklep I U 1260/2011
    6.10.2011
    UL0005230
    ZUS-1 člen 17, 17/1, 36, 36/1, 36/1-3.
    gradbeno dovoljenje - stranka v postopku - izdaja gradbenega dovoljenja - aktivna legitimacija za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
    Tožnik mora najprej doseči udeležbo v postopku izdaje izpodbijanega gradbenega dovoljenja, se zoper njega pritožiti in šele nato vložiti tožbo v upravnem sporu.
  • 180.
    sodba I U 1613/2011
    5.10.2011
    UL0005443
    ZDIJZ člen 6, 6/1, 7. ZUS-1 člen 65, 65/1.
    dostop do informacij javnega značaja - delni dostop - motnje pri delovanju organa - videonadzor - spor polne jurisdikcije
    Tožeča stranka pravilno opozarja, da bi se ob zaukazanem delnem prekritju posameznih besed v Pravilniku o postopkih in ukrepih za zavarovanje osebnih podatkov pri izvajanju video nadzora pri vstopu v uradne službene oziroma poslovne prostore lahko ugotovil njen sistem varovanja prostorov z video nadzorom. Treba je upoštevati, da se v njenih prostorih opravlja dejavnost, ki ne more biti v celoti na vpogled širši javnosti, pa čeprav bi bila ta dejavnost za javnost lahko zanimiva. Sodišče je zato odločilo o prekritju podatkov v Pravilniku v toliki meri, da ne bi bilo mogoče razkriti sistema varovanja, prekriti pa bo treba tudi imena, navedena v tem Pravilniku, ne glede na to, da gre za javne uslužbence, saj jim ta Pravilnik daje določene naloge, ki pa ne morejo biti podatek javnega značaja.
  • <<
  • <
  • 9
  • od 12
  • >
  • >>