• Najdi
  • <<
  • <
  • 8
  • od 12
  • >
  • >>
  • 141.
    sodba II U 404/2010
    12.10.2011
    UM0010883
    ZP-1 člen 57, 202. ZDavP-2 člen 143, 146, 150, 156.
    davčna izvršba - izvršba neplačane globe - izterjava dolgovanega zneska
    Ker tožnik tega, kar mu je bilo naloženo s plačilnim nalogom, ni izpolnil, je davčni urad po določbah ZDavP-2 utemeljeno izdal sklep o izvršbi.
  • 142.
    sklep IV U 206/2010
    12.10.2011
    UC0030260
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 36, 36/1, 36/1-3. Odlok o občinskih cestah v Občini Šentjur člen 45, 57, 57/1, 57/1-5.
    ukrep komunalno-cestnega inšpektorja - odstranitev ovire - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - odločitev o pravici ali pravni koristi - zavrženje tožbe
    Ne glede na to, da gre za traktor, ki je bil postavljen kot ovira na kategorizirano javno pot in je po izkazanih spisovnih podatkih last tožnice, z izdano odločbo ni bilo odločeno o tožničini pravici ali pravni koristi, glede na to, da je odločba izdana Krajevni skupnosti A., v okviru izvrševanja inšpekcijskega nadzora.
  • 143.
    sodba I U 610/2011
    12.10.2011
    UL0007353
    ZTZPUS člen 16.
    ukrep tržnega inšpektorja - skladnost proizvoda s tehničnimi zahtevami - izjava o skladnosti - prepoved dajanja v promet neskladnih proizvodov
    Skladnost računalnikov s tehničnimi predpisi in zahtevami je javno dobro, ker je v funkciji varstva potrošnikov, varne in učinkovite uporabe predmetnih proizvodov in varstva naravnega okolja, kar je razvidno iz zakonskih določil, ki jih prvostopenjski organa navaja na prvi strani obrazložitve prvostopenjskega akta. Zato ne gre za popolnoma prost pretok blaga. Poseg v zasebno lastnino tožnika oziroma v svobodno gospodarsko pobudo, ki je bil storjen z izpodbijano odločbo, je predpisan z zakonom na dovolj določen način, poseg je tudi primeren in nujen ter sorazmeren v ožjem pomenu besede in glede tega sodišču ureditev ne vzbuja nobenega dvoma z vidika skladnosti z ustavnim načelom sorazmernosti.

    Dokazno breme, da so bili izvedeni postopki, ki obsegajo ugotavljanje skladnosti proizvodov z zakonskimi zahtevami, je na strani tožnika in tožnik tega ni dokazal, zmotno pa tudi razlaga, da ni proizvajalec, saj se predmetna obveznost nanaša na gospodarske subjekte, ki dajejo proizvode na trg, in ne zgolj na proizvajalce.
  • 144.
    sodba II U 243/2010
    12.10.2011
    UM0010879
    Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ člen 4. Javni razpis za izbor operacij iz prednostne usmeritve „razvoj obmejnih območij s Hrvaško“ v okviru operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007 do 2013, razvojne prioritete „razvoj regij“ točka 6.2.
    javni razpis - pogoji za sofinanciranje - investicijska dokumentacija - investicijski dokument
    Tožnik vlogi za sofinanciranje operacije ni priložil zahtevanega investicijskega programa, zato je tožena stranka odločila pravilno, ko je vlogo zavrnila.
  • 145.
    sodba II U 349/2010
    12.10.2011
    UM0010900
    ZGO-1 člen 66. SZ-1 člen 29, 29/2.
    gradbeno dovoljenje - legalizacija objekta - skupni deli stavbe - soglasje etažnih lastnikov
    Ker gre za gradnjo, za katero je treba pridobiti gradbeno dovoljenje, je za njo po drugem odstavku 29. člena SZ-1 potrebno soglasje vseh etažnih lastnikov. Ni sporno, da tožnik takšnega soglasja nima, zato je odločitev, da se legalizacija balkonske niše zavrne, pravilna.
  • 146.
    sklep I U 1744/2011
    12.10.2011
    UL0005197
    ZMZ člen 55, 55/5. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-2, 36/2.
    tožba v upravnem sporu - predhodni preizkus tožbe - rok za vložitev tožbe - v posebnem zakonu določen rok - pravočasnost tožbe
    Izpodbijani sklep se nanaša na izrečen ukrep omejitve gibanja tožniku kot prosilcu za mednarodno zaščito, zoper katerega je tožbo v upravnem sporu potrebno vložiti v treh dneh od vročitve izpodbijanega sklepa. Ta je bil tožniku osebno vročen dne 3. 10. 2011 (kot izhaja iz vročilnice, ki jo je lastnoročno podpisal tožnik, ki v postopku ni imel pooblaščenca). Zato je tožba, ki jo je tožnik vložil dne 7. 10. 2011 po pooblaščenki odvetnici in jo je sodišče prejelo 10. 10. 2011, vložena prepozno.
  • 147.
    sodba in sklep II U 366/2010
    12.10.2011
    UM0010881
    ZEN člen 11, 81.
    kataster stavb - vpis stavbe v kataster stavb - stranka v postopku
    V postopku so bila kršena pravila ZEN, saj tožniku kot lastniku stavbe, ki je funkcionalno povezana s stavbo, ki se je vpisala v register stavb, v postopku ni bilo omogočeno sodelovanje.
  • 148.
    sodba I U 570/2011
    12.10.2011
    UL0005741
    ZUP člen 213, 213/1, 237, 237/2.
    javni razpis - obrazložitev odločbe - izrek odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
    Po določbi 1. odstavka 213. člena ZUP se v izreku, ne pa (zgolj) v obrazložitvi, odloči o predmetu postopka in o vseh zahtevkih strank. Ker tožena stranka v izreku ni odločila o zahtevkih tožnika v zvezi s točkama F. in E. njegove vloge, je to bistvena kršitev določb postopka v smislu 7. točke 2. odstavka 237. člena ZUP.
  • 149.
    sodba I U 537/2011, enako tudi I U 265/2011
    11.10.2011
    UL0005507
    CZ člen 21, 48, 154, 154/4.
    carina - obračun dajatev - naknadni obračun dajatev - licenca - plačevanje licenčnine - zastaranje dolga
    Na podlagi 48. člena CZ mora deklarant carinsko deklaracijo izpolniti tako, da vsebuje vse podatke, ki so potrebni glede na izbrani postopek in priložiti vse dokumente, ki so potrebni za izvedbo carinskega postopka. Tožnik je bil dolžan po izvedeni prodaji uvoženih licenčnih proizvodov prijaviti carinskemu organu dokončno carinsko vrednost ter od te vrednosti obračunati razliko uvoznih dajatev. Tožnik te vrednosti ni navedel, vrednosti licenčnin pa tudi naknadno ni javil carinskim organom in je tako ravnal v nasprotju z določbo 21. člena CZ.
  • 150.
    sodba I U 711/2010
    11.10.2011
    UL0005299
    CZS člen 78, 201.
    carina - doplačilo dajatev - plačilo protidampinške dajatve - TARIC koda - nabava televizijskih aparatov - nabava DVD in CD aparatov
    V obravnavani zadevi gre za naknadno preverjanje carinskih deklaracij po uradni dolžnosti po odobritvi prepustitve blaga v prost promet v smislu 78. člena CZS, katere namen je tudi pregled pravilne uvrstitve blaga v tarifno oznako KN in Taric kodo. Ugotovljeno je bilo, da je tožnik nepravilno uvrščal določene tehnične aparate v oznako Taric. S tem se je izognil dokazovanju njihovega porekla in s tem posledično dosegel neobračunavanje protidampingških dajatev.
  • 151.
    sodba I U 901/2010
    11.10.2011
    UL0005301
    CZS člen 78, 201, 220, 239.
    carina - obračun uvoznih dajatev - naknadno preverjanje deklaracije - prodaja motornega čolna
    V obravnavanem primeru gre za postopek naknadnega preverjanja deklaracij po 78. členu CZS po uradni dolžnosti. Navedeno pomeni, da carinski organi po odobritvi prepustitve blaga, deklaracije lahko ponovno pregledajo, kar pomeni, da preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo v točnost navedb v deklaraciji. Ta preverjanja se lahko izvajajo pri deklarantu, vseh osebah, ki so s poslovnega vidika neposredno ali posredno udeležene v navedenih operacijah in vseh drugih osebah, ki iz poslovnih razlogov razpolagajo s temi dokumenti in podatki.
  • 152.
    sodba I U 1843/2010
    11.10.2011
    UL0006016
    Uredba o plačilih za ukrepe programa za razvoj podeželja za RS 2004 – 2006 za leto 2005 člen 13, 13/24. Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja 2004 – 2006 za leto 2006 člen 13, 13/29.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - kmetijsko okoljski ukrepi - obveznost izobraževanja - kršitev obveznosti - znižanje plačila - vračilo sredstev
    Tožniku so bila plačila za leto 2005 znižana za 20 % iz razloga neopravljenih obveznosti izobraževanja. V sedmem odstavku poglavja B „Kršitve in sankcije pri ukrepih SKOP-a“ pa je določeno, da kolikor se kršitev pogojev v letu 2006 nanaša na ukrep SKOP-a, pri katerem je bila kršitev ugotovljena že v letu 2005, se zahtevek za ta ukrep zavrne in obveznost prekine, upravičenec pa mora vrniti že izplačana plačila za izvajanje ukrepa SKOP-a. Vendar pa sodišče ugotavlja, da so bila tožniku plačila za izvajanje ukrepov SKOP-a tudi za leto 2006 znižana za 20 %. To pomeni, da njegov zahtevek za leto 2006 ni bil zavrnjen, niti v odločbi o izplačilih za leto 2006 ni bila ugotovljena dvakratna zaporedna kršitev. Iz tega pa sledi, da v obravnavanem primeru upravni organ sankcij ni stopnjeval, kot je predvideno v citiranih določbah, temveč je z izpodbijano odločbo izrekel najstrožjo sankcijo.
  • 153.
    sklep I U 952/2010
    11.10.2011
    UL0007045
    ZASP člen 149, 162. ZUS-1 člen 2, 36, 36/1, 36/1-4.
    nadzor nad zakonitostjo delovanja SAZAS - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
    V konkretnem primeru ne gre za odločitev v postopku nadzora, kar je razvidno tudi iz pravne podlage, ki je navedena v uvodnem delu poziva in še zlasti iz obrazložitve, v kateri je izrecno navedeno, da poziv ni sklep iz prvega odstavka 162.a člena ZASP, s katerim se nalaga odprava ugotovljenih kršitev ter da bo ta sklep lahko izdan šele potem, ko se bo tožeča stranka izjavila o ugotovitvah glede očitanih kršitev iz poziva.
  • 154.
    sodba I U 927/2010
    11.10.2011
    UL0004997
    ZDDPO-1 člen 11, 11/3. ZDDV člen 40.
    davek od dohodkov pravnih oseb - davčno priznani odhodki - DDV - odbitek vstopnega DDV - fiktivni računi
    V davčnem postopku ugotovljena dejstva prepričljivo utemeljujejo sklep, da storitve po spornih računih niso bile opravljene in da so računi fiktivni ter s tem neverodostojni ne le v formalnem, temveč tudi v vsebinskem pogledu. Račun kot podlaga za knjiženje odhodkov mora zadostiti načelu resničnosti: izkazovati mora nastanek, naravo in obseg poslovnega dogodka. Davčni organ je ob utemeljeni oceni računov kot vsebinsko neverodostojnih pravilno odločil, da se tožeči stranki na njihovi podlagi izkazani odhodki ne priznajo skladno s 3. odstavkom 11. člena ZDDPO-1 v zvezi s SRS 21. Ugotovitev, da storitev po prejetih računih niso opravile osebe, ki so račune izdale, pa je zadostna podlaga tudi za to, da se tožeči stranki odbitek vstopnega DDV na podlagi 40. člena ZDDV ne prizna.
  • 155.
    sodba I U 1213/2010
    11.10.2011
    UL0006177
    ZDavP-1 člen 113, 113/1, 113/5.
    davek od dohodkov iz dejavnosti - cenitev davčne osnove - ocena davčne osnove - pogoji za cenitev - verjetna davčna osnova - dokazno breme
    Ob nesporni ugotovitvi, da tožeča stranka poslovnih knjig ni vodila pravilno in v skladu s SRS, saj ni vodila ločene evidence mesa kot trgovskega blaga in mesa, namenjenega za nadaljnjo proizvodnjo, so bili podani razlogi za to, da se davčna osnova ugotovi z oceno.

    Breme dokazovanja, da je davčna osnova nižja od verjetno ocenjene, je na strani zavezanca za davek.
  • 156.
    sodba I U 177/2011
    11.10.2011
    UL0004987
    ZZRZI člen 62, 75. ZUP člen 214, 237, 237/2, 237/2-7.
    zaposlovanje invalidov - kvotni sistem zaposlovanja invalidov - nagrada za preseganje kvote - vračilo nagrade - obrazložitev odločbe
    Iz izpodbijane odločbe ni razvidno, na katerih dejanskih okoliščinah temelji zaključek, da število zaposlenih invalidov ni zadostno in da zato tožeča stranka kvote ne presega. Ob prebiranju odločbe je mogoče zgolj domnevati, da nekateri zaposleni, ki so prijavljeni v zavarovanje kot invalidi, ne izpolnjujejo predpisanih pogojev za status invalida po ZZRIZ. Nekaj več podatkov v tem pogledu vsebuje odgovor na tožbo, vendar tudi iz slednjega ni razvidno, kateri so ti zaposleni in zakaj pogojev ne izpolnjujejo. Iz odločbe torej ni razvidna dejanska podlaga za odločitev, posledično pa ni mogoče preizkusiti pravilnosti narejenega zaključka o dejanskem stanju in pravilnosti izpodbijane odločitve, kar pomeni bistveno kršitev pravil upravnega postopka.
  • 157.
    sodba I U 938/2010
    11.10.2011
    UL0005168
    ZVVJTO člen 2, 4, 6, 6/1, 6/2, 6/3.
    vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje - vračilo vlaganj - višina vračila - exceptio illegalis
    Ob upoštevanju tako 6. člena ZVVJTO kot tudi 4. člena istega zakona, ki določa način izračuna vračila, je toženka s 4. členom Pravilnika o postopkih vračanja v javno telekomunikacijsko omrežje dejanskim končnim upravičencem na območju Občine Žužemberk presegla okvir, ki ji ga nalaga zakon. Toženka je namreč v tem členu določila delež 40%, ki ji pripada zaradi vlaganj njene pravne prednice, pri čemer zneska oziroma deleža vlaganj ni v ničemer izkazala. Sodišče je zato o utemeljenosti tožbe odločilo brez upoštevanja z zakonom neskladnih členov Pravilnika in ugotovilo, da toženka v ZVVJTO ni imela podlage za izračun zneska vračila, kot izhaja iz izpodbijane odločbe, torej za zadržanje 40% sicer pravilno izračunanega zneska,ki pripada tožniku.
  • 158.
    sodba I U 1019/2011
    11.10.2011
    UL0007038
    Pravilnik o postopkih za izvrševanja proračuna Republike Slovenije člen 226. ZOFVI člen 81.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - merila za ocenjevanje vlog - sofinanciranje otroške, mladinske in strokovne publikacije - pravni status izdajatelja revij
    Zakonska podlaga obravnavanega javnega razpisa ni namenjena sofinanciranju delovanja društev in javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja in izključitev gospodarskih subjektov. To pomeni, da tudi predmet obravnavanega javnega razpisa ni financiranje, ohranjanje ali spodbujanje delovanja društev in javnih zavodov, temveč subvencioniranje mladinske in strokovne periodike. Katera revija bo deležna subvencioniranja, pa je odvisno od izpolnjevanja vsebinskih kriterijev. Tudi iz skrbi za kakovostna gradiva za šolsko in obšolsko delo, ki naj bi izhajala iz ciljev vzgoje in izobraževanja, kot ga opredeljuje 2. člen ZOFVI, ne izhaja podlaga za omejevanje kroga izdajateljev revij, ki jih tožena stranka lahko sofinancira iz sredstev državnega proračuna. ZOFVI tako ni podlaga niti za zagotavljanje pluralizacije tovrstnih publikacij, še manj za zagotavljanje pluralizacije publikacij ne glede na kvaliteto. Ne nazadnje med merili za izbor prejemnikov sofinanciranja niti ni merila, ki bi bilo namenjeno pluralizaciji tovrstne publikacije.
  • 159.
    sklep I U 1510/2011
    11.10.2011
    UL0005004
    ZUS-1 člen 5, 5/1, 36, 36/1, 36/1-4.
    odprava upravnega akta - vrnitev zadeve v ponovni postopek - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
    Odločba drugostopenjskega organa, s katero je bilo pritožbi tožnice ugodeno ter je bila prvostopenjska odločba odpravljena in zadeva vrnjena organu prve stopnje v ponovni postopek in odločanje, ni akt, ki bi se lahko izpodbijal v upravnem sporu.
  • 160.
    sodba I U 612/2011
    11.10.2011
    UL0005997
    ZKZ člen 19, 19/1, 20, 20/1, 20/2, 21.
    promet s kmetijskimi zemljišči - odobritev pravnega posla - predkupni upravičenec - vrstni red predkupnih upravičencev - sprejem ponudbe - pooblastilo za zastopanje
    Ponudba, ki jo je prodajalka izročila upravni enoti, je opremljena s podatki iz drugega odstavka 20. člena ZKZ. V njej pa ni navedeno, da prodajalko v postopku prodaje zastopa pooblaščenec. Zato sta bila v skladu z 21. členom ZKZ prejemnika ponudbe svoji izjavi o sprejemu ponudbe dolžna poslati priporočeno prodajalki. Ker je sprejemnik ponudbe B. o sprejemu ponudbe s priporočeno pošiljko seznanil pooblaščenca prodajalke, je upravni organ napačno presodil, da je B. na predpisan način sporočil, da sprejema ponudbo.
  • <<
  • <
  • 8
  • od 12
  • >
  • >>