ZKP člen 416, 365, 365-1. Zakon o kaznivih dejanjih zoper ljudstvo in državo (ZKLD) člen 3, 3-14.
zahteva za varstvo zakonitosti - kršitev kazenskega zakona - ni kaznivo dejanje
Golo napeljevanje in sodelovanje pri prestopu državne meje, ni predstavljalo kaznivega dejanja po 14. t. 3. člena ZKLD, niti kakšnega drugega kaznivega dejanja, ki bi bilo kot takšno inkriminirano v letu 1948.
pridobitev - državljan druge republike - oseba, nevarna za javni red
O tem, ali bi sprejem določene osebe v državljanstvo R Slovenije pomenil nevarnost za njen javni red, je mogoče sklepati na podlagi njenega prejšnjega življenja. Taka nevarnost je podana pri osebi, ki je bila obsojena za naklepno kaznivo dejanje na kazen 1 leta in 6 mesecev zapora.
izpodbijanje dejanske podlage v reviziji - novote v revizijskem postopku
Tožena stranka v dosedanjem postopku ni omenila okoliščin, na katere se sklicuje v reviziji. S tem uveljavlja nepopolno ugotovitev dejanskega stanja, kar ni dovoljen revizijski razlog.
ugotavljanje pogojev zaščitene kmetije - aktivna legitimacija za vložitev predloga
Tožnik ni sam lastnik zapuščine, ampak vsi dediči skupaj. Zato bi predlog za ugotovitev pogojev zaščitene kmetije podali le vsi dediči skupaj. Prvostopni upravni organ bi zato moral tožnikovo vlogo zavreči.
ZSZ člen 58, 61.URS člen 120. Ustava SRS člen 414, 414/1, 414/2.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - pooblaščeni organ (skupščina občine) za določitev višine nadomestila
Pooblastilo izvršnemu svetu skupščine občine, da med letom usklajuje vrednost točke nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju občine, v bistvu pomeni pooblastilo za določitev višine nadomestila, za kar pa je po zakonu (61. člen ZSZ) pooblaščena skupščina občine. Načelo vezanosti upravnih organov na zakon (legalitetno načelo) izključuje možnost, da bi izvršni svet spreminjal ali samostojno urejal zakonsko materijo, ali, da bi urejal razmerja, za katera je z zakonom pooblaščena skupščina občine (120. člen Ustave RS).
registracija društva - aktivna legitimacija za sprožitev upravnega spora (ustanovitelj društva)
V postopku vpisa društva v register varuje svoje pravice in pravne koristi le ustanovitelj društva kot član društva, zato je za sprožitev upravnega spora zoper odločbo o vpisu društva v register društev, legitimiran le ustanovitelj društva.
Po določbi 31. člena ZDen je upravičen vložiti zahtevo za denacionalizacijo stavbnega zemljišča le prejšnji lastnik zemljišča, ki mu je bilo to zemljišče z odločbo podržavljeno in ne njegov dedič ali oseba, ki je pridobila pravico uporabe tega zemljišča s pravnim poslom.
Sklep, s katerim upravni organ nepopolno oz. nejasno vlogo zavrže, ne da bi jo dopolnjeval v smislu določb 68. člena ZUP, predstavlja bistveno kršitev pravil upravnega postopka.
ZUP člen 143, 143/1, 143/2, 143/3.ZDRS člen 40, 40/1.
bistvena kršitev pravil postopka
Če stranki upravni organ pred izdajo odločbe ni dal možnosti, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za odločitev oziroma neupoštevanje določb 143. člena ZUP, pomeni bistveno kršitev pravil postopka, ki vpliva na odločitev o stvari.
koncesija - ničnost upravnega akta - izvajanje posredovanja zaposlitve in dela - podelitev koncesije - pravna podlaga - stvarna pristojnost
Koncesija za posredovanje zaposlitve in posredovanje dela je urejena kot pogodbeno razmerje med državo oz. državnim organom in koncesionarjem in je predvidena le za izvajanje strokovnih nalog posredovanja dela. Zato ni podlage za to, da upravni organ na zahtevo stranke z upravno odločbo odloči o podelitvi ali odklonitvi koncesije za posredovanje zaposlitve in posredovanje dela.
stavbno zemljišče - vzpostavitev lastninske pravice na podržavljenem stavbnem zemljišču - denacionalizacijski upravičenec - prejšnji lastnik
Upravičenec do denacionalizacije na podržavljenem stavbnem zemljišču je le prejšnji lastnik podržavljenega zemljišča, ne pa tudi pravni naslednik prejšnjega lastnika.
pridobitev - državljan druge republike - častnik nekdanje JA - začasno nebivanje v Sloveniji
Tožba je bila zavrnjena, ker je tožnik kot častnik nekdanje JA za dva meseca v letu 1991 zapustil Slovenijo in s tem prekinil dejansko življenje v Republiki Sloveniji in tako ni izpolnil enega izmed temeljnih pogojev za pridobitev slovenskega državljanstva po 1. odstavku 40. člena zakona o državljanstvu RS, to je dejanskega življenja, vsaj od 23.12.1990 do izdaje odločbe o državljanstvu.