Uredba Sveta (EGS) št. 2913/92 z dne 12. oktobra 1992 o carinskem zakoniku Skupnosti člen 78, 201, 220.
carina - naknadni obračun uvoznih dajatev - solidarni dolžniki - carina za kmetijske proizvode - TARIC koda
V obravnavani zadevi je bilo opravljeno naknadno preverjanje v izpodbijani odločbi navedenih carinskih deklaracij po 78. členu CZS. Po navedeni določbi lahko carinski organi po prepustitvi blaga preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo o točnosti navedb v deklaraciji ter če se izkaže, da so bile določbe o zadevnem carinskem postopku uporabljene na podlagi netočnih ali nepopolnih podatkov.
Ker uvozne dajatve niso bile pravilno obračunane je bilo treba na podlagi 220. člena CZS obračunati uvozne dajatve (naknadna vknjižba). V obravnavanem primeru gre za nastanek carinskega dolga pri uvozu na pravni podlagi točke a) 1. odstavka 201. člena CZS s sprostitvijo v prosti promet blaga, zavezanega uvoznim dajatvam v trenutku sprejema zadevnih carinskih deklaracij.
davčna izvršba - rubež denarne terjatve - ugovor dolžnikovega dolžnika
Po določbi 2. odstavka 174. člena ZDavP-2 lahko dolžnikov dolžnik v svojem ugovoru ugovarja, da dolžniku ni dolžan, da je dolg pogojen ali da dolg še ni dospel v plačilo in ne bo dospel v plačilo v enem letu od prejema sklepa. Glede na navedeno bi tožnik s svojimi ugovori lahko uspel, če bi za svoje trditve predložil ustrezne dokaze, česar pa ni storil.
DDV - davek od dobička pravnih oseb - prodaja kmetijske opreme - neverodostojna knjigovodska listina
Skladno z 10. členom ZDDPO se med prihodke davčnega zavezanca vštevajo prihodki, obračunani na podlagi predpisov ali računovodskih standardov, razen prihodkov, doseženih z udeležbo pri dobičku drugih pravnih oseb. Listine, ki služijo kot podlaga za izkazovanje poslovnih dogodkov v poslovnih knjigah, morajo biti sestavljene tako, da je iz njih jasno in brez dvoma razvidno, katere dogodke odražajo, v smislu natančnega opisa poslovnega dogodka in kot take predstavljajo tako imenovane verodostojne listine.
ZDen člen 18, 18/6, 19, 19/1, 19/1-3. ZSKZG člen 20.
vrnitev nepremičnine v naravi - ovire za vračilo v naravi - narodni park - naravna znamenitost
Razglasitev območja za narodni park in s tem za naravno znamenitost še ne pomeni, da so zemljišča, ki so bila v družbeni lastnini in so danes v državni lasti (v upravljanju Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije) izvzeta iz pravnega prometa in je zato podana ovira za njihovo vračanje v naravi v postopku denacionalizacije po 3. točki 1. odstavka 19. člena Zden.
Ne glede na določbe 85. člena ZON, ki je novejši zakon, pa je ZDen poseben zakon za vračanje podržavljenega premoženja, ki jamči kot osnovno obliko vračanje v naravi. Za odločitev so torej bistvene določbe ZDen.
rok za vložitev tožbe - vrnitev v prejšnje stanje - nepopolni pravni pouk - zavrženje tožbe
Nepopolni pravni pouk na upravni odločbi ni opravičen razlog za vrnitev v prejšnje stanje, zato je sodišče tožnikov predlog za vrnitev v prejšnje stanje zavrnilo. Po določbi 1. odstavka 28. člena Zakona o upravnem sporu je treba tožbo vložiti v 30 dneh od vročitve upravnega akta, s katerim je bil končan postopek. Tožba, ki jo je tožnik vložil je bila vložena prepozno, zato jo je sodišče zavrglo.
URS člen 23, 25. ZSS člen 19, 21, 21a. ZUS-1 člen 4, 66.
sodnik - imenovanje na mesto vrhovnega sodnika - predlog za imenovanje - vročitev predloga - upravni spor - poseg v ustavne pravice - pravica do sodnega varstva - pravica do pravnega sredstva
Postopek za izvolitev oziroma imenovanje kandidata na mesto vrhovnega sodnika je urejen v 2. oddelku II. poglavja ZSS. Čeprav iz besedila določbe 21.a člena ZSS dobesedno to ne sledi, jo sodišče razume tako, da se predpisana vročitev nanaša tudi na predlog za imenovanje in ne le na predlog za izvolitev iz 19. člena ZSS, saj za različno obravnavanje obeh predlogov ni videti nobenih (vsebinskih) razlogov. Rok za vročitev predloga kandidatom, ki jih Sodni svet ni izbral, v ZSS ni predpisan. Vročitev predloga že po tem, ko je o predlogu odločil Državni zbor, pa se pokaže kot akt, ki je tožniku vzel možnost, da bi predlogu učinkovito ugovarjal, in s tem kot akt, ki sicer ne nasprotuje izrecni zakonski določbi, je pa v nasprotju z namenom predpisane vročitve predloga iz 21.a člena ZSS. Kot tak je izpodbijani akt nezakonit, z njim pa se hkrati posega tudi v ustavni pravici do pravnega sredstva in sodnega varstva iz 23. in 25. člena Ustave. Smisel navedenih ustavnih zagotovil namreč ni le v tem, da se posamezniku daje pravica do vložitve pravnega sredstva (pred sodiščem), temveč predvsem v tem, da lahko z vložitvijo pravnega sredstva učinkovito brani in varuje svoje pravice in pravne interese.
lokalne volitve - volitve članov sveta krajevne skupnosti - volilna evidenca - vpis v volilni imenik za podpisnika podpore - pripadnik italijanske narodne skupnosti
Brez vpisa v predpisano evidenco volilne pravice pritožnice in D.D., ob podpisu podpore kandidatu italijanske narodne skupnosti za njegovo kandidaturo na volitvah v svet krajevne skupnosti, nista bila upravičena do uveljavljanja volilne pravice, le-to bosta, kot pripadnika italijanske narodne skupnosti, lahko uveljavljala šele ko bosta vpisana v volilni imenik državljanov RS, pripadnikov italijanske narodne skupnosti.