obvestilo o spremembi podatkov vrste rabe - upravni akt - pravno sredstvo
Po presoji sodišča je pravilno stališče upravnega organa, da obvestilo ni upravni akt, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati s pravnim sredstvom po ZUP. Z obvestilom ni odločeno o kakšni pravici ali obveznosti stranke, ampak je stranka le obveščena, da so v evidenci zemljiškega katastra vpisani novi podatki o vrstah rabe zemljišč, katastrskih kulturah in katastrskih razredih.
upravni spor - tožba zaradi molka organa - procesne predpostavke za tožbo - nepopolna tožba - zavrženje tožbe
Tožnik v odrejenem roku pomanjkljivosti tožbe ni odpravil in ker se tudi po vpogledu v upravni spis zadeva ne more obravnavati, je sodišče v skladu z 2. odstavkom 31. člena ZUS-1 tožbo kot nepopolno in nerazumljivo zavrglo.
mednarodna zaščita - priznani status subsidiarne oblike zaščite - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje - nepriznan status begunca
Tožena stranka pri svoji oceni ni upoštevala vseh pravno relevantnih dejstev in okoliščin tožnikovega primera. Tožnik je namreč kot glavni razlog za svoj osebni strah pred preganjanjem v matični državi navajal strah pred sankcijami zaradi pobega iz talibanskih sil, v katere je bil rekrutiran. Zato bi se tožena stranka v izpodbijani odločbi morala opredeliti tudi do te ključne okoliščine, česar pa ni naredila. Oceniti bi bila torej morala, ali tožnikov strah pred sankcijami zaradi dezertiranja lahko šteje kot razlog, da se tožnik utemeljeno boji preganjanja.
ZUS-1 člen 2, 4. ZOFVI člen 2, 81. URS člen 14. ZJF člen 7.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - sofinanciranje periodičnih publikacij - pogoji za dodelitev sredstev - pravni status izdajatelja publikacije - predmet razpisa - načelo enakosti pred zakonom
Sam javni razpis ni posamičen akt, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati skladno s 1. odstavkom 4. člena ZUS-1. Sodišče je zato presojalo zakonitost posameznih določb javnega razpisa posredno, ob presoji zakonitosti izpodbijane odločitve toženke.
Toženka za različno obravnavanje izdajateljev revij glede na njihov pravni status ni imela razumnega, tj. iz narave stvari izhajajočega razloga. S tem je določbe ZOFVI napačno uporabila. V ponovnem postopku bo morala oceniti tožničino vlogo, pri tem pa ne bo smela upoštevati pogoja, za katerega je sodišče ugotovilo, da ni v skladu z ZOFVI.
davek od dohodkov pravnih oseb - DDV - odbitek vstopnega DDV - resničnost poslovnih dogodkov
Tudi po presoji sodišča je neizkazanost storitev po prejetih računih zadostna podlaga (tudi) za to, da se tožeči stranki odbitek vstopnega DDV na podlagi 40. člena ZDDV ne prizna. Pogoj za odbitek vstopnega DDV po tej določbi je namreč poleg formalne pravilnosti računa tudi njegova materialna resničnost.
okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje naprave, ki lahko povzroča onesnaževanje večjega obsega - presoja vplivov na okolje - položaj stranskega udeleženca - vplivno območje - okoljski izvedenec - vročitev okoljevarstvenega soglasja
Čeprav so določbe 1. odstavka 55. člena ZVO-1 začele veljati 30. junija 2010, to ne pomeni, da bi okoljsko poročilo v skladu z 41. členom ZVO-1 lahko preverjala oziroma opravila revizijo pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ni vpisan v evidenco izdelovalcev okoljskih poročil in poročil o vplivih na okolje in ki nima potrdila o strokovni usposobljenosti. Zato bi tudi tožeča stranka pomanjkljivosti poročila o vplivih na okolje lahko izpodbijala le s poročilom, ki bi ga izdelal okoljski izvedenec oziroma izdelovalec okoljskih poročil in poročil o vplivih na okolje, ki je vpisan v evidenco, ker izpolnjuje predpisane pogoje in je dobil pooblastilo ministra.
Predlog za obnovo ni bil formalno nepopoln, saj ne gre za primer, ko tožnica v njem ne bi navedla, na čem temelji njen pravni interes, in bi jo bilo treba zaradi tega pozvati na dopolnitev vloge. S tem ko je trdila, da ji pripada pravica do udeležbe v postopku na podlagi 73. člena ZVO-1, je omogočila preizkus okoliščine, na katero je oprla predlog, torej ali se ima kot lokalna skupnost pravico udeležiti obravnavanega postopka.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - očitno neutemeljena zadeva - ugovor zoper sklep o izvršbi - ugovori zoper izvršilni naslov - pristojnost organa
Med razlogi, ki preprečujejo izvršbo, ni ugovora zoper pravnomočen izvršilni naslov, tožnica pa tudi nima prav, ko navaja, da o izvršbi ni odločal pristojni organ. Glede na navedeno je tožena stranka pravilno uporabila 24. člen ZBPP, ki določa, da zadeva ne sme biti očitno neutemeljena in da ima stranka v postopku verjeten izgled za uspeh.
ZON člen 105, 105/1. ZGO-1 člen 50, 50/1, 50/2, 50/5.
naravovarstveno soglasje - presoja sprejemljivosti posega v naravo - obnova dostopne poti
Nepravilno je ravnanje organa, ko je dopustnost posega in njegovo nasprotje z varstvenimi režimi iz 6. člena Odloka presojal tudi na podlagi njegove izvedbe na terenu, ne da bi ugotovil, ali je tak poseg predviden v projektni dokumentaciji.
ZON člen 11, 11/6, 11/7, 21. Uredba o zavarovanih prostoživečih živalskih vrstah člen 3, 4, 4/2, 13. Uredba o ravnanju in načinih varstva pri trgovini z živalskimi in rastlinskimi vrstami člen 29.
dovoljenje za gojitev ptic - pogoji za izdajo dovoljenja - reja sokolov - zadrževanje v ujetništvu
Druga alineja 4. člena Uredbe zadrževanje v ujetništvu opredeljuje kot oddvojitev živali od populacije, ki je daljše od treh ur (razen, če gre za tranzit živali). Pri gojenju osebkov, ki so bili rojeni v ujetništvu, zato ni mogoče govoriti o oddvojitvi živali od populacije.
Za spor med dvema pravnima osebama, v katerem tožeča stranka toženi očita, da ji bo zaradi njenih dejanj nastala škoda, saj naj bi omogočila postopek, voden pred Okrajnim sodiščem v Ljubljani, je v skladu s 7. točko drugega odstavka 32. člena v zvezi s prvim odstavkom 30. člena ZPP pristojno sodišče splošne pristojnosti.
Izrek obravnavanega inšpekcijskega ukrepa po 152. členu ZGO-1 je obligatoren, pri tem pa razen ustavitve, odstranitve in vzpostavitve zemljišča v prejšnje stanje oz. drugačne sanacije objekta ni predvidenih drugih ravnanj. Navedena zakonska določba gradbenemu inšpektorju torej ne daje pooblastila, da na podlagi konkretno ugotovljenih okoliščin, ki kažejo na nelegalno zgrajen objekt, tehta, ali sploh izreči ukrep ali pa namesto predpisanega morebiti izreči kakšen drug ukrep.
ZVO-1 člen 20, 156, 157. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 2, 2/13, 2/14, 5, 5/3.
inšpekcijski postopek - ukrep inšpektorja za okolje - ravnanje z odpadki - obdelava odpadkov
Ravnanje z odpadki je predpisano z 20. členom ZVO-1 in s podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi. To pomeni, da gre za protipravno ravnanje z odpadki, če ravnanje z njimi ni v skladu s predpisi. Nadzor nad izvajanjem določb ZVO-1 in na njegovi podlagi izdanih predpisov pa izvaja inšpekcija, pristojna za varstvo okolja.
brezplačna pravna pomoč - upravna zadeva - dokazovanje vzajemnosti - tujci - upravičenci do brezplačne pravne pomoči - državljani bosne in hercegovine
Tožeča stranka kljub večkratnim pozivom tožene stranke naj poda zaprosilo o tujem pravu na Ministrstvo za pravosodje, le tega ni storila, zato ni izpolnjen pogoj iz 3. točke 1. odstavka 10. člena ZBPP.
ZGO-1 člen 49b, 49b/4. ZJC člen 6, 6/3, 6/3-1, 14, 14/1, 14/1-14. ZUP člen 213.
priključek nameravane gradnje na javno pot - soglasje upravljalca javne poti - pravna podlaga izdaje soglasja - napačna uporaba materialnega prava - izrek upravne odločbe
Javna pot že po definiciji ni izpolnjevala pogojev po Pravilniku o projektiranju cest, zato v tej zadevi (priključitve na javno pot) njegove določbe niso mogle biti pravna podlaga odločanja.
Izrek je najpomembnejši sestavni del odločbe, glede na to, da postane izvršljiv, dokončen in pravnomočen, narava soglasja, ki se (ne) izdaja, pa je bistveni element predmeta tega postopka.
upravni spor - dopustnost upravnega spora - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe
S sklepom o dovolitvi izvršbe se tožniku naložena obveznost le prisilno izvršuje in se o njej ne odloča ponovno, je ne spreminja ali na drug način posega v njegove pravice ali pravne koristi.
Po 1. odstavku 281. člena ZUP se v primeru, če se odločba odpravi, s tem odpravijo tudi pravne posledice, ki so iz nje nastale. Spremembi odpravljenega lokacijskega dovoljenja zato že smiselno ni mogoče ugoditi.
društvo - vpis sprememb v register društev - spremembe temeljnega akta - organiziranost v območne enote - delegatski sistem - zastopanje na skupščini - obvezni zbor vseh članov
Načelo enakopravnosti kot osnovno načelo ureditve društev je varovano prav z določbo 1. odstavka 13. člena Zakona o društvih, ki predvideva obvezno sprejemanje najpomembnejših odločitev na zboru vseh članov. Ker tega spremenjeni temeljni akt ne predvideva, je v tem delu v neskladju z zakonom, zato ga upravni organ ne bi smel vpisati v register društev.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost s prostorskimi akti - izvedbeni prostorski akt - nezakonitost izvedbenega prostorskega akta - exceptio illegalis
Odlok glede gradnje treh objektov ali večstanovanjskega objekta na stavbnem zemljišču ne določa vseh pogojev, ki so potrebni za izdelavo projekta, temveč za manjkajoče pogoje predvideva sprejem „urbanistične rešitve območja“, ki jo potrdi občinski svet na predlog službe za urbanizem občine. To po vsebini pomeni dopolnitev izvedbenega prostorskega akta, vendar ne po postopku, ki so ga določale navedene določbe ZUreP-1, ne po postopku, kot ga določa zdaj veljavni ZPNačrt. Ta določba Odloka je torej nezakonita.