ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. ZPNačrt člen 2, 2/1, 2/1-25.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - namenska raba prostora - zelene površine
Iz veljavne (pod)zakonske ureditve namenske rabe prostora izhaja, da se lahko območja zelenih površin nahajajo tudi znotraj naselij oz. območij stavbnih zemljišč, torej območij, ki so v okviru predvidene splošne namenske rabe namenjena stanovanjskim gradnjam.
dovoljenje za začasno prebivanje - podaljšanje dovoljenja - podrejanje pravnemu redu RS - odločba o prekršku - tuja pravnomočna obsodba za kazniva dejanja
Prvostopenjski organ je utemeljeno sklepal, da če je bil tožnik štirikrat obsojen za kazniva dejanja v matični državi in dvakrat pravnomočno kaznovan za prekršek zoper javni red in mir v Sloveniji, obstajajo razlogi za domnevo, da se ne bo podrejal pravnemu redu RS.
Tožena stranka je ravnala pravilno, ko je tožniku šele tokrat pravnomočne obsodbe upoštevala kot razlog za domnevo, da se ne bo podrejal pravnemu redu RS, saj je to nova okoliščina, ki je prej še ni bilo, in sicer sta obe odločitvi o prekršku postali pravnomočni po zadnjem podaljšanju dovoljenja za začasno prebivanje in pred vložitvijo prošnje za ponovno podaljšanje bivanja.
ZKZ člen 57, 57/3, 58, 58/3, 71. ZUP člen 229, 235, 235/4. Pravilnik o izvajanju komasacij kmetijskih zemljišč člen 6.
komasacija - odločba o komasaciji - sprememba komasacijskega območja - odločba o izločitvi zemljišč iz komasacijskega območja - vročitev odločbe
Ker je pogoj za uvedbo postopka komasacije soglasje lastnikov več kot 80 % zemljišč na predvidenem komasacijskem območju, ki mora biti podrobno opredeljeno v predlogu za uvedbo postopka, imajo pravni interes, da se seznanijo z naknadno spremembo komasacijskega območja na podlagi določbe tretjega odstavka 57. člena ZKZ vsi komasacijski udeleženci, saj je od njihove volje odvisna ne le uvedba pač pa tudi nadaljnji tek komasacijskega postopka.
Upravni spor temelji na subjektivni koncepciji upravnega spora. To pomeni, da bi tožnik za to, da bi sodišče vzelo njegove ugovore v vsebinsko obravnavo, moral utemeljiti tudi, da je bil tožnik konkretno z izpodbijano odločbo nedopustno diskriminiran zaradi razpisnih pogojev oziroma kriterijev v postopku izbire koncesionarjev.
Tožbeni ugovor, ki se nanaša na način ugotavljanja števila kmetijskih gospodarstev je neutemeljen. Tožena stranka je upoštevala ob določitvi tega števila tudi kriterij dejanske reje prek vsaj enega preteklega dogodka v letu 2009. Z načinom določitve števila kmetijskih gospodarstev so bili vsi prijavitelji obveščeni v javnem razpisu.
ZSV člen 74. Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive člen 4.
javni uslužbenci - strokovni sodelavec na področju socialnega varstva - napredovanje v naziv - pogoji za napredovanje - opravljen strokovni izpit
V 4. členu Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive navedeni pogoji morajo biti izpolnjeni kumulativno. Če katerikoli od navedenih pogojev ni izpolnjen, predlogu za napredovanje ni mogoče ugoditi.
ukrep tržnega inšpektorja - pogoji za opravljanje zdravstvene dejavnosti - dovoljenje ministrstva - prepoved opravljanja določenih zdravstvenih dejavnosti
Tožeča stranka bi morala za tiste dejavnosti, ki so navedene v izreku izpodbijane odločbe, pridobiti dovoljenja Ministrstva za zdravje, saj v okviru petih dovoljenj, ki jih ima, dejavnosti, ki so naštete v izreku izpodbijane odločbe, niso navedene. Spornih dejavnosti namreč ni mogoče šteti k dejavnostim, za katere je že izdano dovoljenje.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3.
koncesija - podelitev koncesije - veterinarska služba - razpisni pogoji - uporaba prava EU
Že iz Uredbe je dovolj jasno razvidno, da ni bistveno, da prijavitelj tako ali drugače pogodbeno „razpolaga“ z določenimi kadrovskimi potenciali, ampak mora veterinarska organizacija imeti „zaposlenega“ najmanj enega veterinarja s polnim delovnim časom na vsakih začetih 300 registriranih kmetijskih gospodarstev na območju, ki ga uveljavlja. To sicer je poseg v svobodno gospodarsko pobudo, vendar na področju javnih služb gospodarska pobuda ni samo svobodna, ampak je omejena z javno koristjo. Ta omejitev pa je v skladu z načelom sorazmernosti.
Odločba o podelitvi licence za opravljanje veterinarske dejavnosti z dne 26. 4. 2010 je bila vročena 29. 4. 2010, izvršljiva pa je postala šele po preteku 15 dnevnega roka za pritožbo, kajti tožnika nista izkazala, da se je stranka pritožbi odpovedala oziroma iz dopisa Veterinarske zbornice izhaja, da se pritožbi ni odpovedal. Odločba o podelitvi licence je tako postala izvršljiva in s tem relevantna za javni razpis po izteku roka za predložitev prijav na javni razpis, ki jih je bilo mogoče podati do 5. 5. 2010.
ZZUZIS člen 2. Uredba o izvajanju delov določenih uredb skupnosti glede živil, higiene živil in uradnega nadzora nad živili člen 10.
ukrep zdravstvenega inšpektorja - gostinska dejavnost - registrirana dejavnost
Po določbi 2. člena Zakona o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili, so živilo med drugim, tudi pijače. Tožnik je opravljal gostinsko dejavnost in je zato dolžan registrirati dejavnost pri Zdravstvenem inšpektoratu Republike Slovenije skladno z določbo 10. člena Uredbe.
Carinski organi lahko po 78. členu CZS po prepustitvi blaga preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo o točnosti navedb deklaraciji ter če se izkaže, da so bile določbe o zadevnem carinskem postopku uporabljene na podlagi netočnih ali nepopolnih podatkov.
Ker uvozne dajatve niso bile pravilno obračunane je bilo treba na podlagi 220. člena CZS obračunati uvozne dajatve (naknadna vknjižba). V obravnavanem primeru gre za nastanek carinskega dolga pri uvozu na pravni podlagi točke a) 1. odstavka 201. člena CZS s sprostitvijo v prost promet blaga zavezanega uvoznim dajatvam v trenutku sprejema zadevnih carinskih deklaracij.
vlaganja v denacionalizirano stanovanje - povrnitev vlaganj - višina odškodnine - površina stanovanja - stroški upravnega postopka
Sporni pomožni prostor ni bil del predmetnega stanovanja, zato se ne upošteva pri obračunu odškodnine iz naslova vlaganj v denacionalizirano stanovanje.
Odvetniško zastopanje stranke z interesom v upravnem postopku je pravilno in upravičeno, saj postopek denacionalizacije ni enostaven, v postopku pa so nastopale stranke z nasprotujočimi si interesi.
ZASP člen 149, 149/1, 149/1-3, 151, 151/2. ZUP člen 43, 43/1, 43/2.
avtorsko pravo - kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic - dovoljenje za za kolektivno upravljanje pravic - stranke v postopku - pravni interes
S podelitvijo dovoljenja za kolektivno upravljanje je lahko poseženo le v pravni položaj kolektivne organizacije imetnikov tistih pravic, ki se bodo kolektivno upravljale, saj pravico do kolektivnega upravljanja izgubi. Zato ima le ta organizacija pravico udeleževati se postopka, v katerem upravni organ odloča o podelitvi dovoljenja za kolektivno upravljanje drugi organizaciji.
Starši otroka morajo biti pred izdajo odločbe, s katero se odloči o predlogu za opustitev cepljenja seznanjeni s strokovnim mnenjem komisije, ki je po svoji naravi izvedensko mnenje.
Stroške za izvedenca mora plačati stranka, ki je imela interes za izvedbo takega dokaza, ne glede na to, da je s svojim zahtevkom uspela v večji meri kot nasprotna stranka.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka - uvedba postopka po uradni dolžnosti - rok za obnovo postopka - subjektivni rok - zamuda roka - začasna odredba
Prekluzivni rok 1 meseca začne teči z dnem, ko je stranka izvedela, da je bila odločba izdana. To v obravnavanem primeru, ko se obnavlja postopek izdaje gradbenega dovoljenja, ki ga je izdal isti organ kot v tem upravnem sporu izpodbijani sklep, pomeni, da se začetek tega subjektivnega roka veže na datum izdaje odločbe o gradbenem dovoljenju, torej na 6. 10. 2009. Tožena stranka je torej obnovo postopka po uradni dolžnost uvedla po preteku 1 mesečnega subjektivnega roka.
brezplačna pravna pomoč - odobritev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - stečajni postopek - zastaranje
Pri presojanju upravičenosti do brezplačne pravne pomoči se upoštevajo določbe ZBPP, ki v 24. členu kot pogoj upoštevajo okoliščine in dejstva o zadevi, v zvezi s katero prosilec vlaga prošnjo za odobritev brezplačne pravne pomoči, predvsem, da zadeva ni očitno nerazumna oz. da ima prosilec v zadevi verjetne izglede za uspeh, tako, da je razumno začeti postopek oz. se ga udeleževati ali vlagati v postopku pravna sredstva oz. nanje odgovarjati in da je zadeva pomembna za prosilčev osebni in socialno ekonomski položaj oz. je pričakovani izid zadeve za prosilca ali za njegovo družino življenjskega pomena.
Uredba za izvedbo nacionalizacije najemnih zgradb in gradbenih zemljišč člen 34.
nacionalizacija - vročitev odločbe - vročitev z javnim naznanilom
Upravni organ je zavrgel predlog tožnikove pravne prednice za vročitev odločbe OLO Ljubljana-Moste z dne 11. 9. 1959, saj je bila odločba že vročena na podlagi 34. člena Uredbe za izvedbo nacionalizacije najemnih zgradb in gradbenih zemljišč z objavo z razglasom na deski občinskega ljudskega odbora in je postala pravnomočna po 30-ih dneh od dneva, ko je bila nabita na desko upravnega organa okrajnega ljudskega odbora. Odločba je torej tožeči stranki bila vročena z javnim naznanilom in je postala pravnomočna dne 10. 10. 1959.
ZUP člen 221, 222/1, 221/2. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
začasna odločba - namestitev otroka v rejniško družino - pravni interes za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Tožnik bi lahko dosegel spremembo pravnega položaja, ki je bilo vzpostavljeno s predmetno začasno odločbo, če bi jo uspel izpodbiti v času njene veljavnosti. Po pregledu predloženega upravnega spisa je sodišče namreč ugotovilo, da je prvostopenjski organ že končal postopek o odvzemu mladoletnega otroka tožniku.
brezplačna pravna pomoč - zamolčanje podatkov - vloga za dodelitev brezplačne pravne pomoči - lastništvo osebnega avtomobila - evidenca registriranih vozil
Predložena kupoprodajna pogodba o prodaji avtomobila ne predstavlja dokaza, s katerim bi lahko tožnik - prosilec za dodelitev brezplačne pravne pomoči - uspešno izpodbil domnevo, da podatek v evidenci registriranih vozil ni točen. Tožnik namreč sam priznava, da predloga spremembe lastništva na podlagi navedene pogodbe ni priglasil pri pristojnem upravnem organu, navedbe tožnika v tožbi pa tudi niso skladne s predloženo kupoprodajno pogodbo.