Izdaje gradbenega dovoljenja za že obstoječe objekte, tako imenovane legalizacije, ZGO-1 v ničemer ne ureja drugače kot izdajo gradbenega dovoljenja za nameravane gradnje, tako da je treba tudi v takih primerih uporabiti določbo 1. točke prvega odstavka 66. člena ZGO-1. To pomeni, da se s stališča skladnosti z določbami prostorskega akta presoja izključno predložena projektna dokumentacija, ne pa tudi morda že obstoječi objekt.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - odmera nadomestila - neposredni uporabnik - nezazidano stavbno zemljišče
Tožnik s sklicevanjem na obstoj transformatorske postaje in varovalnih pasov ne more doseči, da zemljišče ne bi bilo obravnavano kot nezazidano stavbno zemljišče.
Glede na določbe Odloka je upravni organ ravnal pravilno, ko se je pri ugotavljanju podatkov o objektih oprl na uradno evidenco, saj je zavezanec dolžan prijaviti občinskemu uradu vsako spremembo dejstev in okoliščin, ki vplivajo na odmero nadomestila.
ZUS-1 člen 17, 17/1, 36, 36/1, 36/1-6. ZSZ (1984) člen 58.
pravni interes - stranka v postopku - zavrženje tožbe - občina - nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča
Čeprav gre za odlok, ki ga je tožnica – občina sama sprejela, njegova morebitna nepravilna uporaba ne pomeni posega v njeno pravico oziroma v njeno neposredno na zakon oprto osebno korist. Niti uporaba instituta exceptio illegalis ne pomeni odločitve o razveljavitvi predpisa občine, temveč uporabo materialnega prava v konkretnem primeru.
Poleg tega tožnica z obravnavano tožbo, s katero si prizadeva za višje odmerjeni znesek NUSZ, ne zasleduje svojega pravnega temveč zgolj dejanski interes. Določba prvega odstavka 36. člena ZFO-1 ji namreč zagotavlja le, da bo v svoj proračun prejela vse prihodke iz naslova NUSZ, torej da bodo na ta način dobljena sredstva nakazana v njen proračun, kar pa ne pomeni, da iz te določba izhaja tudi pravica občine, da v odmernih postopkih skrbi za zakonito uporabo predpisov.
Investitor kot solastnik ima pravico do sorazmerne uporabe zemljišča brez soglasja ostalih solastnikov. Ker se z gradbenim dovoljenjem način rabe spornega zemljišča ne spreminja, saj se bo še naprej uporabljalo kot dovozna pot, investitor za uporabo te dovozne poti ne potrebuje soglasja ostalih solastnikov.
ZUP člen 129, 129/1, 129/1-4. ZGO-1 člen 66, 66/1.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - dopustna dejavnost - umik vloge
ZUP v 1. odstavku 129. člena predvideva zavrženje zahteve samo v primeru, če je bilo o isti upravni zadevi že pravnomočno odločeno in je stranka z odločbo pridobila kakšne pravice ali so ji bile naložene obveznosti; enako je treba ravnati v primeru, če je bila v prejšnjem postopku izdana zavrnilna odločba, dejansko stanje ali pravna podlaga zahtevka, ki se ponovno uveljavlja, pa se ni spremenilo (4. točka).
Dovoljene posege po PUP je treba razlagati v zvezi z dopustno dejavnostjo, kar pomeni, da je tudi gradnja gospodarskih objektov in delavnic dovoljena le, če so ti objekti namenjeni za izvajanje spremljajočih dejavnosti. Šele ko je ugotovljeno, da gre za gradnjo objekta z dopustno namembnostjo (dejavnostjo), je treba opraviti nadaljnjo presojo, to je, ali bo s sicer dopustnim posegom povzročena čezmerna obremenitev okolja.
ZUP člen 68, 68/1, 68/2, 101, 101/2. Uredba o ureditvi trga z vinom člen 22, 22/2.
dodelitev podpore vinarskemu sektorju - rok za vložitev vloge - potek roka - zavrženje vloge
Rok za vložitev vloge za uveljavljanje podpore vinarskemu sektorju iz drugega odstavka 22. člena Uredbe o ureditvi trga z vinom je materialni prekluzivni rok, katerega podaljšanje ni dopustno.
stroški upravnega postopka - stroški izdelave pravnega mnenja - postopek začet na zahtevo stranke
Stroškov postopka v zvezi z ugotovitvijo državljanstva Zakon o državljanstvu ne ureja, zato se glede povrnitve stroškov postopka uporabljajo določbe 113. člena in naslednjih členov ZUP. V obravnavanem primeru se je postopek ugotovitve državljanstva začel na zahtevo tožnice, zato grdo stroški, ki so ji nastali med postopkom oziroma zaradi postopka, v njeno breme.
mednarodna zaščita - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja - nepomembna ali zanemarljiva dejstva - vložitev prošnje v najkrajšem možnem času - namen odložiti ali onemogočiti odstranitev iz države
V obravnavanem primeru so bili izpolnjeni vsi formalni pogoji za odločanje v pospešenem postopku. Dejansko stanje je bilo mogoče v celoti ugotoviti na podlagi dejstev in okoliščin iz 1. do 8. alineje 23. člena ZMZ, spoštovana so bila tudi vsa procesna jamstva in pravice, podan pa je bil tudi materialnopravni pogoj za zavrnitev prošnje kot očitno neutemeljene v pospešenem postopku, določen v 2., 5. in 6. točki 1. odstavka 55. člena ZMZ.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. ZPNačrt člen 2, 2/1, 2/1-25.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - namenska raba prostora - zelene površine
Iz veljavne (pod)zakonske ureditve namenske rabe prostora izhaja, da se lahko območja zelenih površin nahajajo tudi znotraj naselij oz. območij stavbnih zemljišč, torej območij, ki so v okviru predvidene splošne namenske rabe namenjena stanovanjskim gradnjam.
Nedovoljena gradnja je nelegalna gradnja, neskladna gradnja, nevarna gradnja in nelegalni kop. Nelegalna gradnja pomeni, da se gradnja oziroma dela, za katera je predpisano gradbeno dovoljenje izvajajo, oziroma so izvedena brez veljavnega gradbenega dovoljenja. V primeru nelegalne gradnje inšpektor odredi, da se že zgrajeni objekt ali del objekta v določenem roku na stroške inšpekcijskega zavezanca odstrani, vzpostavi prejšnje stanje ali drugače sanira objekt, del objekta oziroma zemljišče, če vzpostavitev v prejšnje stanje ni možna.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3.
koncesija - podelitev koncesije - veterinarska služba - razpisni pogoji - uporaba prava EU
Že iz Uredbe je dovolj jasno razvidno, da ni bistveno, da prijavitelj tako ali drugače pogodbeno „razpolaga“ z določenimi kadrovskimi potenciali, ampak mora veterinarska organizacija imeti „zaposlenega“ najmanj enega veterinarja s polnim delovnim časom na vsakih začetih 300 registriranih kmetijskih gospodarstev na območju, ki ga uveljavlja. To sicer je poseg v svobodno gospodarsko pobudo, vendar na področju javnih služb gospodarska pobuda ni samo svobodna, ampak je omejena z javno koristjo. Ta omejitev pa je v skladu z načelom sorazmernosti.
Odločba o podelitvi licence za opravljanje veterinarske dejavnosti z dne 26. 4. 2010 je bila vročena 29. 4. 2010, izvršljiva pa je postala šele po preteku 15 dnevnega roka za pritožbo, kajti tožnika nista izkazala, da se je stranka pritožbi odpovedala oziroma iz dopisa Veterinarske zbornice izhaja, da se pritožbi ni odpovedal. Odločba o podelitvi licence je tako postala izvršljiva in s tem relevantna za javni razpis po izteku roka za predložitev prijav na javni razpis, ki jih je bilo mogoče podati do 5. 5. 2010.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - navajanje neresničnih podatkov
Od prosilca za brezplačno pravno pomoč se pričakuje, da v postopku tudi sam prispeva k temu, da se v času, za katerega mu je brezplačna pravna pomoč odobrena, vse do dneva dokončnega obračuna stroškov, pravilno ugotovijo vse okoliščine, ki so pomembne za odobritev brezplačne pravne pomoči. Če prosilec že v prošnji za odobritev brezplačne pravne pomoči teh dejstev ne navede po resnici, ne izpolnjuje pogojev za odobritev brezplačne pravne pomoči.
izobraževalni programi - usmeritev otroka v prilagojen izobraževalni program - pogoji za usmeritev
Ker je šolski program, v katerega je bila deklica do sedaj vključena, zanjo prezahteven in mu ne zmore slediti ter bi vztrajanje pri njem dolgoročno na njeno osebnost in psihofizično počutje nestimulativno in škodno delovalo, je pravilna izpodbijana odločitev, da se otroka usmeri v prilagojen izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom.
Upravni organ v je ločenem upravnem postopku ugotovil, da tožnik ne izpolnjuje pogojev za priznanje statusa kmeta, ta odločitev pa je že postala pravnomočna, zato so brezpredmetni tožbeni ugovori, da je tožnik tekom upravnega postopka nedvomno izkazal, da izpolnjuje vse pogoje za pridobitev statusa kmeta, saj upravni organ o navedenem vprašanju v postopku odobritve pravnega posla ne bi mogel sprejeti drugačne odločitve.
ZKZ člen 57, 57/3, 58, 58/3, 71. ZUP člen 229, 235, 235/4. Pravilnik o izvajanju komasacij kmetijskih zemljišč člen 6.
komasacija - odločba o komasaciji - sprememba komasacijskega območja - odločba o izločitvi zemljišč iz komasacijskega območja - vročitev odločbe
Ker je pogoj za uvedbo postopka komasacije soglasje lastnikov več kot 80 % zemljišč na predvidenem komasacijskem območju, ki mora biti podrobno opredeljeno v predlogu za uvedbo postopka, imajo pravni interes, da se seznanijo z naknadno spremembo komasacijskega območja na podlagi določbe tretjega odstavka 57. člena ZKZ vsi komasacijski udeleženci, saj je od njihove volje odvisna ne le uvedba pač pa tudi nadaljnji tek komasacijskega postopka.
ZSV člen 74. Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive člen 4.
javni uslužbenci - strokovni sodelavec na področju socialnega varstva - napredovanje v naziv - pogoji za napredovanje - opravljen strokovni izpit
V 4. členu Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive navedeni pogoji morajo biti izpolnjeni kumulativno. Če katerikoli od navedenih pogojev ni izpolnjen, predlogu za napredovanje ni mogoče ugoditi.
ZUP člen 35, 35/4, 237, 237/2, 237/2-6, 237/2-7. ZLPLS člen 14a, 14a/1.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - absolutna bistvena kršitev postopka- izločitev uradne osebe - obrazložitev odločbe
Sama navedba točkovanja po posameznem merilu, ne da bi bilo navedeno, zakaj je točkovano posamezno merilo prav z določenim številom točk, ni zadostna obrazložitev, da bi se dalo akt preizkusiti.
Po določbi 4. točke 35. člena pooblaščena uradna oseba organa ne sme opravljati posameznih dejanj v postopku, če je bila udeležena v postopku na prvi stopnji ali je sodelovala pri odločanju. Pojem vodenja postopka pa hkrati pomeni tudi opravljanje dejanj v postopku na drugi stopnji.
ZBPP člen 14. ZSV člen 23, 23/1. ZUP člen 8, 8/1, 145, 145/1, 146, 146/3, 194.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - primerno stanovanje - načelo materialne resnice - načelo zaslišanja stranke - vročitev izvedenskega mnenja o vrednosti stanovanja
Ker je organ za brezplačno pravno pomoč izpodbijani odločbi izdal, ne da bi tožniku vročil izvedensko mnenje o vrednosti stanovanja, tožniku ni bila dana možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe, kar predstavlja absolutno bistveno kršitev pravil upravnega postopka.
razlastitev - razlastitveni zavezanec - lastništvo nepremičnin - prenos lastništva
Ker je morebitne spremembe lastništva nepremičnin mogoče upoštevati le, če je ustrezna listina predložena do konca razlastitvenega postopka na prvi stopnji, sodni postopek v pravdni zadevi, v kateri se je ugotavljalo lastništvo nepremičnin, pa do tedaj še ni bil zaključen ter je bila tožnica še vedno zemljiškoknjižna lastnica spornih parcel, je tudi po presoji sodišča prvostopni organ utemeljeno štel tožnico kot razlastitveno zavezanko.
dovoljenje za začasno prebivanje - podaljšanje dovoljenja - podrejanje pravnemu redu RS - odločba o prekršku - tuja pravnomočna obsodba za kazniva dejanja
Prvostopenjski organ je utemeljeno sklepal, da če je bil tožnik štirikrat obsojen za kazniva dejanja v matični državi in dvakrat pravnomočno kaznovan za prekršek zoper javni red in mir v Sloveniji, obstajajo razlogi za domnevo, da se ne bo podrejal pravnemu redu RS.
Tožena stranka je ravnala pravilno, ko je tožniku šele tokrat pravnomočne obsodbe upoštevala kot razlog za domnevo, da se ne bo podrejal pravnemu redu RS, saj je to nova okoliščina, ki je prej še ni bilo, in sicer sta obe odločitvi o prekršku postali pravnomočni po zadnjem podaljšanju dovoljenja za začasno prebivanje in pred vložitvijo prošnje za ponovno podaljšanje bivanja.