javni razpis - javni razpis za izdelavo energetskih izkaznic - razpisni pogoji - kriteriji za vrednotenje vlog
Za razpisni postopek je potrebno upoštevati, da gre za javno pravno stvari, ne pa za odločanje o pravici tožeče stranke, kar je sicer značilnost upravne zadeve. To pomeni, da v danem primeru ne gre za pravico, ki bi bila prijavitelju vnaprej zagotovljena. Pri postopku javnega razpisa gre namreč za poseben postopek, kjer je ključnega pomena, da so vsi, ki so na razpis prijavljeni, enako obravnavani. Vsem prijavljenim na razpis je namreč zagotovljena pravica, da pod enakimi pogoji sodelujejo v postopku javnega razpisa in se potegujejo za dodelitev razpoložljivih sredstev, skladno s pogoji razpisa. Uspeh na razpisu je za vsakega prijavitelja odvisen zlasti od tega, kako je posamezni projekt vrednoten glede na v razpisu v naprej določene kriterije. Glede na posebnost takšnega postopka je tudi v pristojnosti strokovne komisije, da po v naprej predpisanih kriterijih ovrednoti projekte vseh prijaviteljev, kar je bilo v obravnavanem primeru tudi storjeno.
ZVOP-1 člen 6, 6-1, 6-2, 30, 30/1, 31. SZ-1 člen 50, 50/3, 53, 53/4.
osebni podatki - zbirka osebnih podatkov - pravica do seznanitve z osebnimi podatki - upravljavec zbirke
Tožnica zahteva od upravljavca seznanitev z lastnimi osebnimi podatki, podatki, ki jih opredeljujeta 1. in 2. točka 6. člena ZVOP-1 in ki jih upravljavec obdeluje skladno z določbami SZ-1. Določbe SZ-1 so tako v konkretnem primeru pravna podlaga (in vir) za obdelavo osebnih podatkov, ki se nahajajo v zbirki osebnih podatkov lastnikov stanovanj (na ime B.B.), ki jo vodi upravljavec stavbe na podlagi pogodbe o upravljanju. Podatki se vodijo tudi za etažne lastnike, ki pogodbe o upravljanju niso podpisali.
ZPNačrt člen 89. Pravilnik o katastru javnega komunikacijskega omrežja in pripadajoče infrastrukture člen 3.
zbirni kataster gospodarske javne infrastrukture - vpis objektov v zbirni kataster - obvestilo o vpisu - pravni učinki obvestila - dejanska raba prostora
Lastnik javnega komunikacijskega omrežja in pripadajoče infrastrukture je tisti subjekt, ki se evidentira v zbirnem katastru.
Tožena stranka je kot izvrševalec ustanoviteljskih pravic tožečo stranko pravilno razrešila s položaja direktorja, ko je ugotovila, da so nastopili razlogi za prenehanje mandata direktorja, to je z dnem objave vpisa pripojitve v sodni register.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-5, 66/1-7, 66/2. ZPNačrt člen 72, 79, 79/6, 79/9.
izdaja gradbenega dovoljenja - komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - rok za odmero komunalnega prispevka - komunalna opremljenost zemljišča
Ob nespornem dejstvu, da pristojni organ občinske uprave v predpisanem roku ni odločil o odmeri komunalnega prispevka niti na zahtevo zavezanca in niti po prejemu obvestila upravne enote o popolnosti vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja, so tožbeni ugovori glede nepravilnega tolmačenja in uporabe določb 79. člena ZPNačrt in 5. točke 1. odstavka 66. člena brez podlage v citiranih predpisih.
brezplačna pravna pomoč - upravičenost do brezplačne pravne pomoči - dolžnost soglasja za mediacijo - soglasje nasprotne stranke
Po 4. odstavku 28. člena ZBPP je dolžnost prosilca za dodelitev brezplačne pravne pomoči dati soglasje za mediacijo le, če da soglasje tudi nasprotna stranka.
upravni spor - upravni spis - odločitev brez upravnega spisa
Brez upravnih spisov sodišče ni moglo presojati zakonitosti izpodbijane odločbe – to je, ali je bilo dejansko stanje pravilno ugotovljeno, ali je bil postopek pravilno voden, niti ni moglo preveriti utemeljenost tožbenih navedb.
brezplačna pravna pomoč - odmera stroškov in nagrade odvetniku - obseg odobrene brezplačne pravne pomoči - rok za vrnitev napotnice
Pravno pomembna dejstva (datum, od katerega teče 8 dnevni rok za vrnitev napotnice), od katerih je odvisna odločitev o obsegu odobrene brezplačne pravne pomoči v tej zadevi, v bistvenem niso bila dovolj raziskana, sodišče pa jih ni moglo ugotavljati samo.
koncesija - podelitev koncesije za pogrebno in pokopališko dejavnost - izpolnjevanje razpisnih pogojev - upravni spor - pravni interes za tožbo - stranka, ki je oddala nepopolno vlogo
Ker tožeča stranka ne ugovarja ugotovitvi, da njena prijava ne izpolnjuje razpisnih pogojev oziroma da je nepopolna, tudi ne more učinkovito izpodbijati odločitve v preostalem delu, saj ne posega v njeno pravico. Svojega pravnega položaja ne more spremeniti, saj ne more doseči, da se koncesija podeli njej.
Ker v zadevi ni sporno, da je tožnik gradil stanovanjsko stavbo brez gradbenega dovoljenja, čeprav se v skladu s 1. odstavkom 3. člena ZGO-1 lahko začne gradnja novega objekta šele na podlagi pravnomočnega gradbenega dovoljenja, so za odločitev pravno nepomembne tožbene navedbe o pridobivanju lastništva na zemljišču, na katerem stoji objekt.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - večstanovanjski objekt - velikost gradbene parcele - minimalno število parkirnih mest
Tudi umestitev parkirišč v objekt pomeni ureditev parkirišč na lastnem zemljišču.
Upravni organ je pogoj iz PUP nepravilno razlagal tako, da je jezikovo in logično jasni določbi PUP dal pomen, ki iz nje same ne izhaja.
Določb Odloka ni mogoče razlagati drugače, kot so zapisane in je tako dopustna le gradnja, ki jo prostorski akt izrecno dopušča in pod pogoji, ki jih določa, zato na drugačno odločitev ne morejo vplivati tožbeni ugovori, da čistilna naprava še ni zgrajena in da se tudi ostali objekti ne morejo priključiti nanjo, zato imajo minimalno komunalno preskrbo rešeno z greznicami.
Izdano gradbeno dovoljenje v času svoje veljavnosti zagotavlja zakonitost gradnje ne glede na to, ali je v tem času prišlo do spremembe ali sprejema novih prostorskih aktov, saj te ne morejo vplivati na veljavnost gradbenega dovoljenja. V skladu z 2. odstavkom 72. člena ZGO-1 pa je ta okoliščina pomembna pri odločanju o podaljšanju veljavnosti dovoljenja, saj mora organ preizkusiti, ali gradbeno dovoljenje ni v nasprotju s prostorskim aktom, ki velja v času izdaje odločbe o podaljšanju.
ZPNačrt člen 71, 71/1, 71/1-3, 76, 76/1, 79, 79/3.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - komunalna oprema - cestno omrežje - priključek prek državne ceste
Zgolj dejstvo, da so objekti tožeče stranke na javno cestno omrežje priključeni prek državne ceste, v ničemer ne vpliva na to, da ji je omogočena uporaba občinskega cestnega omrežja in s tem na ugotovitev o dejanski opremljenosti njenega stavbnega zemljišča.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka za izdajo gradbenega dovoljenja - pravočasnost predloga - subjektivni rok - navzven zaznavne okoliščine - gradbiščna tabla - dokazna ocena
Tako kot mora organ oceniti, zakaj na podlagi navzven zaznavnih okoliščin sklepa, da je predlagatelj obnove vedel za izdajo gradbenega dovoljenja, mora ob oceni, da kljub navzven zaznavnim okoliščinam, iz katerih izhaja gradnja (v obravnavanem primeru je to postavitev gradbiščne table, postavitev gradbene ograje, obseg gradnje), ni vedel za izdajo dovoljenja, oceniti, zakaj tako meni.
Da bi obrazložitev izpodbijanega sklepa ustrezala kriterijem iz 1. odstavka 214. člena ZUP, bi morala tožena stranka najprej navesti ugotovljeno dejansko stanje, torej v obravnavani zadevi posamezne elemente oziroma značilnosti pisne naloge, na katere opira svojo odločitev. Nato bi bilo treba pojasniti, v čem ta element – oziroma vsi obravnavani elementi skupaj – kaže oziroma kažejo na neizpolnjevanje katerega izmed prej navedenih kriterijev iz 23. člena Pravilnika. Šele na takšni oceni bi lahko temeljila negativna ocena pisnega dela dopolnilnega strokovnega izpita.
V obravnavani zadevi gre za sofinanciranje iz sredstev proračuna. Sredstva proračuna, se lahko na podlagi 7. člena ZJF uporabljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki ter drugimi predpisi. Zato je tudi v postopku dodeljevanja sredstev proračuna treba upoštevati načelo enakosti pred zakonom.
Za presojo zakonitosti zavrnitve tožničine vloge za sofinanciranje publikacije A., ker je tožnica gospodarska družba, je odločilno, ali je za tak pogoj imela razumen razlog.
V smislu 2. odstavka 174. člena ZDavP-2 lahko dolžnikov dolžnik v svojem ugovoru ugovarja le, da dolžniku ni dolžan, da je dolg pogojen, ali da dolg še ni dospel v plačilo in da ne bo dospel v plačilo v enem letu od prejema sklepa. To pomeni, da je dolžnikov dolžnik s svojim pravnim sredstvom omejen le na tiste ugovore, ki se tičejo neposredno njega. Pritožba je pravno sredstvo dolžnika. Na njem in ne na dolžnikovem dolžniku je, da ugovarja pravilnost izreka sklepa o izvršbi v smislu 151. člena ZDavP-2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero - komunalna oprema - neskladnost odloka o komunalnem prispevku z ZPNačrt
Pri odmeri komunalnega prispevka je mogoče upoštevati le tista vlaganja v komunalno infrastrukturo, ki še niso bila upoštevana v komunalni opremi obstoječega objekta.
Za odmero komunalnega prispevka iz naslova izgradnje elektroenergetskega omrežja ni odločilno dejstvo, ali je občina sama gradila to omrežje, ampak to, ali ga je mogoče uvrstiti med enega od objektov, ki so v upravljanju izvajalcev lokalnih gospodarskih javnih služb.
ZGO-1 člen 56, 56/1, 62, 62/2, 62/2-1, 62/4, 66, 66/1. Pravilnik o projektni in tehnični dokumentaciji člen 19, 24.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - pravica graditi - stranski udeleženec - ugovori stranskega udeleženca - udeležba občine - emisije - hrup - osončenje
Zgolj z navajanjem, da obravnavana gradnja na predmetnem območju ni dovoljena, da je presežen dovoljeni faktor pozidanosti in da je arhitektonsko oblikovanje obravnavane gradnje v nasprotju z določbami PUP, tožeče stranke ne zatrjujejo posega v svoje individualne pravice, kar pomeni, da glede teh vprašanj ne izkazujejo svojega pravnega, temveč le dejanski interes.
Če občina nastopa v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja kot lastnica sosednjega zemljišča, ne predstavlja soglasodajalca po ZGO-1, temveč je njen položaj enak položaju vseh drugih lastnikov sosednjih zemljišč.
Splošni napotki iz Pravilnika ne dajejo podlage za vsebinsko preverjanje zaščitnih ukrepov med gradnjo, zato je to mogoče kvalificirano storiti le v postopku za izdajo dovoljenja za čezmerno obremenitev okolja s hrupom, v tem postopku pa so po potrebi določeni tudi posamezni pogoji za njegovo izvajanje (npr. glede uporabe gradbenih strojev).