• Najdi
  • <<
  • <
  • 9
  • od 50
  • >
  • >>
  • 161.
    sodba I U 1700/2010
    9.12.2010
    UL0005472
    ZLV člen 100, 101. ZUP člen 4, 213, 214. URS člen 23, 25, 43. ZLS člen 15b, 15b/10.
    lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - podelitev mandatov - odločitev o pritožbi zoper akt občinske volilne komisije
    Določili 2. odstavka 100. člena in 1. odstavka 101. člena ZLV je treba interpretirati tako, da občinski svet na drugi stopnji odloči s pravnim aktom, ki mora imeti ob smiselni uporabi ZUP obvezne sestavine, kot jih mora imeti upravna odločba – torej uvod, izrek in obrazložitev in o pritožbi mora pristojni organ odločiti v izreku akta, ne pa v obrazložitvi. Kajti v tovrstnih primerih, kot je obravnavani, stranka pred občinskimi organi in v upravnem sporu varuje svojo ustavno volilno pravico, kar pomeni, da mora imeti v zvezi s tem tudi učinkovito pravno sredstvo in sodno varstvo.

    Po določbi 10. odstavka 15.b člena ZLS mora občinski svet skupaj odločiti o potrditvi mandatov, ki niso sporni, o vsakem spornem mandatu pa odločiti posebej. To pa se v konkretnem primeru ni zgodilo, saj tožena stranka ni odločila o spornem mandatu tožnika posebej v izreku akta.
  • 162.
    sodba I U 1678/2010
    8.12.2010
    UL0004425
    ZBPP člen 24, 24/1, 30, 30/11.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - razrešitev odvetnika
    Tožnik v tožbi ne navaja, niti ne zatrjuje, da izpodbijana odločba ne bi bila zakonita, temveč iz tožbe izhaja le, da je tožnik nezadovoljen z zavrnilno odločitvijo v odločbi, iz katere pa sicer ne izhaja kakršnakoli nezakonitost, na katero bi sodišče moralo paziti po uradni dolžnosti.

    Tožena stranka je ocenila, da je bilo utemeljeno ugodeno zahtevi odvetnika za razrešitev na podlagi 30. člena ZBPP, ne da bi bil hkrati postavljen drugi odvetnik, ker je šlo že za drugo zapovrstno razrešitev postavljenega odvetnika iz razlogov na strani upravičenca, tožnik pa v tožbi navedenih podatkov konkretno ne izpodbija, temveč jih le posplošeno označuje kot neresnične.
  • 163.
    sodba I U 150/2009
    8.12.2010
    UL0004595
    ZDIJZ člen 1, 1/1, 5, 6, 6/1. ZPP člen 150, 150/1, 150/2.
    dostop do informacij javnega značaja - zapisnik o glavni obravnavi - pravica do pregleda in prepisovanja spisa - specialni predpis
    Tožena stranka bi pri svoji odločitvi morala upoštevati ne samo določila ZDIJZ, temveč prvenstveno določila ZPP kot specialnega predpisa. Po določilih ZDIJZ so informacije javnega značaja prosilcu prosto dostopne, v kolikor niso podane izjeme, določene v 1. odstavku 6. člena ZDIJZ, medtem ko je po določilu 150. člena ZPP pravica do pregleda in prepisovanja pravdnega spisa zagotovljena le strankam v postopku in drugim osebam, ki imajo upravičeno korist.
  • 164.
    sodba II U 467/2009
    8.12.2010
    UM0010491
    Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 214.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev - razlaga določb javnega razpisa - cilj javnega razpisa - razvojno investicijski projekt
    Tožnik je moral v svoji vlogi izkazati, da se bo prijavljeni projekt nadaljeval tudi po obdobju upravičenih stroškov. Takšna zahteva je namreč razvidna posredno oz. je tak sklep mogoče napraviti na podlagi cilja razpisa in opredelitve obdobja nastanka upravičenih stroškov, ki se bodo sofinancirali s sredstvi razpisa. Prejem finančne pomoči v času po zaključku projekta bi bil namreč v nasprotju s ciljem javnega razpisa, da se prepreči zaustavitev projekta.
  • 165.
    sodba II U 455/2009
    8.12.2010
    UM0010458
    Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 214.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev - razlaga določb javnega razpisa - cilj javnega razpisa
    Tožnik je moral v svoji vlogi izkazati, da se bo prijavljeni projekt nadaljeval tudi po obdobju upravičenih stroškov. Takšna zahteva je namreč razvidna posredno oz. je tak sklep mogoče napraviti na podlagi cilja razpisa in opredelitve obdobja nastanka upravičenih stroškov, ki se bodo sofinancirali s sredstvi razpisa. Prejem finančne pomoči v času po zaključku projekta bi bil namreč v nasprotju s ciljem javnega razpisa, da se prepreči zaustavitev projekta.
  • 166.
    sodba I U 1134/2010
    8.12.2010
    UL0003987
    ZDoh-2 člen 152, 152/4. ZDoh-2A člen 8. ZDoh-1 člen 143, 143/4.
    dobiček iz kapitala - dohodnina od dobička iz kapitala - odsvojitev vrednostnih papirjev - nabavna vrednost vrednostnih papirjev - pred 1.1. 2003 pridobljeni vrednostni papirji - prepoved povratne veljave zakona - neprava retroaktivnost
    Z določbo 8. člena ZDoh-2A, po kateri se 4. odstavek 152. člena zakona uporabi že pri odmeri dohodnine od dobička iz kapitala za leto 2008, do zatrjevane kršitve prepovedi povratne veljavnosti zakona ni prišlo, čeprav je ta sprememba ZDoh-2 začela veljati 31. 1. 2008. Ne gre namreč za obremenjujočo spremembo zakona s povratno veljavo, temveč se s to določbo položaj zavezancev za davek, glede na določbe ZDoh-2 pred njegovo spremembo, izboljšuje.
  • 167.
    sodba II U 60/2009
    8.12.2010
    UM0010523
    ZUP člen 62, 62/7.
    ukrep tržnega inšpektorja - jezik v postopku
    Po sedmem odstavku 62. člena ZUP imajo stranke možnost, da pred organi uporabljajo jezik, ki ga razumejo, v ta jezik pa se prevajajo tudi vse izjave, dane v postopku.
  • 168.
    sodba II U 451/2009, enako tudi II U 462/2009, II U 470/2009, II U 466/2009, II U 458/2009
    8.12.2010
    UM0010459
    Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 214.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - cilj javnega razpisa - pogoji za dodelitev sredstev - razlaga določb javnega razpisa
    Tožnik je moral v svoji vlogi izkazati, da se bo prijavljeni projekt nadaljeval tudi po obdobju upravičenih stroškov. Takšna zahteva je namreč razvidna posredno oz. je tak sklep mogoče napraviti na podlagi cilja razpisa in opredelitve obdobja nastanka upravičenih stroškov, ki se bodo sofinancirali s sredstvi razpisa. Prejem finančne pomoči v času po zaključku projekta bi bil namreč v nasprotju s ciljem javnega razpisa, da se prepreči zaustavitev projekta.
  • 169.
    sodba II U 233/2009
    8.12.2010
    UM0010527
    Uredba o ukrepih za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese v Republiki Sloveniji člen 8, 20, 20/6.
    javni razpis - pogoji za dodelitev sredstev
    Pri postopkih na podlagi javnih razpisov gre za posebno vrsto upravnega postopka, pri katerem je treba upoštevati načelo enakih možnosti vlagateljev, preglednost in hitrost postopka. Zaradi takšne narave postopka morajo vlagatelji izpolnjevanje pogojev izkazovati že ob vložitvi vloge in to z dokazili, ki so eksplicitno navedena v javnem razpisu.
  • 170.
    sodba U 88/2008
    8.12.2010
    UL0004593
    ZInfP člen 10, 10/3. ZUS-1 člen 7, 17, 17/4. ZDIJZ člen 6, 6/1, 6/1-3, 6/1-8, 7.
    informacija javnega značaja - zavezanec za posredovanje informacij - državni organ - aktivna legitimacija - podatki, ki bi škodovali izvedbi postopka - delni dostop
    Tožniku ni mogoče odreči pravice, da kot zavezanec oziroma organ v smislu ZDIJZ nastopa kot tožnik v upravnem sporu, ter mu odreči aktivne legitimacije za sprožitev tega upravnega spora, kar bi bilo po mnenju sodišča v nasprotju z določilom 3. odstavka 7. člena ZUS-1, ki ureja sodno varstvo v javnopravnih sporih.

    Kar se tiče razkritja podatkov, ki bi škodovali izvedbi postopka, to so med drugimi tudi podatki iz 8. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, pa ni dopustno zavrniti dostopa do celotnega dokumenta, pač pa le do tistih informacij oziroma podatkov, ki se v takšnem dokumentu nahajajo in katerih razkritje bi lahko škodovalo izvedbi postopka. Dostop do preostalih delov dokumenta pa mora zavezani organ v skladu s 7. členom ZDIJZ odobriti, če lahko iz dokumenta brez škode za njegovo zaupnost izloči informacije, ki s to izjemo niso krite.
  • 171.
    sodba II U 456/2009
    8.12.2010
    UM0010513
    ZUP člen 4.
    javni razpis - uporaba pravil postopka
    V primeru javnih razpisov gre za posebno vrsto skrajšanega ugotovitvenega postopka, v katerem je treba ob smiselni uporabi pravil splošnega upravnega postopka na podlagi 4. člena ZUP pri dodeljevanju finančnih sredstev upoštevati načelo enakih možnosti ponudnikov (14. člen Ustave Republike Slovenije).
  • 172.
    sodba II U 423/2010
    8.12.2010
    UM0010474
    ZLV člen 98, 99, 100.
    lokalne volitve - varstvo volilne pravice - nepravilnosti pri delu volilnih organov - vpliv na izid volitev
    Ker je po določbah ZLV kot relevantne mogoče upoštevati samo takšne nepravilnosti pri glasovanju na volišču oziroma pri delu volilnega odbora, ki so ali bi lahko bistveno vplivale na izid volitev, po mnenju sodišča uporaba rimskih številk na seznamu kandidatov namesto arabskih številk, ki so bile uporabljene pri žrebanju vrstnega reda, ne pomeni takšne kršitve, ki bi lahko bistveno vpliva na izid volitev.
  • 173.
    sodba II U 237/2009
    8.12.2010
    UM0010477
    ZKme-1 člen 143. Uredba o ukrepih za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese v Republiki Sloveniji člen 8, 20.
    javni razpis - nepovratna sredstva - prestrukturiranje industrije sladkorja v Evropski skupnosti - pogoji za dodelitev sredstev - vpis družinskih članov v register kmetijskih gospodarstev
    Pri postopkih na podlagi javnih razpisov gre za posebno vrsto upravnega postopka, pri katerem je treba upoštevati načelo enakih možnosti vlagateljev, preglednost in hitrost postopka. Zaradi takšne narave postopka morajo vlagatelji izpolnjevanje pogojev izkazovati že ob vložitvi vloge in to z dokazili, ki so eksplicitno navedena v javnem razpisu.
  • 174.
    sodba U 507/2008
    8.12.2010
    UL0003993
    ZDavP-2 člen 3, 96, 99. ZDavP-1 člen 2, 31, 34. ZDavP člen 95.
    vračilo davka - vračilo obresti - obresti od preveč plačanih zamudnih obresti - za odločanje relevantni predpis
    Kot materialna in procesna pravila glede vračanja neupravičeno plačanih davčnih dajatev so relevantne določbe ZDavP-2, ki se je uporabljal v času odločanja o zahtevku za vračilo obresti od zamudnih obresti, vključno z določbami o njegovi časovni veljavnosti. Enako stališče izhaja iz sodne prakse Vrhovnega sodišča RS, na podlagi katere se za vračanje davka praviloma uporabljajo določbe zakona, ki velja oziroma se uporablja v času odločanja o vračilu preveč ali neupravičeno odmerjenega in plačanega davka.

    Stališče davčnega organa, da tožniku obrestovane zamudne obresti ne gredo ne glede na to, ali se zadeva presoja po ZDavP, ZDavP-1 ali ZDavP-2, je napačno.
  • 175.
    sodba I U 170/2010
    8.12.2010
    UL0004187
    ZDDPO člen 9, 11.
    davek od dobička pravnih oseb - stroški storitev - davčno priznani odhodki - dokazovanje - verodostojna knjigovodska listina
    Niti ZDavP-2 niti ZUP direktno ne napotujeta na uporabo zgolj listinskih dokazov, predpisujeta pa jih člena 9. oziroma 11. ZDDPO, ko določata, da se za ugotavljanje dobička priznavajo prihodki in odhodki v zneskih, ugotovljenih v izkazu uspeha, na podlagi predpisov ali računovodskih standardov. SRS pa kot podlago za knjiženje predpisujejo verodostojno knjigovodsko listino ob času nastanka poslovnega dogodka.
  • 176.
    sodba II U 424/2009
    8.12.2010
    UM0010471
    ZV-1 člen 55, 55/2, 124, 124/1, 124/5. Uredba o vodnih povračilih člen 5, 6, 9.
    vodno povračilo - zakonitost podzakonskega predpisa - kriteriji za določitev vodnega povračila
    Določbe Uredbe o vodnih povračilih ne uvajajo novih ali drugačnih kriterijev za izračun vodnega povračila, ki ne bi imeli podlage v 1. in 5. odstavku 124. člena ZV-1.
  • 177.
    sodba I U 1664/2010
    8.12.2010
    UL0004722
    ZBPP člen 24, 24/4.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - pravnomočno končan postopek - neplačilo sodne takse
    Tožnica je vložila (nasprotno) tožbo, za katero sodna taksa ni bila plačana, niti ni bila plačana po pozivu sodišča, ki je zato štelo, da je tožnica umaknila tožbo, zato je izdalo sklep o ustavitvi postopka. Tožena stranka je pravilno zavrnila prošnjo tožnice za dodelitev brezplačne pravne pomoči ob ugotovitvi, da je bila v isti zadevi tožba že umaknjena iz razlogov, ki so na strani tožnice.
  • 178.
    sklep I U 1738/2010
    8.12.2010
    UL0005249
    ZPP člen 17, 19. ZJU člen 1, 22, 22/3, 24, 24/1, 24/5. ZObr člen 98, 100a.
    stvarna pristojnost - predhodni preizkus tožbe - prerazporeditev na drugo delovno mesto - javni uslužbenec - začasna razporeditev vojaka
    Po določilu 3. odstavka 22. člena ZJU so lahko posamezna vprašanja za pripadnike Slovenske vojske z zakonom drugače urejena, kot so urejena v tem zakonu, če je to potrebno zaradi specifične narave njihovih nalog oziroma za izvrševanje posebnih dolžnosti in pooblastil. ZObr v določilu 100. a člena na specifičen način ureja postopek uveljavljanja pravic iz delovnega razmerja. Za odločanje o teh pravnih sredstvih je pristojen minister, ki mora odločiti s pisnim aktom, ki mora imeti obrazložitev in pravni pouk. Ker zakonodajalec uporablja pojem pisni akt in ne upravna odločba, v predmetni zadevi ni pristojno upravno sodišče. Tudi specialno določilo, ki se nanaša na primer, ki ga uveljavlja v tožbi, ne določa, da se o začasni razporeditvi na drugo delo odloča z upravno odločbo. Določilo 98. člena ZObr namreč pravi, da se o začasni razporeditvi odloča z akti poveljevanja. Akti poveljevanja pa niso upravne odločbe.
  • 179.
    sklep I U 1704/2010
    8.12.2010
    UL0004360
    ZUS-1 člen 17, 17/1, 17/2. ZUP člen 42, 42/1, 43, 43/1, 260, 260-9.
    kolektivno upravljanje avtorskih pravic na avdiovizualnih delih - aktivna legitimacija - tožnik v upravnem sporu - zavrženje tožbe - vročitev upravne odločbe - stranski udeleženec
    Tožnik meni, da ker mu je toženka izpodbijano odločbo poslala s povratnico, da to pomeni, da mu je vročila odločbo kot stranki oziroma stranskemu udeležencu, vendar pa podatki spisa kažejo, da je toženka tožnika z dopisom obvestila o izdaji dovoljenja z dne 11. 10. 2010, ki mu ga je poslala kot prilogo, kar pa ne pomeni, da mu je vročila izpodbijano odločbo kot stranki oziroma stranskemu udeležencu.
  • 180.
    sodba II U 432/2010
    8.12.2010
    UM0010467
    ZLV člen 100, 101, 101/1. ZUP člen 4, 207.
    lokalne volitve - potrditev mandatov članov občinskega sveta - odločitev o pritožbi zoper akt občinske volilne komisije
    Občinski svet je o pritožbi zoper odločitve občinske volilne komisije, ki lahko vplivajo na potrditev mandatov po 100. členu ZLV, dolžan odločiti z aktom, ki vsebuje vsaj glavne elemente, predpisane v 207. členu ZUP.
  • <<
  • <
  • 9
  • od 50
  • >
  • >>