ZGO-1 člen 56, 56/1, 66, 66/1, 66/1-6. ZUP člen 214, 214/1, 237, 237/2, 237/2-7, 251, 251/1. ZUS-1 člen 17, 17/1, 28, 28/1.
upravni spor - tožnik - delno gradbeno dovoljenje - pravica graditi - skladnost projekta s prostorskim aktom - obrazložitev odločbe
Tožnika ni mogoče šteti za aktivno legitimiranega za vložitev tožbe zoper gradbeni dovoljenji, saj je v skladu z določbo 1. odstavka 17. člena ZUS-1 tožnik v upravnem sporu lahko le oseba, ki je bila stranka ali stranski udeleženec v postopku izdaje upravnega akta. Za kakšna dokazila gre in kakšno pravico na zemljiščih posega izkazujejo, kar šele bi omogočalo oceno o tem, ali je izkazana pravica graditi na tožnikovih zemljiščih, pa v obrazložitvi ni konkretizirano.
Toženka ne navaja dejstev, ki izhajajo iz predloženega PGD, in določb predpisov, v skladu s katerimi mora biti projekt, kar ponovno ne omogoča preizkusa, ali je v obravnavani zadevi projekt izdelan v skladu z izvedbenim prostorskim aktom.
Z dopolnjevanjem razlogov šele v upravnem sporu je namreč tožniku odvzeta možnost, da vloži učinkovito pravno sredstvo za zavarovanje svojih pravic. Popolna obrazložitev je še zlasti pomembna v primeru enostopenjskega postopka, kot je obravnavani, ko odprava napak, ki je sicer omogočena v pritožbenem postopku, ni mogoča, in ko stranki v postopku pred izdajo upravnega akta ni bila dana možnost, da se v zadevi izjavi.
ZGO-1 člen 3, 3/1, 66, 66/1, 66/1-7, 66/2. ZPNačrt člen 72, 72/1, 72/1-1, 72/2, 72/3, 77, 77/1, 78, 78/1. ZUstS člen 23a. Odlok o občinskem lokacijskem načrtu za območje urejanja SE 12/1-3 del Na Klancu (2007) člen 18, 18/1, 18/1-1.
Pogoj za gradnjo objektov komunalne infrastrukture je izdano gradbeno dovoljenje, zato je za presojo vprašanja, ali je zemljišče opremljeno z določeno vrsto komunalne infrastrukture, pomembno tudi to, ali je bila ta zgrajena na podlagi izdanega gradbenega dovoljenja.
ZUP člen 85, 85/1, 86, 86/1, 87, 87/3, 87/4. URS člen 32, 32/1, 32/2. ZPPreb člen 8.
postopek ugotavljanja dejanskega stalnega prebivališča - vročitev odločbe - osebno vročanje - pravica do proste izbire prebivališča - načelo sorazmernosti
V konkretnem primeru je bilo nesorazmerno poseženo v tožnikovo ustavno pravico iz 1. in 2. odstavka 32. člena Ustave, kajti to, da je upravni organ odločbo tožniku vročal le na naslov, ki ni naslov njegovega stalnega prebivališča, in ne tudi na naslov njegovega stalnega prebivališča ali zaposlitve, ni bilo nujno za zavarovanje javnega reda.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero komunalnega prispevka - za odločanje relevantni predpis
Tožba je utemeljena, ker je občinski organ tožniku komunalni prispevek odmeril na podlagi podzakonskega predpisa, ki se v času odločanja po veljavni zakonodaji ni več uporabljal.
Določba 106. člena ZDavP-2, ki omogoča odpis davka, ki ga v postopku stečaja ni bilo mogoče izterjati, zavezanec za davek pa je s stečajnem prenehal, se nanaša le na obveznosti, povezane s poslovno dejavnostjo podjetnika, na pa na njegove obveznosti, ki so osebne narave.
Če prosilec v zadevi nima verjetnega izgleda za uspeh, tako da ni razumno začeti postopka oziroma se ga udeleževati ali vlagati pravno sredstvo, se prošnja za brezplačno pravno pomoč ne dodeli.
ZBPP člen 11, 11/3, 12, 12/1, 13, 13/1, 13/2, 14. ZSV člen 22, 27a, 27a/2.
brezplačna pravna pomoč - finančni pogoj - dohodki prosilca in članov njegove družine
Pri ugotavljanju višine dohodkov prosilca in članov njegove družine je potrebno upoštevati neto zneske prejemkov, torej zneske po plačilu davkov in obveznih prispevkov za socialno varnost.
brezplačna pravna pomoč - vrnitev prejete brezplačne pravne pomoči - uspeh v postopku
Ker je tožnik v zadevi, v zvezi s katero mu je bila dodeljena brezplačna pravna pomoč, od nasprotne stranke pridobil prisojeno odškodnino, je dolžan znesek prejete brezplačne pravne pomoči vrniti.
Uredba o načinu, predmetu in pogojih za izvajanje obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom člen 10.
koncesije - merila za izbor koncesionarja - usklajenost razpisa z določili uredbe
Postopek izbire koncesionarja je bil pravilen in zakonit, saj so se upoštevali razpisni pogoji, ki določajo merila za izbor koncesionarja v skladu s koncesijskim aktom.
ZTuj-1 člen 9, 9/1, 20, 20/1, 20/1-1. Uredba (ES) št. 562/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. 3. 2006 o Zakoniku Skupnosti o pravilih, ki urejajo gibanje oseb prek meja (Zakonik o Schengenskih mejah) člen 5, 5/1, 5/1-d.
gibanje oseb prek meja - razlogi za zavrnitev vizuma - razpisan ukrep v Schengenski informacijski sistem - ukrep v postopku izbrisa
Za tožnika je razpisan ukrep v Schengenski informacijski sistem (SIS), razpisala pa ga je Republika Italija in ta ukrep še vedno velja. Tožnik temu niti ne oporeka, pač pa le navaja, da je v teku postopek izbrisa tega ukrepa. Dokler postopek izbrisa ni končan, je ukrep še vedno v veljavi in ga je treba spoštovati.
ZGO-1 člen 2, 2/1. Pravilnik o projektni in tehnični dokumentaciji (2004) člen 19, 19/3.
gradbeno dovoljenje - vplivno območje objekta - vplivi objekta na sosednje nepremičnine - mansarda
Pri ugotavljanju vplivov objekta na sosednje nepremičnine se lahko upoštevajo tudi vplivi, ki jih Pravilnik o projektni in tehnični dokumentaciji ne omenja.
Zadnje etaže objekta, ki se zaradi izjemno visokega kolenčnega zidu ne nahaja neposredno pod streho objekta, po točki 1.1.4. prvega odstavka 2. člena ZGO-1 ni mogoče šteti za mansardo.
Za odločitev o zahtevani denacionalizaciji ni relevantno, ali so upravičene osebe po drugem odstavku 10. člena ZDen od tuje države pravico do odškodnine za zaplenjeno premoženje tudi dejansko uveljavljale.
dohodnina - obnova postopka odmere dohodnine - nova dejstva in novi dokazi
Ugotovitev v inšpekcijskem zapisniku, da so bila tožniku izplačana denarna sredstva, od katerih ni bil plačan davek, predstavlja zadostno podlago za izdajo sklepa o obnovi postopka po 89. členu ZDavP-2.
brezplačna pravna pomoč - finančni pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči - premoženje prosilca ali njegove družine
Kot izhaja iz določbe 23. člena ZSV, se pri presoji premoženjskega pogoja ugotavlja premoženje celotne družine prosilca in ne le posameznega družinskega člana.
Statut Univerze v Mariboru (uradno prečiščeno besedilo) (2004) člen 190, 190/2, 197, 197/3, 197/4. ZVis člen 56.
visokošolski učitelj - docent - izvolitev v naziv docent - prva izvolitev - pogoji za izvolitev - soglasje Senata univerze
Po ZViS in po Statutu Univerze v Mariboru odloča o izvolitvi v naziv docent senat članice univerze, ki pa mora imeti, kadar o tem odloča prvič, soglasje Senata Univerze.
brezplačna pravna pomoč - izplačilo nagrade in povračilo stroškov odvetniku
Organ za brezplačno pravno pomoč je pri odločanju o povračilu stroškov nudenja brezplačne pravne pomoči samostojen in ni vezan na odmero stroškov v postopku, v zvezi s katerim je bila prosilcu odobrena brezplačna pravna pomoč.
koncesija - molk organa - upravni spor - tožba zaradi molka organa - spor polne jurisdikcije
V obravnavani zadevi gre za enostopenjski upravni postopek, kjer je v 4. odstavku 64. člena ZUS-1 določen rok, v katerem bi morala tožena stranka odločiti o zadevi. Tožena stranka je sodbo prejela dne 1. 9. 2009 in je 30-dnevni rok za izdajo nove odločbe potekel dne 1. 10. 2009. Tožeča stranka je na Vlado naslovila dve urgenci, naj v nadaljnjih sedmih dneh sprejme ustrezne ukrepe, sicer bo vložena tožba zaradi molka. Ker ta tega ni storila, so podane vse procesne predpostavke za vložitev tožbe zaradi molka organa.
Narava odločanja o izbiri koncesionarja je v pretežni meri strokovno tehnična, pomembna pa je pri tem tudi presoja ekonomske upravičenosti. Sodišče v sporih glede podeljevanja koncesij praviloma ne odloča v sporu polne jurisdikcije.
Tožena stranka se ni z ničemer opredelila do okoliščin, ki jih je tožnik v zvezi s posredovanimi mu informacijami s strani tožene stranke o stanju v njegovi izvorni državi, navajal v svojem pisnem odgovoru. Tedaj je zatrjeval, da samo izboljšanje razmer še ni zagotovilo za varnost iraških prebivalcev in da možnost potovanja v samo tri province ni dokaz o stabilnosti razmer, kakor tudi, da je mesto Tuz Khurmatu (tožnikov domači kraj) mesto spora med Kurdi, Arabci in Turkmenci, vendar dejstvo, da ga nadzorujejo Kurdi, še ne pomeni, da so kurdski prebivalci varni, pri čemer je posebej izpostavil dejstvo, da je Kurdom zavrnjen vstop v provinco Sulaymaniyah. S takšnimi svojimi navedbami pa je tožnik oporekal možnosti notranje zaščite v smislu 68. člena ZMZ. Teh tožnikovih zatrjevanj tožena stranka v svoji obrazložitvi ni niti povzela in jih skupaj s svojimi razlogi, ki bi govorili zoper tožnikove trditve, ni presodila, čeprav bi jih morala. To pomeni, da obrazložitev izpodbijane odločbe nima vseh obligatornih sestavin po določilu 214. člena ZUP, kar onemogoča tudi preizkus zaključkov tožene stranke v tej zvezi.