ZUS-1 člen 5, 5/1. ZUP člen 274, 277, 277/2, 281, 281/2.
razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - dopustnost upravnega spora - zavrženje tožbe - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu
Ne na podlagi določb 2. odstavka 281. člena ZUP, ki določa pravne posledice razveljavitve odločbe, ne na podlagi katere druge določbe ZUP, razveljavitve ni mogoče enačiti z zavrnitvijo zahteve tožečih strank. V določbi 2. odstavka 277. člena ZUP ni več pravne podlage za vložitev tožbe v upravnem sporu zoper odločbo, izdano po 274. členu ZUP, če ta ne izpolnjuje pogojev iz 1. odstavka 5. člena ZUS-1.
ZGO-1 člen 3, 3/1, 66, 66/1, 66/1-7, 66/2. ZPNačrt člen 72, 72/1, 72/1-1, 72/2, 72/3, 77, 77/1, 78, 78/1. ZUstS člen 23a. Odlok o občinskem lokacijskem načrtu za območje urejanja SE 12/1-3 del Na Klancu (2007) člen 18, 18/1, 18/1-1.
Pogoj za gradnjo objektov komunalne infrastrukture je izdano gradbeno dovoljenje, zato je za presojo vprašanja, ali je zemljišče opremljeno z določeno vrsto komunalne infrastrukture, pomembno tudi to, ali je bila ta zgrajena na podlagi izdanega gradbenega dovoljenja.
davčna izvršba - prenehanje obveznosti zaradi stečaja dolžnika - obveznost iz opravljanja dejavnosti - dohodnina - nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča
Dohodnina in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča ne predstavljata obveznosti iz poslovanja (opravljanja dejavnosti) dolžnika in bi jo bilo potrebno na podlagi 106. člena ZDavP-2 odpisati in jo torej posledično ne bi bilo mogoče terjati. To pomeni, da se postopek izvršbe glede teh obveznosti nadaljuje kljub pravnomočnemu zaključku stečajnega postopka.
ZSZ člen 58. Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Kidričevo (2003) člen 19.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - objava vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča
Objava vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča pomeni le tehnično opravilo, ki ga opravi občinska uprava in na odmero nadomestila ne sme imeti vpliva.
mednarodna zaščita - pospešen postopek - očitno neutemeljena prošnja - vložitev prošnje v najkrajšem možnem času
Tožnik je šele 22. 12. 2009 zaprosil za mednarodno zaščito, čeprav se je že pred tem dalj časa, vsakič po več mesecev, nahajal v posamezni tuji državi (Nemčija, Avstrija, Hrvaška), v kateri bi lahko zaprosil za mednarodno zaščito; delo si je poiskal celo v Afganistanu. Tudi po presoji sodišča bi, če bi bil resnično preganjan, brez dvoma za mednarodno zaščito zaprosil, kot pravilno ugotavlja tudi tožena stranka, že leta 2007 v Nemčiji, ko ga je nemška policija legitimirala brez veljavnega vizuma. Dejanja prosilca za mednarodno zaščito, ki resnično potrebuje zaščito zaradi preganjanja, morajo biti namreč usmerjena izključno v pridobitev mednarodne zaščite.
dodelitev brezplačne pravne pomoči - nepopolna prošnja - poziv na dopolnitev - zavrženje vloge
Ker mora prosilec za brezplačno pravno pomoč za njeno dodelitev izpolnjevati tako dohodkovne kot tudi premoženjske oziroma finančne pogoje, prav tako pa tudi vsebinske pogoje glede zadeve, v zvezi s katero uveljavlja odobritev brezplačne pravne pomoči, mora prošnjo vložiti pisno na predpisanem obrazcu, in jo lastnoročno podpisati pod kazensko in materialno odgovornostjo. Vloga mora biti razumljiva in mora obsegati vse, kar je treba, da se lahko obravnava, zlasti mora prosilec jasno navesti, za katero zadevo želi brezplačno pravno pomoč, vloga pa mora vsebovati tudi druge sestavine, ki jih določa zakon. Tožena stranka je po presoji sodišča ravnala pravilno in zakonito, ko je tožniku s pozivom, ki mu je bil osebno vročen, naložila, da mora v določenem roku dostaviti dokazila o upravičenosti do brezplačne pravne pomoči. Ta dokazila je jasno opredelila in tožnika opozorila na posledice, če jih ne bo predložil v postavljenem roku. Vročanje poziva za dopolnitev vloge je bilo v skladu z ZUP.
Statut Univerze v Mariboru (uradno prečiščeno besedilo) (2004) člen 190, 190/2, 197, 197/3, 197/4. ZVis člen 56.
visokošolski učitelj - docent - izvolitev v naziv docent - prva izvolitev - pogoji za izvolitev - soglasje Senata univerze
Po ZViS in po Statutu Univerze v Mariboru odloča o izvolitvi v naziv docent senat članice univerze, ki pa mora imeti, kadar o tem odloča prvič, soglasje Senata Univerze.
Določba 106. člena ZDavP-2, ki omogoča odpis davka, ki ga v postopku stečaja ni bilo mogoče izterjati, zavezanec za davek pa je s stečajnem prenehal, se nanaša le na obveznosti, povezane s poslovno dejavnostjo podjetnika, na pa na njegove obveznosti, ki so osebne narave.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero komunalnega prispevka - za odločanje relevantni predpis
Tožba je utemeljena, ker je občinski organ tožniku komunalni prispevek odmeril na podlagi podzakonskega predpisa, ki se v času odločanja po veljavni zakonodaji ni več uporabljal.
ZUP člen 85, 85/1, 86, 86/1, 87, 87/3, 87/4. URS člen 32, 32/1, 32/2. ZPPreb člen 8.
postopek ugotavljanja dejanskega stalnega prebivališča - vročitev odločbe - osebno vročanje - pravica do proste izbire prebivališča - načelo sorazmernosti
V konkretnem primeru je bilo nesorazmerno poseženo v tožnikovo ustavno pravico iz 1. in 2. odstavka 32. člena Ustave, kajti to, da je upravni organ odločbo tožniku vročal le na naslov, ki ni naslov njegovega stalnega prebivališča, in ne tudi na naslov njegovega stalnega prebivališča ali zaposlitve, ni bilo nujno za zavarovanje javnega reda.
V davčnem postopku se praviloma izterjujejo vse izvršljive davčne obveznosti ne glede na to, da odločbe, s katerimi so bile odmerjene, zaradi teka pritožbenih ali sodnih postopkov še niso postale pravnomočne.
ZBPP člen 11, 11/3, 12, 12/1, 13, 13/1, 13/2, 14. ZSV člen 22, 27a, 27a/2.
brezplačna pravna pomoč - finančni pogoj - dohodki prosilca in članov njegove družine
Pri ugotavljanju višine dohodkov prosilca in članov njegove družine je potrebno upoštevati neto zneske prejemkov, torej zneske po plačilu davkov in obveznih prispevkov za socialno varnost.
napredovanje sodnika - napredovanje na položaj svetnika okrajnega ali okrožnega sodišča - pogoji za hitrejše napredovanje
V postopku odločanja o napredovanju Sodni svet ne more mimo ocene sodniške službe, izdelane s strani pristojnega personalnega sveta, v skladu z 28. členom ZSS pa je dolžan tudi sam preveriti izpolnjevanje zakonsko določenih pogojev.
dodelitev brezplačne pravno pomoči - verjetni izgled za uspeh - pravnomočno končan postopek - neplačilo sodne takse za tožbo
Tožena stranka je prošnjo tožnice za dodelitev brezplačne pravne pomoči pravilno zavrnila kot neutemeljeno, saj je ugotovila, da je sodni postopek v eni zadevi že pravnomočno končan, v drugi zadevi pa je bil ustavljen, ker tožnica ni plačala sodne takse.
Ker tožnik v vlogi uveljavlja isti zahtevek kot ga je uveljavljal v postopku, ki je bil pred tem že pravnomočno zaključen, nespremenjena pa je tudi materialna podlaga, na katero se opira tožnikova zahteva, je upravni organ ravnal pravilno, ko je tožnikovo vlogo na podlagi 4. točke prvega odstavka 129. člena ZUP zavrgel.
Tožena stranka se ni z ničemer opredelila do okoliščin, ki jih je tožnik v zvezi s posredovanimi mu informacijami s strani tožene stranke o stanju v njegovi izvorni državi, navajal v svojem pisnem odgovoru. Tedaj je zatrjeval, da samo izboljšanje razmer še ni zagotovilo za varnost iraških prebivalcev in da možnost potovanja v samo tri province ni dokaz o stabilnosti razmer, kakor tudi, da je mesto Tuz Khurmatu (tožnikov domači kraj) mesto spora med Kurdi, Arabci in Turkmenci, vendar dejstvo, da ga nadzorujejo Kurdi, še ne pomeni, da so kurdski prebivalci varni, pri čemer je posebej izpostavil dejstvo, da je Kurdom zavrnjen vstop v provinco Sulaymaniyah. S takšnimi svojimi navedbami pa je tožnik oporekal možnosti notranje zaščite v smislu 68. člena ZMZ. Teh tožnikovih zatrjevanj tožena stranka v svoji obrazložitvi ni niti povzela in jih skupaj s svojimi razlogi, ki bi govorili zoper tožnikove trditve, ni presodila, čeprav bi jih morala. To pomeni, da obrazložitev izpodbijane odločbe nima vseh obligatornih sestavin po določilu 214. člena ZUP, kar onemogoča tudi preizkus zaključkov tožene stranke v tej zvezi.
ZOFVI člen 92, 92/3, 105, 105/2, 146, 149. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive člen 2.
napredovanje v naziv svetnica - izpolnjevanje pogojev za napredovanje v naziv svetnica - presoja strokovnega izpita - enako obravnavanje pred upravnim organom - načelo enakega obravnavanja - obrazložitev upravnega akta - načelo varstva koristi strank
Načelo enakega obravnavanja pred upravnim organom, ki je splošno ustavno-pravno načelo (2. odstavek 14. člena v zvezi z 22. členom Ustave) sicer ne pomeni, da mora organ ne glede na vidik (ne)pravilnosti in (ne)zakonitosti nek kasnejši dejanski stan obravnavati na enak način, kot je odločal predhodno v bistveno enakem primeru. Upravni organ lahko sprejme drugačno odločitev kot v pretekli primerljivi zadevi, vendar mora za to navesti razloge. Iz določbe 1. odstavka 149. člena ZOFVI izhaja, da je za obravnavani primer bistveno, ali je tožnica opravila strokovni izpit „po predpisih s področja vzgoje in izobraževanja.“ To pa pomeni, da ni bistveno samo, pred katero komisijo je tožnica opravila strokovni izpit, ampak je treba poleg tega upoštevati tudi, ali je po vsebini opravljala tak strokovni izpit s področja vzgoje in izobraževanja, ki ga je mogoče šteti za primerljivega z strokovnim izpitom pred komisijo Republiškega komiteja za vzgojo in izobraževanje.
davčna izvršba - prisilna izterjava globe - klavzula o izvršljivosti - zahteva za spremembo potrdila
Dolžnik, ki se z vsebino klavzule o izvršljivosti, ki ima naravo potrdila po 179. členu ZUP, ne strinja, lahko njeno spremembo doseže le pri organu, ki je potrdil izvršljivost odločbe.