• Najdi
  • <<
  • <
  • 49
  • od 50
  • >
  • >>
  • 961.
    sodba IV U 303/2009
    14.9.2010
    UC0030060
    CZS 220, 220/3, 220/2-b. Uredba 1291/2000/ES člen 8, 8/4, 24, 24/3, 24/4, 50.
    carina - preferencialna obravnava blaga - naknadna določitev carinskega dolga - deklarant
    V obravnavani zadevi ne gre za napako carinskega organa po b) točki drugega odstavka 220. člena CZS. Tožnik je namreč dolžan poznati določbo 50. člena Uredbe 1291/2000/ES, ki določa način ravnanja v primeru uveljavljanja preferencialnega režima ter zato v tem upravnem sporu ne more uspeti z ugovorom, da gre za napako carinskih delavcev, ki je ni bilo mogoče odkriti.
  • 962.
    sodba I U 581/2009
    14.9.2010
    UL0003559
    ZDavP-2 člen 381, 381/2. ZDDPO-2 člen 48, 49, 53. ZGD-1 člen 591.
    davek od dobička pravnih oseb - priglasitev združitve družb - rok za priglasitev
    Po določbah drugega odstavka 381. člena ZDavP-2 se priglasitev opravi pred predvidenim datumom transakcije iz 48. člena ZDDPO-2. Za združitev ali delitev in s tem za transakcijo po 48. členu ZDDPO-2 se šteje transakcija, ki se izvede v skladu z določbami zakona, ki urejajo statusno preoblikovanje gospodarskih družb. ZGD-1 (591. člen) pa nastop pravnih posledic veže na vpis pripojitve v sodni register in ne na datum objave vpisa sklepa o izbrisu, kot to zmotno meni tožnik. Zato je tudi v konkretnem primeru (priglasitev) pravno relevanten datum vpisa v sodni register in ne datum objave vpisa v Uradnem listu. Rok za priglasitev, predpisan v drugem odstavku 381. člena ZDavP-2 je procesne narave in kot tak procesna (in ne materialno pravna) podlaga za uveljavljanje upravičenj iz 49. člena ZDDPO-2. Za razlago, da je omenjeni rok prekluziven, pa po presoji sodišča v zakonu ni podlage.
  • 963.
    sodba U 461/2008
    14.9.2010
    UM0010504
    ZVet člen 62. Pravilnik o pogojih, ki jih morajo izpolnjevati veterinarske organizacije in o postopku njihove verifikacije in preverjanja člen 23, 23/3.
    veterinarska dejavnost - verifikacija veterinarske dejavnosti
    Prvostopenjski organ je ravnal nezakonito, ko je izdal odločbo pred potekom roka za odpravo pomanjkljivosti.
  • 964.
    sodba I U 59/2010
    14.9.2010
    UL0003607
    ZUP člen 265, 267, 267/1.
    denacionalizacija - obnova postopka - subjektivni rok za vložitev predloga za obnovo
    Tožeča stranka ni izkazala, da je predlog za obnovo postopka, končanega z delno odločbo z dne 20. 5. 2009, vložila pravočasno, kot ji to nalaga zakon. Te svoje dokazne obveznosti se ne more razbremeniti z ugotovitvijo upravnega organa, da v spisih ni vročilnice o vročitvi te odločbe, niti ni razvidno, da ji je bila odločba vročena. Že iz njenega predloga za obnovo postopka izhaja dejstvo, da ji je bila ta odločba dostopna oziroma je za njeno izdajo vedela. Na njej pa je bilo dokazno breme, da izkaže, da je predlog vložila v enem mesecu od dneva, ko je izvedela, da je bila ta odločba izdana.
  • 965.
    sklep I U 1828/2009
    14.9.2010
    UL0003539
    ZUS-1 člen 25, 39, 39/3.
    upravni spor - molk organa - ustavitev postopka - stroški postopka
    Po določbi 3. odstavka 39. člena ZUS-1 sodišče postopek nadaljuje, če tožnik izjavi, da vztraja pri tožbi, sicer postopek s sklepom ustavi.

    Sodišče je o stroških odločalo na podlagi 1. odstavka 25. člena ZUS-1, ki temelji na kriteriju uspeha strank v pravdi. Tožnik v sporu ni uspel, saj je bila njegova pritožba zavrnjena, zato mu ne gre povračilo stroškov po ZPP.
  • 966.
    sodba I U 1323/2009
    14.9.2010
    UL0003536
    ZDDV člen 40, 40/6, 40/6-1.
    davek na dodano vrednost (DDV) - odbitek vstopnega DDV - plovila za šport in razvedrilo
    Po 1. točki 6. odstavka 40. člena ZDDV davčni zavezanec ne sme odbiti vstopnega DDV od jaht in čolnov, namenjenih za šport in razvedrilo, goriv in maziv ter nadomestnih delov in storitev tesno povezanih s tem, razen od plovil, ki se uporabljajo za opravljanje dejavnosti dajanja v najem in zakup in nadaljnjo prodajo.
  • 967.
    sodba IV U 312/2009
    14.9.2010
    UC0030049
    ZZZiv člen 26a. ZUP člen 10.
    ukrep veterinarskega inšpektorja - ugriz psa - dokazna ocena
    Ugotovitev upravnega organa temelji na pravilni uporabi načela proste presoje dokazov. Upravni organ je v postopku pridobil vse v 26. a. členu ZZZiv zahtevane listine, pridobil je tudi izjavo lastnika psa in prič. S tem je bil izveden ugotovitveni postopek, v katerem so bile upoštevane in dokazno ovrednotene prej navedene izjave.
  • 968.
    sodba I U 2056/2009
    14.9.2010
    UL0004255
    ZVKD-1 člen 95. ZUP člen 237, 237-7.
    javni razpis - pooblastilo za opravljanje javne službe muzejev - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
    Upravni organ se v obrazložitvi izpodbijanega akta opira na odlok o ustanovitvi tožeče stranke, ki njenih zbirk ne našteva taksativno, drugih razlogov o dejstvih, ki lahko vplivajo na presojo, ali njene zbirke presegajo občinski pomen, na kar je oprl odločitev, pa ne navaja, zato sodišče ne more preizkusiti, kako je uporabil določbo 95. člena ZVKD-1, da imajo pri podelitvi pooblastil prednost muzeji, katerih ustanovitelji so občine, in ki presegajo občinski občinski pomen oziroma zadovoljujejo tudi potrebe prebivalcev sosednjih občin.
  • 969.
    sodba I U 2115/2009
    14.9.2010
    UL0004235
    Javni razpis izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvajanje razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanja v letih 2009 in 2010 točke 2, 4.2.1.1, 4.2.1.3., 4.4.
    javni razpis - cilj javnega razpisa - skladnost vloge s cilji javnega razpisa - izpolnjevanje razpisnih pogojev
    Navedene določbe javnega razpisa po razlagi upravnega organa, kateri sodišče sledi, pomenijo, da naj bi z javnim razpisom zagotovljeno sofinanciranje upravičenih stroškov predstavljalo dopolnilni finančni vir za izvajanje že začetih projektov, brez katerega bi prišlo do njihove zaustavitve. Ker pa se upoštevajo tisti upravičeni stroški, ki so nastali do 30. 10. 2009, to po mnenju sodišča glede na cilj razpisa (preprečitev zaustavljanja že pričetih projektov) lahko pomeni le to, da brez sofinanciranja do tega dneva nastalih stroškov nadaljevanje projekta ne bo več mogoče. Zato ni nobene nelogičnosti v sklepanju, da je o taki posledici mogoče govoriti le pri projektih, ki naj bi se nadaljevali tudi po 30. 10. 2009.
  • 970.
    sodba I U 2077/2009
    14.9.2010
    UL0004227
    Javni razpis izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvajanje razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanja v letih 2009 in 2010 točke 2, 4.2.1.1, 4.2.1.3., 4.4.
    javni razpis - cilj javnega razpisa - skladnost vloge s cilji javnega razpisa - izpolnjevanje razpisnih pogojev
    Navedene določbe javnega razpisa po razlagi upravnega organa, kateri sodišče sledi, pomenijo, da naj bi z javnim razpisom zagotovljeno sofinanciranje upravičenih stroškov predstavljalo dopolnilni finančni vir za izvajanje že začetih projektov, brez katerega bi prišlo do njihove zaustavitve. Ker pa se upoštevajo tisti upravičeni stroški, ki so nastali do 30. 10. 2009, to po mnenju sodišča glede na cilj razpisa (preprečitev zaustavljanja že pričetih projektov) lahko pomeni le to, da brez sofinanciranja do tega dneva nastalih stroškov nadaljevanje projekta ne bo več mogoče. Zato ni nobene nelogičnosti v sklepanju, da je o taki posledici mogoče govoriti le pri projektih, ki naj bi se nadaljevali tudi po 30. 10. 2009.
  • 971.
    sklep I U 1109/2010
    13.9.2010
    UL0003673
    ZUS-1 32, 32/2.
    sofinanciranje iz javnih sredstev - upravni spor - začasna odredba - odložitev izvršitve izpodbijanega akta - težko popravljiva škoda - prizadetost javne koristi
    Na podlagi 2. odstavka 32. člena ZUS-1 sodišče na tožnikovo zahtevo odloži izvršitev izpodbijanega akta do izdaje pravnomočne odločbe, če bi se z izvršitvijo akta tožniku prizadela težko popravljiva škoda. Pri odločanju mora sodišče, skladno z načelom sorazmernosti, upoštevati tudi prizadetost javne koristi ter koristi nasprotnih strank. Tožnik možnost nastanka težko popravljive škode zgolj pavšalno zatrjuje, ni pa predložil nobenega dokaza o tem. Ker gre v zadevi za sofinanciranje iz javnih sredstev, torej za finančna sredstva, to ne predstavlja nepopravljive škode, pri čemer tudi ne gre za znatna finančna sredstva. Po drugi strani bi po mnenju sodišča neizvršitev izpodbijanega akta bila v nasprotju z javno koristjo, ki temelji na ZOFVI in ki je v tem, da je na razpisu po zakonitem postopku izbran kandidat, ki izpolnjuje razpisne pogoje.
  • 972.
    sodba in sklep II U 329/2010
    10.9.2010
    UM0010317
    URS člen 3, 3/2, 44. ZUS-1 člen 32, 66, 66/2, 66/3.
    težko popravljiva škoda - poseg v človekove pravice - izdaja začasne odredbe po uradni dolžnosti - prekinitev postopka volilnih opravil za volitve članov občinskega sveta
    S tem, ko je tožena stranka z izpodbijanim sklepom postopek volilnih opravil za volitve članov občinskega sveta prekinila brez pravne podlage, je neupravičeno posegla v tožnikovi ustavni pravici iz drugega odstavka 3. člena in 44. člena Ustave Republike Slovenije.

    Roki za izvedbo volilnih opravil v skladu z rokovnikom Državne volilne komisije že tečejo. Zato bi bila težko popravljiva škoda, ki bi nastala tožniku v primeru, ko se postopek volilnih opravil ne bi nemudoma nadaljeval in torej volitev ne bi bilo mogoče izvesti.
  • 973.
    sodba III U 309/2009
    10.9.2010
    UN0020367
    ZDavP-2 člen 110. ZUP člen 129.
    odpis davčnega dolga - odpis davčnega dolga iz naslova sodne takse
    Ker gre v konkretnem primeru za odpis obveznosti iz naslova neplačane sodne takse, za katero pa davčna služba vodi le postopek izvršbe, se je upravni organ pravilno izrekel za nepristojnega za odločanje o vlogi za odpis obveznosti.
  • 974.
    sodba III U 424/2009
    10.9.2010
    UN0020368
    Uredba o uravnavanju obsega vinogradniških površin člen 11, 11/2, 10, 10/1.
    neposredna plačila v kmetijstvu - podpora za krčitev vinograda - postopek meritve površine - nepopolna ugotovitev dejanskega stanja
    Obseg površine vinograda, ki je predmet izkrčitve, je bistven za odločanje o odobritvi podpore, vendar sodišče podatka, da je izmerjena površina vinograda premajhna, na podlagi izpodbijane odločbe in listin v upravnih spisih ni moglo preveriti.
  • 975.
    sodba III U 62/2010
    10.9.2010
    UN0020339
    ZUP člen 4, 214, 214/1.
    javni razpis - dodelitev sredstev iz proračuna - javnopravna stvar - smiselna uporaba ZUP - obrazložitev odločbe
    Dodeljevanje sredstev, subvencij in drugih oblik državne pomoči iz proračuna je po ustaljeni sodni praksi javnopravna stvar, zato je v teh postopkih treba smiselno uporabiti določila ZUP.
  • 976.
    sodba I U 329/2010
    10.9.2010
    UL0003944
    URS člen 42. ZDru-1 člen 3, 3/2, 26, 41, 41/1, 41/3.
    društvo - pogoji za prepoved delovanja društva - opravljanje pridobitne dejavnosti
    Za izdajo sodne odločbe o prepovedi delovanja društva mora biti izkazano, da je društvo opravljalo pridobitno dejavnost od ustanovitve društva pa do vložitve tožbe v upravnem sporu.
  • 977.
    sodba in sklep U 561/2008
    9.9.2010
    UM0010335
    ZUS-1 člen 28, 28/1. ZUP člen 130, 132/1, 229, 229/2. ZGO-1 člen 216, 216/1. ZTLR člen 33. SZ člen 49, 49/1. URS člen 67, 67/1. ZPPLPS člen 3, 3/1.
    obnova postopka - določitev gradbene parcele - aktivna legitimacija - dokazovanje lastninske pravice
    Aktivno legitimiran za vložitev zahteve po 1. odstavku 216. člena ZGO-1 je lastnik objekta, v primeru večstanovanjske stavbe pa eden od njenih solastnikov oziroma lastnik posameznega dela stavbe. Pri slednjem to pomeni, da imajo pravico udeleževati se postopka tudi tisti solastniki stavbe, ki take zahteve sicer niso vložili.
  • 978.
    sodba in sklep U 552/2008
    9.9.2010
    UM0010334
    ZGO-1 člen 56, 56/1, 66, 66/1, 66/1-6. ZUP člen 214, 214/1, 237, 237/2, 237/2-7, 251, 251/1. ZUS-1 člen 17, 17/1, 28, 28/1.
    upravni spor - tožnik - delno gradbeno dovoljenje - pravica graditi - skladnost projekta s prostorskim aktom - obrazložitev odločbe
    Tožnika ni mogoče šteti za aktivno legitimiranega za vložitev tožbe zoper gradbeni dovoljenji, saj je v skladu z določbo 1. odstavka 17. člena ZUS-1 tožnik v upravnem sporu lahko le oseba, ki je bila stranka ali stranski udeleženec v postopku izdaje upravnega akta. Za kakšna dokazila gre in kakšno pravico na zemljiščih posega izkazujejo, kar šele bi omogočalo oceno o tem, ali je izkazana pravica graditi na tožnikovih zemljiščih, pa v obrazložitvi ni konkretizirano.

    Toženka ne navaja dejstev, ki izhajajo iz predloženega PGD, in določb predpisov, v skladu s katerimi mora biti projekt, kar ponovno ne omogoča preizkusa, ali je v obravnavani zadevi projekt izdelan v skladu z izvedbenim prostorskim aktom.

    Z dopolnjevanjem razlogov šele v upravnem sporu je namreč tožniku odvzeta možnost, da vloži učinkovito pravno sredstvo za zavarovanje svojih pravic. Popolna obrazložitev je še zlasti pomembna v primeru enostopenjskega postopka, kot je obravnavani, ko odprava napak, ki je sicer omogočena v pritožbenem postopku, ni mogoča, in ko stranki v postopku pred izdajo upravnega akta ni bila dana možnost, da se v zadevi izjavi.
  • 979.
    sodba U 431/2008
    9.9.2010
    UM0010325
    ZGO-1 člen 191, 191/1. ZUN člen 26, 26/1, 54, 54/2, 55, 55/1. ZGO člen 33a, 33a/1. Odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za podeželje na območju občine Ruše (2000) člen 6, 17, 17-2, 18, 19.
    enotno dovoljenje za gradnjo - namembnost objekta - skladnost gradnje s prostorskim aktom
    Sprememba namembnosti pomeni poseg v že obstoječ (zgrajen) objekt, zaradi česar določbe 2. alineje 17. člena PUP, ki na celotnem območju dovoljuje spreminjanje namembnosti pod tam navedenimi pogoji, v obravnavanem primeru, ko gre za novogradnjo, ni mogoče uporabiti.

    Skladnost predlaganega posega v prostor z določbami PUP je pogoj za izdajo enotnega dovoljenja za gradnjo.
  • 980.
    sodba I U 1942/2009
    9.9.2010
    UL0003582
    ZUP člen 2, 129, 129/1. ZGO-1 člen 1, 1/1, 1/2, 1/4, 2, 2/1, 2/1-1. ZRud člen 4, 4-14, 13, 27, 50.
    gradbeno dovoljenje - gradnja - sanacija kamnoloma - zavrženje zahteve za izdajo gradbenega dovoljenja
    Odločitev o zavrženju zahtevka v obravnavani zadevi ne predstavlja takšne kršitve določb postopka, ki bi terjala odpravo izpodbijanega sklepa, saj si tožeča stranka z odločitvijo o zavrnitvi njenega zahtevka v ponovnem postopku ne bi v ničemer izboljšala svojega pravnega položaja.

    Že na prvi pogled je očitno, da glede na obseg sanacije iz zahtevka za izdajo gradbenega dovoljenja, predlagana sanacija kamnoloma v nobenem njenem elementu ne predstavlja gradnje v smislu 1. odstavka 1. člena ZGO-1.
  • <<
  • <
  • 49
  • od 50
  • >
  • >>