vlaganje v javno telekomunikacijsko omrežje - vračilo vlaganj v omrežje - višina vračila
Višina vračila temelji na ugotovitvi, da znesek iz poravnave ne zadošča za vračilo dejanskih zneskov vlaganj posameznih upravičencev ter sklepu Krajevne skupnosti, da se sredstva iz poravnave razdelijo med vse vlagatelje, ki so na seznamu, v enaki višini. Ker tako določena višina vračila, ki dejanskih vlaganj upravičencev sploh ne upošteva, ni v skladu z določbo 3. odstavka 6. člena ZVVJTO ter 1. odstavkom 6. člena Pravilnika, je potrebno odločbo tožene stranke v delu, ki se nanaša na tožnico, odpraviti.
ZENDMPE člen 29, 29/5, 29/6. ZUP člen 243, 243/1, 243/3.
ureditev meje - soglasje k ugotovljenemu poteku meje - poziv k sprožitvi sodnega postopka ureditve meje - pritožba - postopanje organa, ki je odločbo izdal, s pritožbo - dopolnitev postopka
Prvostopni organ, ki je izdal odločbo, zoper katero je bila vložena pritožba, je ravnal pravilno, ko je v skladu s pooblastilom iz 243. člena ZUP v dopolnjenem postopku stranke pozval, da smejo v skladu z 29. členom ZENDMPE v roku 30 dni sprožiti sodni postopek ureditve meje.
ZUS-1 člen 40, 64, 64/4. ZIL-1 člen 44, 44/1, 44/1-b.
znamka - registracija znamke - izvrševanje sodbe
Sodišče presoja, ali je v izpodbijanem upravnem aktu organ sledil pravnemu mnenju sodišča glede uporabe materialnega prava in njegovim stališčem, ki se tičejo postopka.
Upravni organ je opravil izčrpno in pravilno vizualno presojo obeh znakov, vključno z opisom vtisa tridimenzionalnosti (bolj izraženega pri tožnikovi znamki), saj vizualno dojemanje neke znamke nedvomno vsebuje tudi tovrstni vtis.
denacionalizacija - oblika vračila podržavljenega premoženja - prepoved razpolaganja z denacionaliziranim premoženjem
Določba prvega odstavka 88. člena ZDen, ki omejuje razpolaganje s premoženjem, ki je predmet vračila, je namenjena varstvu zgolj tistih zahtevkov za denacionalizacijo, ki se glasijo na vrnitev v naravi.
denacionalizacija - zahtevek stranke - odločanje brez zahtevka - umik zahteve
Do napačne uporabe določb ZUP/86 je prišlo po umiku zahteve za denacionalizacijo parc. št. 1315 k.o. ... z vlogo tožnika z dne 30. 1. 2000. Po določbi 2. odstavka 131. člena ZUP/86 namreč v primeru, če je bil postopek uveden na zahtevo stranke, pa stranka umakne svoj zahtevek, izda organ, ki vodi postopek, sklep, da se postopek ustavi. Takšnega sklepa prvostopni organ ni izdal, in je v nadaljevanju meritorno odločil tudi o parc. št. 1315 k.o. ..., s katero je zahtevo za denacionalizacijo navedene parcele zavrnil.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007 – 2013 člen 20. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 11, 11/5- c.
Tožnik je na javnem razpisu kandidiral z naložbo, ki je ni mogoče opredeliti kot postavitev zavarovanih prostorov – rastlinjakov, za kar so se na javnem razpisu dodeljevala sredstva. Vloga za dodelitev sredstev za naložbe v namakalno infrastrukturo je bila tožniku pravilno zavrnjena zaradi ugotovljene neskladnosti med podatki iz vloge in podatki v prilogah.
Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (2007) člen 1, 1/1-11, 219, 226, 226/2.
javni razpis - cilj javnega razpisa - sofinanciranje projekta - preprečitev zaustavljanja že pričetih razvojno investicijskih projektov zaradi likvidnostnih težav - datum zaključka projekta kot pogoj za sofinanciranje
V zadevi je sporno, ali je upravni organ upravičeno štel kot relevantno dejstvo za zavrnitev prijave na javni razpis zaključek izvajanja projekta 30. 10. 2009, kot ga je tožeča stranka sama navedla v obrazcu S1. V tej zvezi sodišče kot neutemeljen zavrača ugovor tožeče stranke, da bi tožena stranka, ne glede na v prijavni obrazec vpisan podatek, morala iz vseh drugih njenih navedb ugotoviti, da projekt do navedenega datuma ne bo zaključen. Tudi po presoji sodišča namreč tožena stranka datuma 30. 10. 2009 ni mogla razumeti drugače kot datuma zaključka projekta in na tej podlagi ugotoviti drugače, kot je, torej da se projekt tožeče stranke ne bo nadaljeval po 30. 10. 2009. Zahteva, da bi se za dodelitev finančne pomoči moral projekt nadaljevati tudi po 30. 10. 2009, je razvidna iz razpisa posredno oziroma je tak sklep mogoče napraviti na podlagi cilja razpisa in opredelitve obdobja nastanka upravičenih stroškov, ki se bodo sofinancirali s sredstvi razpisa.
denacionalizacija - nadaljevanje denacionalizacijskega postopka - nova zahteva za denacionalizacijo - zavrženje zahteve
Tožnica je vložila zahtevo za nadaljevanje denacionalizacijskega postopka zaradi njenega vstopa v postopek po določbi 12. člena ZDen, ob tem, da je bil obravnavani postopek že zaključen, zaradi umika zahteve za denacionalizacijo vseh takratnih vlagateljev, ki mu je sledila ustavitev postopka. Organ prve stopnje je pravilno tožničino vlogo upošteval kot novo zahtevo za denacionalizacijo. Rok za vložitev zahteve se je glede na določbo 64. člena ZDen iztekel 7. 12. 1993, zato je organ prve stopnje pravilno zaključil, da za uvedbo denacionalizacije niso (več) podani formalni pogoji.
ZBPP člen 24, 24/1, 24/2. ZVPC-1 člen 32,32/7, 32/7-c. ZP-1 člen 19, 19/2.
brezplačna pravna pomoč - pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - prekrški - izredno pravno sredstvo
Ker je za ugodno rešitev vloge za dodelitev brezplačne pravne pomoči potrebno izpolnjevati tako subjektivni, kot objektivni kriterij, ugotovitev tožene stranke, da prosilec ne izpolnjuje objektivnega kriterija za dodelitev brezplačne pravne pomoči zadošča, torej izpolnjevanja subjektivnega pogoja ni bilo potrebno ugotavljati.
Ker je sodišče o tožnikovi tožbi že odločilo, je moralo tožnikovo tožbo zoper isti sklep zavreči, ker je bila v istem upravnem sporu že izdana pravnomočna sodba.
vojni veteran - priznanje statusa vojnega veterana - opravljanje nalog narodne zaščite
Status vojnega veterana po določbah ZVV je mogoče priznati le osebi, ki dokaže vse okoliščine, ki jih zahteva zakon, kamor sodi tudi opravljanje nalog narodne zaščite po odločitvi organizatorja manevrske strukture oziroma po nalogu pristojnega organa. Za priznanje statusa ne zadošča vsako sodelovanje pri osamosvojitvi Republike Slovenije.
CZS člen 220, 220/2, 220/2-b. Uredba 1291/2000/ES člen 8, 8/4, 24, 24/3, 50.
carina - preferencialna obravnava blaga - naknadna določitev carinskega dolga - deklarant
V obravnavani zadevi ne gre za napako carinskega organa po b) točki drugega odstavka 220. člena CZS. Tožnik je namreč dolžan poznati določbo 50. člena Uredbe 1291/2000/ES, ki določa način ravnanja v primeru uveljavljanja preferencialnega režima ter zato v tem upravnem sporu ne more uspeti z ugovorom, da gre za napako carinskih delavcev, ki je ni bilo mogoče odkriti, toliko bolj, ker mu je bil en izvod dovoljenja, tako kot to določa odstavek 3 člen 24 Uredbe Komisije (ES) št. 1291/2000 vrnjen po spornih odpisih.
CZS člen 220, 220/2, 220/2-b. Uredba 1291/2000/ES člen 8, 8/4, 24, 24/3, 50.
carina - preferencialna obravnava dolga - naknadna določitev carinskega dolga - solidarna odgovornost
Količine, ki so uvožene v okviru dovoljene tolerance, ne izpolnjujejo pogojev za preferencialne režime. Zato je relevantna okoliščina, ki vpliva na naknadno določitev carinskega dolga po 220. členu CZS, da gre v obravnavanem primeru uvoznega dovoljenja za preseganje količin, ki so navedene na uvoznem dovoljenju v okviru 5 % dovoljene tolerance, kar pomeni, da navedeno blago glede na 50. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1291/2000 ne more biti predmet preferencialne obravnave.
brezplačna pravna pomoč - pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - pravica do obrambe
Dejstva glede na osebnost same obdolženke, težo kaznivega dejanja in obravnavanje pravno zapletenih vprašanj in druge konkretne okoliščine ne kažejo na to, da poštenega postopka brez dodelitve zagovornika ne bi bilo.
Če bi tožena stranka odobrila BPP brez presoje okoliščin v tem spornem primeru, bi šlo za posredno odobritev zagovornika po uradni dolžnosti, kar pa ni bil namen ZBPP-B. Takšno obravnavanje, kot ga je naredila tožena stranka, terja tudi načelo pravičnosti, ki je zaobseženo v 24. členu ZBPP.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidatnih list - odprava pomanjkljivosti kandidatne liste
Na kandidacijskem zboru stranke je bilo prisotnih manj članov, kot jih je stranka predlagala za izvolitev v občinski svet, kar je v nasprotju s statutom stranke. Ta pomanjkljivost pa je po presoji sodišča take narave, da je ni mogoče odpraviti po določbi drugega odstavka 56. člena ZLV.
volitve članov občinskega sveta - lista kandidatov - pooblastilo za sklic kandidacijskega zbora - formalno pomanjkljiva vloga
Občinska volilna komisija v postopku potrjevanja kandidatur preveri, ali so bili kandidati določeni v postopku, ki ga za določanje kandidatov vnaprej predvidijo stranke.
lokalne volitve - določitev kandidature - sodelovanje članov stranke s stalnim prebivališčem v občini - število članov
Določba 51. člena Zakona o lokalnih volitvah govori o članih stranke, torej v množinski obliki, kar v slovenskem jeziku pomeni, da morajo sodelovati pri določanju kandidature najmanj trije člani stranke s stalnim prebivališčem v zadevni občini.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidature - aktivna legitimacija za pritožbo
Glede na to, da 51. člen ZLV govori o članih stranke, torej o množinski obliki, kar v slovenskem jeziku pomeni, da morajo sodelovati pri določanju kandidature najmanj trije člani stranke s stalnim prebivališčem v zadevni občini, v obravnavanem primeru pa je sodeloval samo en član s stalnim prebivališčem v tej občini, je po presoji sodišča zavrnitev kandidature pravilna.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidatnih list
Kandidatura oz. kandidatna lista ne more biti določena brez sodelovanja članov stranke, ki imajo volilno pravico in prebivališče v občini, za katero se sestavlja kandidatura.