ZMZ člen 59, 59/1, 59/1-1, 59/1-3, 55, 55/1, 55/1-2.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcem - dublinski postopek - pristojna država za obravnavo prošnje za priznanje mednarodne zaščite
V zadevi ni sporno, da je imel tožnik do dne 14. 2. 2009 dovoljenje za prebivanje in delo, C viza, v času odločanja pa ima potrdilo o prebivanju na ozemlju kantona v Švici. To dejstvo je na zaslišanju tudi sam potrdil, zato je izpolnjen pogoj za omejitev gibanja po 1. alinei 1. odstavka 59. člena ZMZ.
Razlog iz 3. alinee 1. odstavka 59. člena ZMZ je podan s tem, ker je tožena stranka iz baze prstnih odtisov EURODAC ugotovila, da je tožnik predhodno dne 29. 9. 2010 že zaprosil za mednarodno zaščito v Franciji
Tožeča stranka pravni interes izkazuje le toliko, kolikor gre za zaščitno njenih neposrednih interesov, ki jih ima kot lastnik nepremičnin na relevantnem območju ter temeljijo na določbah ZGO-1, prostorskega akta in drugih predpisov, ki urejajo izdajo gradbenega dovoljenja.
Tožeča stranka ne more uspešno uveljavljati tožbenih ugovorov, ki se nanašajo na pogoje za gradnjo, katerih izpolnjevanje se ugotavlja v okviru zaščite javne koristi.
Javni razpis za ukrep Povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz PRP 2007-2013 za leto 2009 (Uradni list RS, št. 35/09).
nepovratna sredstva - zahtevek za izplačilo - kršitev razpisnih pogojev - oddaja naložbe v najem
Oddajanje delovnega stroja v najem je takšna sprememba uporabe naložbe, ki ni skladna z namenom dodeljevanja nepovratnih sredstev za namen izboljšanja učinkovitosti gospodarjenja z gozdovi, saj upravičencu kot najemni predmet prinaša finančne učinke, kot tak pa prispevek v gozdni dejavnosti ni več v povezavi z upravičencem.
ZGO-1 posebej ne ureja postopka za izdajo gradbenega dovoljenja za že obstoječ objekt, tako imenovane legalizacije, zato se tak postopek glede pravne ureditve v ničemer ne razlikuje od postopka za izdajo gradbenega dovoljenja za gradnjo, ki je šele načrtovana oziroma nameravana.
Zakon v okviru postopka izdaje gradbenega dovoljenja predvideva izključno preverjanje ustreznosti oziroma zakonitosti nameravane gradnje, kot je prikazana v projektni dokumentaciji, ne pa na podlagi dejanskega stanja v naravi, saj slednje ni predmet postopka za izdajo gradbenega dovoljenja, temveč povsem samostojnih inšpekcijskih postopkov.
ZKZ člen 80. ZUP člen 9, 9/3, 144, 144/1, 144/1-1, 144/1-2.
agromelioracija - sanacija peskokopa - načelo zaslišanja stranke - skrajšani ugotovitveni postopek
Če listin ni mogoče uvrstiti ne med dejstva in dokaze, ki jih je navedla oziroma predložila stranka, ne med dejstva, ki so organu znana, in tudi ne med uradne podatke, ki jih ima organ, izvedbe teh dokazov ni mogoče obravnavati v skrajšanem ugotovitvenem postopku po 1. odstavku 144. člena ZUP.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-3, 66/1-5. ZUP člen 260, 260/1, 260/4, 147, 147/1.
gradbeno dovoljenje - obnova upravnega postopka - obnovitveni razlog - nova dejstva in novi dokazi - predhodno vprašanje - predhodno soglasje - komunalni prispevek
Obnova postopka je izredno pravno sredstvo, kar pomeni, da posega v dokončno ali pravnomočno upravno odločbo, zato je zakonske določbe, na podlagi katerih je obnovo mogoče dovoliti, treba razlagati ozko oziroma restriktivno in ne široko. Dejstvo, ki je nastalo po končanem upravnem postopku, pa vpliva na strankino pravico ali obveznost, je lahko razlog za začetek novega postopka, ki mu je podlaga na novo nastalo in spremenjeno dejansko stanje, ne pa razlog za obnovo končanega upravnega postopka, ki predpostavlja staro in že poprej obstoječe dejansko stanje.
Glede na določbo 1. odstavka 66. člena ZGO-1 ne izdaja soglasij, ne odmera komunalnega prispevka, ki je podlaga za poravnavo zakonsko določenih dajatev, ne predstavljata odločanja o prehodnem vprašanju v smislu 1. odstavka 147. člena ZUP.
obnova postopka - nova dejstva in novi dokazi - dejstva, ki bi lahko pripeljala do drugačne odločbe - denacionalizacija
Navedbe tožeče stranke, da denacionalizacijska upravičenka, kljub pooblaščenki odvetnici ni bila sposobna izražati volje v postopku denacionalizacije, so brezpredmetne, saj vlagateljici zahteve za denacionalizacijo ni bila odvzeta opravilna sposobnost. Poleg tega je tožeča stranka, kot pravna naslednica po smrti denacionalizacijske upravičenke, to je od 17. 5. 2005, nadaljevala denacionalizacijski postopek, ki se je končal z izdajo odločbe dne 30.8.2006.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. Odlok o prostorsko ureditvenih pogojih v Občini Koper člen 16, 16-5.
gradbeno dovoljenje - skladnost projekta s prostorskim aktom - višinski gabarit stavbe
Ker se iz severne strani objekt dviguje v 4 etažah nad urejeno koto terena, je že na podlagi tega dejstva zaključiti, da predvidena gradnja ni skladna z določilom 5. alinee 16. člena PUP, po katerem je višinski gabarit stavbe na ravnem terenu ali na terenu z rahlim nagibom od P do P+1 s kletjo, ki je v celoti ali s streh strani vkopan oz. je kota pritličja največ 1,20 m nad terenom ali 1,50 m v medetažnih zamikih.
carina - obračun carinskega dolga v obnovljenem postopku - preferencialna obravnava blaga - neizpolnjevanje pogojev
Ob pravnomočni odločitvi, da se postopek carinjena v obsegu preferencialne obravnave blaga obnovi ter posledično obračuna carinski dolg v postopku obnove, tožeča stranka tudi ne more z uspehom uveljavljati uporabe 154. člena Carinskega zakona o naknadnem obračunu carinskega dolga, kot postopkovno ugodnejše podlage za odločitev. V obnovljenem postopku pa je odločitev glede obračuna carine odvisna od ugotovitve, ali je bila preferencialna obravnava blaga v prvotnem postopku upravičena ali ne.
ZJC člen 1, 1/1, 2, 2/1, 2/2, 3, 3/1. ZUP člen 43, 43/1, 43/2.
gradbeno dovoljenje - stranski udeleženec - stranski udeleženec v postopku izdaje gradbenega dovoljenje - javna korist - pravni interes - dejanski interes
Po določbah 1. odstavka 1. člena, 1. in 2. odstavka 2. člena ter 1. odstavka 3. člena ZJC nihče nima in tudi ne more pridobiti pravice do uporabe javne ceste pod pogoji, ki bi bili različni od tistih, ki veljajo za kogar koli drugega. Odločanje o režimu uporabe javne ceste zato predstavlja izključno varstvo javne koristi.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka - obnova postopka za izdajo gradbenega dovoljenja - vplivno območje - vplivno območje objekta - prikaz vplivnega območja objekta - dolžnost predložitve ekspertnega mnenja - stroški postopka v upravnem sporu
Investitorji so vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja vložili v času, ko so se še uporabljale določbe, veljavne pred novelo ZGO-1B, za vplivno območje ni mogoče uporabiti določb 49.a člena novele ZGO-1. Ministrstvo bi moralo tožničin predlog za obnovo postopka obravnavati na podlagi 3.odstavka 70. člena ZGO-1 in tožnici dati možnost dokazati, da je vplivno območje objekta v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja prikazano napačno.
Po ustaljeni upravno sodni praksi in tudi pravni teoriji se določilo 3. odstavka 70. člena ZGO-1 z namenom zavarovanja pravic in sodelovanja strank v postopku lahko razlaga le tako, da pristojni organ predloga za obnovo postopka, ki mu ni predloženo ekspertno mnenje, po preteku roka 15-dnevnega roka ne sme zavreči, temveč mora stranko v skladu z določili 67. člena ZUP, ki velja za nepopolne vloge, pozvati, da predloži ustrezno ekspertno mnenje.
Pravilnik o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu je bil izdan na podlagi pooblastila iz 3. odstavka 25. člena ZUS-1. Pri vprašanju, ali je določen podzakonski akt nezakonit, gre za presojo, ali je bil izdan v skladu z zakonskim pooblastilom, na podlagi katerega je izdan, zato nezakonitosti Pravilnika ni mogoče presojati na podlagi ZOdvT oziroma ZOdv.
brezplačna pravna pomoč - finančni pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči - polnoleten otrok kot družinski član
Tožničina sinova sta odrasli osebi. Po 2. alinei 1. odstavka 23. člena Zakona o brezplačni pravni pomoči se za družinskega člana prosilca štejejo otroci prosilca, dokler jih je ta dolžan preživljati v skladu s predpisi, ki urejajo dolžnost preživljanja. Ne iz določb Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, niti iz določb Zakona o socialnem varstvu ne izhaja starševska dolžnost preživljanja odraslih otrok, čeprav nimajo lastnega premoženja.
ZPOP člen 1, 17a. Javni razpis za sofinanciranje nakupa nove tehnološke opreme v letu 2009.
javni razpis - sofinanciranje nakupa nove tehnološke opreme - ugotovitev velikosti podjetja
Prvi opredelilni kriterij, po katerem se določi velikost podjetja, je število zaposlenih, ki je ključen podatek za uvrstitev v določeno kategorijo, zato dejstvo, da po letnem prometu oziroma bilančni vsoti tožeča stranka ne dosega določenega praga, na konkretno uvrstitev nima vpliva.
Zaradi posebnosti pri postopkih javnih razpisov, kjer sodeluje veliko strank, postopati pa je treba hitro, temeljijo odločitve predvsem na podatkih podanih v prijavnih vlogah, zato je na stranki sami, da preveri in jamči za njihovo pravilnost in tudi resničnost.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - zavezanec za plačilo - dokazovanje lastništva zemljišč
Po določbi 49. člena SPZ se za pridobitev lastninske pravice na nepremičnini s pravnim poslom zahteva vpis v zemljiško knjigo, zato tožnik domneve iz 1. odstavka 11. člena SPZ, da je lastnik nepremičnine tisti, ki je vpisan v zemljiško knjigo, ni mogel uspešno izpodbiti zgolj s predložitvijo enajst let stare prodajne pogodbe, ob čemer niti ne zatrjuje, da bi bila ta pogodba do časa odločanja vsaj predlagana za vpis v zemljiško knjigo.
ukrep inšpektorja za kulturo in medije - arhivsko gradivo - izročitev arhivskega gradiva arhivu - specifična narava dokumentov - podatki o zdravstvenem stanju
Zgolj zaradi strokovnih razlogov se 30-letni rok izročitve javnega arhivskega gradiva za posamezno gradivo lahko izjemoma podaljša na podlagi sporazuma med pristojnim arhivom in javnopravno osebo.
Odlok o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda na območju Občine Turnišče člen 14, 14/1, 16.
inšpekcijsko nadzorstvo - javno kanalizacijsko omrežje - priklop na izgrajeno javno kanalizacijsko omrežje - obvezna priključitev na javno kanalizacijsko omrežje
Odlok v 14. členu določa, da je priključitev obstoječih in novih objektov na javno kanalizacijsko omrežje obvezno, če je priključek tehnično izvedljiv. V primeru, da priključitev tehnično ni enostavno izvedljiva ali pa kanalizacijsko omrežje v bližini obravnavanega objekta ni zgrajeno, je lastnik do zgraditve javne kanalizacije dolžan interno omrežje za odpadne vode urediti na drug ustrezen način, po navodilih pristojne inšpekcije oziroma v skladu s projektno dokumentacijo.
ZUP člen 260, 260-9, 263, 263/1, 263/1-5. ZGO-1 člen 82, 82/3. Pravilnik o gradbiščih člen 2, 2/1, 2/2.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka - pravočasnost predloga za obnovo postopka - subjektivni rok za vložitev predloga - gradbiščna tabla
Šteje se, da so z dnem postavitve gradbiščne table zainteresirane osebe izvedele, da gradbeno dovoljenje obstaja, kar pomeni, da je zanje (najkasneje) s tem dnem začel teči enomesečni subjektivni prekluziven rok za vložitev predloga za obnovo postopka po 5. točki prvega odstavka 263. člena ZUP.
lokalne volitve - rok za vložitev ugovora zoper kandidatno listo
Tožnik se ne more z uspehom sklicevati na to, da mu seznam liste kandidatov ni bil vročen, saj 96.a člen ZLV začetek teka roka za vložitev ugovora veže na dan objave seznama list kandidatov.
ZUS-1 člen 28, 28/1, 36, 36/1, 36/1-2. ZBPP člen 34, 34/4. ZS člen 83, 83/1, 83/1-9.
upravni spor - rok za vložitev tožbe v upravnem sporu - nujne zadeve - prepozno vložena tožba - zavrženje tožbe - odločba o dodelitvi brezplačne pravne pomoči
V 1. odstavku 28. člena ZUS-1 je določen tridesetdnevni rok za vložitev tožbe v upravnem sporu, šteto od vročitve izpodbijanega upravnega akta, s katerim je bil končan upravni postopek. Izpodbijani upravni akt je bil tožniku kot stranki v upravnem postopku odločanja o (ne)dodelitvi brezplačne pravne pomoči, osebno vročen dne 14. 7. 2010. Zakonski rok za vložitev tožbe je tako iztekel s pretekom trideset dni po prejemu izpodbijanega upravnega akta, to je dne 13. 8. 2010. Tožnik pa je tožbo vložil šele dne 6. 9. 2010 priporočeno na pošto, torej prepozno upoštevaje določila 4. odstavka 34. člena ZBPP v povezavi z 9. točko 1. odstavka 83. člena ZS.
melioracijsko območje - melioracijske površine - nadomestilo za kritje stroškov za delovanje in vzdrževanje objektov in naprav na melioracijskih območjih - zavezanec za plačilo
Za melioracijske površine, za katere je treba plačevati oziroma prispevati sredstva za kritje stroškov za redno delovanje in vzdrževanje sistemov, štejejo vse tiste parcele, ki se nahajajo znotraj določenega melioracijskega območja.