ZFO-1 člen 9, 9/1, 9/1-2. Odlok o občinskih taksah Mestne občine Koper člen 2, 2/1, 2/1-2, 6, 8, 9.
občinska taksa - odmera občinske takse - obrazložitev odločbe - oglaševanje na javnem mestu
Vrednost točke je dejanska sestavina vsake pravno formalno pravilne odmerne odločbe, zato bi jo moral upravni organ navesti v odločbi. Razlaga tožene stranke v odgovoru na tožbo ne more nadomestiti v obrazložitvi odločbe manjkajočih razlogov. To velja tudi glede pojasnil o pojmu javnega mesta. Utemeljen je tudi ugovor, da odločba ne vsebuje podatkov o tem, ali gre za nepremičnine, ki so v lasti Mestne občine, ali za zasebne objekte. Določba 9. člena ZFO-1, po kateri je vir financiranja občine tudi oglaševanje na javnih mestih, se namreč razlaga tako, da se lahko taksni predmeti postavljajo zgolj na javnih mestih, ne more pa se razlagati s tem, da je mogoča postavitev taksnega predmeta na zasebni lastnini, ki pa ima sporočilnost usmerjeno v javni prostor.
davek od dohodkov pravnih oseb - izguba pri prodaji naložbene nepremičnine - običajna poslovna praksa - davčno nepriznani dohodki - izredni odhodek
Tožeča stranka se ne strinja z izločitvijo odhodkov iz odtujitve naložbenih nepremičnin in posledičnim povečanjem davčne osnove za leto 2006. Kot običajno na področju gradbeništva navaja prakso, po kateri investitorji izvajalce plačujejo z nepremičninami. Način plačila gradbenih storitev (s kompenzacijo) sam po sebi ni sporen in ne vpliva na višino odhodkov. Nanjo (ob prodaji) vpliva dogovorjena nabavna vrednost nepremičnine, ki je bila po pavšalnih in neizkazanih navedbah tožeče stranke v davčnem postopku, skladno z zatrjevano prakso na področju gradbeništva, višja od njene tržne vrednosti. Takšne prakse, tudi če bi bila izkazana, po presoji sodišča ni mogoče opredeliti kot običajno poslovno prakso v gradbeni dejavnosti. Če je torej v gradbeni dejavnosti običajen način poplačila gradbenih storitev z nepremičninami, pa kot običajnih ni mogoče priznati nabavnih vrednosti nepremičnin v višini, ki presega tržne cene.
ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - enostavni objekt
Tožnik ni pridobil gradbenega dovoljenja, niti ni izpolnil pogojev za gradnjo enostavnega objekta, zato je izpolnjen pogoj za opredelitev objekta kot nelegalne gradnje iz 1. odstavka 2. člena 12.1 točke ZGO-1.
Po uradnih podatkih, ki se vodijo pri tem sodišču, je bila o isti zadevi, to je o tožbi zoper izpodbijano davčno odločbo, že izdana pravnomočna sodba. Zato je sodišče tožbo, ki se nanaša na isti upravni akt, zavrglo.
vojni veteran - status vojnega veterana - opravljanje delovne dolžnosti v cestnem podjetju
Po podatkih sodnega registra Komunala ..., kot glavno dejavnost ni imela registrirane cestne dejavnosti, vendar to dejstvo samo po sebi ne izključuje tega podjetja iz kroga podjetij po ZVV. Status vojnega veterana je mogoče priznati delovnemu obvezniku, zaposlenemu v komunalnem podjetju na delih, ki so se izvajala v okviru gospodarjenja oziroma vzdrževanja občinskih javnih cest. Zato je pomembno, ali je podjetje tako dejavnost opravljalo v okviru dejavnosti urejanja javnih površin in javnih objektov ter dejavnosti graditve komunalnih objektov in naprav.
zaščitena kmetija - status zaščitene kmetije - ugotavljanje pogojev za zaščiteno kmetijo - podatki uradnih evidenc - zemljišča v lasti zakoncev - dejanska raba nepremičnin
Podatki glede obsega in vrste rabe zemljišč ter njihove kakovosti se zajemajo iz zemljiškega katastra in zemljiške knjige. Gre za podatke iz javnih evidenc, za katere pa je vedno možno dokazovati, da niso pravilni (171. člen ZUP).
davek na promet nepremičnin - nastanek davčne obveznosti - pravnomočnost sodne odločbe
Po določbah prvega odstavka 7. člena ZDPN-2 je za nastanek davčne obveznosti potrebna ali (pravilno) sklenjena prodajna pogodba za nepremičnino, ki mogoča njen vpis v zemljiško knjigo in s tem pridobitev lastninske pravice na nepremičnini, ali pa sodna odločba, ki takšno pogodbo nadomešča. V konkretnem primeru vsebuje zemljiškoknjižno dovolilo šele sodba, ki jo je izdalo Okrajno sodišče v Piranu. To pa pomeni, da je davčna obveznost nastala s pravnomočnostjo omenjene sodbe in ne s sklenitvijo kupoprodajne pogodbe v letu 1993, kot to zmotno meni tožnik.
denacionalizacija - vrnitev nepremičnine v naravi - ovire za vrnitev v naravi - prepoved razpolaganja
Že ob uveljavitvi ZDen so bile glede navedenih parcel podane okoliščine, ki so onemogočale denacionalizacijo v obliki vrnitve v naravi. Ker dolžnosti vračila že ob uveljavitvi ZDen ni bilo, tožeča stranka nima pravnega interesa za ugotavljanje ničnosti pogodb o prenosu oziroma upravni organ ni storil nobene kršitve določb postopka, če se o tem ni opredeljeval kot o predhodnem vprašanju.
ZDoh-1 člen 25, 29, 30, 30/2, 31, 31/1, 31/3. ZPSV člen 3, 3/3, 3/5. ZUP člen 6. URS člen 120, 147. Uredba o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo (2004) člen 3, 3/7.
dohodnina - prispevki za socialno varnost - povračilo stroškov - povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela - načelo zakonitosti - exceptio illegalis - uporaba službenega vozila v zasebne namene
Upravni organi so, skladno z načelom zakonitosti (6. člen ZUP), pri odločanju vezani ne le na Ustavo in zakon, temveč tudi na podzakonske predpise. Instituta exceptio illegalis zato ne morejo uporabiti.
O povračilih (stroškov, ki se po določbah zakona ne vštevajo v davčno osnovo) je že po naravi stvari mogoče govoriti le, če stroški v zvezi z delom delojemalcu dejansko nastanejo.
ZUP člen 229, 229/1, 258, 258/1. ZDavP-1 člen 128.
RTV prispevek - neplačevanje RTV prispevka - upravni postopek - upravni akt
Obvestilo o neplačanih prispevkih za programe RTV Slovenija je akt, zoper katerega ZDavP-1 ni dopuščal samostojnega pravnega sredstva. K izdaji navedenega obvestila organa ne zavezuje nobena zakonska določba, niti se z njim ne odloča o tožničini pravici, obveznosti ali pravni koristi, kar pomeni, da zoper takšno obvestilo samostojno pravno sredstvo ni dopustno.
Tožnika sta svojo drugo vlogo za odlog izvršbe utemeljevala z enakim razlogi kot v prvi vlogi, novih dejstev, ki bi njuno vlogo utemeljevala, pa nista predložila. Zato je upravni organ vlogo pravilno zavrgel na podlagi določbe 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP.
davek od dobička pravnih oseb - investicijska davčna olajšava - opredmeteno osnovno sredstvo
V obravnavanem primeru je sporna uporaba 1. odstavka 39. člena ZDDPO, v katerem je opredeljena t.i. investicijska davčna olajšava, z namenom spodbujanja davčnih zavezancev v dodatna vlaganja. Gre za olajšavo in s tem za izjemo od splošne obveznosti plačila davka, ki se že iz tega razloga razlaga ozko in s tem ne širi ne situacije oziroma primere, ki z določbo niso izrecno zajeti. Temu ustrezno – ozko pa je zato treba razlagati oziroma uporabiti tudi določbe SRS 1, ki se nanašajo na opredmetena osnovna sredstva, ki so (lahko) predmet olajšave.
dohodnina - rezident - status rezidenta - središče osebnih in ekonomskih interesov
Pravna podlaga za odločanje v obravnavanem primeru so določbe 4. točke 6. člena ZDoh-2, po katerih je zavezanec rezident Slovenije v kateremkoli času v davčnem letu, če ima v tem času svoje običajno bivališče ali središče svojih osebnih in ekonomskih interesov v Sloveniji. Tudi po presoji sodišča iz zbranih podatkov sledi, da ostaja tožnikovo središče osebnih in ekonomskih interesov v letu 2009 v Sloveniji. Pri tem prepričajo zlasti razlogi druge stopnje, v katerih se ugotavlja, da ima tožnik, z ozirom na družino, bivališče, poslovne vezi in kapitalske naložbe, v Sloveniji tako osebne kot ekonomske vezi in da ga na Nemčijo vežejo le tiste okoliščine, ki se nanašajo na zaposlitev.
ZVV člen 2, 2/1-7. ZVojI člen 102, 102/2. ZUP člen 129, 129/1-4.
vojni veteran - status vojnega veterana - priznanje statusa vojnega veterana - delavec cestnega podjetja - revizija po ZVojI - zavrženje vloge
V ponovni vlogi za priznanje statusa vojnega veterana se je tožnik skliceval na sodbo Upravnega sodišča RS opr. št. U 677/2008 z dne 15. 9. 2009 (v kateri je sodišče odločilo v prid tožniku), ki ob nespremenjenem dejanskem stanju pomeni spremenjeno pravno podlago za odločitev. Ker sodbe ni mogoče šteti za spremenjeno pravno podlago v smislu 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP, bi moral organ prve stopnje vlogo tožnika zavreči, ker niso izpolnjeni pogoji za njeno obravnavanje.
ZGO-1 člen 24, 68, 68/2. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za ureditvena območja naselij in odprt prostor Občine Slovenske Konjice člen 27.
Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja in tudi druge listine, če tako določa zakon, so sestavni del gradbenega dovoljenja (2. odstavek 68. člena ZGO-1). To pomeni, da bi bilo lahko „skupno“ gradbeno dovoljenje za vse tri posege izdano tako za nadzidavo (novogradnjo) in odstranitev objektov, kot tudi za legalizacijo, če so projekti kot sestavni del gradbenega dovoljenja izdelani v skladu z zakonskimi predpisi in bi sama odstranitev nelegalno zgrajenih objektov pogojevala hkrati tudi legalizacijo in dozidavo v izreku navedenih objektov.
Pravilnik o postopkih vračanja vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje dejanskim končnim upravičencem na območju občine Žužemberk člen 2, 3. ZVVJTO člen 2, 6, 6/1, 6/2, 6/3.
vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje - vračanje vlaganj v omrežje - pogoj za vračilo - upravičenci za vračilo
V postopku je bilo kot nesporno ugotovljeno, da tožeča stranka s pravno prednico tožene stranke ni sklenila pogodbe z namenom pridobitve telefonskega priključka, zato tudi ni upravičena do povračila vlaganj neposredno od občine.
Brezplačna pravna pomoč se lahko dodeli samo za sodno varstvo pred sodišči in za vse oblike izvensodnega poravnavanja, zato je za postopke pred Centrom za socialno delo glede zanemarjanja otrok ni mogoče odobriti. Tožena stranka je z odločbo številka Bpp 946/2010 o enaki zahtevi tožeče stranke že vsebinsko odločila, zato je odločitev, da se prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči zavrže, pravilna.
ZV-1 člen 127, 127/1, 127/1-2, 195, 195/1, 196, 196/1.
vodno dovoljenje - vodnogospodarsko dovoljenje - stranka v postopku - pravni interes
Tisti, ki želi vstopiti v postopek izdaje vodnega dovoljenja, mora zatrjevati in izkazati obstoj pravice oziroma pravne koristi na podlagi dejstva, da izdano vodno dovoljenje posega v njegove obstoječe vodne pravice na takšen način, da jih zmanjšuje, omejuje ali onemogoča.
ZV-1 prilagoditev vodnogospodarskega dovoljenja ureja v 195. in 196. členu, na kakšen način se je pridobljena pravica do rabe vode prilagodila novi zakonodaji, pa je predvsem odvisno od ugotovitve, kakšno pravico vodnogospodarsko dovoljenje daje in za kakšen namen.
ZPKri člen 15, 15/1, 15/2. ZUP člen 9, 9/1, 146, 146/1, 237, 237/1, 237/1-4, 237/2, 237/2-3.
poprava krivic - politični zapornik - načelo zaslišanja stranke - kršitev načela zaslišanja stranke - bistvena kršitev pravil postopka - zavrženje zahteve
Komisija je o priznanju statusa politične zapornice tožničini materi, glede na razloge svoje obrazložitve odločila po vsebini, zato je način odločitve (da se zahteva zavrže) v tem delu napačen in bi moral tudi izrek vsebovati vsebinsko odločitev.
Tožnici pa tudi ni bila dana možnost, da se udeleži postopka in da se izjavi o dejstvih n okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe, kar po določbah 3. točke 2. odstavka 237. člena ZUP predstavlja absolutno bistveno kršitev pravil postopka.
Ob pravnomočni odločitvi, da se postopek carinjena v obsegu preferencialne obravnave blaga obnovi ter posledično obračuna carinski dolg v postopku obnove, tožeča stranka ne more z uspehom uveljavljati uporabe 154. člena CZ o naknadnem obračunu carinskega dolga, kot postopkovno druge in zanjo ugodnejše podlage za odločitev.