ZMZ člen 16, 60, 61, 63, 63/2, 64, 64/1. URS člen 18. EKČP člen 3, 13. Pogodba o Evropski uniji (PEU) člen 6, 6/1. Listina Evropske unije o temeljnih pravicah člen 19, 19/2, 47, 47/1. Direktiva Sveta 2005/85/ES z dne 1. decembra 2005 o minimalnih standardih glede postopkov za priznanje ali odvzem statusa begunca v državah članicah člen 27, 27/2, 27/2-a, 27/3, 27/3-a.
mednarodna zaščita - mladoletnik brez spremstva - varna tretja država - dokazna ocena - obrazložitev odločbe
v sodnem postopku sodišče ni vezano na to, kaj sta se ministrstvi dveh držav dogovorili glede dokazovanja v zvezi z uporabo koncepta varne tretje države ali glede izročanja ali sprejemanja oseb, katerih vstop ali bivanje je nezakonito. Sodišče je namreč vezano le na Ustavo in zakon, zato vsak dokaz vzame v presojo. Tožena stranka se pri odločanju lahko opre na Odlok o razglasitvi Republike Hrvaške za varno tretjo državo, vendar pa mora v takem primeru v obrazložitvi odločbe navesti, na podlagi katerih informacij o stanju v tretji državi je Vlada sprejela odločitev, da je Hrvaška varna tretja država, tako da bi jih sodišče lahko presojalo preko kriterijev za oceno informacij o stanju v izvorni državi. Iz obrazložitve izpodbijanega akta tudi ne izhaja, da bi tožena stranka dala možnost tožniku, da bi pred izdajo odločbe dokazal, da Hrvaška zanj ni varna tretja država. Vendar zaradi te pomanjkljivosti v obrazložitvi akta sodišče ni imelo podlage, da bi tožbi ugodilo, kajti tožnik v tožbi ne dokazuje, da Hrvaška ne bi bila zanj varna tretja država.
Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 226.
javni razpis - kriteriji za dodelitev sredstev - ovrednotenje projekta - obrazložitev odločitve
Upravni organ bi moral v obrazložitvi izpodbijanega sklepa v skladu z izrecno zahtevo 226. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije natančno pojasniti točkovanje tožnikovega projekta, da bi izpodbijano odločitev v tem delu bilo mogoče preizkusiti.
Skladno s 4.4. točko javnega razpisa Merila in način izbire prejemnikov sredstev, so se prijavitelji izbirali in nepovratna sredstva dodeljevala do porabe sredstev po zaporedju predloženih vlog na pošti (datum, ura in minuta poštnega žiga). V obravnavani zadevi med strankama upravnega spora ni sporno, da je bila vloga tožeče stranke na pošto dana 19. 8. 2009 ob 15.34 uri, zadnja v postopku dodelitve nepovratnih sredstev upoštevana vloga, pa je bila bila na pošto oddana 19. 8. 2009 ob 14.33 uri. Slednja podatka po presoji sodišča pomenita, da je tožena stranka pravilno upoštevala določbo prej citiranega drugega in tretjega odstavka Meril in načina izbire prejemnika sredstev iz točke 4. 4. Javnega razpisa in ker so bila razpisana sredstva porabljena že z vlogo, ki je bila na pošto oddana pred vlogo tožeče stranke, je bila pravilna tudi sporna odločitev o zavrnitvi vloge tožeče stranke.
Javni razpis za izbor razvojnih projektov za dvig zaposljivosti ranljivih družbenih skupin na področju kulturne in podporo njihovi socialni vključenosti v okviru Evropskega socialnega sklada v letih 2010 – 2011 v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007 – 2013 točka 8, 8.1. ZUNEO člen 22.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - razvojni projekti za dvig zaposljivosti ranljivih družbenih skupin - izpolnjevanje razpisnih pogojev - ocena strokovne komisije - obrazložitev sklepa - diskriminacija - enako obravnavanje udeležencev
Iz obrazložitve strokovne komisije na strani 5 ocenjevalnega lista, ki je sestavni del izpodbijanega sklepa, izhajajo razlogi, zakaj projekt tožnika ne izpolnjuje splošnega pogoja iz javnega razpisa: „Prispevek k trajnosti projekta“. Obrazložitev sklepa tožniku zagotavlja učinkovito sodno varstvo, saj je iz nje jasno razvidno, katera merila so bila upoštevana pri ugotavljanju upravičenosti do financiranja in katera dejstva so bila pri tem odločilna ter kako so vplivala na odločitev o upravičenosti do financiranja.
Tožnik zgolj na splošno ugovarja, da vsem udeležencem javnega razpisa niso bile dane enake možnosti ter da je strokovna komisija pri ocenjevanju projektov ravnala diskriminatorno, nestrokovno in selektivno. Ker gre za povsem pavšalne ugovore, jih sodišče ni moglo presojati. Ugotavlja pa, da je bilo s postopkom javnega razpisa zagotovljeno vrednotenje vseh na razpis pravočasno prispelih projektov pod vnaprej določenimi merili in kriteriji, ki so enako veljali za vse udeležence. S tem je bilo zagotovljeno enako obravnavanje vseh udeležencev.
Če prošnja za brezplačno pravno pomoč ne vsebuje vseh elementov, ki jih določa 32. člen ZBPP, mora organ za brezplačno pravno pomoč s prošnjo postopati kot z nepopolno vlogo po določbah ZUP.
brezplačna pravna pomoč - stroški odvetnika - izplačilo nagrade in povračilo stroškov odvetniku - obvezne priloge napotnice
Obvezne priloge napotnice, ki jo izvajalec brezplačne pravne pomoči zaradi obračuna porabljenih stroškov vrne strokovni službi za brezplačno pravno pomoč, so določene v drugem odstavku 40. člena ZBPP. Iz te določbe pa ne izhaja, da bi moral izvajalec brezplačne pravne pomoči obvezno priložiti tudi kopije vseh vlog, ki jih je poslal sodišču v zadevi, v kateri je izvajal brezplačno pravno pomoč.
brezplačna pravna pomoč - vračilo prejete brezplačne pravne pomoči
Iz jezikovne razlage določbe 48. člena ZBPP izhaja, da je upravičenec do brezplačne pravne pomoči dolžan povrniti stroške, izplačane iz naslova brezplačne pravne pomoči, če sta kumulativno izpolnjena dva pogoja, in sicer, če je upravičenec v celoti ali delno uspel v postopku in če je na podlagi pravnomočne odločbe sodišča ali na podlagi izvensodne poravnave premoženje oziroma dohodek tudi dejansko prejel.
vračilo davka - vračilo zamudnih obresti - obrestovanje vrnjenih zamudnih obresti - uporaba zakona
Kot materialna in procesna pravila glede vračanja neupravičeno plačanih davčnih dajatev je potrebno uporabiti določbe ZDavP-2, ki se je uporabljal v času odločanja o zahtevku za vračilu obresti od zamudnih obresti, vključno z določbami o njegovi časovni veljavnosti. Takšno stališče izhaja tudi iz sodne prakse Vrhovnega sodišča RS, na podlagi katere se za vračanje davka praviloma uporabljajo določbe zakona, ki velja oziroma se uporablja v času odločanja o vračilu preveč ali neupravičeno odmerjenega in plačanega davka.
ZDoh člen 15, 15/1, 15/1-3, 15/5. ZDavP člen 114, 114/1.
davek od dobička pravnih oseb - davek od osebnih prejemkov - sponzorska pogodba - rezident - nerezident
Sponzorske pogodbe so dopustne in jih stranke glede na pogodbeno avtonomijo lahko povsem svobodno sklepajo, vendar pa se takšna pogodbena razmerja v davčnem postopku presojajo na podlagi v zadevnem obdobju veljavne zakonodaje, ki ureja obdavčenje.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj
Ker tožnikov mesečni prihodek v obdobju treh koledarskih mesecev pred mesecem vložitve vloge presega dvakratnik osnovnega zneska minimalnega dohodka, je organ za brezplačno pravno pomoč tožnikovo prošnjo utemeljeno zavrnil.
tožnik, ki je zaprosil za spremembo gradbenega dovoljenja zaradi legalizacije in dozidave neskladne gradnje vinske kleti, je dolžan plačati komunalni prispevek za tisto komunalno infrastrukturo, za katero komunalni prispevek za (že) obstoječi objekt še ni bil plačan ter pri plačilu upoštevati celotno površino objekta.
Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. ZVet-1 člen 58, 66.
koncesija - veterinarska služba - verificirana veterinarska organizacija - pogoji za koncesionarja - prednostna merila
Če kandira na javnem razpisu več veterinarskih organizacij za isto območje, se pri izbiri upoštevajo prednostna merila.
Veljavna in pravnomočna odločba o verifikaciji veterinarske ambulante C. pomeni, da je ta pogoj izpolnjen in da je Veterinarska uprava RS vezana na to odločbo ter da odločba o verifikaciji ne more biti predmet tega upravnega spora.
ZUP člen 214, 237, 237/2, 237/2-7. ZUJIK člen 117, 117/5. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa člen 9.
javni razpis - zavrženje vloge - prijavitelj - upravičena oseba - izpolnjevanje razpisnih pogojev - obrazložitev sklepa - obrazložitev odločbe - odgovor na tožbo
Tožena stranka se v izpodbijanem sklepu sklicuje le na pravno podlago odločitve, ne obrazloži pa dejanskih ugotovitev, da tožeča stranka (za katero tudi tožena stranka priznava, da je njena glavna dejavnost organizacija glasbenih prireditev) ni zadostila posebnim pogojem glede tega, da bi v zahtevanem obdobju organizirala tri glasbeno-koncertne prireditve. Določena dejanska vprašanja v zvezi s tem sicer tožena stranka pojasni oziroma jih opredeli v odgovoru na tožbo, ki pa ne more nadomestiti pomanjkljive obrazložitve sklepa.
sprejem v državljanstvo - naturalizacija - otrok - nastop polnoletnosti - rok za odločitev
Pri odločanju o sprejemu mladoletnega prosilca v slovensko državljanstvo bi bilo treba upoštevati dejansko stanje v času vložitve prošnje le v primeru, če bi prosilec postal polnoleten po poteku roka, ki je določen za odločitev o vlogi.
davek od dobička pravnih oseb - akontacija dohodnine od drugih dohodkov - društvo - udeležba na seminarjih in kongresih - povračilo stroškov izobraževanja članom društva
Nadomestilo stroškov udeležbe na seminarjih in kongresih ne predstavlja posledice sodelovanja fizičnih oseb – članov društva v dejavnosti društva zaradi uresničevanja ciljev in namenov društva, zaradi katerih je bilo društvo ustanovljeno, saj člani s tem, ko se izobražujejo, ne izvajajo dejavnosti društva. Gre za ugodnost oz. boniteto, ki jo društvo zagotavlja svojim članom. V danem primeru niso izpolnjeni pogoji za oprostitev plačila davka (4. točka 100. člena ZDoh-1), ki se kot izjema od splošnega pravila tolmači restriktivno.
V postopku vpisa v register upravnikov stavb oziroma izbrisa iz tega registra se ne presoja veljavnosti pogodbe o opravljanju upravniških storitev, kot tudi ne načina odpovedi dotedanjemu upravniku in njene nepravilnosti, ampak je to predmet (posebnega) sodnega postopka.
Ker je bila kršitev predpisanih pogojev ugotovljena z že pravnomočno odločbo, sodišče ugovorov, ki nasprotujejo ugotovljeni kršitvi, pri odločanju ni moglo upoštevati.
javni poziv - javni poziv za dodelitev subvencij - subvencije mladim družinam - prvo reševanje stanovanjskega vprašanja - primerno stanovanje - solastništvo nepremičnine
Glede na določbe ZNSVS, javnega poziva za dodelitev subvencij in vsebine predpisanega obrazca vloge toženka pri ugotavljanju površinskega normativa velikosti primernega stanovanja ne bi smela izhajati iz določb Pravilnika o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem, saj je to vprašanje stanovanjski sklad samostojno uredil v skladu z ZNSVS v javnem razpisu.
Ker so kriteriji po ZNSVS vezani na stanovanje, to pa je po določbi 4. člena SZ-1 skupina prostorov, namenjenih za trajno bivanje, ki so funkcionalna celota, praviloma z enim vhodom, v konkretnem primeru pri ugotavljanju velikosti primernega stanovanja, ki je v lasti tožnika, ni mogoče izhajati samo iz solastniškega deleža na stanovanjski hiši, saj ta predstavlja le idealni delež na vseh delih nepremičnine.
pritožba - rok za vložitev pritožbe - prepozna pritožba - zavrženje pritožbe
Ker je bila pritožba vložena po preteku 15 dni od dneva prejema izpodbijanega akta, je upravni organ ravnal pravilno, ko je pravno sredstvo štel za prepozno in ga je zato zavrgel.
kulturni spomenik - gradnja poslovno stanovanjskega objekta - kulturnovarstveno soglasje - nepremični kulturni spomenik lokalnega pomena - varstveni režim
Ker obravnavano zemljišče sodi v vplivno območje kulturnega spomenika lokalnega pomena, bi bilo treba določiti kulturnovarstvene pogoje, pod katerimi je nameravana gradnja dopustna.
Podlaga za določitev kulturnovarstvenih pogojev za poseg v spomenik ali v vplivno območje spomenika niso strokovne podlage prvostopnega organa, ampak akt o razglasitvi spomenika ali določbe prostorskega akta.