Če prošnja za brezplačno pravno pomoč ne vsebuje vseh elementov, ki jih določa 32. člen ZBPP, mora organ za brezplačno pravno pomoč s prošnjo postopati kot z nepopolno vlogo po določbah ZUP.
Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 226.
javni razpis - kriteriji za dodelitev sredstev - ovrednotenje projekta - obrazložitev odločitve
Upravni organ bi moral v obrazložitvi izpodbijanega sklepa v skladu z izrecno zahtevo 226. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije natančno pojasniti točkovanje tožnikovega projekta, da bi izpodbijano odločitev v tem delu bilo mogoče preizkusiti.
Skladno s 4.4. točko javnega razpisa Merila in način izbire prejemnikov sredstev, so se prijavitelji izbirali in nepovratna sredstva dodeljevala do porabe sredstev po zaporedju predloženih vlog na pošti (datum, ura in minuta poštnega žiga). V obravnavani zadevi med strankama upravnega spora ni sporno, da je bila vloga tožeče stranke na pošto dana 19. 8. 2009 ob 15.34 uri, zadnja v postopku dodelitve nepovratnih sredstev upoštevana vloga, pa je bila bila na pošto oddana 19. 8. 2009 ob 14.33 uri. Slednja podatka po presoji sodišča pomenita, da je tožena stranka pravilno upoštevala določbo prej citiranega drugega in tretjega odstavka Meril in načina izbire prejemnika sredstev iz točke 4. 4. Javnega razpisa in ker so bila razpisana sredstva porabljena že z vlogo, ki je bila na pošto oddana pred vlogo tožeče stranke, je bila pravilna tudi sporna odločitev o zavrnitvi vloge tožeče stranke.
zadeva, v kateri je že v teku postopek - nedopustnost zahteve - zavrženje zahteve
Ker je bil o vsebinsko enaki zahtevi že v teku postopek, je upravni organ ravnal pravilno, ko je kasneje vloženo zahtevo tožnikov kot nedopustno zavrgel.
ZVPot člen 2, 12, 12/2, 73, 73/2. Pogodba o delovanju Evropske unije (PDEU) člen 36.
ukrep tržnega inšpektorja - oglaševanje blaga - oglaševalska sporočila - jezik, ki je potrošnikom lahko razumljiv - prepoved oglaševanja v tujem jeziku
Prvostopenjski organ je tožeči stranki zgolj na splošno naložil, da morajo biti oglaševalska sporočila v jeziku, ki je lahko razumljiv. V konkretnem primeru je namreč presodil, da so bile uporabljene besede take, da potrošnikom niso lahko razumljive.
Oglaševanje mora biti pri vsakem posameznem izdelku tako, da bi ga lahko vsak potrošnik razumel, ker če je pomen izrazov naveden le ob stenah prodajalne, ob posameznih panojih oziroma blagajni, potem mora potrošnik med nakupom iskati po trgovini, kje je obrazložen pomen posameznih izrazov.
ZSV člen 100, 100/1. Uredba o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 34. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-3.
socialno varstvene storitve - storitev institucionalnega varstva - cene storitve institucionalnega varstva - oprostitev plačila socialno varstvenih storitev - upravni spor - skrbnik za poseben primer
V danem primeru ne gre za zadevo, za katero bi imel skrbnik za poseben primer veljavno odločbo za zastopanje. Ker tako tožbe sploh ni bil upravičen vložiti, je sodišče njegovo tožbo zavrglo.
Cena storitev institucionalnega varstva se ne določa v postopku oprostitve plačila socialno varstvenih storitev, temveč v postopku sprejema v zavod.
davek na dediščine - nastanek davčne obveznosti - sklep o dedovanju
Na podlagi določbe 3. člena ZDDD je davčni zavezanec fizična ali pravna oseba, ki prejme premoženje na podlagi dedovanja ali darovanja. Določba 6. člena ZDDD veže nastanek davčne obveznosti na dan pravnomočnosti sklepa o dedovanju. Z vidika davčnih predpisov se šteje, da dediči pridobijo zapuščino z dnem pravnomočnosti sklepa o dedovanju.
lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - potrditev mandatov - rok za vložitev pritožbe
Glede na to, da je rok za vložitev pritožbe zoper odločbo občinske volilne komisije zakonski rok, na katerega je bil tožnik v pravnem pouku pravilno opozorjen, bi moral tožnik zaradi varovanja svojih interesov sam poskrbeti za pravočasno vložitev pritožbe.
V postopku vpisa v register upravnikov stavb oziroma izbrisa iz tega registra se ne presoja veljavnosti pogodbe o opravljanju upravniških storitev, kot tudi ne načina odpovedi dotedanjemu upravniku in njene nepravilnosti, ampak je to predmet (posebnega) sodnega postopka.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka izdaje gradbenega dovoljenja - stranke v postopku - nova dejstva
S vknjižbo lastninske pravice, ki učinkuje od trenutka, od katerega je učinkovala zaznamba spora, nastopi stanje, kot da bi bila lastninska pravica vknjižena že na dan, ko je začela učinkovati zaznamba spora. Navedeno pomeni, da
je s vknjižbo lastninske pravice v korist prizadetih strank nastopilo novo dejstvo, zaradi katerega bi bilo, treba v postopek izdaje gradbenega dovoljenja pritegniti tudi prizadeti stranki.
brezplačna pravna pomoč - vračilo prejete brezplačne pravne pomoči
Iz jezikovne razlage določbe 48. člena ZBPP izhaja, da je upravičenec do brezplačne pravne pomoči dolžan povrniti stroške, izplačane iz naslova brezplačne pravne pomoči, če sta kumulativno izpolnjena dva pogoja, in sicer, če je upravičenec v celoti ali delno uspel v postopku in če je na podlagi pravnomočne odločbe sodišča ali na podlagi izvensodne poravnave premoženje oziroma dohodek tudi dejansko prejel.
brezplačna pravna pomoč - vračilo prejete brezplačne pravne pomoči
Po določilu 46. člena ZBPP je Republika Slovenija na podlagi subrogacije – zakonite cesije upravičena terjati plačilo stroškov od nasprotnika upravičenca do brezplačne pravne pomoči v primeru, ko mu je sodišče z odločbo naložilo povrnitev stroškov postopka v korist upravičenca do brezplačne pravne pomoči.
ZZasV člen 59, 59/1, 59/1-4. Uredba o obveznem organiziranju službe varovanja člen 3. ZUS-1 člen 5, 5/4.
obvezno organiziranje službe varovanja - zavezanci - posebni varnostni razlogi - prosti preudarek - akt, ki se izpodbija v upravnem sporu - akt, izdan v obliki predpisa
Določba 59. člena ZZasV ne določa bistvenih vsebinskih meril za odločitev, kdaj je podan posebni varnostni razlog, zato je treba določbo 4. alinee (v povezavi z določbo tretjega odstavka 59. člena ZZasV) razlagati kot pooblastilo za odločanje po prostem preudarku (diskrecijska pravica). Ko odloča po prostem preudarku, lahko organ pri istem dejanskem stanju izbere izmed več pravno enako možnih odločitev tisto, za katero meni, da je z vidika javne koristi najbolj smotrna, pri čemur je vezan na namen in obseg danega mu pooblastila ter na ustavni načeli enakosti in sorazmernosti.
javni poziv - javni poziv za dodelitev subvencij - subvencije mladim družinam - prvo reševanje stanovanjskega vprašanja - primerno stanovanje - solastništvo nepremičnine
Glede na določbe ZNSVS, javnega poziva za dodelitev subvencij in vsebine predpisanega obrazca vloge toženka pri ugotavljanju površinskega normativa velikosti primernega stanovanja ne bi smela izhajati iz določb Pravilnika o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem, saj je to vprašanje stanovanjski sklad samostojno uredil v skladu z ZNSVS v javnem razpisu.
Ker so kriteriji po ZNSVS vezani na stanovanje, to pa je po določbi 4. člena SZ-1 skupina prostorov, namenjenih za trajno bivanje, ki so funkcionalna celota, praviloma z enim vhodom, v konkretnem primeru pri ugotavljanju velikosti primernega stanovanja, ki je v lasti tožnika, ni mogoče izhajati samo iz solastniškega deleža na stanovanjski hiši, saj ta predstavlja le idealni delež na vseh delih nepremičnine.
vračilo davka - vračilo zamudnih obresti - obrestovanje vrnjenih zamudnih obresti - uporaba zakona
Kot materialna in procesna pravila glede vračanja neupravičeno plačanih davčnih dajatev je potrebno uporabiti določbe ZDavP-2, ki se je uporabljal v času odločanja o zahtevku za vračilu obresti od zamudnih obresti, vključno z določbami o njegovi časovni veljavnosti. Takšno stališče izhaja tudi iz sodne prakse Vrhovnega sodišča RS, na podlagi katere se za vračanje davka praviloma uporabljajo določbe zakona, ki velja oziroma se uporablja v času odločanja o vračilu preveč ali neupravičeno odmerjenega in plačanega davka.
inšpekcijski postopek - inšpekcijski ukrep - gradbeno dovoljenje - gradnja brez gradbenega dovoljenja - nelegalna gradnja
Ker tožnik ni izkazal, da je za obravnavani objekt, za gradnjo katerega je potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje, pridobil takšno dovoljenje, je upravni organ ravnal pravilno, ko je tožniku izrekel inšpekcijski ukrep po 152. členu ZGO-1.
Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. ZVet-1 člen 58, 66.
koncesija - veterinarska služba - verificirana veterinarska organizacija - pogoji za koncesionarja - prednostna merila
Če kandira na javnem razpisu več veterinarskih organizacij za isto območje, se pri izbiri upoštevajo prednostna merila.
Veljavna in pravnomočna odločba o verifikaciji veterinarske ambulante C. pomeni, da je ta pogoj izpolnjen in da je Veterinarska uprava RS vezana na to odločbo ter da odločba o verifikaciji ne more biti predmet tega upravnega spora.
ZMZ člen 16, 60, 61, 63, 63/2, 64, 64/1. URS člen 18. EKČP člen 3, 13. Pogodba o Evropski uniji (PEU) člen 6, 6/1. Listina Evropske unije o temeljnih pravicah člen 19, 19/2, 47, 47/1. Direktiva Sveta 2005/85/ES z dne 1. decembra 2005 o minimalnih standardih glede postopkov za priznanje ali odvzem statusa begunca v državah članicah člen 27, 27/2, 27/2-a, 27/3, 27/3-a.
mednarodna zaščita - mladoletnik brez spremstva - varna tretja država - dokazna ocena - obrazložitev odločbe
v sodnem postopku sodišče ni vezano na to, kaj sta se ministrstvi dveh držav dogovorili glede dokazovanja v zvezi z uporabo koncepta varne tretje države ali glede izročanja ali sprejemanja oseb, katerih vstop ali bivanje je nezakonito. Sodišče je namreč vezano le na Ustavo in zakon, zato vsak dokaz vzame v presojo. Tožena stranka se pri odločanju lahko opre na Odlok o razglasitvi Republike Hrvaške za varno tretjo državo, vendar pa mora v takem primeru v obrazložitvi odločbe navesti, na podlagi katerih informacij o stanju v tretji državi je Vlada sprejela odločitev, da je Hrvaška varna tretja država, tako da bi jih sodišče lahko presojalo preko kriterijev za oceno informacij o stanju v izvorni državi. Iz obrazložitve izpodbijanega akta tudi ne izhaja, da bi tožena stranka dala možnost tožniku, da bi pred izdajo odločbe dokazal, da Hrvaška zanj ni varna tretja država. Vendar zaradi te pomanjkljivosti v obrazložitvi akta sodišče ni imelo podlage, da bi tožbi ugodilo, kajti tožnik v tožbi ne dokazuje, da Hrvaška ne bi bila zanj varna tretja država.
pritožba - rok za vložitev pritožbe - prepozna pritožba - zavrženje pritožbe
Ker je bila pritožba vložena po preteku 15 dni od dneva prejema izpodbijanega akta, je upravni organ ravnal pravilno, ko je pravno sredstvo štel za prepozno in ga je zato zavrgel.