ZUP člen 54, 54/3, 88, 88/1, 88/3. ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-4.2, 2/1-5, 2/1-5.4, 66, 66/1, 66/1-1.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost s pogoji PUP - vročanje - zastopanje - pooblaščenec - projektant kot pooblaščenec
V skladu z določbo 3. odstavka 54. člena ZUP se za zastopanje lahko pooblasti tudi pravno osebo, ki je registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je v neposredni zvezi s pravicami in obveznostmi, ki jih uveljavlja stranka. Navedeno izhaja tudi iz določb ZGO-1, ki se nanašajo na projektanta. Ta je po določbi 4.2. točke 1. odstavka 2. člena ZGO-1 pravna ali fizična oseba, ki kot gospodarsko dejavnost opravlja storitve pri projektiranju. Po 5. točki istega člena je projektiranje izdelovanje projektne dokumentacije in z njim povezano tehnično svetovanje, slednje pa po 5.4. točki predstavlja svetovanje in zastopanje investitorja v zvezi z graditvijo objektov.
V skladu s 1. odstavkom 88. člena ZUP se, kadar ima stranka pooblaščenca, vroča njemu. Po 3. odstavku istega člena v primeru, če ima stranka več pooblaščencev, zadostuje, da se vroči samo enemu od njih.
Za izdajo gradbenega dovoljenja mora biti skupno izpolnjenih več pogojev, med drugim, da je projekt izdelan v skladu z izvedbenim prostorskim aktom (1. točka 1. odstavka 66. člena ZGO-1). To pomeni, da bi lahko upravni organ izdal gradbeno dovoljenje v obravnavanem primeru le, če bi na podlagi predloženega PGD ugotovil, da načrtovani objekt izpolnjuje vse pogoje, ki jih za te vrste objektov predpisuje PUP.
Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev člen 2, 2-8, 4, 4/4, 37, 38, 38/1, 38/2, 54, 54/5.
evidenca GERK - pogoji za vpis v evidenco GERK - izbris iz evidence GERK - nosilke kmetijskega gospodarstva - izkaz pravice do uporabe kmetijskih zemljišč - soglasje lastnika oziroma solastnikov za uporabo zemljišč - podzakup
Pravica uporabe oziroma soglasja v smislu Pravilnika, na podlagi katere se opravi vpis kmetijskih gospodarstev v register, v določilih Pravilnika ni urejena. Iz 605. in 606. člena OZ sicer res izhaja, da zakupnik lahko da zakupljeno stvar v podzakup, če s tem ne prizadene škode zakupodajalcu in da zakupodajalec lahko zakup odkloni le iz utemeljenih razlogov. Zakonske domneve, da je soglasje zakupodajalca dano, pa navedeni in niti druge določbe iz X. poglavja OZ, ne vsebujejo.
ZUreP-1 člen 104, 104/2. ZDVGOMP člen 10, 10/5, 12, 21, 21/2, 21/3.
razlastitev - gradnja mejnega prehoda - nujni postopek - napotitev na sodišče zaradi odmere odškodnine
Ugovor tožečih strank, da postopek ne more biti nujen, ker je tožena stranka že pridobila gradbeno dovoljenje in je objekt že postavljen, je za odločanje v tem upravnem sporu nerelevanten.
odobritev pravnega posla - kmetijska zemljišča - prednostni upravičenci - status kmeta - več enakovrednih sprejemnikov ponudbe
Ker A.A. ni uveljavljal predkupne pravice, tožeča stranka pa v času ponudbe za prodajo kmetijskega zemljišča ni izpolnjevala pogojev za uveljavljanje predkupne pravice kot drugi kmet, sta torej prodajalki lahko sami odločili, s katerim od obeh sprejemnikov ponudbe bosta sklenili kupoprodajno pogodbo za kmetijsko zemljišče.
ZGO-1 člen 63, 63/1. ZUP člen 9, 9/1, 154, 237, 237/2.
gradbeno dovoljenje - ustna obravnava - opustitev ustne obravnave - načelo zaslišanja stranke
Opustitev ustne obravnave ni uvrščena med kršitve iz 2. odstavka 237. člena ZUP, ki se jih v vsakem primeru šteje za bistvene kršitve pravil upravnega postopka (absolutne bistvene kršitve). Zato je treba preizkusiti, ali je zagrešena kršitev po svoji vsebini taka, da je vplivala ali bi mogla vplivati na zakonitost oziroma pravilnost odločitve.
Po določbi 1. odstavka 9. člena ZUP je treba pred izdajo odločbe stranki dati možnost, da se izjavi o vseh dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo. To pomeni, da se lahko upravni organ pri odločanju na podlagi navedene zakonske določbe opre le na dejstva in dokaze, glede katerih se je stranka lahko v postopku ustrezno izjasnila. Vendar pa ZUP ne določa načina, na katerega mora organ stranki zagotoviti to možnost. Presoja, ali se je stranka v postopku lahko izjasnila o pravno relevantnih dejstvih in okoliščinah, je torej v največji meri odvisna od konkretnih okoliščin obravnavane zadeve.
Zaradi sprememb parcele, na kateri je predvidena obravnavana gradnja, projekt za to gradnjo ni več skladen z izdanim lokacijskim dovoljenjem. V obravnavani zadevi je bil namreč izveden t.i. dvostopenjski postopek, v katerem je bilo najprej na podlagi določb ZUN izdano lokacijsko dovoljenje, nato pa na podlagi določb ZGO in ob upoštevanju pogojev iz lokacijskega dovoljenja še gradbeno dovoljenje. V tem postopku so bila vsa vprašanja lokacije objekta, vključno z upoštevanjem prostorskih aktov, obravnavana izključno v postopku za izdajo lokacijskega dovoljenja. Če je pri kateremkoli od pogojev, navedenem v lokacijskem dovoljenju, prišlo do kakršnekoli spremembe, te ni bilo mogoče vsebinsko obravnavati v okviru postopka za izdajo gradbenega dovoljenja, temveč je morala stranka na podlagi določb 65. člena ZUN najprej zahtevati spremembo lokacijskega dovoljenja.
Tožeča stranka, ki je imela v obravnavanem postopku status stranskega udeleženca, izkazuje pravni interes le toliko, kolikor gre za zaščito njenih neposrednih interesov, ki jih ima kot lastnik nepremičnin na vplivnem območju nameravane gradnje ter temeljijo na določbah ZGO-1, prostorskega akta in drugih predpisov, ki urejajo izdajo gradbenega dovoljenja.
Postopka za izdajo gradbenega dovoljenja ni mogoče širiti na odločanje o spornih stvarno-pravnih razmerjih. To izhaja že iz besedila 6. točke 1. odstavka 66. člena ZGO-1, ki toženi stranki izrecno nalaga zgolj preverjanje obstoja pravice graditi (in ne morda odločanja o njej), ob tem pa v 1. odstavku 56. člena ZGO-1 tudi natanko predpisuje način, na katerega naj to preverjanje opravi.
zemljiški kataster - ureditev meje - postopek ureditve meje in parcelacije - razlogi za izločitev uradne osebe
Dejstvo, da ima ena od strank postopka izobrazbo geodetske smeri oz. da je zaposlena pri geodetskem organu, samo po sebi po ZUP še ne predstavlja izločitvenega razloga.
napredovanje v naziv knjižničar - bistvena kršitev določb postopka - obrazložitev odločbe - seznanitev z dejstvi in okoliščinami
Tožnica tekom upravnega postopka nikoli ni bila seznanjena z razlogi, zaradi katerih po mnenju tožene stranke ne izpolnjuje pogojev za napredovanje (vedno je bilo navedeno le to, da nima pogoja ustrezne izobrazbe). Šele v upravnem sporu se je lahko seznanila s konkretnimi dejstvi in okoliščinami, zaradi katerih je bil predlog za njeno napredovanje zavrnjen, s čimer bi morala biti seznanjena že v upravnem postopku.
izvršba - upravna izvršba - sklep o dovolitvi izvršbe - izvršba s prisilitvijo - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu
Sklep o dovolitvi izvršbe, s katerim je bila tožniku naložena denarna kazen, v kolikor v določenem roku ne bo izvršil naložene obveznosti, ki se prisilno izvršuje, kljub svoji procesni naravi posega v tožnikov pravni položaj. Zato je lahko ta sklep v upravnem sporu predmet izpodbijanja.
dohodnina - določitev akontacije dohodnine - obdavčitev prejemkov iz tujine - pravna narava dohodka - drug prejemek iz delovnega razmerja - pokojnina
Pravilna pravna podlaga za obračun akontacije dohodnine je odvisna od presoje davčnega organa, ali ima obravnavani prejemek pravno naravo pokojnine ali pravno naravo drugega dohodka iz delovnega razmerja.
ZTuj-1 člen 32, 32/5, 43, 43/1, 43/1-7, 52. URS člen 14, 14/2. ZUP člen 7, 7/1, 9, 9/1, 138, 138/1.
dovoljenje za prvo prebivanje v RS - dovoljenje za prvo prebivanje v RS zaradi zaposlitve ali dela - načelo enakosti pred zakonom - diskriminacija na podlagi osebnih okoliščin - načelo zaslišanja stranke - varstvo pravic strank
Splošno načelo enakosti pred zakonom iz 2. odstavka 14. člena Ustave je obvezujoče pravno načelo tudi za upravne organe v upravnem postopku, ko gre za odločanje o dovoljenju za prvo prebivanje zaradi dela oziroma zaposlitve. Obveznost spoštovanja tega načela je v teh upravnih zadevah sicer specifična, kajti zaradi njihove ekonomsko-politične narave ima upravni organ določeno polje proste presoje, znotraj katere izda ali pa ne izda upravnega dovoljenja. Razlike v obravnavanju vlog, do katerih prihaja na podlagi izvajanja določene upravne politike, so dopustne samo, če imajo objektivno in upravičeno podlago, v nobenem primeru pa ne smejo biti diskriminatorne (v negativnem smislu) na podlagi določenih osebnih okoliščin, kot so na primer: rasa, vera, narodnost, spol. V ponovnem postopku bo morala tožena stranka upoštevati zatrjevanja tožeče stranke glede (morebitne) prakse odločanja v tovrstnih primerih, ko gre za zavrnjene prosilce za azil, ki jim je izdano dovoljenje po 52. členu ZTuj-1 in se jim dovoljenje za prvo prebivanje zaradi dela in zaposlitve vroča v tujini, ter ponovno odločiti o zadevi ob upoštevanju načela enakosti pred zakonom.
ZKme-1 člen 143. Uredba o ukrepih za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese v Republiki Sloveniji člen 8, 20.
javni razpis - nepovratna sredstva - prestrukturiranje industrije sladkorja v Evropski skupnosti - pogoji za dodelitev sredstev - vpis družinskih članov v register kmetijskih gospodarstev
Ker družinski člani tožnika, ki delajo na kmetiji, ob vložitvi vloge niso bili vpisani v register kmetijskih gospodarstev, tožnik ni izpolnjeval enega od pogojev za odobritev sredstev.
dohodnina - določitev akontacije dohodnine - obdavčitev prejemkov iz tujine - pravna narava dohodka - drug prejemek iz delovnega razmerja - pokojnina
Pravilna pravna podlaga za obračun akontacije dohodnine je odvisna od presoje davčnega organa, ali ima obravnavani prejemek pravno naravo pokojnine ali pravno naravo drugega dohodka iz delovnega razmerja.
odškodnina žrtvam kaznivih dejanj - pogoji za priznanje odškodnine - nasilno naklepno dejanje - odškodnina za nematerialno škodo
Ker je tožnik utrpel škodo zaradi dejanja, za katero po KZ-1 ni mogoče izreči kazni zapora nad eno leto, po ZOZKD niso izpolnjeni pogoji za priznanje odškodnine.
ZZdrS člen 16, 17., 18., 18/5. ZUP člen 214. Pravilnik o vrstah, vsebini in poteku specializacij zdravnikov člen 43.
specializacija zdravnikov - odobritev specializacije - zdravstvene zahteve za delovno mesto - zdravstvena sposobnost - psihofizična primernost in sposobnost - obrazložitev odločbe
Psihofizična primernost in sposobnost za opravljanje specializacije sta lahko dva različna pojma, ki bi morala biti zaradi izpolnjevanja standardov obrazlaganja upravnih odločb v izpodbijani odločbi podrobneje opredeljena, tako da bi stranka lahko ugovarjala vsebinski odločitvi že v pritožbi zoper prvostopenjski akt.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetnika - vrnitev napotnice
Ker je bila upravičencu brezplačna pravna pomoč dodeljena za zastopanje odvetnika v pravdnem postopku do izdaje odločbe sodišča prve stopnje, je zadnje opravilo v okviru odobrene brezplačne pravne pomoči predstavljala vročitev izdane odločbe.
denarna socialna pomoč - neupravičeno prejeta denarna socialna pomoč - odpis dolga iz naslova neupravičeno prejete denarne socialne pomoči
Glede na celotno določbo 5. odstavka 41. člena ZSV je o odpisu dolga iz naslova neupravičeno prejete denarne socialne pomoči treba odločati ob upoštevanju ustreznih določb ZDavP-2.
Po 111. členu ZDavP-2 mora upravni organ v sklepu o zavarovanju izpolnitve davčne obveznosti obrazložiti, zakaj meni, da obstaja verjetnost, da bo izpolnitev davčne obveznosti onemogočena oziroma otežena.
gradbeno dovoljenje - postopek izdaje gradbenega dovoljenja - stranka v postopku izdaje gradbenega dovoljenja - stranski udeleženec - občina
Določba 3. alinee 2. odstavka 21. člena ZLS tožeči stranki (občini) ne daje splošnega pooblastila za sodelovanje v postopku izdaje gradbenega dovoljenja mimo določb 62. člena ZGO-1. Prav tako na podlagi navedene določbe ZLS ni mogoče zagovarjati pravnega stališča, da lahko tožeča stranka varuje kakršnekoli pravice, torej tudi tiste, ki ne pripadajo njej sami.