davčna izvršba - dohodek iz dejavnosti - prispevki za starševsko varstvo - prispevki za zdravstveno zavarovanje - ponovni postopek
Ugovor bistvenih kršitev pravil postopka ostaja zgolj na načelni ravni, brez kakršnekoli opredelitve, v čem naj bi bila kršitev pravil postopka podana. Zgolj splošni so tudi ugovori, s katerimi tožnik uveljavlja nepravilno uporabo materialnega prava in nepravilno oziroma nepopolno ugotovitev dejanskega stanja. Tako je povsem splošna in nekonkretizirana tožbena trditev, da je tožnik vse svoje obveznosti, ki se nanašajo na relevantno obdobje, plačeval redno in sproti ter da davčni organ ne bi smel s temi plačili poravnati morebitnih neplačanih obveznosti. Drugače (in podrobno obrazloženo), vključno s pravno podlago za odločitev, sledi iz izpodbijanega sklepa in iz drugostopenjske davčne odločbe, v katerih je konkretno navedeno, kako, kdaj in s katerimi plačili so se pokrivale posamezne obveznosti v zadevnem obdobju.
odprava in razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - zavrnitev zahtevka - zavrženje zahtevka - rok za vložitev zahtevka
V obravnavani zadevi je toženka zahtevo tožnika vsebinsko obravnavala in jo zavrnila, saj je bila zahteva tožnika po 1. točki prvega odstavka 274. člena ZUP vložena v okviru petletnega roka od dneva, ko je bila odločba izdana in tožniku vročena. To pa ne velja tudi za zahtevo tožnika glede očitka, da je odločbo izdal krajevno nepristojni organ in da je bil z njo očitno kršen materialni zakon (drugi odstavek 274. člena ZUP). Glede tega dela zahteve je pravilno upoštevala, da se odločba o odpravi po nadzorstveni pravici iz razloga po 4. točki 274. člena ZUP in razveljavitve po drugem odstavku 274. člena ZUP lahko izda le v enem letu od dneva, ko je bila odločba izdana in vročena stranki, ki pa je v konkretnem primeru potekel, zato tožnikove zahteve pravilno ni vsebinsko obravnavala ter jo je zavrgla s procesnim sklepom.
upravni spor - tožba v upravnem sporu - tožnik v tujini - pooblaščenec za sprejemanje pisanj - nepopolna tožba - zavrženje tožbe
Rok za postavitev pooblaščenca za sprejemanje pisanj v RS in rok za odpravo pomanjkljivosti tožbe se je iztekel z dnem 13. 10. 2016, tožnica pa do tega dne, niti kasneje do izdaje tega sklepa, ni odpravila pomanjkljivosti tožbe, kot ji je to naložilo sodišče v sklepih.
upravni spor - tožba v upravnem sporu - upravni akt - procesni sklep - sklep o prekinitvi postopka
V obravnavanem upravnem sporu tožnik izpodbija sklep o prekinitvi postopka, s katerim ni bilo odločeno o njegovi materialni pravici, obveznosti ali pravni koristi, niti ni bil z njim postopek odločanja o izdaji upravnega akta obnovljen, ustavljen ali končan, saj gre zgolj za procesni sklep, s katerim je sprejem odločitve v upravnem postopku urejanja meje začasno odložen do pravnomočne odločitve v sodnem postopku.
preprečevanje korupcije - ugotovitve komisije za preprečevanje korupcije - upravni postopek - obrazložitev odločbe
V konkretnem primeru je sodišče že pri predhodnem preizkusu tožbe presodilo, da ima izpodbijani akt take bistvene pomanjkljivosti, da zaradi njih ni mogoče presoditi, ali je zakonit ali ne, primarno že iz razloga, ker tožena stranka ni nikjer navedla, da bi pri izdaji izpodbijanega sklepa sploh uporabila postopkovna pravila ZUP, čeprav bi jih morala. Prav tako je sodišče že ob predhodnem preizkusu ugotovilo, da izpodbijani upravni akt, poleg očitno manjkajočega pravnega pouka, vsebuje tako pomanjkljivo obrazložitev z vidika njene vsebine, da očitno nima vseh obveznih elementov, ki so predpisani z določili 2., 3., 4. in 5. točke 1. odstavka 214. člena ZUP, kar v tožbi utemeljeno graja tudi tožnik.
ZUS-1 člen 28, 36, 36/1, 36/1-2, 36/2, 36/3. ZUP člen 89, 89/5.
tožba v upravnem sporu - rok za vložitev tožbe - prepozna tožba - zavrženje tožbe
Skladno s 5. odstavkom 89. člena ZUP se šteje, da je z vročitvijo dokumenta pooblaščencu za vročanja opravljena vročitev stranki, ki bi ji bilo treba dokument vročiti.
Iz tožbe oziroma podatkov v listinah sodnega spisa je razvidno, da je bila tožba poslana priporočeno po pošti 4. 10. 2016, kar pa je po izteku 30-dnevnega roka za tožbo. Zato je moralo sodišče na podlagi 2. točke 1. odstavka 36. člena ZUS-1 tožbo kot prepozno zavreči.
V obravnavanem primeru tožena stranka v izpodbijani odločbi trdi, da je odločba o denacionalizaciji iz leta 2006 nična zato, ker naj je ne bi bilo mogoče izvršiti, to je iz ničnostnega razloga po 3. točki prvega odstavka 279. člena ZUP. Sodišče ugotavlja, da je ta ničnostni razlog podan, če odločbe sploh ni mogoče izvršiti, ne pa takrat, ko je odločba sicer izvršljiva, le da je to povezano z določenimi stroški ali napori. Gre torej za objektivno in ne subjektivno neizvršljivost odločbe, ki je lahko pravna ali dejanska.
Uredba Sveta (EGS) št. 2913/92 z dne 12. oktobra 1992 o carinskem zakoniku Skupnosti člen 220, 220/2.
naknadni obračun carinskih dajatev - preferencialno poreklo blaga - deklarant - napačni ali neresnični podatki v potrdilu o poreklu blaga - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
Podatki v potrdilu o poreklu so napačni ali neresnični takrat, ko je dokazano, da je izdaja nepravilnih potrdil o poreklu nastala zaradi napačnih informacij, ki jih je carinskemu organu navedel izvoznik in ko je dokazano, da so se carinski organi zavedali ali bi se morali zavedati, da blago ne ustreza pogojem, ki so določeni za upravičenost do preferencialne obravnave. Ni torej dovolj, da se izkaže, da so podatki objektivno nepravilni, pač pa mora biti tudi izkazano, da se je carinski organ zavedal ali bi se vsaj moral zavedati te njihove nepravilnosti. Sodišče meni, da se do drugega pogoja, to je do vprašanja, ali so tajski carinski organi, ki so potrdilo o poreklu izdali, vedeli ali bi vsaj morali vedeti, da so podatki neresnični, tožena stranka ni opredelila. Tega na podlagi zbranih dokazov niti ni mogoče z gotovostjo ugotoviti.
javni natečaj - diskriminacija - zasedba prostega uradniškega delovnega mesta
Zgolj zatrjevanje, da je v postopku prišlo do diskriminacije (domnevati je mogoče, da ima tožnica v mislih, da je bila diskriminirana v primerjavi z izbrano kandidatko, četudi tega določno ne navaja), ne da bi bilo ob tem pojasnjeno, na podlagi katere osebe okoliščine naj bi to tega prišlo, ne pomeni, da bi dokazno breme prešlo na toženo stranko.
Tako prvostopenjski kot drugostopenjski organ sta v sklepih utemeljila vsebino Meril in razloge za oceno tožnice po posameznih kriterijih in zato sodišče meni, da ni nobenega dokaza, ki bi kazal, da je bila tožnica obravnavana neenakopravno ali da je v postopku prišlo do bistvenih kršitev. To pa pomeni, da tožnica ni izkazala, da bi bil izpolnjen kateri od pritožbenih razlogov iz 65. člena ZJU ter s tem razlog, ki bi lahko vplival na sprejeto odločitev.
Uredba Sveta (EGS) št. 2913/92 z dne 12. oktobra 1992 o Carinskem zakoniku Skupnosti člen 220, 236, 236/1.
vračilo carinskih dajatev - tarifna informacija - uvrstitev blaga v tarifno oznako
Carinski organ ni dolžan že v postopku izdaje ZTI zahtevati vzorca za analizo blaga. ZTI se namreč po predpisih lahko izda že na podlagi podatkov, ki jih je posredoval vlagatelj zahtevka za njeno izdajo, če ti podatki za izdajo informacije zadostujejo. Zato v okoliščinah, ko je tožnica v postopku izdaje ZTI posredovala napačne informacije in je bilo nato deklarirano drugo blago, kot je bilo dejansko uvoženo, ni mogoče govoriti o aktivni napaki carinskih organov ali o tem, da so carinski organi sami ustvarili podlago za pričakovanje zavezanca, kot tudi ne o posebnem primeru, na podlagi katerega se lahko dolg odpusti v skladu z 239. členom CZS.
ničnost odločbe - neizvršljivost odločbe - etažna lastnina - ukrep gradbenega inšpektorja - poseg v skupno lastnino
Glede na zatrjevan obstoj solastnine na delu objekta, ki je predmet inšpekcijskega ukrepa, je v zadevi ostalo nerazčiščeno dejansko stanje glede odločilnih dejstev o tem, ali bo tožnica inšpekcijski ukrep lahko izvršila, ne da bi posegla v skupno lastnino. Kolikor iz elaborata skupne lastnine izhaja, da je inšpekcijski ukrep mogoče izvršiti, ne da bi se poseglo v skupno lastnino drugih etažnih lastnikov, sodišče nima zadržka glede izvršljivosti izpodbijane odločbe. Kolikor pa inšpekcijskega ukrepa ni mogoče izvršiti, ne da bi se poseglo v skupno lastnino ostalih etažnih lastnikov, je po mnenju sodišča, glede na izrek izpodbijane odločbe, le-ta neizvršljiva.
Uredba Sveta (EGS) št. 2913/92 z dne 12. oktobra 1992 o Carinskem zakoniku Skupnosti člen 12, 220, 236, 236/1.
vračilo carinskih dajatev - tarifna informacija - uvrstitev blaga v tarifno oznako - napaka carinskega organa
Tožnica neutemeljeno zatrjuje, da so carinski organi z aktivnimi ravnanji pri njej ustvarili legitimno pričakovanje glede utemeljenosti vseh dejavnikov, odločilnih za obračun carinskih dajatev, sama pa je ravnala v dobri veri in kot dober gospodar. Ko se sklicuje na to, da ji je bila izdana ZTI in je bil na tej podlagi nato šestkrat opravljen uvoz enakega blaga, prezre, da je ZTI za carinske organe zavezujoča le v zvezi s tarifno uvrstitvijo, ki velja za točno tako vrsto blaga, kot je opisana v izdani ZTI. V obravnavanem primeru je bil to Allium ampeloprasum. Tožnica pa je bila tista, ki bi morala biti sposobna dokazati, da je blago, ki ga je nato uvažala, blago prav te vrste.
Breme, da pravilno opredeli vrsto blaga, za katerega je zahtevala izdajo ZTI, ter da pravilno ugotovi vrsto in posledično pravilno uvrsti blago, ki ga je uvažala (ter izvede tudi DNK analizo, če je to potrebno), je bilo na tožnici. S sklicevanjem, da je enako ravnala že prej, tega bremena ne more prevaliti na carinske organe kot njihove napake.
Namen, ki ga zasleduje javni razpis, je zmanjšanje prekomerne onesnaženosti zraka z delci PM10 in s tem izboljšanje kakovosti zunanjega zraka. Takšen namen je skladen z določbo drugega odstavka 128. člena ZVO-1. Pogoj, da se finančne spodbude dodeljujejo za stavbe na območju tistih občin, za katere je sprejet ustrezen odlok o načrtu za kakovost zraka, je usklajen z navedenim ciljem. Navedbe, s katerimi tožnica uveljavlja očitek, da so območja, ki so zaradi prekomerne onesnaženosti zunanjega zraka z delci PM10 uvrščena v razred največje obremenjenosti, določena arbitrarno oziroma da gre pri tem za napake države in toženke, so (pre)splošne in že zato odločitve ne morejo spremeniti.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga - pogodba o opremljanju - upravna pogodba - odmera komunalnega prispevka za potrebe gradnje - odmera komunalnega prispevka po uradni dolžnosti - izboljšanje opremljenosti zemljišča s komunalno premo
Edini primer, ko bi v konkretnem primeru prvostopenjski organ lahko ponovno uvedel postopek odmere komunalnega prispevka, predstavlja sedmi odstavek 79. člena ZPNačrt. Kot je razvidno iz obrazložitve izpodbijane odločbe, pa organ ne navaja kot dejanskega razloga za odločitev dejstev, ki bi tvorila zakonski dejanski stan iz sedmega odstavka 79. člena ZPNačrt.
izbris iz registra stalnega prebivalstva - odškodnina zaradi izbrisa - upravičenec do odškodnine
V zadevi ni sporno, da je imel tožnik stalno prebivališče prijavljeno v Republiki Slovenije vse do 26. 2. 1992, ko je bil izbrisan iz registra stalnega prebivalstva. V zadevi tudi ni sporno, da je prvič poskušal urediti svoj status šele 14. 7. 2014, ko je pri organu vložil vlogo za izdajo dovoljenja za stalno prebivanje na podlagi ZUSDDD, ki je bila pravnomočno zavržena, saj jo je vložil po uveljavitvi ZUSDDD-B. Tožnik zato ne sodi v drugo kategorijo upravičencev do povračila škode, kot je določeno v drugem odstavku 2. člena ZPŠOIRSP.
ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-7. ZNISESČP člen 13, 13/3, 13/4.
verifikacija deviznih vlog - informativni izračun - ugovor zoper informativni izračun - nevložitev ugovora - odpoved tožbi v upravnem sporu
Tožnici je bil izpodbijani informativni izračun vročen dne 29. 4. 2016. Trideset dnevni rok za vložitev ugovora, ki ga določa tretji odstavek 13. člena ZNISESČP, se je tako iztekel dne 30. 5. 2016, do tega dne pa tožnica ugovora ni vložila. V skladu s četrtim odstavkom 13. člena ZNISESČP tako velja izpodbijani informativni izračun za dokončno in pravnomočno odločbo o zahtevi za verifikacijo, tožnica pa se je z nevložitvijo ugovora odpovedala tožbi v upravnem sporu.
Pravica stranke zahtevati, naj se postopek nadaljuje, očitno pomeni tudi njeno pravico do izjasnitve glede razlogov, iz katerih bi upravni organ postopek sicer ustavil, saj gre za dejstva in okoliščine, ki lahko prek nadaljevanja upravnega postopka bistveno vplivajo na končno odločitev o stvari.
upravni spor - tožba v upravnem sporu - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - odlog izvršbe
Izpodbijani sklep se nanaša na tek izvršilnega postopka po izdaji sklepa o dovolitvi izvršbe in ne vsebuje odločitve o tožničini pravici, obveznosti ali pravni koristi. To je vseboval že izvršilni naslov - inšpekcijska odločba, v kateri je bila tožnici odrejena odstranitev stanovanjskega objekta. Iz tožbenih navedb tudi ni razvidno, da bi izpodbijani sklep kakorkoli spreminjal njeno obveznost in s tem posegal vanjo.
ZUS-1 člen 17, 17/1, 17/4. ZDIJZ člen 1, 5, 5/5, 6, 6/3. ZJPSP člen 38, 38/1, 38/6. ZUP člen 9, 44, 237, 237/2, 237/2-2.
informacija javnega značaja - javni sektor - plača - javnost plač v javnem sektorju - zloraba pravice - zloraba pravice dostopa do informacije javnega značaja - načelo zaslišanja stranke - stranski udeleženec
Plače v javnem sektorju so javne in za vsakega javnega uslužbenca se lahko izve, kakšno plačo ima, skladno z določili 38. člen ZSPJS.
Tožničine trditve v smeri, da gre za obračunavanje z javno uslužbenko s strani prosilca in da je bilo vloženih več povezanih vlog (zahteve o podatkih v zvezi z zasedbo delovnega mesta za javno uslužbenko, postavljanje raznih vprašanj), je treba presojati v kontekstu tega, da so plače v javnem sektorju poudarjeno javne. Zato je treba v tej situaciji še toliko bolj natančno raziskati in jasno utemeljiti razloge v okviru ugotavljanja, ali zahteva prosilca predstavlja očitno zlorabo pravice dostopa do informacij javnega značaja oziroma očitno šikaniranje. Po presoji sodišča je iz tega razloga treba v konkretnem primeru upoštevati celoten kontekst zahteve prosilca in v to sodi tudi (subjektivno) mnenje prizadete javne uslužbenke glede razkrivanja podatkov o njenih plačah oziroma okoliščin podajanja zahteve s strani prosilca. To pa pomeni, da bi moral toženec javno uslužbenko, katere podatke o plačah je zahteval prosilec, vključiti v pritožbeni postopek.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - kazenski postopek - obseg dodeljene brezplačne pravne pomoči
Izrek odločbe o dodelitvi BPP se v ničemer izrecno ne omejuje na preiskavo, nič takega pa ne izhaja niti iz njene obrazložitve. Zgolj na podlagi odločbe o dodelitvi BPP zato ni mogoče sklepati, da bi bila BPP dodeljena le za fazo kazenske preiskave.