• Najdi
  • <<
  • <
  • 30
  • od 40
  • >
  • >>
  • 581.
    VSL sklep I Cp 2986/06
    8.6.2006
    denacionalizacija
    VSL51263
    ZDen člen 29, 29/1, 29/2, 51, 51/1, 88.
    oblika vrnitve - vrnitev večstanovanjske hiše - vrnitev v last in posest - vrnitev z vzpostavitvijo lastninske pravice - najemnemu razmerju podobno razmerje
    Določba prvega odstavka 29. člena ZDen se ne nanaša le na najemna razmerja, ampak tudi na temu podobna razmerja. Če bi se ugotovilo, da v stanovanjih živijo osebe, ki so bile ob uveljavitvi SZ imetniki stanovanjske pravice in so kot takšni namesto sklenitve najemne pogodbe (prim. 147. člen SZ), izkoristili pravico do odkupa po privatizacijskih določbah SZ (prim. 117. člen SZ), vendar so bile kasneje pogodbe ugotovljene za nične, zaradi razpolaganja v nasprotju z 88. členom ZDen, po oceni pritožbenega sodišča obstojijo ovire za vrnitev stanovanj v last in posest (razen v primerih neupravičene odklonitve sklenitve najemne pogodbe z lastnikom). V takšnem primeru gre za najemnemu razmerju podobno razmerje, tako da je mogoča le vrnitev z vzpostavitvijo lastninske pravice.

     
  • 582.
    VSK sklep I Cp 1482/2005
    30.5.2006
    DENACIONALIZACIJA - OBLIGACIJSKO PRAVO
    VSK01986
    ZOR člen 60, 61, 65. ZDen člen 5.
    denacionalizacijski postopek - arondacija - izključitev svobodne volje
    Arondacija je vsekakor pomenila državni ukrep, ki je lastnikom razlaščenih kmetijskih zemljišč zaradi utemeljenega strahu povzročil izključitev njihove svobodne poslovne volje. Sklenitev poslov, ki so v vzročni zvezi z arondacijskim postopkom je zato mogoče v smislu pogodbenega prava šteti za pomanjkljive, saj je do njih prišlo zaradi očitne napake volje.
  • 583.
    VSK sklep I Cp 883/2005
    23.5.2006
    denacionalizacija - nepravdno pravo
    VSK01917
    ZDen člen 5, 5.
    denacionalizacija - vrnitev premoženja
    Konkretnih okoliščin v zvezi s silo, grožnjo oz. zvijačo sodišče prve stopnje ni ugotovilo. Zgolj dejstvo, da je bilo plačilo domske oskrbe oz. odpis davkov pogojevan z izročitvijo premoženja, pa še ne kaže na obstoj elementov iz 5. člena ZDen. Predpisi so dopuščali tedaj poravnavo davščin z izročitvijo zemljišča, seveda pa le, če gre za svobodno voljo tudi davčnega zavezanca. Svobodna volja mora biti seveda podana tudi, ko gre za odločitev o prepustitvi premoženja v zameno za plačilo domske oskrbe. Ugotovitve, da svobodna volja ni bila podana, izpodbijani sklep ne vsebuje

     
  • 584.
    VSK sklep I Cp 1288/2005
    16.5.2006
    nepravdno pravo - denacionalizacija
    VSK01921
    ZDen člen 4, 5, 56, 4, 5, 56.
    zahteva za denacionalizacijo
    Taka ugotovitev prvostopenjskega sodišča ima lahko za posledico kvečjemu drugačen materialnopravni zaključek, in sicer, ne da je bila pogodba fiktivna, temveč, da je izpolnjevala svojo osnovno funkcijo.

     
  • 585.
    VSK sklep I Cp 1181/2005
    11.5.2006
    denacionalizacija
    VSK01968
    ZDen člen 26, 26/3, 27, 60, 26, 26/3, 27, 60.
    denacionalizacijski postopek - plačilo odškodnine za zmanjšano vrednost v naravi vrnjenih nepremičnin
    Odškodnina za zmanjšano vrednost nepremičnine je neposredno vezana na vrnitev nepremičnine v naravi. Če so izkazani pogoji za plačilo razlike iz 3. odst. 26. člena ZDen, mora upravičenec to odškodnino uveljavljati hkrati z zahtevkom za vrnitev v naravi.

     
  • 586.
    VSL sklep II Cp 971/2006
    12.4.2006
    denacionalizacija
    VSL52430
    ZDen člen 5, 44, 5, 44. Navodilo o merilih za ocenjevanje vrednosti podržavljenih premičnin, nepremičnin, podjetij oziroma premoženja člen 11, 11.
    status podržavljenega premoženja - določanje vrednosti - nezazidano stavbno zemljišče
    Sodna praksa je sprejela razlago, po kateri kot stavbna zemljišča poleg zazidanih zemljišč šteje še tista zemljišča, na katerih je bila glede na takratno stopnjo urbanizacije možna določena vrsta gradnje, to pa so zemljišča, ki so bila v planih že opredeljena kot gradbena oz. je sprememba namembnosti iz kmetijskih v stavbna vsebovana v predpisu, na podlagi katerega so bila podržavljena. V konkretnem primeru pa je šlo za prenos zemljišč s prisilno sklenjeno pogodbo, vendar iz nje izhaja, da so zemljišča namenjena za razširitev ceste, to pa izhaja tudi že iz predhodno izvedene geodetske odmere in situacijskega načrta. Zato je ob enakem položaju denacionalizacijskih upravičencev utemeljen zaključek, da je potrebna tudi taka zemljišča vrednotiti kot nezazidana stavbna zemljišča.

     
  • 587.
    VSL sodba II Cp 5627/2005
    15.2.2006
    denacionalizacija
    VSL51010
    ZDen člen 72, 72/2, 72, 72/2.
    denacionalizacija - Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov RS
    Drugi odstavek 72. člena ZDen res ne določa, kdo je zavezanec za

    plačilo odškodnine, vendar pa je glede na to, da gre za zahtevek

    posebne vrste, ki ima podlago v ZDen, po oceni pritožbenega sodišča

    to tisti, ki je zavezanec za vrnitev stvari v naravi. V

    denacionalizacijskem postopku je bilo tako rešeno predhodno

    vprašanje, kdo je zavezanec za vračilo nacionaliziranega premoženja

    in kakšne narave je zemljišče, ki se vrača denacionalizacijski

    upravičenki (13. člen ZPP). S tem pa je podana pasivna legitimacija

    tožene stranke za plačilo odškodnine po drugem odstavku 72. člena

    ZDen. Tožena stranka se tako v tem postopku ne more sklicevati na

    dejstvo, da sporno zemljišče ni kmetijsko zemljišče, zaradi česar naj

    tudi ne bi bila zavezana za plačilo odškodnine po drugem odstavku 72.

    člena ZDen.

     
  • 588.
    VSL sodba I Cp 5421/2005
    1.2.2006
    civilno procesno pravo - denacionalizacija
    VSL51221
    ZDen člen 72, 72/2, 72, 72/2.
    odškodnina zaradi nemožnosti uporabe vrnjene nepremičnine
    Sodišče prve stopnje je pravilno ugotovilo, da je podlaga tožbenega

    zahtevka določba 2. odst. 72. člena ZDen ter da je tožena stranka

    pasivno legitimirana v tej zadevi ter da je prav ona zavezanka za

    plačilo odškodnine zaradi nemožnosti uporabe denacionalizirane

    nepremičnine, saj je po 1. odst 51. člena ZDen zavezanec za vrnitev

    te nepremičnine, v vtoževanem obdobju pa je sporno nepremičnino tudi

    uporabljala. Sodišče prve stopnje je tudi pravilno zaključilo, da so

    tožeče stranke upravičene terjati odškodnino za nemožnost uporabe

    vrnjene nepremičnine od uveljavitve ZDen dne 7.12.1991 pa vse do

    vrnitve te nepremičnine v njihovo posest ter da se ta zahtevek po

    določbi 1. člena ZPP obravnava v pravdnem postopku. Določba 2. odst.

    72. člena ZDen daje sicer tožečim strankam upravičenje za nazaj,

    vendar pa se je o ustavnosti te določbe in njene razlage Ustavno

    sodišče RS že izreklo, predvsem v odločbi U-I-22/99 z dne 2.12.1999.

    Ker zahtevek po 2. odst. 72. člena ZDen ni odškodninski zahtevek,

    ampak je poseben premoženjski zahtevek, velja zanj splošni petletni

    zastaralni rok iz 361. člena ZOR. Sodišče prve stopnje je pravilno

    presodilo, da so tožeče stranke upravičene do odmene za izgubo tiste

    koristi, ki bi jo lahko dosegle, če bi v vtoževanem obdobju

    nepremičnino same uporabljale oziroma upravljale, za določitev višine

    te odmene pa je tudi izbralo ustrezen način. Bruto tožena najemnina,

    kot jo je ugotovilo sodišče prve stopnje na podlagi mnenja izvedenca

    gradbene stroke za predmetno nepremičnino v vtoževanem obdobju,

    izračunana ob upoštevanju najemnin za primerljive poslovne prostore v

    bližini predmetne nepremičnine, ob odbitju stroškov vzdrževanja,

    zavarovanja in upravljanja ter davka in nadomestila za uporabo

    stavbnega zemljišča, tudi po presoji pritožbenega sodišča predstavlja

    korist, ki bi jo tožeče stranke lahko dosegle, če bi nepremičnino v

    vtoževanem obdobju same uporabljale.

     
  • 589.
    VSL sodba I Cp 5844/2005
    25.1.2006
    denacionalizacija
    VSL51208
    ZOR člen 371, 371. ZDen člen 72, 72/2, 78, 72, 72/2, 78. ZPP člen 336, 336.
    odškodnina zaradi nemožnosti uporabe vrnjene nepremičnine
    Sodišče prve stopnje je pravilno zaključilo, da imajo tožeče stranke

    kot sodediči še nerazdeljene zapuščine - denacionaliziranega

    premoženja položaj enotnih sospornikov, da njihov zahtevek temelji na

    določbi 72. člena ZDen, da ne gre za klasičen odškodninski zahtevek

    kot ga opredeljuje ZOR in da zato zanj velja splošen petletni

    zastaralni rok ter da je tako zahtevek tožečih strank zastaral, saj

    je zastaranje začelo teči že leta 1993, ko je postala

    denacionalizacijska odločba pravnomočna in ko je bila predmetna

    nepremičnina tudi vrnjena v posest tožečim strankam. Da za zastaranje

    odškodninskega zahtevka po 2. odst. 72. člena ZDen velja splošni

    petletni zastaralni rok po 371. členu ZOR ter da začne zastaranje

    teči z dnem pravnomočnosti denacionalizacijske odločbe in ne šele s

    pravnomočnostjo sklepa o dedovanju denacionaliziranega premoženja, je

    tudi stališče sodne prakse (takšno je stališče Vrhovnega sodišča npr.

    v sodbah opr. št. II Ips 1/2004, II Ips 22/2002 ali II Ips/2000).

     
  • 590.
    VSL sodba I Cp 1376/2004
    23.11.2005
    STEČAJNO PRAVO - DENACIONALIZACIJA - LASTNINJENJE
    VSL51215
    ZPPSL člen 36, 104, 36, 104.
    lastninsko preoblikovanje podjetij - stečaj denacionalizacijskega zavezanca - izločitvena pravica denacionalizacijskega upravičenca
    Z začasno odredbo so se zavarovale pravice denacionalizacijskih

    upravičencev še pred dokončanjem postopka za denacionalizacijo in v

    okviru te pravice je tudi pravica do izločitve premoženja iz stečajne

    mase v primerih, kadar je bila začasna odredba izdana pred uvedbo

    stečajnega postopka. Ker zahteva tožeča stranka ugotovitev te

    pravice, ne pa izročitev nepremičnine, ni pomembno, da je bila

    nepremičnina po 36. členu ZPPSL prenesena na Slovensko razvojno

    družbo d.d..

     
  • 591.
    VSK sodba I Cp 807/2004
    22.11.2005
    stvarno pravo - denacionalizacija
    VSK01459
    ZTLR člen 28, 29, 28, 29. ZNZGP člen 7a, 7a.
    priposestvovalna doba - družbena lastnina
    Na območju bivše cone B STO glede nacionalizacije nepremičnin tujih državljanov je bilo odločilno stanje na dan, ko je stopila v veljavo sprememba Uredbe o izvajanju zakona in drugih zveznih pravdnih predpisov na ozemlju, na katerega se je razširila civilna uprava FLRJ, to pa je bilo na dan 8.10.1972.

     
  • 592.
    VSL sklep II Cp 3112/2005
    26.10.2005
    denacionalizacija - nepravdno pravo
    VSL50246
    ZNP člen 37, 37. ZDen člen 3, 4, 5, 9, 9/1, 9/3, 56, 56/1, 56/3, 61, 61/2, 66, 66/1, 66/2, 70, 70/1, 70/2, 3, 4, 5, 9, 9/1, 9/3, 56, 56/1, 56/3, 61, 61/2, 66, 66/1, 66/2, 70, 70/1, 70/2. ZPP člen 315, 315/1, 315/2, 358, 358/1-4, 315, 315/1, 315/2, 358, 358/1-4.
    razlastitev - pogodba namesto razlastitve - denacionalizacija
    Ker je bila pogodba namesto razlastitve sklenjena v času veljavnosti

    Zakona o razlastitvi iz leta 1957, je bila grožnja z razlastitvijo

    upoštevna v smislu 5. čl. ZDen.

     
  • 593.
    VSL sklep II Cp 3647/2005
    19.10.2005
    denacionalizacija
    VSL50992
    ZDen člen 44, 62, 64, 44, 62, 64. Navodilo o merilih za ocenjevanje vrednosti podržavljenih premičnin, nepremičnin, podjetij oziroma premoženja člen 11, 14, 11, 14.
    zahteva za denacionalizacijo - vrednost nepremičnine
    Čeprav v vlogi z dne 10.5.1993 sporne parcelne številke niso

    zapisane, pa je po prepričanju pritožbenega sodišča predlagtelj v

    pravočasni dopolnitvi s predložitivjo dokumentacije tudi glede

    obravnavanih treh parcel v zadostni meri izkazal, da se njegov

    predlog za denacionalizacijo nanaša tudi na navedene parcele. Če je

    namen ZDen poprava krivic, ki so bile storjene z nacionalizacijo,

    tedaj je tudi procesna pravila v zvezi z vložitvijo zahteve za

    denacionalizacijo treba razlagati v skladu s tem namenom.

     
  • 594.
    VSL sklep I Cp 3513/2005
    5.10.2005
    IZVRŠILNO PRAVO - DENACIONALIZACIJA
    VSL50580
    ZDEN člen 32, 88, 32, 88. ZIZ člen 272, 272.
    začasna odredba
    Ob uveljavljanju ničnosti pravnega posla sklenjenega med

    denacionalizacijskim postopkom sodišče ni pristojno odločati o tem

    ali obstajajo ovire za vrnitev nepremičnine v naravi, saj o tem

    odloča upravni organ.

     
  • 595.
    VSL sklep II Cp 3436/2005
    5.10.2005
    denacionalizacija - nepravdno pravo
    VSL50264
    ZNP člen 35, 35/4, 104, 35, 35/4, 104. ZDEN člen 56, 56/1, 71, 71/2, 56, 56/1, 71, 71/2.
    stroški postopka
    V denacionalizacijskih postopkih, za katere je pristojno nepravdno

    sodišče, je pravni temelj za odločitev o stroških postopka podan v

    104. členu ZNP.

     
  • 596.
    VSL sklep II Cp 3344/05
    21.9.2005
    nepravdno pravo - denacionalizacija
    VSL50248
    ZPSPP člen 35e, 35e. ZDen člen 24, 24/4, 24, 24/4. ZPP člen 339, 339/2, 339/2-8, 339/2-14, 339, 339/2, 339/2-8, 339/2-14.
    najemna pogodba za poslovni prostor
    Prvostopenjsko sodišče je najemnino določilo na podlagi izračuna

    izvedenca gradbene stroke, ki je najemnino za predmetne poslovne

    prostore določil na podlagi tržne vrednosti za podobne poslovne

    prostore na podobni lokaciji, zmanjšane za vlaganja nasprotnega

    udeleženca. Takšen način izračuna najemnine pa je po ugotovitvah

    pritožbenega sodišča v skladu z določbo 4. odst. 24. člena ZDen, saj

    se z njim upošteva stanje poslovnih prostorov pred vlaganji

    nasprotnega udeleženca. Vendar pa sodišče prve stopnje kljub temu ni

    ugotovilo pravega dejanskega stanja, saj ni ugotovilo, v kakšnem

    stanju so bili predmetni poslovni prostori v času pred vlaganji

    nasprotnega udeleženca, niti kakšna vlaganja, kdaj in v kakšni

    vrednosti so bila opravljena s strani nasprotnega udeleženca.

     
  • 597.
    VSL sklep II Cp 3591/2005
    21.9.2005
    denacionalizacija
    VSL50255
    ZNP člen 8, 9, 8, 9. ZDen člen 73, 73.
    odškodnina - denacionalizacija - poravnava
    Če denacionalizacijski postopek ni bil zaključen z izdajo

    denacionalizacijske odločbe, temveč je bil zaradi sklenitve poravnave

    in posledičnega umika zahteve za denacionalizacijo s strani

    denacionalizacijskega upravičenca ustavljen, to dejstvo samo zase še

    ne more biti razlog za zavrnitev zahteve zavezanca za vračilo

    premoženja, da se mu določi odškodnina po 73. členu ZDen, temveč mora

    sodišče v takem primeru kot predhodno vprašanje samo rešiti vprašanje

    (oziroma v primeru spornih dejstev udeleženca za razrešitev tega

    predhodnega vprašanja napotiti na pot pravde), ali bi bil

    predlagatelj kot zavezanec po določbah ZDen premoženje, glede

    katerega zahteva izplačilo odškodnine, res dolžan vrniti

    denacionalizcijskemu upravičencu, saj na matičnem področju o tem ni

    bilo meritorno odločeno.

     
  • 598.
    VSL sklep II Cp 2670/2005
    7.9.2005
    denacionalizacija
    VSL50960
    ZENDMPE člen 7, 7. Navodilo o merilih za ocenjevanje vrednosti podržavljenih premičnin, nepremičnin, podjetij oziroma premoženja člen 11, 11.
    odškodnina za neuporabo denacionalizacijskega premoženja - stavbno zemljišče
    Čeprav se zemljišči, ki sta predmet denacionalizacije, nista v

    celotni površini parcele nahajali v 60 metrskem pasu ob javni dovozni

    poti, ki je bila priključena na javno cestno omrežje, velja pravna

    domneva, da je bilo zemljišči možno opremiti brez večjih stroškov, ob

    potrebnih drugih zahtevanih pogojih glede oddaljenosti od javnega

    vodovoda ali priključka za preskrbo s pitno vodo ter priključka na

    nizkonapetostno električno omrežje, saj je dovolj, da se katerikoli

    del zemljišča nahaja v 60 metrskem pasu ob javni dovozni cesti.

    Drugačno stališče bi bilo v nasprotju tudi s 7. členom Zakona o

    evidentiranju nepremičnin, državne meje in prostorskih enot, po

    katerem je parcela osnovna enota zemljiškega katastra, saj posamezni

    deli zemljiške parcele ne morejo imeti različnega pravnega položaja.

     
  • 599.
    VSK sklep I Cp 629/2004
    6.9.2005
    nepravdno pravo - denacionalizacija
    VSK01323
    ZDEN člen 44, 44/1, 44/3, 44, 44/1, 44/3.
    kmetijsko zemljišče - vrednost nepremičnine
    Vrednost premoženja je potrebno glede na določbo 1. odst. 44. člena ZDEN ugotavljati po stanju premoženja v času podržavljenja in ob upoštevanju njegove sedanje vrednosti, v konkretnem primeru, ko je šlo za vrnitev v letu 1992, v času vrnitve.

     
  • 600.
    VSL sklep II Cp 970/2005
    20.7.2005
    denacionalizacija
    VSL50966
    ZDEN člen 9, 9/3.
    denacionalizacijski upravičenec - dejanska vzajemnost
    Ker slovenski državljani v Republiki Hrvaški ne morejo biti

    denacionalizacijski upravičenci in zato ni podan pogoj vzajemnosti iz

    3. odstavka 9. člena ZDEN, P. M. ne more biti denacionalizacijska

    upravičenka.

     
  • <<
  • <
  • 30
  • od 40
  • >
  • >>