• Najdi
  • <<
  • <
  • 9
  • od 15
  • >
  • >>
  • 161.
    Sklep I R 52/2010
    15.4.2010
    MEDNARODNO ZASEBNO PRAVO - NEPRAVDNO PRAVO
    VS0012848
    ZNP člen 12, 12/5. ZPP člen 68. ZMZPP člen 2, 11, 16.
    razglasitev pogrešanca za mrtvega - krajevna pristojnost - uporaba slovenskega prava
    Okoliščini, da je pogrešana oseba lastnik nepremičnin v Republiki Sloveniji in da je bil najverjetneje tu tudi rojen, v ZDA pa je imel le prebivališče, zadostujeta za uporabo 11. člena ZMZPP. Glede na lego nepremičnin je Vrhovno sodišče za odločanje v zadevi določilo Okrajno sodišče v Ljubljani.
  • 162.
    Sklep X Ips 465/2007
    15.4.2010
    ŠOLSTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1011555
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2, 83/2-3.
    zavrženje revizije - pomembno pravno vprašanje - zelo hude posledice - napredovanje v naziv
    Revizija ni dovoljena, ker revident pomembnega pravnega vprašanja ni izpostavil na zahtevani način, prav tako pa ni obrazložil in dokazal obstoja zelo hudih posledic, na katere se sklicuje.
  • 163.
    Sodba I Ips 9/2010
    15.4.2010
    KAZENSKO PROCESNO PRAVO
    VS2005178
    ZKP člen 344, 344/1, 371, 371/2.
    sprememba obtožbe - čas storitve kaznivega dejanja - pravice obrambe - zavrnitev dokaznega predloga - bistvena kršitev določb kazenskega postopka
    Ob izdaji sodbe sodišče preveri spremembo obtožnice z vidika obdolženčevega položaja in odreče pravno relevantnost dejanjem, ki presegajo tožilčevo upravičenje in predstavljajo njegovo zlorabo.
  • 164.
    Sodba X Ips 1678/2006
    15.4.2010
    DAVKI - UPRAVNI POSTOPEK
    VS1012490
    ZDavP člen 39, 39/1, 119. SRS (1993)21. ZPD člen 7, 10, 11. ZUP člen 235, 235/1. ZDoh člen 15, 15/1, 16, 16/1, 43, 43/1.
    prometni davek – davek od osebnih prejemkov – prispevki za socialno varnost – verodostojna listina – pravni standard – dopolnjevanje upravne pritožbe – prekluzivni rok – kilometrina – službeno vozilo – stroški reprezentance – ocena davčne osnove
    Vprašanje, ali je določena listina verodostojna listina na podlagi Slovenskih računovodskih standardov, je pravno vprašanje, zaradi rešitve katerega ni dopustno imenovati izvedencev.

    Po izteku procesnega prekluzivnega roka za pritožbo v upravnem postopku, dopolnjevanje pritožbe ni dopustno.

    V manjših gospodarskih družbah, kjer družbeniki nastopajo tudi kot poslovodne osebe in kupujejo blago in storitve za namene reprezentance, se, v primeru, da ni izkazano, kdo je prejel to blago in storitve, ter so hkrati blago in storitve takšne narave, da bi lahko bile tudi splošno potrošno blago, zneski, ki jih družba porabi za ta namen, štejejo za osebne prejemke poslovodnih oseb.
  • 165.
    Sklep II DoR 223/2009
    15.4.2010
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - STVARNO PRAVO
    VS0013010
    SPZ člen 213, 233. ZPP člen 367a, 267a/1, 367c, 367c/3.
    predlog za dopustitev revizije - pomembno pravno vprašanje - dopuščena revizija - souporaba kleti kot stvarna služnost - osebna služnost
    Glede pravnega vprašanja, predstavljenega v predlogu toženih strank in opredeljenega v izreku tega sklepa se revizija dopusti.
  • 166.
    Sodba II Ips 112/2008
    15.4.2010
    OBLIGACIJSKO PRAVO
    VS0013182
    ZOR člen 454. ZTLR člen 33. SPZ člen 49.
    prodajna pogodba - pridobitev lastninske pravice na nepremičnini - overitev podpisa prodajalca
    Sklenitev prodajne pogodbe sama po sebi ne implicira dolžnosti prodajalca, da svoj podpis na pogodbi tudi overi.
  • 167.
    Sodba X Ips 413/2008
    14.4.2010
    DENACIONALIZACIJA
    VS1012434
    ZPVAS člen 8, 9, 10, 11, 12.
    vračanje premoženja članom agrarne skupnosti po ZPVAS – pravice članov
    V postopkih po ZPVAS se članom ponovno vzpostavljene in organizirane agrarne skupnosti lahko vračajo le tiste pravice in tisti obseg pravic, ki so bile odvzete članom nekdanje agrarne skupnosti. Če ne gre za identične pravice članov nekdanje agrarne skupnosti, člani sedanje agrarne skupnosti po določbah ZPVAS o vračanju premoženjskih pravic niso aktivno legitimirani za vrnitev teh pravic.
  • 168.
    Sklep X Ips 46/2010
    14.4.2010
    GRADBENIŠTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1012023
    ZUS-1 člen 83, 83/2-3.
    legalizacija objekta – dovoljenost revizije – zelo hude posledice
    Zelo hudih posledic revident ne more izkazati s sklicevanjem na odločbo, izdano zaradi protipravnega stanja, ki ga je ustvaril sam.
  • 169.
    Sklep X Ips 131/2010, enako tudi X Ips 116/2010, X Ips 493/2009
    14.4.2010
    UPRAVNI SPOR - DENACIONALIZACIJA
    VS1014630
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2.
    denacionalizacija – dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – državljanstvo - že rešeno pravno vprašanje - zelo hude posledice
    Če je pomembno pravno vprašanje, ki ga izpostavlja revident, v sodni praksi Vrhovnega sodišča že rešeno, izpodbijana odločitev pa od te sodne prakse ne odstopa, ni izpolnjen pogoj za dovoljenost revizije iz določbe 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.

    Ker gre pri denacionalizaciji za pričakovanje morebitne pridobitve premoženja, revidenta zelo hudih posledic nista izkazala z navedbo, da sta zaradi izpodbijane odločitve prikrajšana za vrnitev zaplenjenega premoženja.
  • 170.
    Sklep X Ips 125/2010
    14.4.2010
    SODSTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1012605
    ZUS-1 člen 22, 22/1, 83, 83/2-2. ZPP člen 367a. ZSS člen 34, 34/3-1.
    hitrejše napredovanje sodnika - dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – vezanost Sodnega sveta na oceno personalnega sveta – že rešeno pravno vprašanje
    Pravno pomembno za odločitev v tej zadevi je to, da se Sodni svet mora pri odločanju o napredovanju ravnati po kriterijih, ki jih določa Zakon o sodniški službi za ugotovitev, ali kandidat izpolnjuje pogoje za napredovanje, medtem ko ocena sodniške službe, ki jo izdela personalni svet, pomeni le oceno sodniške službe in ne pomeni, da jo je Sodni svet dolžan le prevzeti, ne da bi sam preveril, ali so podani pogoji za sodnikovo hitrejše napredovanje glede na zakonsko določene kriterije.
  • 171.
    Sklep I Up 109/2010
    14.4.2010
    GRADBENIŠTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1012550
    ZGO-1 člen 22, 23. ZSPDPO člen 11, 11/7, 14. ZUS-1 člen 32.
    ukinitev grajenega javnega dobra – ugoditev pritožbi – začasna odredba
    Pogoje za ukinitev grajenega javnega dobra ureja 23. člen ZGO-1. To pomeni, da morata o ukinitvi grajenega javnega dobra lokalnega pomena odločati dva organa, in sicer mora pobudo za postopek dati občinski svet občine, kjer se nahaja grajeno javno dobro, odločbo o tem, ali se javno dobo ukine, pa mora po uradni dolžnosti v zvezi s pobudo občinskega sveta izdati občinska uprava.

    Letni načrt razpolaganja s stvarnim premoženjem je splošni akt občine, vendar lahko vsebuje le stvarno premoženje, s katerim občina lahko razpolaga v smislu odtujitve oziroma omejitve rabe, to pa javno dobro ni.
  • 172.
    Sodba X Ips 336/2006
    14.4.2010
    DENACIONALIZACIJA - LASTNINJENJE
    VS1012462
    ZUstS člen 46, 46/1.
    soglasje k lastninskemu preoblikovanju podjetja – posamični akt, sprejet na podlagi odpravljenega predpisa – zahteva za odpravo posamičnega akta
    Ker je revidentu kot denacionalizacijskemu upravičencu v denacionalizacijskem postopku zajamčena vrnitev celotnega podržavljenega premoženja (v eni izmed predpisanih oblik), mu škodljive posledice iz tega naslova niti ne morejo nastati. Zato niso izpolnjeni predpisani pogoji za odpravo soglasij za lastninsko preoblikovanje podjetja, izdanih po ZLPP, predpisani v 46. členu ZUstS.
  • 173.
    Sklep I Up 89/2010
    14.4.2010
    ODŠKODNINSKO PRAVO - OSEBNOSTNE PRAVICE - UPRAVNI SPOR
    VS1012642
    ZUS-1 člen 2, 4. ZPP člen 19, 19/1. ZPKor člen 2, 2-3. OZ člen 134, 178.
    načelno mnenje Komisije za preprečevanje korupcije– ni posamični upravni akt - poseg v ustavne pravice – odškodnina – drugo sodno varstvo
    Načelno mnenje Komisije za preprečevanje korupcije nima značaja posamičnega akta, s katerim bi se odločalo o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih posameznika.

    Zaradi izjav posameznikov in uradnih oseb, danih v sredstvih javnega obveščanja, ni mogoče uveljavljati varstva v upravnem sporu, saj je v takšnih primerih zagotovljeno drugo sodno varstvo, in sicer pred sodiščem splošne pristojnosti.

    Ker je v upravnem sporu mogoče uveljavljati varstvo ustavnih pravic le, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo, ki pa je v obravnavani zadevi zagotovljeno pred sodiščem splošne pristojnosti, je odločitev sodišča prve stopnje pravilna in zakonita.
  • 174.
    Sklep X Ips 684/2007
    14.4.2010
    GRADBENIŠTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1012469
    ZDVGOMP člen 16, 25, 25/1-1, 27, 27/1-7. ZUS-1 člen 83, 83/2-2.
    gradbeništvo - dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje po vsebini zadeve - enotno dovoljenje za gradnjo mejnega prehoda - razlastitev
    Kot pogoj za dovoljenost revizije je mogoče uveljavljati samo pravna vprašanja, ki so pomembna po vsebini obravnavane zadeve, to je tista pravna vprašanja, od katerih rešitve je odvisna tudi odločitev v posameznem primeru. Vprašanje, ki ga revidenta izpostavljata kot pomembno pravno vprašanje, pa se po vsebini ne nanaša na izpolnjenost pogojev za izdajo enotnega dovoljenja, temveč na pogoje za uvedbo razlastitvenega postopka, kar pa ni predmet presoje v tem upravnem sporu.
  • 175.
    Sodba X Ips 146/2006
    14.4.2010
    GRADBENIŠTVO
    VS1012447
    ZGO-1 člen 54, 54/4, 62, 62/2-1, 66, 70, 70/3, 70/4.
    gradbeno dovoljenje – stranke v postopku – napačno prikazano vplivno območje – ekspertno mnenje
    Ker iz ekspertnega mnenja, ki ga je pritožbi v upravnem postopku priložila prizadeta stranka, izhaja, da je vplivno območje v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja prikazano napačno, je odločitev sodišča prve stopnje in tožene stranke, da je prizadeta stranka upravičena sodelovati v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja na podlagi tretjega odstavka 70. v zvezi s 1. točko drugega odstavka 62. člena ZGO-1, pravilna in zakonita.

    Če iz obrazložitve gradbenega dovoljenja ne izhaja, da so bili presojani vsi vplivi na okolje, in zato ni mogoče ugotoviti, ali je predvidena gradnja skladna s PUP, se tako gradbeno dovoljenje odpravi.
  • 176.
    Sodba X Ips 3/2006
    14.4.2010
    GRADBENIŠTVO
    VS1012454
    ZGO-1 člen 54, 62, 62/2-1, 66. SPZ člen 67.
    gradbeno dovoljenje – stranke v postopku – solastnik – ni izkazana pravica graditi
    Iz zemljiškoknjižnega izpiska izhaja, da je prizadeta stranka solastnica objekta, ki je predmet gradbenega dovoljenja, zato ima na podlagi 1. točke drugega odstavka 62. člena ZGO-1 pravico sodelovati v postopku izdaje gradbenega dovoljenja. Poseg na objektu je možen samo s soglasjem vseh solastnikov. Ker to ni izkazano, tožeča stranka ni izkazala pravice graditi, kar je eden od pogojev za izdajo gradbenega dovoljenja.
  • 177.
    Sklep X Ips 123/2010
    14.4.2010
    DENACIONALIZACIJA - UPRAVNI SPOR
    VS1012031
    ZUS-1 člen 83, 83/2, 89.
    denacionalizacija – dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – čas podržavljenja – Odlok AVNOJ-a ali odločba o zaplembi – že rešeno vprašanje
    Če je pomembno pravno vprašanje, ki ga izpostavlja revident, v sodni praksi Vrhovnega sodišča že rešeno, izpodbijana odločitev pa od te sodne prakse ne odstopa, ni izpolnjen pogoj za dovoljenost revizije iz določbe 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.

    Ker gre pri denacionalizaciji za pričakovanje morebitne pridobitve premoženja, revidenta zelo hudih posledic nista izkazala z navedbo, da sta zaradi izpodbijane odločitve prikrajšana za vrnitev zaplenjenega premoženja.
  • 178.
    Sodba I Up 88/2010
    14.4.2010
    USTAVNO PRAVO - RAZREŠITVE IN IMENOVANJA
    VS1012551
    URS člen 44. ZLS člen 15b, 15b/9, 15b/10, 15b/11.
    sodelovanje pri upravljanju javnih zadev
    Občinski svet lahko poseže v volilni izid, ki ga ugotovi občinska volilna komisija, samo v primeru, ko gre za sporni mandat, torej, kadar odloča o pravočasno vloženi pritožbi, s katero se uveljavlja varstvo volilne pravice drugega kandidata, za kar pa v obravnavanem primeru ne gre. Ker je občinski svet v nasprotju z določbo 15. b člena ZLS-UPB2 zavrnil potrditev mandata tožnici, ki ni sporen (saj zoper njega pritožba ni bila vložena), je sodišče prve stopnje pravilno presodilo, da je izpodbijani sklep o zavrnitvi mandata nezakonit, ga zato odpravilo in v zadevi odločilo samo.
  • 179.
    Sodba X Ips 1245/2006, enako tudi X Ips 155/2010
    14.4.2010
    DRUŽINSKO PRAVO - UPRAVNI POSTOPEK
    VS1012442
    ZUS-1 člen 92. ZZZDR člen 106. Konvencija ZN o otrokovih pravicah člen 9, 9-3. ZUP člen 37, 221.
    zahteva za izločitev uradne osebe - pristranost uradne osebe - izločitveni razlog
    Okoliščine, s katerimi revident utemeljuje predlog za izločitev uradne osebe, se nanašajo na pravilnost in zakonitost vodenja postopka, kar pa samo po sebi ni izločitveni razlog. Revident bi moral navesti pravno relevantne okoliščine, na podlagi katerih bi bilo mogoče z verjetnostjo sklepati, da je zaradi razmerja uradne osebe do stranke ali do upravne stvari podan dvom o nepristranosti uradne osebe.
  • 180.
    Sklep X Ips 122/2010
    14.4.2010
    DENACIONALIZACIJA - UPRAVNI SPOR
    VS1012564
    ZUS-1 člen 83, 83/2, 89.
    denacionalizacija – dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – zelo hude posledice - zavrženje
    Po ustaljeni upravnosodni praksi Vrhovnega sodišča je tako trditveno kot dokazno breme o obstoju pogojev za dovolitev revizije na strani revidenta, saj revizije po uradni dolžnosti ni mogoče dovoliti oziroma uvesti.
  • <<
  • <
  • 9
  • od 15
  • >
  • >>