inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za ceste - varstvo cest in prometa - inšpekcijski zavezanec
Za izrek inšpekcijskega ukrepa tožnikoma zadostuje ugotovitev, da sta tožnika v zemljiški knjigi vpisana kot lastnika nepremičnin, na katerih so urejeni parkirni prostori, ki ovirajo promet na javni cesti.
brezplačna pravna pomoč - ponovna vložitev prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči - spremenjene okoliščine
Ker je bilo o tožnikovi prošnji za dodelitev brezplačne pravne pomoči že pravnomočno odločeno, v zadevi pa se pravno in dejansko stanje med tem ni spremenilo, je upravni organ ravnal pravilno, ko je prošnjo tožnika kot nedopustno zavrgel.
odmera prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije - članstvo v zbornici - zavezanec za plačilo prispevka - nosilec kmetijskega gospodinjstva
Ker je bilo ugotovljeno, da tožnikovo gospodinjstvo sestavlja več lastnikov kmetijskih zemljišč, je bil zbornični prispevek tožniku pravilno odmerjen kot nosilcu kmetijskega gospodinjstva za vse člane tega gospodinjstva.
Odlok o razveljavitvi Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo v Občini Lendava člen 1.
koncesije - podelitev koncesije za izvajanje gospodarske javne službe - razveljavitev koncesijskega akta - ustavitev postopka
Z naknadno razveljavitvijo koncesijskega akta je odpadla pravna podlaga za vodenje koncesijskega postopka in za podelitev koncesije.
ZVOP-1 člen 23, 23/3, 23/4, 34. ZMatR člen 29, 29/3. URS člen 35. ZUP člen 8.
varstvo osebnih podatkov - osebni podatki umrlih posameznikov - varstvo zasebnosti - pravica do vpogleda v matični register
Že neposredno na podlagi Ustave mora upravni organ v primerih zaradi varstva zasebnosti družinskih članov ali potomcev umrlega, v zvezi s katerim nekdo skuša pridobiti osebne podatke, v upravnem postopku ugotoviti in seznaniti vlagatelja o tem, ali ima upravni organ možnost obvestiti družinske člane ali potomce umrlega kot prizadete stranke v upravnem postopku – in če ima možnost, da jih tudi obvesti, da se tretja oseba želi seznaniti z osebnim podatkom umrlega svojca in jih hkrati kot prizadeto stranko povabi v postopek.
brezplačna pravna pomoč - izplačilo nagrade in povračilo stroškov odvetniku - dopolnjevanje napotnice - zahteva za povračilo stroškov po vračilu napotnice
Iz veljavnih predpisov nedvoumno izhaja, da napotnice, potem ko je ta pravilno izpolnjena in popolna ter vrnjena službi za brezplačno pravno pomoč, ni več mogoče dopolnjevati oz. zahtevati povračila stroškov postopka za dejanja, ki so bila izvršena po vračilu napotnice in ki jih izvajalec brezplačne pravne pomoči v napotnici ni priglasil.
dohodnina - obnova postopka odmere dohodnine - za odločanje relevantni predpis - rok za obnovo postopka - subjektivni rok - začetek teka subjektivnega roka
Davčni organ izpodbijani sklep o obnovi postopka utemeljeno opre na določbe ZDavP-1, saj je sklep, s katerim se postopek obnove začne, izdan 24. 8. 2005. Dejstvo, da je bil pred 1. 1. 2005 začet s tem postopkom povezan, vendar drug postopek, na uporabo procesnega zakona v obravnavani zadevi ne more vplivati.
ZUP se v razmerju do ZDavP-1 uporablja subsidiarno. Določba 261. člena ZUP torej, ko gre za obnovitveni razlog po 1. točki 260. člena, ne more biti podlaga za uporabo krajšega roka za začetek obnove od tistega, določenega v specialnem zakonu. Sklicevanje na navedeno določbo pa ni neustrezno, kot meni tožeča stranka, saj ZUP v navedem členu določa organ, pristojen za začetek obnove, ki v specialnem zakonu ni določen.
Ob upoštevanju stališča revizijskega sodišča, da subjektivni rok za začetek obnove v obravnavanem primeru teče od dneva izdaje zapisnika o inšpiciranju osebnih prejemkov in dohodnine za leti 2002 in 2003, pa sodišče prve stopnje v novem sojenju ni sledilo stališču tožene stranke, da (ker gre za odločbo istega davčnega urada) subjektivni rok za začetek obnove teče od dneva izdaje odločbe o odmeri davka od osebnih prejemkov.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - pogoji za odmero nadomestila - možnost priključitve na javno infrastrukturo
Za stavbna zemljišča, za katere je bilo v postopku ugotovljeno, da so priključena na javno infrastrukturo oz. da obstaja možnost njihove priključitve na javno infrastrukturo, je bilo tožniku - solastniku zemljišč pravilno odmerjeno nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč.
Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega ter kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 50, 51. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 7, 7/1, 7/2, 7/2-4, 8, 8/1.
kmetijstvo - neposredna plačila - plačilne pravice - pogoji za dodelitev sredstev - neskladnje med prijavljeno in ugotovljeno površino - vračilo preveč plačanih sredstev
Ker je bilo ob kontroli na kraju samem ugotovljeno, da prijavljene površine GERK-ov ne ustrezajo ugotovljenim površinam, je upravni organ ravnal pravilno, ko je tožnika sankcioniral na podlagi določb evropskega prava, to je Uredbe Komisije (ES) št. 796/2004.
upravni spor - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Odločba drugostopenjskega organa, s katero je bil postopek končan, je bila tožeči stranki vročena 9. 2. 2010, kot to izhaja iz vročilnice k navedeni odločbi. Tožbo pa je tožeča stranka vložila šele 12. 3. 2010, torej po poteku tridesetdnevnega roka.
Tožena stranka je pravilno ocenila, med drugim na podlagi overjene kopije delovne knjižice stranke z interesom, da je v zadostni meri izkazano, da imenovani notar izpolnjuje vse zakonske pogoje, česar tožniku ni uspelo izpodbiti s posplošeno tožbeno trditvijo glede fiktivne zaposlitve stranke z interesom pri notarju D.D. (v času od 1. 11. 2008 do 31. 12. 2009), kar je tudi nedopustna tožbena novota v smislu 3. odstavka 20. člena ZUS-1 v povezavi z 52. členom ZUS-1, saj tožnik ni izkazal, da navedene trditve upravičeno ni mogel navesti v postopku do izdaje izpodbijanega upravnega akta.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - vrednost nepremičnine - dokazno breme
Ker tožnica ni z ničemer podkrepila trditve, da ne drži vrednost nepremičnine, ki izhaja iz poskusnega izračuna vrednosti nepremičnin Geodetske uprave Republike Slovenije, sodišče pritrjuje ugotovitvi toženke, da tožničino premoženje oziroma premoženje tožničine družine presega višino 60-ih osnovnih zneskov minimalnega dohodka.
obvezno cepljenje otrok - strokovno mnenje komisije - načelo zaslišanja strank v postopku
Starši otroka morajo biti pred izdajo odločbe, s katero se odloči o predlogu za opustitev cepljenja, seznanjeni s strokovnim mnenjem komisije, ki je po svoji naravi izvedensko mnenje. O ugotovitvah komisije, ki izhajajo iz izvedenskega mnenja, pa se imajo starši pred izdajo odločbe tudi pravico izreči.
ZLV člen 100, 109, 112, 112/2. ZUP člen 4, 212, 214.
lokalne volitve - potrditev mandata za člana sveta krajevne skupnosti - sestavni deli upravnega akta - obrazložitev odločbe
Izpodbijani akt ima naravo odločitve v javnopravni zadevi iz 4. člena ZUP, kar pa pomeni, da je treba pri njegovi izdaji smiselno upoštevati pravila ZUP. Izpodbijani akt pa nima nobene obrazložitve, na podlagi katere bi bila možna presoja zakonitosti izpodbijanega akta, ampak tožena stranka dejstva, na podlagi katerih tožena stranka ni potrdila tožnikovega mandata navaja šele v odgovoru na tožbo, ki pa ni sestavni del izpodbijanega akta in z njim tožena stranka ne more odpraviti bistvenih pomanjkljivosti izpodbijanega akta.
ZBPP člen 32, 32/3, 37, 37/2, 37/2-1. ZUP člen 129.
brezplačna pravna pomoč - obvezna vsebina prošnje za brezplačno pravno pomoč - nepopolna vloga
Ker prosilec za brezplačno pravno pomoč prošnje z manjkajočimi podatki, ki predstavljajo obvezne sestavine, kljub pozivu organa ni dopolnil, je organ njegovo prošnjo po ZUP pravilno zavrgel kot nepopolno.
mednarodna zaščita - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja - vložitev prošnje v najkrajšem možnem času - preprečitev odstranitve iz države
Tožnik ni izrazil namena za vložitev prošnje v najkrajšem možnem času, kljub temu, da je za to imel možnost, ter je vložil prošnjo z namenom, da bi odložil oziroma onemogočil odstranitev iz Republike Slovenije. V Republiko Slovenijo je prvič prišel že v letu 1996 in ni navedel, da bi izvorno državo zapustil zaradi tega, ker bi bil kakorkoli preganjan, nato je Slovenijo v oktobru 2005 zapustil in se v letu 2006 ponovno vrnil, a za mednarodno zaščito tudi takrat ni zaprosil, prav tako ne takrat, ko je za 3 mesece odšel v Italijo, in tudi vse od leta 2006 do 7. 12. 2010 in ni niti enkrat izrazil namena vložitve prošnje za mednarodno zaščito kljub dejstvu, da je bil večkrat v stiku s slovensko policijo oziroma slovenskimi organi. Šele ko je bil seznanjen, da bo iz Republike Slovenije odstranjen, se je začel sklicevati na azil.
Procesne predpostavke ob vložitvi tožbe zaradi molka organa niso bile izpolnjene, saj tožeča stranka od tožene stranke ni zahtevala izdaje odločbe v nadaljnjem 7-dnevnem roku in tega v tožbi niti ne zatrjuje.
Odločanje o obravnavani zadevi je vezano na opredelitev pojma upravne zadeve, to je odločanje o pravici oziroma obveznosti, ki jo ureja upravno pravo tako, da se v zadevi vodi upravni postopek, odloča v upravnem postopku in izda upravno odločbo. Sporna Uredba ne predpisuje izdaje odločb v zahtevah določitve odškodnine, zato v njej ni najti materialne podlage za odločanje o tožničini zahtevi.
Pravilnik o postopku (so)financiranja in spremljanju izvajanja raziskovalne dejavnosti člen 24. ZRRD člen 43.
javni razpis - raziskovalna dejavnost - uporaba materialnega prava - preuranjena tožba - procesna predpostavka - zavrženje tožbe
V konkretni zadevi tožniku ni bila dana možnost, da bi o njegovi pritožbi odločal drugostopenjski organ, do katere ima pravico (po ZRRD in po 13. členu ZUP). Tožba zoper odločitev Agencije ni mogoča (je preuranjena), ker mora o zadevi najprej odločati drugostopenjski organ (pristojno ministrstvo). Procesna predpostavka za upravni spor je, da je upravni akt dokončen, kar pomeni, da zoper ta akt ni mogoče vložiti rednih pravnih sredstev – pritožbe v upravnem postopku. Šele ko so izčrpana pravna sredstva po ZUP lahko stranka uveljavlja sodno varstvo svojih pravic v upravnem sporu po pravilih ZUS-1.