nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - pogoji za odmero nadomestila - možnost priključitve na javno infrastrukturo
Za stavbna zemljišča, za katere je bilo v postopku ugotovljeno, da so priključena na javno infrastrukturo oz. da obstaja možnost njihove priključitve na javno infrastrukturo, je bilo tožniku - solastniku zemljišč pravilno odmerjeno nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč.
ZSV člen 44, 44/4, 48. Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva člen 15.
socialno varstvo - koncesija za storitev institucionalnega varstva v domovih za starejše - podaljšanje koncesije - obdobje podaljšanja koncesije
Predmetna koncesija je bila sklenjena za dobo 10 let in to med strankama ni sporno. Za koliko časa je možno v konkretnem primeru podaljšati koncesijsko pogodbo, koncesijska pogodba ne ureja, Pravilnik/2004 pa določa možnost podaljšanja enako kot 2. stavek 4. odstavka 44. člena ZSV, ki pravi, da se trajanje koncesije lahko podaljša največ še za čas, za katerega je bila sklenjena koncesijska pogodba, in sicer pod pogoji, določenimi v predpisu iz 48. člena tega zakona in v koncesijski pogodbi.
inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za ceste - varstvo cest in prometa - inšpekcijski zavezanec
Za izrek inšpekcijskega ukrepa tožnikoma zadostuje ugotovitev, da sta tožnika v zemljiški knjigi vpisana kot lastnika nepremičnin, na katerih so urejeni parkirni prostori, ki ovirajo promet na javni cesti.
dohodnina - obnova postopka odmere dohodnine - za odločanje relevantni predpis - rok za obnovo postopka - subjektivni rok - začetek teka subjektivnega roka
Davčni organ izpodbijani sklep o obnovi postopka utemeljeno opre na določbe ZDavP-1, saj je sklep, s katerim se postopek obnove začne, izdan 24. 8. 2005. Dejstvo, da je bil pred 1. 1. 2005 začet s tem postopkom povezan, vendar drug postopek, na uporabo procesnega zakona v obravnavani zadevi ne more vplivati.
ZUP se v razmerju do ZDavP-1 uporablja subsidiarno. Določba 261. člena ZUP torej, ko gre za obnovitveni razlog po 1. točki 260. člena, ne more biti podlaga za uporabo krajšega roka za začetek obnove od tistega, določenega v specialnem zakonu. Sklicevanje na navedeno določbo pa ni neustrezno, kot meni tožeča stranka, saj ZUP v navedem členu določa organ, pristojen za začetek obnove, ki v specialnem zakonu ni določen.
Ob upoštevanju stališča revizijskega sodišča, da subjektivni rok za začetek obnove v obravnavanem primeru teče od dneva izdaje zapisnika o inšpiciranju osebnih prejemkov in dohodnine za leti 2002 in 2003, pa sodišče prve stopnje v novem sojenju ni sledilo stališču tožene stranke, da (ker gre za odločbo istega davčnega urada) subjektivni rok za začetek obnove teče od dneva izdaje odločbe o odmeri davka od osebnih prejemkov.
ZLV člen 100, 109, 112, 112/2. ZUP člen 4, 212, 214.
lokalne volitve - potrditev mandata za člana sveta krajevne skupnosti - sestavni deli upravnega akta - obrazložitev odločbe
Izpodbijani akt ima naravo odločitve v javnopravni zadevi iz 4. člena ZUP, kar pa pomeni, da je treba pri njegovi izdaji smiselno upoštevati pravila ZUP. Izpodbijani akt pa nima nobene obrazložitve, na podlagi katere bi bila možna presoja zakonitosti izpodbijanega akta, ampak tožena stranka dejstva, na podlagi katerih tožena stranka ni potrdila tožnikovega mandata navaja šele v odgovoru na tožbo, ki pa ni sestavni del izpodbijanega akta in z njim tožena stranka ne more odpraviti bistvenih pomanjkljivosti izpodbijanega akta.
Tožena stranka je pravilno ocenila, med drugim na podlagi overjene kopije delovne knjižice stranke z interesom, da je v zadostni meri izkazano, da imenovani notar izpolnjuje vse zakonske pogoje, česar tožniku ni uspelo izpodbiti s posplošeno tožbeno trditvijo glede fiktivne zaposlitve stranke z interesom pri notarju D.D. (v času od 1. 11. 2008 do 31. 12. 2009), kar je tudi nedopustna tožbena novota v smislu 3. odstavka 20. člena ZUS-1 v povezavi z 52. členom ZUS-1, saj tožnik ni izkazal, da navedene trditve upravičeno ni mogel navesti v postopku do izdaje izpodbijanega upravnega akta.
Odlok o razveljavitvi Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo v Občini Lendava člen 1.
koncesije - podelitev koncesije za izvajanje gospodarske javne službe - razveljavitev koncesijskega akta - ustavitev postopka
Z naknadno razveljavitvijo koncesijskega akta je odpadla pravna podlaga za vodenje koncesijskega postopka in za podelitev koncesije.
ZZDej člen 64. Pravilnik o pripravništvu in strokovnih izpitih zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju zdravstvene dejavnosti člen 30, 30/2, 30/3.
zdravstveni delavec - strokovni izpit - predlog delodajalca za oprostitev opravljanja strokovnega izpita - vezanost na zahtevo stranke
Tožeča stranka v upravnem postopku ni podala vloge za določitev obsega pripravništva ali strokovnega izpita, ker je to dovolj jasno razvidno iz njene vloge, ampak je podala »prošnjo« iz določila 3. odstavka 30. člena Pravilnika pripravništvu in strokovnih izpitih zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju zdravstvene dejavnosti s »priporočilom« delodajalca, kar ustreza pojmu predlog »delodajalca« iz določila 3. odstavka navedenega Pravilnika. Določilo 3. odstavka 30. člena Pravilnika namreč določa, da ne glede na določbo prvega odstavka tega člena minister na predlog delodajalca in na prošnjo delavca lahko delavca z odločbo oprosti opravljanja strokovnega izpita, če s svojim strokovnim delom to opravičuje.
odmera prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije - članstvo v zbornici - zavezanec za plačilo prispevka - nosilec kmetijskega gospodinjstva
Ker je bilo ugotovljeno, da tožnikovo gospodinjstvo sestavlja več lastnikov kmetijskih zemljišč, je bil zbornični prispevek tožniku pravilno odmerjen kot nosilcu kmetijskega gospodinjstva za vse člane tega gospodinjstva.
kmetijska zemljišča - odobritev pravnega posla - promet s kmetijskimi zemljišči v komasacijskem postopku
Zaradi uvedenega komasacijskega postopka promet s kmetijskimi zemljišči ni mogoč, z vložitvijo zemljišč v družbo pa tudi ne gre za zmanjšanje števila lastnikov, niti za zmanjšanje števila solastniških deležev v smislu 60. člena ZKZ.
upravni spor - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Odločba drugostopenjskega organa, s katero je bil postopek končan, je bila tožeči stranki vročena 9. 2. 2010, kot to izhaja iz vročilnice k navedeni odločbi. Tožbo pa je tožeča stranka vložila šele 12. 3. 2010, torej po poteku tridesetdnevnega roka.
obvezno cepljenje otrok - strokovno mnenje komisije - načelo zaslišanja strank v postopku
Starši otroka morajo biti pred izdajo odločbe, s katero se odloči o predlogu za opustitev cepljenja, seznanjeni s strokovnim mnenjem komisije, ki je po svoji naravi izvedensko mnenje. O ugotovitvah komisije, ki izhajajo iz izvedenskega mnenja, pa se imajo starši pred izdajo odločbe tudi pravico izreči.
brezplačna pravna pomoč - izplačilo nagrade in povračilo stroškov odvetniku - dopolnjevanje napotnice - zahteva za povračilo stroškov po vračilu napotnice
Iz veljavnih predpisov nedvoumno izhaja, da napotnice, potem ko je ta pravilno izpolnjena in popolna ter vrnjena službi za brezplačno pravno pomoč, ni več mogoče dopolnjevati oz. zahtevati povračila stroškov postopka za dejanja, ki so bila izvršena po vračilu napotnice in ki jih izvajalec brezplačne pravne pomoči v napotnici ni priglasil.
mednarodna zaščita - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja - vložitev prošnje v najkrajšem možnem času - preprečitev odstranitve iz države
Tožnik ni izrazil namena za vložitev prošnje v najkrajšem možnem času, kljub temu, da je za to imel možnost, ter je vložil prošnjo z namenom, da bi odložil oziroma onemogočil odstranitev iz Republike Slovenije. V Republiko Slovenijo je prvič prišel že v letu 1996 in ni navedel, da bi izvorno državo zapustil zaradi tega, ker bi bil kakorkoli preganjan, nato je Slovenijo v oktobru 2005 zapustil in se v letu 2006 ponovno vrnil, a za mednarodno zaščito tudi takrat ni zaprosil, prav tako ne takrat, ko je za 3 mesece odšel v Italijo, in tudi vse od leta 2006 do 7. 12. 2010 in ni niti enkrat izrazil namena vložitve prošnje za mednarodno zaščito kljub dejstvu, da je bil večkrat v stiku s slovensko policijo oziroma slovenskimi organi. Šele ko je bil seznanjen, da bo iz Republike Slovenije odstranjen, se je začel sklicevati na azil.
ZBPP člen 14, 34, 34/2. ZSV člen 23. Pravilnik o ugotavljanju prihrankov in premoženja ter o vrednosti zagotovljene osnovne oskrbe v postopku za dodelitev denarne socialne pomoči člen 2, 6, 7, 23.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca - ugotavljanje vrednosti premoženja
V primeru, ko tožnik ugovarja podatkom, uporabljenim za izračunu kvadrature stanovanjske hiše, tožena stranka odločitve ne more opreti (samo) na podatke iz zbirke nepremičnin Ministrstva za okolje in prostor, Geodetska uprava RS (dokler ne bodo usklajeni), lahko pa ti podatki, skupaj s javno dostopnimi podatki o cenah za m2 stanovanjske hiše, predstavljajo primerjalne podatke za določanje vrednosti nepremičnin.
Odločanje o obravnavani zadevi je vezano na opredelitev pojma upravne zadeve, to je odločanje o pravici oziroma obveznosti, ki jo ureja upravno pravo tako, da se v zadevi vodi upravni postopek, odloča v upravnem postopku in izda upravno odločbo. Sporna Uredba ne predpisuje izdaje odločb v zahtevah določitve odškodnine, zato v njej ni najti materialne podlage za odločanje o tožničini zahtevi.
ZUreP-1 člen 97, 97/1, 93, 93/3, 110, 110/8. EZ člen 59, 59/3.
omejitev lastninske pravice - služnost v javno korist - vložitev predloga za omejitev lastninske pravice - procesne predpostavke - višina odškodnine
Iz določb, ki zapovedujejo potek 30 dni od vročitve ponudbe do vložitve predloga, ne izhaja, da je faza vložitve ponudbe že faza upravnega postopka. Faza vročitve ponudbe je namenjena pridobitvi nepremičnine s sklenitvijo pogodbe, torej tudi vročanje ponudbe ni potrebno po določbah ZUP. V zadevi je za pravočasnost predloga relevantna zgolj seznanitev s ponudbo za odkup v roku 30 dni pred vložitvijo predloga, ki pa je izkazana.