ZJF člen 53, 53/2. Javni razpis za nepovratne finančne pomoči za nabavo okolju prijaznejših težkih tovornih vozil „2SUB-CTP09“ točka 3, 5, 5/2.
javni razpis - nepovratna finančna pomoč za nabavo okolju prijaznejših težkih tovornih vozil - pogoji za dodelitev finančne pomoči - novo vozilo
Ker se lahko nepovratna finančna pomoč dodeli avtoprevoznikom le za nakup ali zakup (leasing) novega tovornega vozila, je relevantno zgolj vprašanje, ali je bilo tožnikovo vozilo v času, ko se je prijavil na javni razpis, res novo.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - odvetniška tarifa - spor iz razmerja med starši in otroki
Ker se je pritožba nanašala na razmerje med starši in otroki, znaša vrednost spora, skladno z 2. odstavkom 23. člena ZOdvT, 1500 EUR. V prilogi k ZOdvT je določeno, da če je vrednost predmeta do 1500 EUR znaša nagrada 69 EUR, pomnoženo z ustreznim količnikom. Vrednost predmeta do 1500 EUR vključuje tudi številko 1500.
ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - domneva o pridobitvi uporabnega dovoljenja po samem zakonu
Upravna organa sta imela v izvedenem ugotovitvenem postopku dovolj podlage za zaključek, da predmetni objekt ni bil zgrajen pred 31.12.1967, saj se je v tem obdobju z gradnjo šele pričelo.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženjski cenzus
Ker premoženje, ki je v lasti tožnikovega družinskega člana, presega premoženjski cenzus iz prvega odstavka 23. člena ZSV, je utemeljena zavrnitev tožnikove prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - izjava prosilca o premoženjskem stanju - navajanje neresničnih podatkov - zamolčanje podatkov - razlog zamolčanja podatkov
Kot navajanje neresničnih podatkov o premoženjskem stanju se po upravnosodni praksi šteje tudi zamolčanje relevantnih podatkov.
Razlog, zaradi katerega je prosilec za brezplačno pravno pomoč zamolčal podatke o premoženjskem stanju, po petem odstavku 20. člena ZBPP ni relevanten.
Pravilnik o disciplinskem postopku člen 3, 3/2. ZIZ člen 49, 49/2.
izvršitelj - disciplinski postopek zoper izvršitelja - uvedba postopka po uradni dolžnosti
O predlogu za uvedbo disciplinskega postopka je bilo odločeno na podlagi 2. odstavka 3. člena Pravilnika o disciplinskem postopku. Ker je bilo ugotovljeno, da ni storjena kršitev iz 2. odstavka 49. člena ZIZ je bil predlog za uvedbo disciplinskega postopka zavrnjen.
mediji - strokovni nadzor nad izvajanjem programskih zahtev - akustično in vizualno opozorilo programske vsebine - upravni postopek - skrajšani ugotovitveni postopek - strokovno mnenje
V obravnavani zadevi niso bili izpolnjeni pogoji za odločanje v skrajšanem ugotovitvenem postopku. Tožena stranka namreč ni ugotovila dejanskega stanja na podlagi podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc, temveč na podlagi dejanskega stanja, ki ga je v postopku sama ugotovila. Poleg tega je svojo odločitev oprla tudi na strokovni mnenji, s katerima tožeče stranke ni seznanila.
mednarodna zaščita - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja
Tožnik je dogodek, ki naj bi bil odločilen za zapustitev izvorne države, opisal skopo in nenatančno, delno pa tudi nasprotujoče v primerjavi s prvo prošnjo. Prosilec, ki želi pridobiti mednarodno zaščito, mora odločilne okoliščine za zapustitev izvorne države navesti izčrpno in po resnici, njegova izpoved mora biti tudi logična.
Prosilec mora svojo prošnjo za mednarodno zaščito utemeljiti individualno, torej s konkretnimi težavami, ne pa s splošnim navajanjem težav, ki jih imajo pripadniki iste (kurdske) narodnosti.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - obseg odobrene brezplačne pravne pomoči - predložitev napotnice - rok za predložitev napotnice
Prosilki je bila brezplačna pravna pomoč dodeljena le v obsegu sestave in vložitve pritožbe zoper sklep z dne 12. 3. 2010. Zato je tožena stranka pravilno presodila, da je bila storitev opravljena z vložitvijo pritožbe dne 23.3.2010, rok za predložitev napotnice pa je tako pričel teči 24.3.2010. Le v primeru, če bi bila upravičenka upravičena do brezplačne pravne pomoči za celoten pritožbeni postopek, bi bil postopek zaključen z vročitvijo sodbe upravičenki.
Tožena stranka sama določa dokazne standarde, po katerih šteje, da neka navedba ustreza resničnemu dejanskemu stanju. Bistveno je, da je ta dokazni standard za vse prijavitelje enak. Tudi že v samem besedilu javnega razpisa je navedeno, da je vložena prijava z izjavami zavezujoča. Za podelitev koncesije zadostujejo priložene izjave o izpolnjevanju pogojev, če pa se izkaže, da katera izmed organizacij pogojev ne bo izpolnjevala, je mogoče koncesijo tudi odvzeti.
občinska cesta - varovalni pas občinske ceste - poseg v varovalni pas - postavitev ograje - enostavni objekt
V konkretnem primeru je tožnik zaprosil za izdajo soglasja za poseg v varovalni pas občinske ceste. Gradnja in rekonstrukcija gradbenih objektov je dovoljena le s soglasjem pristojnega občinskega upravnega organa za ceste. Ker niso bili dani pogoji za izdajo soglasja za poseg v varovalni pas občinske ceste, občina ni ugodila tožnikovemu zahtevku.
parcelacija - obseg parcelacije - neizvršljivost parcelacije - status javne poti - ugotovitev neustavnosti občinskega odloka
Ob določitvi meja nove parcele, ki naj bi potekale po zunanjem robu cestnega sveta, ter ob trditvi tožeče stranke, da celotna pot ni širša od dveh metrov (da je pot širša, ne izhaja tudi iz drugih podatkov v upravnem spisu), je utemeljen ugovor, da je parcelacija kot je določena, v izreku drugostopnega organa, neizvršljiva.
Ustavna odločba, na katero se sklicuje tožeča stranka, je bila po svoji pravni naravi ugotovitvena in ne razveljavitvena. Na podlagi ugotovitvene ustavne odločbe sporni Odlok o kategorizaciji občinskih cest ni prenehal veljati tudi po poteku šestmesečnega roka, v katerem je Ustavno sodišče napotilo Občino Ormož, da mora ugotovljeno neskladje odpraviti. Ob obstoju Odloka, ki je sporno pot kategoriziral kot „javno pot“, pa je pravilna podlaga za razlastitev ZJC.
akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep Mestnega sveta - sklep o spremembi odloka o ustanovitvi in izdajanju javnega glasila - zavrženje tožbe
Z izpodbijanim sklepom je Mestni svet Mestne občine Ljubljana v Odloku o ustanovitvi in izdajanju javnega glasila Ljubljana 6. člen spremenil tako, da je navedel, kje je sedaj sedež uredništva glasila. Takega akta v upravnem sporu ni dovoljeno izpodbijati, zato je moralo sodišče tožbo zavreči.
DDV - odmera akontacije dohodnine - dohodek iz dejavnosti - neplačujoči gospodarski subjekt - navidezni pravni posel - fiktivni računi
Pravica do odbitka DDV nastane v trenutku, ko nastane obveznost obračuna DDV (1. odstavek 40. člena ZDDV). Enako določbo ima 62. člen ZDDV-1. Odbitek vstopnega DDV je torej pravica, ki gre davčnemu zavezancu ob izpolnjevanju določenih pogojev.
ZUP člen 4, 214, 230, 230/2. Uredba o izvajanju postopkov pri uporabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013 člen 11. Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 231.
javni razpis - sofinanciranje investicij v športno-rekreacijsko infrastrukturo - pritožba - pravilnost vrednotenja drugih projektov - obrazložitev odločitve
Pritožbenega postopka, ki je določen le s Pravilnikom, ni mogoče obravnavati kot redno pravno sredstvo pritožbe v smislu določb ZUP, temveč le kot predpisani način zagotavljanja pravice stranke do izjave v postopku. Izpodbijana sklepa tako predstavljata odločitev, sprejeto v enostopenjskem postopku, v katerem se na zahtevo stranke (pritožbo) utemeljenost odločitve (sklepa) še naknadno preveri.
V konkretnem primeru je pravilnost odločitve odvisna tudi od pravilnosti vrednotenja projektov, ki so bili ovrednoteni z višjim številom točk. S tem, ko tožeča stranka ugovarja pravilnosti vrednotenja teh projektov, torej ne uveljavlja ugovorov, ki se na izpodbijani akt ne nanašajo, kot zmotno meni tožena stranka. Pritožbene navedbe, ki se nanašajo na nepravilnosti vlog drugih prijaviteljev in na točkovanje njihovih vlog, so konkretne in bi se zato pritožbena komisija in ministrstvo v pritožbenem postopku o njihovi (ne)utemeljenosti morala vsebinsko izjaviti. Izpodbijana odločitev je v tem delu bistveno pomanjkljivo obrazložena.
ZUP člen 260, 260-9, 263, 263/1, 263/1-5, 267, 267/1. ZGO-1 člen 82, 82/3.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka za izdajo gradbenega dovoljenja - predlog za obnovo postopka - subjektivni rok za vložitev predloga
Dejstvo, da se je z gradnjo začelo, ko je bila postavljena tudi gradbiščna tabla, ne more spremeniti začetka teka subjektivnega roka za vložitev predloga za obnovo postopka. Določba 5. točke 1. odstavka 263. člena ZUP kot začetek tega subjektivnega roka določa dan, ko se je predlagatelj obnove dejansko seznanil s tem, da je bila odločba izdana, in ne od dneva, ki so nastopile okoliščine, ki so mu to objektivno omogočale, oziroma od dneva, ko bi se predlagatelj s to okoliščino zgolj mogel seznaniti.
status zaščitene kmetije - pogoji za določitev statusa - velikost kmetije - uradna evidenca - zemljiški kataster - dejanska raba
Ker dejansko stanje o površini zemljišč v sestavu obravnavane kmetije, ki je v tem primeru sporno, izhaja iz podatkov iz zemljiškega katastra, torej iz uradne evidence, na drugačno odločitev v zadevi ne more vplivati tožbena navedba, da evidence ne ustrezajo dejanskemu stanju. Na tej podlagi ter ob uporabi kriterijev iz 2. člena ZDKG, ki so bili glede na podatke zemljiškega katastra o kulturi posameznih zemljišč pravilno uporabljeni, je tudi po presoji sodišča pravilna ugotovitev, da kmetija obsega več kot 5 ha primerljive kmetijske površine in s tem izpolnjuje pogoje, ki ga za opredelitev kmetije kot zaščitene zahteva ZDKG.
Postopek za uskladitev vrste rabe in katastrske kulture ter katastrskega razreda zemljišč v zemljiškem katastru z dejanskim stanjem, je svoj postopek, v katerem so možni ugovori, ki se na to zadevo – zemljiškokatastrske podatke – nanašajo, ne morejo pa se uspešno uveljavljati v postopku določanja zaščitene kmetije.