• Najdi
  • <<
  • <
  • 4
  • od 12
  • >
  • >>
  • 61.
    sklep I U 210/2011
    22.3.2011
    UL0004560
    ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
    delna odločba - pravni interes za sodno varstvo - zavrženje tožbe
    Upravni organ je v izpodbijani delni odločbi navedel, da bo o zahtevku o manjvrednosti predmetnih zemljišč odločeno z dopolnilno odločbo, zato tožnik nima pravnega interesa za sodno varstvo s tožbo zoper izpodbijani upravni akt.
  • 62.
    sodba I U 1897/2009
    22.3.2011
    UL0005162
    ZLS člen 51b, 51c, 51c/1, 51c/3, 51c/4.
    ureditev premoženjskopravnih razmerij med občinami - izločitev dela občine - ugotovitev premoženja občine
    Izpodbijani upravni akt je ugotovitveni enostranski akt, s katerim občina, ki ni uspela skleniti sporazuma, ugotovi obseg svojega premoženja. Narava takšnega akta nalaga, da se na sporni trenutek 31. 12. 2006 ugotovi obseg premoženja, zaradi ureditve prihodnjih razmerij do nasprotne stranke in tretjih. Tožena stranka pa je v nekaterih točkah presegla ureditev. Za ureditev razmerij, nastalih po navedenem datumu, obstajajo drugi mehanizmi. Zato je sodišče s sodbo poseglo tudi v te odločitve, ker enostranska ureditev pričakovanega premoženja ne more biti predmet ugotovitvenega sklepa po 51. členu ZLS.
  • 63.
    sodba I U 1329/2009
    22.3.2011
    UL0005163
    ZLS člen 51b, 51c, 51c/1, 51c/3, 51c/4.
    ureditev premoženjskopravnih razmerij med občinami - izločitev dela občine - ugotovitev premoženja občine
    Izpodbijani upravni akt je ugotovitveni enostranski akt, s katerim občina, ki ni uspela skleniti sporazuma, ugotovi obseg svojega premoženja. Narava takšnega akta nalaga, da se na sporni trenutek 31. 12. 2006 ugotovi obseg premoženja, zaradi ureditve prihodnjih razmerij do nasprotne stranke in tretjih. Tožena stranka pa je v nekaterih točkah presegla ureditev. Za ureditev razmerij, nastalih po navedenem datumu, obstajajo drugi mehanizmi. Zato je sodišče s sodbo poseglo tudi v te odločitve, ker enostranska ureditev pričakovanega premoženja ne more biti predmet ugotovitvenega sklepa po 51. členu ZLS.
  • 64.
    sodba III U 489/2010
    18.3.2011
    UN0020519
    ZDavP člen 95, 96/3, 97, 128. OZ člen 364.
    zastaranje - dohodnina - vračilo preveč plačanega davka - pripoznava zastaranega dolga - preplačilo dohodnine
    Ker tožnica od davčnega urada pred potekom predpisanega zastaralnega roka ni zahtevala izvršitve preplačila oz. vračila zneska, ki je bil kot preplačilo dohodnine določen v odmerni odločbi, tožena stranka ni imela podlage, da bi njeni zahtevi z dne 20.1.2009 ugodila.
  • 65.
    sodba III U 483/2010
    18.3.2011
    UN0020479
    CZ člen 158, 158/2. Uredba za izvajanje carinskega zakona člen 508.
    carina - povračilo plačanega carinskega dolga - obresti za plačan carinski dolg - ustavitev postopka zaradi zastaranja
    Zmotno je stališče tožnika, da odprava odločbe v zvezi s pravnimi sredstvi že sama po sebi izkazuje, da je šlo pri ravnanju carinskega organa za veliko malomarnost. Brez pravne podlage pa je tudi tožbeni očitek, da bi mu morale biti v postopku vračila carinskega dolga zamudne obresti vrnjene tudi iz naslova neupravičene obogatitve. V določbah CZ carinski organ namreč ni imel podlage, da bi v upravnem postopku odločal o zahtevku za plačilo obresti iz naslova neupravičene obogatitve, to je o civilno pravnem zahtevku, za katerega je stvarno pristojno sodišče.
  • 66.
    sodba III U 118/2010
    18.3.2011
    UN0020507
    ZGO-1 člen 152, 153, 153/1, 153/2. ZIN člen 24, 24/3.
    ukrep gradbenega inšpektorja - ustavitev gradnje - neskladna gradnja - pridobitev spremenjenega gradbenega dovoljenja
    Za izrek inšpekcijskega ukrepa v konkretni zadevi je bistveno, ali je sporna gradnja skladna z izdanim dovoljenjem ali ne, potek časa od zaključka gradnje pa ne more vplivati na njeno legalnost. Cilj inšpekcijskega ukrepanja je namreč vzpostavitev zakonitega stanja, kakršno je bilo pred nedovoljenim posegom v prostor oziroma pridobitev gradbenega dovoljenja, s katerim se bo nezakonito stanje saniralo.
  • 67.
    sodba III U 356/2010
    18.3.2011
    UN0020492
    ZDoh-1 člen 43, 102.
    dohodnina - zmanjšanje davčne osnove - dohodek iz dejavnosti - plačani prispevki za socialno varnost - izravnava izgub - horizontalna izravnava izgub
    V 102. členu ZDoh-1 je sprejet koncept horizontalne izravnave izgub, kar pomeni, da lahko pride do izravnave le v okviru posamezne vrste dohodka. Zato davčni organ v določbah ZDoh-1 ni imel podlage za uporabo tistih določb, s katerimi je določeno znižanje davčne osnove za zavezance od dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, s katerimi tožnik utemeljuje pravico do znižanja davčne osnove od dohodka iz dejavnosti.
  • 68.
    sodba III U 47/2011
    18.3.2011
    UN0020526
    ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - odmik objekta od parcelne meje - soglasje sosedov
    Ker je po določbi 17. člena PUP za gradnjo, ki je od sosednje parcelne meje oddaljena manj kot 3 metre, potrebno soglasje lastnika sosednje parcele, tožeči stranki nista izpolnili pogoja, ki mora biti izpolnjen za izdajo gradbenega dovoljenja.
  • 69.
    sodba in sklep III U 349/2010
    18.3.2011
    UN0020530
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 5, 5/2, 36, 36/1, 36/1-6. Javni razpis za izbor operacij v športno-rekreacijsko infrastrukturo-III točka 4.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - ocena strokovne komisije - diskriminatoren kriterij - razumen kriterij - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - vmesni sklep - zavrženje tožbe - pravni interes
    Po mnenju sodišča je kriterij vadbene površine in dosedanjega financiranja na prebivalca razumen. Razumen pa je tudi v javnem razpisu določen kriterij za dodelitev točk, upoštevaje vadbene površine na prebivalca v regiji. Tako postavljen kriterij daje prednost regijam, ki so do sedaj prejele manj sredstev iz državnega proračuna, zato tudi ta kriterij ni diskriminatoren.

    Sodišče ugotavlja, da tožeča stranka v tem upravnem sporu izpodbija sklep, s katerim je minister le potrdil rezultat ocenjevanja prispelih vlog na javni razpis.

    Glede na to, da tožeča stranka ni bila izbrana, ker ne dosega vstopnih kriterijev, pa si tudi v primeru, da bi bila izpodbijana odločba, s katero je bilo ugodeno prijavi druge prijaviteljice, odpravljena, svojega položaja ne bi mogla izboljšati , zato ne izkazuje pravnega interesa za vodenje postopka zoper v točki 3. izreka navedena izpodbijana sklepa.
  • 70.
    sodba III U 440/2009
    17.3.2011
    UN0020592
    ZUN člen 51, 51/2, 51/3, 62, 62/1, 62/2.
    priglasitev del - pogoji za dovolitev priglašenih del - pomožni objekt - letna kuhinja
    Ob ugotovitvi, da Odlok dopušča gradnjo pomožnih objektov na tem območju v skladu z Odlokom o pomožnih objektih, ter da sta shramba v velikosti 6 m2 ter letna kuhinja v velikosti 14 m2, izdelani v skladu s pogoji, ki jih predpisuje zadnje navedeni odlok, je bil prvostopni postopek pravilno zaključen z izdajo pozitivne odločbe stranki z interesom in dovoljenjem za nameravano gradnjo.
  • 71.
    sodba I U 585/2010
    17.3.2011
    UL0004847
    ZGO-1 člen 89, 89/6, 96, 96/1, 96/1-3, 98, 99.
    uporabno dovoljenje - poskusno obratovanje - podaljšanje poskusnega obratovanja
    ZGO-1 pred novelo ZGO-1B ni predvideval možnosti podaljšanja poskusnega obratovanja. Po 3. alinei 1. odstavka 96. člena tega zakona je pristojni upravni organ odredil poskusno obratovanje za obdobje, določeno s programom prvih meritev. Zakon je torej čas poskusnega obratovanja povsem nedvoumno vezal na obdobje, določeno v eni od listin, ki jih je bilo treba priložiti zahtevi za izdajo uporabnega dovoljenja (6. odstavek 89. člena ZGO-1). Poskusno obratovanje je torej lahko trajalo le toliko časa, kot je bilo vnaprej določeno v programu poskusnih meritev, kakršno koli podaljševanje pa bi bilo v nasprotju z izrecno zakonsko določbo.
  • 72.
    sodba III U 405/2009
    17.3.2011
    UN0020578
    ZGO-1 člen 152.
    ukrep gradbenega inšpektorja - ustavitev gradnje - nelegalna gradnja
    Tožnika niti v upravnem postopku niti v tožbi ne navajata nobenih konkretnih ugovorov, s katerimi bi izpodbijala ugotovljena dejstva, na katerih temelji izrečeni inšpekcijski ukrep. Iz podatkov upravnih spisov namreč izhaja, da tožnika za stanovanjski objekt, za katerega je nedvomno treba pridobiti gradbeno dovoljenje, slednjega nista pridobila.
  • 73.
    sodba I U 1330/2010
    17.3.2011
    UL0004583
    ZUP člen 213, 213/1, 213/6, 237, 237/2, 237/2-7, 248, 248/1, 251, 251/1, 251/2. ZDIJZ člen 27, 27/3, 27/4. ZInfP člen 2.
    izrek odločbe drugostopnega organa - odprava prvostopnega upravnega akta - bistvena kršitev pravil postopka - dostop do informacij javnega značaja
    V izreku se odloči o predmetu postopka in o vseh zahtevkih strank. V konkretnem primeru se je tožena stranka pri odločitvi oprla na 25. člen ZUP, pri tem pa je v izreku izpodbijane odločbe izostala navedba glede obligatorne odločitve o odpravi prvostopnega upravnega akta. V tolikšni meri pomanjkljivo oblikovan izrek onemogoča preizkus izpodbijane odločbe.
  • 74.
    sodba I U 1627/2009
    17.3.2011
    UL0004859
    ZGO-1 člen 62, 62/2, 66, 66/1. ZUP člen 43, 43/1, 43/2.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - ugovori stranskega udeleženca - imetnik služnostne pravice - javni interes - pravni interes
    Tožbene navedbe o neustreznosti oz. nepopolnosti projektne dokumentacije in o neskladnosti nameravane gradnje s prostorskimi akti je sodišče v tem upravnem sporu lahko obravnavalo le v toliko, kolikor se izrecno nanašajo na zaščito pravnih koristi tožečih strank.

    Oba upravna organa sta izrecno ugotovila, da po projektni dokumentaciji niso predvidena dela ali objekti, ki bi onemogočili ali bistveno otežili dostop in dovoz do objektov v lasti tožečih strank. Ker je tudi po naknadno predloženi sodbi vsebina pravice tožečih strank prav to, namreč hoja in vožnja, je tožena stranka dejansko po vsebini preizkusila zatrjevani poseg v to pravico in ugotovila, da do njega ne bo prišlo.
  • 75.
    sodba I U 1191/2009
    16.3.2011
    UL0006037
    ZSS člen 29, 33, 74, 74/1, 74/1-7.
    sodniška služba - ocena sodniške službe - negativna ocena sodniške službe - prosti preudarek - prenehanje sodniške funkcije
    Zakonodajalec ni postavil kakršnekoli hierarhije med kriteriji iz 29. člena ZSS, vendar je glede na naravo upravne in javno-pravne stvari, kadar gre na primer za strokovne odločitve tehnične ali pravno-politične narave, ali gre za odločitve na področju ekonomske in kulturne politike, sodna presoja zadržana v tem smislu, da sodišče pristojnemu organu pušča določeno polje proste presoje in se ne spušča v strogo presojo uporabe v zakonu postavljenih materialnih kriterijev, ampak uporablja test tako imenovane očitne (ne)razumnosti.

    Tudi v predmetni zadevi gre pri oceni sodniške službe za določeno polje proste presoje, kateremu od zakonskih kriterijev bo glede na aktualne potrebe v sodstvu dala večjo težo. Gre namreč za strokovno ocenjevanje sodniškega dela. To pa ne pomeni, da je ocenjevanje lahko arbitrarno, saj toženo stranko vežejo smiselna uporaba določil ZUP in splošna pravna načela; v takšnih zadevah zato pride v obzir zlasti omenjeni standard presoje, da argumentacija tožene stranke ni očitno nerazumna.

    Kumulativno morajo biti izpolnjeni vsi kriteriji iz 1. odstavka 29. člena ZSS na vsaj minimalno zahtevanem nivoju, če naj se ocena sodniške službe ne glasi, kot določa 1. točka 32. člena ZSS (ne ustreza sodniški službi).
  • 76.
    sodba II U 65/2011
    16.3.2011
    UM0010591
    ZBPP člen 20, 20/1, 20/5.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - izjava prosilca o premoženjskem stanju - navajanje neresničnih podatkov - zamolčanje podatkov - razlog zamolčanja podatkov
    Kot navajanje neresničnih podatkov o premoženjskem stanju se po upravnosodni praksi šteje tudi zamolčanje relevantnih podatkov.

    Razlog, zaradi katerega je prosilec za brezplačno pravno pomoč zamolčal podatke o premoženjskem stanju, po petem odstavku 20. člena ZBPP ni relevanten.
  • 77.
    sodba II U 441/2009
    16.3.2011
    UM0010575
    Uredba o plačilih za ukrepe iz osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007- 2013 člen 23, Priloga 7. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008, člen 7, 7/6, 9.
    kmetijstvo - kmetijsko-okoljska plačila - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino - ugotavljanje obtežbe
    Prvostopni organ je pri ugotavljanju obtežbe kmetijskih zemljišč v uporabi z živino na kmetijskem gospodarstvu tožnika pravilno izhajal iz podatkov, ki jih je tožnik navedel na obrazcih B in D, ki sta sestavna dela zbirne vloge.
  • 78.
    sodba II U 38/2010
    16.3.2011
    UM0010629
    Uredba o vnosu nevarnih snovi in rastlinskih hranil v tla člen 4. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 poglavje 9.3.4 točka A.
    neposredna plačila - podpora izvajanju EU standardov - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino
    Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja Republike Slovenije je ravnala pravilno, ko je pri odločanju upoštevala podatke o obtežbi kmetijskih zemljišč, ki jih je v zbirni vlogi navedel sam tožnik.
  • 79.
    sodba I U 697/2010
    16.3.2011
    UL0004548
    Pravilnik o disciplinskem postopku člen 3, 3/2. ZIZ člen 49, 49/2.
    izvršitelj - disciplinski postopek zoper izvršitelja - uvedba postopka po uradni dolžnosti
    O predlogu za uvedbo disciplinskega postopka je bilo odločeno na podlagi 2. odstavka 3. člena Pravilnika o disciplinskem postopku. Ker je bilo ugotovljeno, da ni storjena kršitev iz 2. odstavka 49. člena ZIZ je bil predlog za uvedbo disciplinskega postopka zavrnjen.
  • 80.
    sodba II U 380/2009
    16.3.2011
    UM0010619
    ZJZ člen 10, 14, 14/2.
    javno zbiranje - javna prireditev - dovoljenje za izvedbo javne prireditve - pogoji za izdajo dovoljenja - presoja izdanega naravovarstvenega soglasja
    Pri izdaji dovoljenja za javno prireditev se pravilnost in zakonitost naravovarstvenega soglasja ne presoja.
  • <<
  • <
  • 4
  • od 12
  • >
  • >>