Če je lokacijsko dovoljenje glede na lokacijsko dokumentacijo v skladu z elementi urbanističnega reda (23. člen zakona o urbanističnem planiranju) in vsebuje tudi posebne predpisane tehnične pogoje, ki jih mora investitor upoštevati pri gradnji objekta, namenjenega za delavnico za mehansko obdelavo kovin, niso utemeljeni ugovori sosedov, da bo dejavnost v objektu povzročala imisije.
vrnitev zgradbe - državni organ kot zavezanec - pravna podlaga za podržavljanje (kupoprodajna pogodba) - ni upravna ampak sodna stvar (nepravdna)
Tožba je zavrnjena, ker v konkretni zadevi ne gre za upravno stvar. Gre namreč za sklenitev pravnega posla z državnim organom. Tožeča stranka (pravna naslednica prodajalca - fizične osebe) lahko zahteva denacionalizacijo v sodnem postopku (temeljno sodišče v nepravdnem postopku), kolikor meni, da je bil njen oče prisiljen v prodajo nepremičnine državnemu organu (5. člen ZDen).
Lastninska pravica se vzpostavi pri tistih stavbnih zemljiščih, na katerih ima upravičenec oz. bivši lastnik pravico uporabe, ne pa pri tistih stavbnih zemljiščih, pri katerih je oseba pridobila pravico uporabe s pravnim poslom (v konkretnem primeru s kupoprodajno pogodbo). Slednje bo uredil drug zakon (zakon o lastninjenju stavbnih zemljišč).
pridobitev - izredna naturalizacija - pravne posledice ustavne odločbe o razveljavitvi 13.a člena ZDRS na odločbo še nepravnomočno rešenega upravnega spora
Ker odločitev o pridobitvi državljanstva tožnice pred objavo odločbe Ustavnega sodišča o razveljavitvi določbe 13.a člena ZDRS še ni bila pravnomočno rešena, je sodišče moralo odločbo tožene stranke, ki je bila izdana na podlagi navedene določbe, odpraviti, ker je Ustavno sodišče tudi odločilo, da ima njegova odločba učinke po 1. in 2. odstavku 414. člena Ustave iz leta 1974.
ZDRS člen 40, 40/1, 40/3.ZUP člen 135, 209, 209/2.
pridobitev - državljan druge republike - dejansko nebivanje v Sloveniji - pojem dejanskega prebivanja v Sloveniji - zakonito prebivanje - pomanjkljivo ugotovljeno dejansko stanje - kršitev pravil postopka
Kot dejansko prebivanje na območju Slovenije v smislu 1. odstavka 40. člena je mogoče šteti le tisto dejansko prebivanje v Sloveniji, ki je tudi zakonito.
Za čas, ko tožnik zaradi vojnih razmer in drugih tožničinih ovir ni mogel potovati in priti na delo, ne more dobiti bolniškega staleža, ker se ta priznava samo za delanezmožnost zaradi bolezni.
lastninjenje - sodelovanje zadruge pri lastninskem preoblikovanju podjetij - določitev deleža na družbenem kapitalu - pogoji
V postopku lastninskega preoblikovanja podjetij iz 3. odstavka 57. člena zakona lahko zadruge sodelujejo, če je v tem sklenjen sporazum med podjetjem in zadrugo.
pridobitev - državljan druge republike - vojaška oseba - sodelavec agresije na Slovenijo - oseba, nevarna za obrambo države - prosti preudarek - neobrazložen prosti preudarek - neobrazložena odločba
Tudi, ko upravni organ odloča po prostem preudarku po določbi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu R Slovenije, mora ugotoviti dejansko stanje ter v obrazložitvi odločbe navesti bistvena dejstva in okoliščine ter dokaze, ki utemeljeno kažejo na to, da bi sprejem prosilca v državljanstvo R Slovenije predstavljal nevarnost za javni red.
ZPD člen 66, 66/4.ZUP člen 243, 243/1, 245, 245/2.
prometni davek od storitev - vračilo - nepravilna uporaba materialnega zakona - kršitev postopka
Če davčni zavezanec zahteva vrnitev prometnega davka, ki ga je napačno obračunal in tudi sam plačal, je njegovo zahtevo za vrnitev prometnega davka obravnavati po določbi 4. odstavka 66. člena zakona o prometnem davku. Po navedeni določbi pisna zahteva kupca ni pogoj za vrnitev prometnega davka, kot je to v primeru, če davčni zavezanec davek napačno obračuna kupcu in ga kupec tudi plača.
ZDRS člen 10, 10-8, 40, 40/3.ZUP člen 7, 9, 209, 209/2, 209/3.
pridobitev - državljan druge republike - oseba, obsojena za kazniva dejanja - oseba, nevarna za javni red - prosti preudarek - odločba - neobrazložen prosti preudarek
Tudi, ko upravni organ odloča po prostem preudarku po določbi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu R Slovenije, mora ugotoviti dejansko stanje ter v obrazložitvi odločbe navesti vsa bistvena dejstva in okoliščine ter dokaze, ki utemeljeno kažejo na to, da bi sprejem prosilca v državljanstvo RS predstavljal nevarnost za javni red.
ZDen člen 2, 2/2, 3, 3/1-9-12, 19, 19/1-1, 65, 65/2.ZUP člen 14.
denacionalizacija stavbe - posledice zaradi ovir za vrnitev - pravna podlaga o podržavljanju v denacionalizacijski odločbi - dolžnost organa o poučitvi upravičenca o pravicah
Če so podane ovire za vrnitev nepremičnine po 1. točki 1. odstavka 19. člena ZDen, ni možna vrnitev samo lastninske pravice (brez posesti) na tej nepremičnini.
V denacionalizacijski odločbi mora biti navedena konkretna pravna podlaga za podržavljenje; ne zadošča zgolj sklicevanje na 3. člen ZDen.
Upravni organ mora poučiti upravičenca o pravicah, ki mu jih daje ZDen.
Pri odločanju o zakonitosti ukrepa urbanističnega inšpektorja, izdanega po 74. členu ZUN je pomembna le ugotovitev, da se gradi brez lokacijskega dovoljenja, ne pa motivi, ki so investitorja vodili pri gradnji.
vezanost upravnega organa na mnenje sodišča - nova dejstva in dokazi v ponovljenem postopku
Vezanost upravnega organa na pravno mnenje sodišča ne pomeni, da upravni organ v novem postopku ne bi mogel upoštevati novih dejstev, ki se nanašajo na pravilnost in popolnost ugotovljenega dejanskega stanja o tem, ali je zavezanec pravočasno vložil davčno napoved.
V upravnem izvršilnem postopku je dovoljena le pritožba, ki se nanaša na samo izvršbo, zato zavezanec ne more uspeti z ugovori, ki se nanašajo na pravilnost odločbe, ki se izvršuje.
Če je vložen predlog za obnovo postopka, mora upravni organ, ko prejme predlog, v skladu z določbo 256. člena ZUP preizkusiti, ali je predlog pravočasen, ali ga je podala upravičena oseba ter ali je okoliščina, na katero se predlog opira, verjetno izkazana.
razpolaganje z vojaškimi stanovanji v času moratorija - nezakonita vselitev - mnenje arbitražne komisije - pomen
Stanovanjski organ bivše JLA po 25.6.1991 ni imel več pravice izdajati odločb o dodelitvi stanovanjske pravice (9. čl. Ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti RS).
Prav tako na drugačno presojo ne more vplivati zatrjevano stališče Arbitražne komisije. Prvič že zato ne, ker stališče te komisije ni pravni vir, in drugič zato, ker se zatrjevana ugotovitev te komisije nanaša na razlago pomena razglasitve neodvisnosti RS za proces razdruževanja bivše SFRJ kot mednarodnopravnega subjekta in s tem na vprašanje mednarodnopravnega nasledstva bivše SFRJ, ne pa na sam postopek osamosvajanja RS.
občinski davek za storitve - odmera - pojem opravljanja ekonomskih in finančnih storitev
Pri razlagi pojma "opravljanje ekonomskih in finančnih storitev", ko gre za odmero občinskega davka za storitve, je treba pri tem izhajati iz namena, ki ga zasleduje določilo, v katero je ta pojem vključen.