ZPP člen 343, 343/4, 346, 346/1.ZUS-1 člen 22, 22/1.
dopolnilno soglasje k sanaciji - gospodarska družba, izbrisana iz sodnega registra - pravni interes za pritožbo
Ker je bila gospodarska družba že izbrisana na podlagi pravnomočnega sklepa o zaključku stečajnega postopka, je izpodbijano dopolnilno soglasje k sanaciji brezpredmetno, tožnica pa nima več pravnega interesa za pritožbo.
ZOR člen 12, 16, 101, 156, 156/3.ZPP člen 339, 339/1, 339/2. ZUpr. ZaPDF. Uredba o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju.
razlaga pogodb - povrnitev škode - načelo vestnosti in poštenja - načelo prepovedi povzročanja škode - čezmerne imisije - izvajanje upravnih nalog - povzročitev škode z opravljanjem dovoljene dejavnosti
Drugotožena stranka je vedela, da bo šel daljnovod preko tožnikove hiše, pa ga je kljub poznavanju njegovih učinkov na bivanje pod njim, postavila. Še več, tožnika je celo zavajala, da "daljnovod ne bo škodljivo vplival na njihovo bivanje v stanovanjskem objektu in da zato lahko nadaljujeta z izgradnjo". Na ta način je kršila načelo vestnosti in poštenja in ravnala v nasprotju s standardom profesionalne korektnosti (kamor spada tudi zahteva biti obziren do okolja in do ljudi, čeprav so "na poti" tvojim poslovnim načrtom). Načelo prepovedi povzročanja škode (16. čl. ZOR) je v tem primeru potrebno razlagati tudi z občutkom za ta vprašanja.
ZUN člen 54, 54/2, 55. Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem okolju člen 4. ZUS člen 73.
lokacijsko dovoljenje - soglasje zdravstvenega inšpektorata - varstvo pred hrupom - strokovno mnenje Inštituta za varstvo okolja - izpodbijanje strokovnega mnenja z pavšalnimi navedbami
Pri III. območju varstva pred hrupom gre za tako imenovano mešano območje, ki je hkrati namenjeno prebivanju in obrtnim ter podobnim proizvodnim dejavnostim. Ker je lokacijski dokumentaciji priloženo soglasje zdravstvenega inšpektorata, ki temelji na strokovnem mnenju, ki ga je izdelal Zavod za zdravstveno varstvo, Inštitut za varstvo okolja iz katerega izhaja, da predvidena gradnja skladišča ne presega ravni hrupa za III. območje, tožnik zgolj z pavšalnimi navedbami o pomanjkljivosti strokovnega mnenja, ne more uspeti.
ZVO člen 15, 15/4, 56, 56/1-6. ZUS člen 59, 59/1, 77, 77/2-3.
enotno dovoljenje za gradnjo - priznanje statusa stranke v postopku - vplivno območje - zmotna uporaba materialnega prava
Tožniki nimajo položaja stranskih udeležencev v tem postopku, saj izdaja enotnega dovoljenja za gradnjo RTO naprave ne posega v njihovo pravico do zdravega in čistega življenjskega okolja. Nasprotno, gradnja RTO naprave je namenjena prav zmanjšanju sedanjega razvrednotenja življenjskega okolja. Sam tehnološki postopek proizvodnje anhidrida ftalne kisline pa se izvaja na podlagi ustreznih dovoljenj, ki niso predmet tega, temveč drugih upravnih postopkov.
enotno dovoljenje za gradnjo – priznanje položaja stranke – vplivno območje sanacije
Vse osebe, ki prebivajo na območju, ki je pod vplivom prekomernih emisij, katerih odstranitev naj bi se opravila s predvidenim posegom v prostor, izkazujejo pravni interes udeleževati se postopka, ne glede na to, da je v poročilu o vplivih na okolje, izdelanem na podlagi 56. člena ZVO, navedeno, da prekomernih vplivov v okolju in na zdravje ljudi ni pričakovati, da skladno s tem ni vplivnega območja oziroma razvrednotenja okolja.
odmera takse za obremenjevanje voda - oprostitev plačila takse
Pritožbena navedba glede financiranja čistilne naprave v letih 1999 in 2000 je neutemeljena, saj v obravnavanem primeru upravni organ pogojev za oprostitev plačila takse iz 2. odstavka 21. člena Uredbe zaradi zamude tožeče stranke pri njenem uveljavljanju sploh še ni mogel vsebinsko presoditi.
ZVO člen 5, 9, 9/3, 9/5.ZOR člen 228. Pravilnik o ravnanju z odpadki člen 4, 4/1-2, 18.
ukrep inšpektorja za okolje - povzročitev tveganja za okolje - prevzem nevarnih odpadkov v posest
Tožeča stranka bi bila povzročitelj tveganja za okolje v smislu določb ZVO (9. člen) ter Pravilnika o ravnanju z odpadki (4. člen) le tedaj, če bi nevarne odpadke prevzela v svojo posest voljno in hote, kar pa iz predloženih upravnih spisov ne izhaja.
ZVO člen 36, 96. ZUpr člen 88, 88/1, 94.URS člen 120, 120/1, 153, 153/4. ZUS člen 73. ZST člen 13.ZPPVS člen 7.
ukrep inšpektorja za varstvo okolja - stvarna pristojnost - oprostitev plačila sodnih taks - pravna oseba
Ukrepe, ki jih lahko izreče kršiteljem predpisov inšpektor, lahko določi le zakon. Ker 36. člen ZVO ne daje inšpektorju za okolje pristojnosti, da stranki naloži izvajanje meritev, inšpektor ni imel zakonske podlage za izrek takega ukrepa.
ZST ne daje možnosti, da bi se plačila sodnih taks oprostila pravna oseba, zato je pravilna odločitev prvostopnega sodišča, ki je zahtevo za oprostitev plačila sodnih taks, ki jo je dala tožeča stranka, ki je pravna oseba, zavrnilo.
ZUP (1986) člen 49, 124, 124/2.ZVO člen 9, 15, 15/4, 36, 40, 55, 56, 56/1-6, 57.
ukrep inšpektorja za okolje - pobuda za začetek inšpekcijskega postopka - stranka v postopku
Oseba, ki je inšpektorju dala pobudo za začetek inšpekcijskega postopka oz. je prijavila kršitev predpisov o hrupu v okolju, ni stranka v inšpekcijskem postopku. Stranke v inšpekcijskem postopku so le osebe, zoper katere je inšpekcijski ukrep usmerjen - zavezanci in osebe, katerih pravice oz. pravne koristi so z inšpekcijskim ukrepom prizadete.
Ker meritve hrupa pomenijo izvajanje spremljanja stanja okolja (monitoringa), bi lahko inšpektor za okolje tožniku odredil takšen ukrep le v primeru konstantnega in samostojnega opravljanja njegove dejavnosti.
ZVO člen 80. Odlok o taksah za obremenjevanje okolja Mestne občine Nova Gorica (Uradno glasilo 12/95).ZustS člen 44, 45, 45/3.
taksa za obremenjevanje okolja - uporaba materialnega prava
Določbe Odloka o taksah za obremenjevanje okolja, ki jih je Ustavno sodišče RS razveljavilo, ne morejo biti pravna podlaga pri odločanju o zadevi, o kateri na dan, ko je razveljavitev začela učinkovati, še ni bilo pravnomočno odločeno.
tožba zaradi molka organa- predhodno izčrpanje pravice do pritožbe - dovoljenje za izkoriščanje vodotoka
Po poteku roka za izdajo odločbe je tožeča stranka pridobila šele pravico pritožbe v skladu z določbo 2. odstavka 218. člena ZUP/86. Zato bi morala tožeča stranka najprej izčrpati pravico do pritožbe (4. odstavek 26. člena ZUS). Šele nato bi v primeru neugodne rešitve pritožbe ali v primeru molka organa druge stopnje lahko pri pristojnem sodišču vložila tožbo zaradi molka organa druge stopnje.
vodnogospodarsko dovoljenje - dovoljenje za začasno čezmerno obremenitev okolja
Podlaga za izdajo dovoljenja za začasno čezmerno obremenitev okolja je tudi vodnogospodarsko dovoljenje, iz katerega so razvidni normalni pogoji rabe voda in dopustna meja obremenitve okolja, kajti šele potem se lahko določi posebna raba oz. prekomerna obremenitev.
Odlok o javnem redu in miru in varstvu pred hrupom v občini Piran člen 8. Odlok o maksimalno dovoljenih ravneh hrupa za posamezna območja naravnega in bivalnega okolja ter za bivalne prostore.
varstvo pred hrupom
Izdano dovoljenje je v skladu z 8. in 11. členom odloka o javnem redu in miru in varstvu pred hrupom v občini Piran.
Odlok o maksimalno dovoljenih ravneh hrupa za posamezna območja naravnega in bivalnega okolja ter za bivalne prostore.
varstvo pred hrupom
Predmet odločanja v upravnem sporu je zakonitost odločbe upravnega organa, s katero je uporabniku dovoljena uporaba zvočnih naprav v območju, ki je posebej varovano pred hrupom in ne okoliščina, ali se je uporabnik dejansko ravnal po tej odločbi.