• Najdi
  • <<
  • <
  • 7
  • od 8
  • >
  • >>
  • 121.
    sodba I U 1351/2009
    1.6.2010
    UL0003418
    ZZelP člen 9, 9/1, 9/2, 9/4. ZGO-1 člen 211, 212, 213. Odlok o občinskih taksah v Občini Dravograd (2007) člen 1, 2, 2/2, 3. ZFO-1 člen 9.
    občinska taksa - oglaševanje na javnih mestih - grajeno javno dobro
    V konkretnem primeru je sporno, ali je podana podlaga za odmero občinske takse za oglasna sredstva. Na podlagi Odloka o občinskih taksah v občini Dravograd so takse predpisane tudi za oglaševanje na javnih mestih. Za plačilo tovrstne takse je pomembno dejstvo, da taksni predmet stoji na javnem mestu oziroma na javni površini.
  • 122.
    sodba U 2619/2008
    1.4.2010
    UL0003348
    ZFO-1 člen 9, 9/1, 46, 46/1, 46/1-2. ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-1. Odlok o komunalnih taksah v Občini Domžale (2000) člen 2, 2-4, 3, 3-5.
    komunalna taksa - odmera komunalne takse - oglaševanje na zasebnem prostoru - opredelitev javnega prostora - uporaba materialnega prava - občinski odlok - nezakonitost odloka
    Pojem javne površine določa ZGO-1 v 1.5.1. točki 1. odstavka 2. člena in jo opredeljuje kot površino, katere raba je pod enakimi pogoji namenjena vsem, kot so javna cesta, ulica, parkirišče, zelenica in podobna površina. V zadevi uporabljena določba 4. alineje 2. člena odloka z opredelitvijo javnih površin, pri katerih se ne upošteva lastništva nepremičnine, je v nasprotju z navedeno določbo ZGO-1, saj širi pojem javne površine in s tem tudi primere, za katere je občina upravičena predpisati komunalno takso kot občinsko takso iz 9. člena ZFO-1. Ta v 2. alineji 1. odstavka izrecno dopušča možnost predpisovanja takse zgolj za oglaševanje na javnih mestih.
  • 123.
    sodba U 2145/2008
    9.3.2010
    UL0003139
    ZSRT člen 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 50. ZUP člen 17, 18. Odlok o turistični taksi v Občini Bohinj člen 1, 4, 6, 10.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - odmera turistične takse - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
    Sredstva iz naslova turistične takse se porabijo namensko za dejavnosti in storitve, povezane s turizmom in določene z ZSRT. Le-te pa so na voljo vsem turistom, kar pomeni tudi zavezancem za plačilo turistične takse, ki so lastniki počitniških hiš oziroma počitniških stanovanj in lastnih plovil.

    Za odločanje o pritožbi zoper odločbo, s katerim se zavezancu naloži v plačilo turistična taksa, je pristojen župan občine kot drugostopenjski organ in ne Ministrstvo za gospodarstvo.
  • 124.
    sodba U 199/2007
    12.10.2009
    UN0020262
    ZLS člen 67. ZSRT člen 24, 24/2, 50.
    turistična taksa - izvirna pristojnost občine - rok za uskladitev splošnih aktov
    Turistična taksa je opredeljena kot namenski vir financiranja spodbujanja razvoja turizma na ravni turističnega območja (občine), zato ne more biti dvoma o tem, da gre pri uvedbi in obračunavanju turistične takse za izvirno pristojnost občine v smislu 67. člena ZLS.

    Prekoračitev roka iz 50. člena ZSRT ne vpliva na veljavnost Odloka, saj gre za instrukcijski rok.
  • 125.
    sklep U 188/2008
    9.10.2009
    UL0002906
    ZST-1 člen 34. ZPP člen 105.a. ZUS-1 člen 22, 22/1.
    umik pritožbe - neplačilo sodne takse
    Umik pritožbe ugotovi sodišče z izdajo ustreznega (ugotovitvenega) sklepa.
  • 126.
    sodba in sklep U 113/2008
    11.9.2009
    UN0020255
    ZUS-1 člen 20, 20/3, 52. ZSRT člen 23, 24.
    upravni spor - tožbena novota - turistična taksa
    Na zakonitost izpodbijane odločbe ne morejo vplivati nova dejstva in novi dokazi, ki niso bili navajani oziroma predlagani v upravnem postopku, če je stranka imela možnost navajati ta dejstva in predlagati te dokaze v postopku pred izdajo izpodbijanega akta.
  • 127.
    sodba U 2070/2008
    29.6.2009
    UL0002868
    ZSRT člen 19, 24, 50. ZLS člen 21, 67. ZUP člen 16, 233.
    turistična taksa - odmera turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
    Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS, na katero se sklicuje tožena stranka, kot tudi na podlagi 1. odstavka 233. člena ZUP, na katerega se sklicujeta tožnika, v pristojnosti župana.
  • 128.
    sodba U 1526/2008
    16.6.2009
    UL0002866
    ZSRT člen 19, 24, 50. ZLS člen 21, 67. ZUP člen 16.
    turistična taksa - odmera turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
    Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS v pristojnosti župana.
  • 129.
    sklep U 1986/2007
    20.5.2009
    UL0002779
    ZST-1 člen 34. ZPP člen 334, 334/2.
    ugovor zoper plačilni nalog - umik ugovora zoper plačilni nalog - ustavitev postopka
    Ker je tožnik ugovor zoper plačilni nalog umaknil, je sodišče postopek z ugovorom zoper plačilni nalog ustavilo, in sicer po določbi 2. odstavka 334. člena ZPP (v zvezi z 22. členom ZUS-1), ki določa, da lahko stranka umakne že vloženo pritožbo, dokler pritožbeno sodišče ne odloči o njej.
  • 130.
    sodba U 1841/2008
    2.4.2009
    UL0002787
    ZSRT člen 4, 4/1, 24, 24/1, 24/2, 24/3, 26, 26/4, 27, 27/2. Odlok o turistični taksi člen 3, 6, 6/3, 6/3-2, 7, 7/2.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - turistično območje - merila za določitev višine turistične takse
    ZSRT kot kriterij za določitev turističnega območja ne določa tudi oddaljenosti od tistih predelov (občine), v katerih je koncentracija turističnih ugodnosti in storitev največja, zato tožbeno stališče, da naj bi toženka v Odloku upoštevala ožja območja in v povezavi z njim presojala obseg ugodnosti in storitev, ki so brezplačno na voljo turistom kot merilo za določitev točk iz 4. odstavka 26. člena ZSRT, nima podlage v zakonu.

    Če se turistična razvitost, ki je ZSRT ne opredeljuje niti ne določa kot merilo za višino turistične takse, meri po številu opravljenih nočitev oziroma ležiščih v nastanitvenih objektih in številom objektov iz 7. odstavka 4. člena ZSRT, je to merilo uporabljeno zgolj v zvezi s presojo okoliščin, ki določajo vstopni prag občinam za določitev pavšalne turistične takse. ZSRT občinam prepušča določitev njene višine z upoštevanjem novih iz 4. odstavka 26. člena, pri čemer pa meril podrobneje ne konkretizira in je tudi to v pristojnosti občin.
  • 131.
    UPRS Sodba U 1211/2007-8
    2.10.2008
    UP00056780
    ZSRT člen 23, 23/1, 24, 24/3.
    turistična taksa - turistično območje - nastanitveni objekt - počitniški objekt - pavšalna turistična taksa - stalno prebivališče
    Med strankama ni sporno, da je tožeča stranka lastnik stanovanja v A., ki meri več kot 30,00 m2, in v katerem nima prijavljenega stalnega prebivališča. Po pravni ureditvi ZSRT gre za počitniško stanovanje. Sodišče ob tem opozarja na določbo 7. točke 4. odstavka ZSRT, ki pojem počitniškega stanovanja veže na „sezonsko ali občasno“ rabo. Glede na to določbo za pravni položaj stanovanja po ZSRT ni pomembna dejanska frekvenca uporabe stanovanja, temveč le to, da stanovanje ni v stalni uporabi. Po določbi 3. odstavka 24. člena ZSRT se za taka stanovanja plačuje turistična taksa v pavšalnem znesku, torej prav tako ne glede na dejansko rabo stanovanja.
  • 132.
    sodba U 2617/2007
    2.9.2008
    UL0002571
    ZST člen 32a, 32a.
    vrnitev sodne takse
    Pogoji, ki morajo biti izpolnjeni za to, da se taksa vrne, so določeni (izključno) v ZST; za primer, ko stranki skleneta sodno poravnavo pred izdajo odločbe, v 2. odstavku 32. a člena. Da se v procesni situaciji, kot je bila v obravnavanem primeru, taksa, plačana za predlog o izvršbi, obravnava kot taksa za tožbo, ZST ne določa.

     
  • 133.
    sodba U 181/2004
    19.5.2006
    UN0020144
    ZKT člen 4, 4/1, 4/1-5, 4, 4/1, 4/1-5. URS člen 125, 125.
    nevezanost sodišča na nezakonite določbe občinskega odloka - komunalna taksa
    Sodišče je po določbi 125. člena Ustave RS in 1. odstavka 3. člena Zakona o sodiščih vezano le na Ustavo RS in zakon, zato je presojalo pravilnost in zakonitost izpodbijane odločbe le ob upoštevanju ZKT, in brez upoštevanja določbe Opombe 1. k tarifni številki 2 Taksne tarife Odloka, ki po presoji sodišča ni skladna z ZKT (exceptio illegalis).

     
  • 134.
    sodba U 509/2004
    3.4.2006
    UL0002168
    ZKT člen 1, 2, 4.
    komunalna taksa - vozila za prodajo na terenu
    V obravnavanem primeru je prvostopni organ odmeril komunalno takso za vozila, ki opravljajo

    prodajo na terenu. Po mnenju sodišča je pri tem ostala nerazčiščena bistvena okoliščina, ki vpliva

    na odmero komunalne takse nerazčiščena, in sicer, ali je vozila, ki opravljajo prodajo na terenu,

    mogoče po tarifni številki 5 Tarife komunalnih taks, ki je sestavni del Občinskega odloka o

    komunalnih taksah, uvrstiti med premične gostinske prikolice, saj je po mnenju sodišča nedvomno

    pod to tarifno številko (za uporabo javnega prostora za začasne namene) treba plačati takso le za v

    tej tarifi naštete primere.
  • 135.
    sodba U 592/2004
    3.4.2006
    UL0002170
    ZKT člen 1, 4, 4.a.
    komunalna taksa - komunalna taksa za igralne avtomate
    Komunalnih taks po 4.a členu ZKT ni mogoče pobirati za storitve, za katere je dogovorjeno ali v

    tarifi predpisano neposredno plačilo. Tudi po mnenju sodišča se navedena določba nanaša na

    storitve, za katere je dogovorjeno ali v tarifi predpisano neposredno plačilo med občino in taksnim

    zavezancem, ne pa na storitve, ki jih taksni zavezanec dogovori s svojim poslovnim partnerjem, kot

    v obravnavanem primeru. Zato je dogovor, na katerega se tožnik sklicuje v tožbi, pa tudi v pritožbi,

    brezpredmeten in ne vpliva na status tožnika kot taksnega zavezanca.
  • 136.
    sodba U 176/2004
    13.1.2006
    UN0020123
    ZKT člen 4, 4/1, 4/1-9, 4, 4/1, 4/1-9.
    komunalna taksa
    Ker niti v določbah ZKT in niti v Odloku o komunalnih taksah ni podlage za sklep, da so taksni predmeti določeni za začasno uporabo javnega prostora lahko oproščeni plačila, če so kot objekti javne in komunalne infrastrukture na podlagi drugega zakona oproščeni plačila prispevka ali če je za takšne objekte plačan po drugem zakonu predpisan prispevek, po presoji sodišča tudi ugotavljanje dejstva ali je kabelsko komunikacijsko omrežje, zaradi katerega je bil prekop javne površine opravljen, objekt oziroma naprava komunalne infrastrukture, v postopku odmere komunalne takse ni potrebno.

     
  • 137.
    sklep U 2117/2002
    31.8.2005
    UL0001645
    ZST člen 36, 36/3, 12, 12/1, 12/1-3, 36, 36/3, 12, 12/1, 12/1-3. ZUS člen 23, 23/1. ZPP člen 155, 155.
    stroški postopka
    V primeru, ko gre za spor, ki se nanaša na varstvo ustavnih pravic, je tožena stranka tožeči stranki dolžna povrniti stroške postopka, v skladu s 1. odstavkom 158. člena ZPP, ki določa, da kadar tožeča stranka umakne tožbo, mora povrniti nasprotni stranki pravdne stroške, razen če jo je umaknila takoj, ko je tožena stranka izpolnila zahtevek.

     
  • 138.
    sklep U 1349/2003
    22.12.2004
    UL0001359
    ZUS člen 16, 16/1, 16, 16/1. ZPP člen 168/5, 105a, 105a/1, 168, 168/5, 105a, 105a/1, 168.
    pravna oseba - sodna taksa
    Pri odločanju o oprostitvi plačila sodnih taks pravne osebe mora sodišče upoštevati premoženjsko, finančno in likvidnostno stanje stranke (6. odstavek 168. člena ZPP). Sodišče lahko torej pravno osebo v upravnem sporu v skladu z določilom 105. a člena ZPP v zvezi s 1. odstavkom 16. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 65/97 - popravek in 70/00, v nadaljevanju ZUS), po katerem se za vprašanja postopka, ki niso urejena s tem zakonom, primerno uporabljajo določbe ZPP, oprosti plačila sodnih taks le za tožbo, nasprotno tožbo, predlog za obnovo postopka, predlog za vrnitev v prejšnje stanje, predlog za zavarovanje dokazov ter predlog za poskus poravnave, ne pa za pritožbo zoper sodbo Upravnega sodišča. ZUS ne pozna instituta napovedi pritožbe, zato tožeče stranke ni mogoče oprostiti plačila sodnih taks za pritožbo zoper sodbo upravnega sodišča RS.

     
  • 139.
    sodba U 2076/2003
    22.11.2004
    UL0001560
    ZUS člen 60, 60/1, 60/1-3.
    komunalna taksa
    z določbo se v upravnem postopku lahko odloča samo o tistem, za kar obstaja zakonsko pooblastilo. Tega pa za nalog, kakršen je obravnavani, ni in zato ne sodi v njen izrek. Popolnoma nepravilen izrek odločbe je takšna absolutna bistvena kršitev določb postopka, da je potrebno odločbo odpraviti, ne glede na razloge, naveden v obrazložitvi. Za odločanje o zahtevi tožnikov za odmero komunalnega prispevka je skladno z določbami Zakona o stavbnih zemljiščih, bistven njun položaj investitorjev in s tem povezana veljavnost (pravnomočnost) lokacijskega dovoljenja.

     
  • 140.
    sklep U 783/2004
    2.11.2004
    UL0001208
    ZST člen 14, 14/1, 14, 14/1. ZPP člen 105a, 168, 168/5, 105a, 168, 168/5.
    pravna oseba - sodna taksa
    Tožeča stranka je vložila predlog za oprostitev plačila sodnih taks za pritožbo. Glede na določilo 105.a člena ZPP pravne osebe ni mogoče oprostiti plačila sodnih taks za pritožbo, zato je sodišče zavrnilo predlog tožeče stranke za oprostitev plačila sodnih taks za pritožbo, saj za navedeno taksno oprostitev v zakonu ni pravne podlage.

     
  • <<
  • <
  • 7
  • od 8
  • >
  • >>