ukrep gradbenega inšpektorja - sklep o ustavitvi postopka - upravni spor - pravni interes za tožbo - zavrženje tožbe
Tožnica je bila v inšpekcijskem postopku inšpekcijska zavezanka. Ker je bil s sklepom postopek proti njej ustavljen, tožnica s tožbo ne more uveljavljati kakšne svoje pravice ali pravne koristi, ki bi ji bila z ustavitvijo postopka kršena oziroma ji ne bi bila priznana, oziroma se z izpodbijanim upravnim aktom ne posega v pravni položaj tožnice. Ker se v tem primeru obravnava zgolj zakonitost izpodbijanega prvostopenjskega upravnega akta, sodišče ne more upoštevati tožbenih navedb, ki se nanašajo na uporabo objekta, in na nemožnost legaliziranja uporabe nepremičnine.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - navajanje neresničnih podatkov - načelo materialne resnice - pravica navesti dejstva ter predlagati dokaze - posebni ugotovitveni postopek
Ker tožnik s tekom postopka pred organom za brezplačno pravno pomoč in z ugotovitvami tega postopka v nasprotju z določbami ZUP ni bil seznanjen, v tem postopku tudi ni mogel postaviti nasprotnih trditev in predlagati dokazov.
ZUS-1 člen 2, 36, 36/1, 36/1-4. ZSRib člen 28, 28/4.
ribolov - disciplinski ukrep - prepoved ribolova - nosilec javnih pooblastil - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - posamični upravni akt
V obravnavani zadevi ne gre za odločbo, izdano v izvrševanju upravne funkcije, ali za odločbo, izdano v upravni zadevi, ker ne gre za odločanje o pravici stranke na področju upravnega prava, temveč za izrek disciplinskega ukrepa, ki ga je ribiška družina izrekla tožniku v disciplinskem postopku.
Ribiška družina ni nosilka javnih pooblastil v zvezi z izvajanjem disciplinskih postopkov. Javna pooblastila so sicer ribiški družini s koncesijskim aktom podeljena, vendar se nanašajo zgolj za izvajanje ribiškega upravljanja v ribiških okoliših.
davčna izvršba - davčna izvršba na dolžnikova denarna sredstva - denarna sredstva pri bankah oziroma hranilnicah - odgovornost za opuščeno odtegnitev in izplačilo - prednost dospele davčne obveznosti - v ustrezen register vpisana zastavna pravica
Evidenca o zagotavljanju prednostnega vrstnega reda po ZIZ, ki jo interno sestavlja banka sama, ne ustreza pojmu ustreznega registra iz drugega odstavka 94. člena ZDavP-2.
V obravnavanem primeru gre za nepriznavanje odbitka vstopnega DDV na podlagi računov, za katere prvostopenjski organ ugotavlja, da jih je izdal neplačujoči gospodarski subjekti oz. „mising traderji“, tožniku pa predvsem očita, da nima verodostojne poslovne dokumentacije, iz katere bi bilo razvidno, da so bile zaračunane storitve resnično opravljene s strani izdajateljev računov ter iz objektivnih okoliščin zaključuje, da je tožnik vedel oz. bi moral vedeti, da sodeluje pri goljufivih transakcijah, katerih namen je pridobitev davčnih ugodnosti ter mu odbitek vstopnega DDV iz tega naslova ne gre.
žrtev vojnega nasilja - zahteva za priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - otrok, katerega starš je umrl, bil ubit ali pogrešan - pravnomočno razsojena stvar - isti zahtevek
Ker je bilo o zahtevku tožnice, da se ji prizna status žrtve vojnega nasilja, že pravnomočno odločeno z zavrnilno odločbo in se dejansko stanje ali pravna podlaga, na katero se opira zahtevek, ni spremenila, je upravni organ ravnal pravilno, ko je kasneje vložen zahtevek tožnice zavrgel.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca - primerno stanovanje
Tožnica ne prereka velikosti celotne stanovanjske površine 147,10 m2, ki presega normativ primernega stanovanja, ki znaša 55 m2 (preseženi normativ znaša 92,10 m2) in katerega vrednost m2 znaša na področju tožničine regije 202 EUR (marec 2011). Vrednost površine stanovanjske hiše, ki presega normativ primernega stanovanja, je tako 18.604,20 EUR (cenzus znaša 13.771,230 EUR oziroma 60 osnovnih zneskov minimalnega dohodka - 23. člen ZSV).
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 23, 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba - nekmetijska raba - avtocesta v gradnji
Razlog nastanka nekmetijske rabe površin (v obravnavanem primeru gradnja avtoceste) na same ugotovitve kontrole ne vpliva in tudi ni pravno pomemben. Nesporno namreč je, da je bila dejanska površina v kmetijski rabi na dan 13. 8. 2008 manjša od prijavljene površine na obrazcu D, česar ne more spremeniti niti ugotovitev kontrolnega pregleda z dne 30. 8. 2008 o ugotovljeni manjši površini zemljišč v nekmetijski rabi. Tožnik bi lahko po tem, ko je ugotovil, da je dejanska površina zemljišč v kmetijski rabi manjša od prijavljene površine, pri prvostopenjskem organu tudi umaknil svoj zahtevek za plačilo za ukrep OMD v tem obsegu, česar po podatkih spisa ni storil. Iz materialnopravnih predpisov, ki veljajo za obravnavani primer, pa ne izhaja, da bi upravni organ v primeru oprave večih kontrol z različnimi ugotovitvami pri svojem odločanju moral uporabiti ugotovitve tiste kontrole, ki so za vlagatelja zahtevka za plačilo za ukrep OMD ugodnejše.
Glede vsebinskega reševanja zahteve za prevzem preostalih nepremičnin se sodišče strinja z upravnim organom, da je na razlastitvenem zavezancu trditveno in dokazno breme, da bi zaradi razlastitve preostale nepremičnine zanj izgubile gospodarski pomen - kar je tisto pravnotvorno dejstvo, na podlagi katerega je s tako zahtevo lahko uspešen. Za to oceno so po mnenju sodišča lahko relevantni tudi povečani stroški gospodarskega izkoriščanja preostalih nepremičnin; če se ti prekomerno povečajo, ima to lahko tudi za posledico, da preostale nepremičnine za lastnika nimajo več gospodarskega pomena. Če povečanje stroškov izkoriščanja preostalih nepremičnin ni tolikšno, a je še vedno tako, da lahko vpliva na zmanjšano vrednost preostale nepremičnine, je lahko to pravno upoštevno v okviru določanja odškodnine po 105. členu ZUreP-1.
Vprašanje pravočasnosti zahtevane razlastitve je bilo predmet prve faze razlastitvenega postopka, ki se je zaključila z odločbo, s katero je bila dovoljena uredba razlastitvenega postopka.
V skladu z načelom zaslišanja stranke se stranka izjavlja o ugotovitvah organa in tako lahko podaja ustrezne procesne predloge in s tem varuje svoj pravni položaj. Če so v postopku udeležene stranke z nasprotnimi interesi, pa velja kontradiktornost tudi med strankami. Stranki mora biti dana možnosti, da se izjavi o rezultatu dokazovanja po končanem ugotovitvenem postopku.
brezplačna pravna pomoč - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoč - vsebina prošnje - nepopolna prošnja
Da bi se o prošnji prosilca za brezplačno pravno pomoč lahko odločalo, mora takšna prošnja vsebovati rubrike s podatki, potrebnimi za presojo, kot jih določa tretji odstavek 32. člena ZBPP.
razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - pogoji za razveljavitev po nadzorstveni pravici - okoljevarstveno dovoljenje - razlaga dejanskega stanja
Razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici je mogoča v primeru, če je bil z njo očitno prekršen materialni predpis. Takšno nepravilno ravnanje upravnega organa je mogoče ugotoviti že na prvi pogled le, ko je uporaba predpisa povsem jasna in nedvoumna ter sama po sebi ne omogoča različnih razlag niti v povezavi z drugimi predpisi. V nasprotnem primeru presoja očitne kršitve materialnega prava dejansko postaja presoja o nepravilni uporabi materialnega prava, kar sodi v pristojnost odločanja v okviru rednega pravnega sredstva, to je pritožbe.
nujna brezplačna pravna pomoč - dodelitev nujne brezplačne pravne pomoči - stečajni postopek - ugotovitev obstoja prerekane terjatve
V postopku dodelitve BPP je treba ugotoviti resnično dejansko stanje in v ta namen ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za zakonito in pravilno odločbo. Tudi specialna določba prvega odstavka 37. člena ZBPP, po kateri mora pristojni organ za BPP pri odločanju o prošnji upoštevati načelo hitrosti in ekonomičnosti postopka, organu za BPP ne dopušča odločanja v nasprotju z določbo 8. člena ZUP.
ZBPP člen 3, 3/2, 11, 11/3, 12, 12/1, 13, 13/25, 26. ZFPPIPP člen 233, 233/6.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - predujem za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka - oprostitev plačila predujma - finančni pogoj
Okoliščine, ki so podlaga za začetek stečajnega postopka, same po sebi ne zadoščajo za izkazovanje izpolnjevanja pogoja finančne nezmožnosti plačila predujma. Zato je organ za BPP pravilno upošteval določbe ZBPP, ki se sicer nanašajo na finančno stanje prosilca kot pogoja za upravičenost do dodelitve BPP.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka VI, VII, VIII.
koncesija - javni razpis - javna veterinarska služba - merila za izbor koncesionarja - izpodbijanje določb javnega razpisa
Določbe Javnega razpisa za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije so po presoji sodišča v celoti utemeljene na določbah Uredbe o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev in so v skladu s pooblastili VURS iz omenjene uredbe.
dohodnina - davčna osnova - normirani odhodki - potrdilo o ugotavljanju davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov - registrirana dejavnost - vpis v davčni register
Pogoji, kot so določeni v tretjem odstavku 48. člena ZDoh-2, so po svoji vsebini takšni, da se lahko uporabijo le pri zavezancih, ki opravljajo registrirano dejavnost. Tožnik se zato ob utemeljevanju svoje zahteve za izdajo potrdila o ugotavljanju davčne osnove pri dohodku iz dejavnosti z upoštevanjem normiranih odhodkov po omenjeni določbi ZDoh-2 ne more uspešno sklicevati na vpis v davčni register, če ni hkrati vpisan tudi v drug ustrezen register.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka II.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - denarna socialna pomoč - izredna brezplačna pravna pomoč
Tožeča stranka je v prošnji za dodelitev brezplačne pravne pomoči navedla, da je prejemnica denarne socialne pomoči, zato bi morala tožena stranka najprej zahtevati dopolnitev njene nepopolne vloge v zvezi z navedbo, da prejema denarno socialno pomoč (odločba pristojnega centra za socialno delo). Šele če bi ugotovila, da socialne pomoči kot jo opredeljuje 2. odstavek 12. člena ZBPP ne prejema, bi lahko nadaljevala z ugotavljanjem njenega premoženjskega stanja.
ZBPP člen 24, 34. ZIZ člen 52. ZUS-1 člen 64, 64/4.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - očitno nerazumna zadeva - rubež denarnih sredstev dolžnika pri banki - odškodninska odgovornost banke - rok za izdajo upravne odločbe v ponovljenem postopku
Sam način izvršitve sklepa o izvršbi s strani banke ne more predstavljati protipravnega ravnanja kot enega izmed pogojev potrebnih za uveljavljanje odškodninske odgovornosti.
SZ člen 29, 29/2. ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1, 66/1-6.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s pogoji prostorskega akta - soglasje sosednjega lastnika - pravica graditi - etažna lastnina - soglasje etažnih lastnikov - legalizacija objekta
Obravnavana gradnja ni skladna s prostorskim aktom, po katerem si mora investitor, ko gre za odmik, ki je manj kot 4 m od sosednje parcelne meje, pridobiti soglasje lastnika parcele. Tožnik pa za gradbeni poseg, s katerim je bilo poseženo v konstrukcijske elemente stavbe, tudi ni pridobil soglasja vseh etažnih lastnikov (2. odstavek 29. člena SZ).