• Najdi
  • <<
  • <
  • 10
  • od 15
  • >
  • >>
  • 181.
    sodba IV U 196/2012
    25.10.2012
    UC0030489
    ZLV člen 51, 72, 72/2.
    lokalne volitve - zavrnitev kandidature za župana - pogoji za vložitev kandidature - postopek za določitev kandidatov - tajno glasovanje
    Vlagatelj kandidature mora sam izkazati, da je izpolnil vse zakonsko določene pogoje, volilna komisija je pristojna le v primeru, če ugotovi formalne pomanjkljivosti, zahtevati njihovo odpravo, sicer pa mora, če ugotovi, da zakonski pogoji za vložitev kandidature za župananiso izpolnjeni, kandidaturo zavrniti.
  • 182.
    sodba I U 794/2012, enako tudi I U 1512/2012
    25.10.2012
    UL0006779
    ZPNačrt člen 77, 77/1.
    komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - priključitev na javni vodovod - zagotavljanje gradnje komunalne opreme - prenos lastninske pravice na zasebnem vodovodu
    Odločba o odmeri komunalnega prispevka ne more biti pravni naslov za prenos lastninske pravice na zasebnem vodovodu, tudi če bi bila odmera komunalnega prispevka zakonita, saj določba prvega odstavka 77. člena ZPNačrt, po kateri gradnjo komunalne opreme zagotavlja občina, ne pomeni, da lahko občina odloča tudi o prehodu zasebnih vodovodov v njeno last.
  • 183.
    sodba I U 135/2012
    23.10.2012
    UL0007032
    Odlok o občinskem prostorskem načrtu Mestne občine Ljubljana – izvedbeni del člen 60, 104, 104/2.
    postavitev objekta za oglaševanje - soglasje za postavitev objekta za oglaševanje - oglaševanje na javnem mestu - oglaševanje na zemljišču v zasebni lasti
    Stranka mora pridobiti dovoljenje za oglaševanje le v primeru oglaševanja na javnem mestu. Po presoji sodišča določb Odloka o oglaševanju, ki se nanašajo na pridobitev dovoljenj občine za postavitev objekta za oglaševanje, ni mogoče razlagati na način, da je treba takšno dovoljenje pridobiti tudi, kadar gre za postavitev oglasnih objektov na zasebnih zemljiščih.
  • 184.
    sodba II U 278/2012
    17.10.2012
    UM0011299
    ZLS člen 46, 46/1.
    referendum - razpis referenduma - pobuda volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma - pogoji za razpis referenduma - splošni akt - posamični akt
    Odloka, v zvezi s katerima zahteva tožnica razpis referenduma, se nanašata na ustanovitev javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda. Odloka sta tako posamična akta, o vsebini katerih referendum ni dopusten.
  • 185.
    sodba IV U 56/2012
    19.6.2012
    UC0030447
    ZLS člen 33, 33/6. Statut Občine Dobje člen 12, 12/3, 14, 15.
    razrešitev člana sveta zavoda - imenovanje nadomestnega člana - postopek razrešitve
    Sporna odločitev o razrešitvi člana sveta zavoda je bila sprejeta po postopku in na način, ki ga prepisujeta Statut občine in Poslovnik Občinskega sveta, zato ob upoštevanju vseh v upravnem sporu znanih okoliščin in narave funkcije, na katero se nanaša sporna razrešitev, sodišče ne vidi podlage za v tožbi zatrjevano nezakonitost razrešitve člana sveta zavoda, pri čemer razlogov, zaradi katerih je bila razrešitev predlagana, sodišče ne more presojati.
  • 186.
    sodba II U 236/2011
    13.6.2012
    UM0011050
    ZUP člen 235.
    vrtec - plačilo za program vrtca - znižano plačila vrtca - pravočasnost pritožbe - obseg presoje v upravnem sporu
    Tožnica s tožbo izpodbija procesno odločitev, zaradi česar je tudi sodišče v upravnem sporu dolžno preveriti le utemeljenost oz. pravilnost procesnih razlogov (vložitev pritožbe po preteku pritožbenega roka), medtem ko tožbeni ugovori, ki se nanašajo na odločitev ob znižanju plačila vrtca niso in ne morejo biti predmet sodne presoje in so zato neutemeljeni.
  • 187.
    sodba IV U 280/2011
    8.5.2012
    UC0030435
    ZGos člen 12. Pravilnik o merilih za določanje podaljšanja obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost na območju občine Luče člen 4.
    gostinstvo - obratovalni čas gostinskega lokala - podaljšani obratovalni čas
    Že v prvostopenjski upravni odločbi so navedena vsa listinsko izkazana dokazila (zapisnik z dne 13. 3. 2012, uradne poizvedbe pri pristojnih organih) o tem, da gostinski obrat s poslovanjem ni kršil javnega reda in miru, in da ni v nobenem prekrškovnem postopku. Tožena stranka pa je s pritožbeno odločbo dovolila poslovanje gostinskemu obratu (kmetiji) v skladu s pravilnikom, ki določa merila za določanje obratovalnega časa in ni sledila predlaganemu daljšemu časovnemu poslovanju prijavitelja.
  • 188.
    sodba I U 44/2012
    19.4.2012
    UL0005906
    Odlok o občinskem prostorskem načrtu Mestne občine Ljubljana – izvedbeni del člen 60, 104, 104/2.
    soglasje za postavitev objektov za oglaševanje - oglaševanje na javnem mestu - oglaševanje na zemljišču v zasebni lasti
    Iz določb OPN izhaja, da mora stranka pridobiti dovoljenje za oglaševanje le v primeru oglaševanja na javnem mestu. Od okoliščine, ali gre za oglaševanje na javnem mestu ali pa na stavbi v zasebni lasti je torej odvisna izdaja dovoljenja na podlagi Odloka o oglaševanju.
  • 189.
    UPRS sodba I U 884/2011
    18.4.2012
    UL0012569
    ZUP člen 9, 9/1, 138, 138/1, 207. ZJC člen 82, 82/1. URS člen 15, 15/3, 33, 34.
    ukrep občinske uprave - odstranitev drevesa - poseg v lastninsko pravico - načelo zaslišanja stranke
    Glede možnosti sodelovanja v upravnem postopku pred izdajo prvostopenjske odločbe ima tožeča stranka prav, da bi moralo biti iz podatkov v spisu nedvoumno razvidno, da je bila tožeča stranka obveščena o začetku postopka v zvezi z možnostjo odstranitve oreha in o ogledu, ki ga je opravila uradna oseba na kraju samem, zato da bi tožnica imela možnost, da se pred izdajo odločbe izjavi o dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo. Vendar pa v tem primeru ni šlo za absolutno bistveno kršitev določb postopka glede na to, da je upravni organ vse bistvene elemente utemeljitve izpodbijanega akta vključil v prvostopenjsko odločbo, in je tožeča stranka imela možnost in jo je tudi izkoristila, tako da je vse ugovore podala v pritožbi zoper prvostopenjsko odločbo, o kateri je odločal drugostopenjski organ.

    Poseg v lastninsko pravico tožnice je primeren, ker je z njim možno doseči legitimen cilj, torej odpraviti ogrožanje prometa in tožnica po oceni sodišča ni uspela z listino, ki jo je priložila v pritožbenem postopku, dokazati, da ukrep ni nujen v tem smislu, da ne bi bilo mogoče z milejšim ukrepom doseči zavarovanja prometa na cesti niti milejšega posega sploh ni predlagala.
  • 190.
    sodba III U 40/2011, enako tudi III U 41/2011, III U 42/2011
    13.4.2012
    UN0020802
    ZUP člen 67, 67/2. ZGos člen 12, 12/1, 12/3. Pravilnik o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost člen 11, 12, 13. Odlok o merilih za določitev podaljšanja obratovalnega časa gostinskih obratov v Občini Piran člen 3, 3-4, 5, 5/2.
    gostinstvo - obratovalni čas gostinskega lokala - podaljšani obratovalni čas - pogoji za izdajo soglasja - izkazanost najemnega razmerja - zavrženje vloge
    Tožena stranka je vlogo za izdajo soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času neutemeljeno zavrgla kot nepopolno. Glede na določbe Pravilnika o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost in občinskega odloka namreč ni upravičena in dolžna ugotavljati lastništva oziroma najemnega razmerja prostorov gostinskega obrata, saj spada to dejstvo v zasebnopravno sfero stranke.
  • 191.
    sodba in sklep I U 1373/2011
    11.4.2012
    UL0005967
    ZVrt člen 32. ZUS-1 člen 28. ZUP člen 222, 255.
    plačilo vrtca - plačilo programa vrtca - oprostitev plačila - izpolnjevanje pogojev - molk organa - preuranjena tožba
    Na podlagi 32. člena ZVrt in na njegovi podlagi izdanega Pravilnika o plačilih staršev za programe vrtcev občina krije del cene programa za otroke, katerih starši imajo na njenem območju stalno prebivališče in za otroke, ki imajo na njenem območju stalno prebivališče skupaj z enim od staršev. Tožnica je navedene pogoje izpolnjevala, zato je tožena stranka za obdobje od 1. 5. 2011 do 31. 7. 2011 pravilno izdala izpodbijano začasno odločbo, s katero je vlogi tožnice za citirano obdobje ugodila.
  • 192.
    sodba I U 518/2011
    4.4.2012
    UL0006314
    ZSRT člen 19, 20, 20/2, 21, 24. ZLS člen 67.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - izvirna pristojnost občine - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi - merila za določitev višine turistične takse
    Pri turistični taksi gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom URS občina uvede na podlagi zakona - v konkretnem primeru ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je o zadevi v pritožbenem postopku odločal pristojen organ (župan).

    Zakonski pogoji in pooblastilo za določitev občinske takse so določeni v ZSRT. Občinam pa je prepuščena odločitev, ali bodo takso uvedle, ter določitev višine turistične takse v razponu (med 3 in 11 točkami - prvi odstavek 26. člena ZSRT). Pogoji so navedeni in opredeljeni v drugem odstavku 24. člena ZSRT na način, da ni mogoče govoriti o možnosti arbitrarnega odločanja s strani občine in s tem o kršitvi načela pravne države.
  • 193.
    sodba II U 97/2012
    14.3.2012
    UM0011080
    ZLS člen 47.
    referendum - razpis referenduma - pobuda volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma - podpisi volivcev
    Podpora volivcev je materialni pogoj, ki mora biti izpolnjen ob izteku roka za vložitev pobude volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma. Ta materialni pogoj je podan, če je podpora volivcev izkazana s seznamom podpisnikov, ki vsebuje vse zahtevane osebne podatke podpornikov pobude.
  • 194.
    sodba III U 517/2010
    2.3.2012
    UN0020741
    ZVO-1 člen 46, 46/1, 46/2. ZPNačrt člen 11, 11/2, 11/2-1, 11/2-2, 11/2-3. ZLS člen 21, 21-3. ZUP člen 42, 42/2, 43.
    celovita presoja vplivov na okolje - planski akt občine - - izgradnja igrišča za golf - omilitveni ukrepi - nadomestna kmetijska zemljišča - stranka v postopku - podaljšanje roka za dopolnitev vloge
    Mestna občina Koper in Občina Izola sta bili pravilno vključeni v predmetni upravni postopek, saj večina predvidenih nadomestnih kmetijskih zemljišč leži na njunem območju, občine pa so pristojne za določanje rabe prostora in pogojev za umeščanje posegov v prostor na njihovem območju.
  • 195.
    sodba IV U 262/2010
    17.1.2012
    UC0030319
    Odlok o občinskih taksah v Mestni občini Koper člen 8, 10. ZFO-1 člen 9. ZUP člen 210, 237, 237/2.
    taksa za oglaševanje na javnih mestih - odmera takse - izrek odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
    Izpodbija se odmerna odločba plačila občinske takse, obračunane za 4 leta nazaj, kar ni v skladu z določbama 8. in 10. člena Odloka o občinskih taksah v Mestni občini Koper, kjer je določeno plačilo takse vnaprej za prvo tromesečje tekočega leta oziroma tako kot je določeno v dovoljenju. Utemeljen je tudi tožbeni ugovor, da je bil Odlok uporabljen za nazaj, čeprav je začel veljati šele 1. 1. 2007 in da je neutemeljeno zaračunavanje občinske takse zaradi poteka morebitnega zastaranja.

    Iz razlogov odločbe tudi ni mogoče ugotoviti dejanske plačilne obveznosti za posamezni taksni predmet in ni mogoče preveriti njene pravilnosti, niti skupnega števila točk po odločbi, ker ni določno razvidno, kako je prišlo do skupnega števila 12.240 točk. Iz odločbe ni neposredno razvidno, kolikšna je vrednost točke, in katera je pravna podlaga oziroma sklep pristojnega organa za določitev vrednosti taksne točke, glede na to, da tudi priloženi obračuni, na katere se odločba sklicuje v 3. točki izreka, teh okoliščin ne pojasnjujejo.
  • 196.
    sodba I U 439/2011
    8.12.2011
    UL0005389
    ZVrt člen 32. Pravilnik o plačilih staršev za programe v vrtcih člen 3, 16, 16/1, 16/2, 16/3, 18, 18/1, 18/2.
    vrtec - plačilo za program vrtca - uvrstitev v plačilni razred - premoženje družine - spremenjeni dohodki v tekočem letu
    Kljub temu, da vloga in odločanje o znižanem plačilu vrtca temeljita na letnem dohodku družine v preteklem koledarskem letu, to ne more pomeniti, da organ ne sme upoštevati spremenjenih okoliščin na strani zavezanca za plačilo, če te vplivajo na višino dohodka, relevantnega za ugotavljanje višine obveznosti staršev za plačilo programa v vrtcu.
  • 197.
    sklep I U 1423/2011
    17.8.2011
    UL0004842
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2. ZLS člen 32, 41.
    nadzorni odbor občine - sklep o imenovanju članov odbora - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
    Sklep o imenovanju nadzornega odbora ne po vsebini in ne po obliki ni upravni akt oziroma akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu. ZLS (in tudi ne kakšen drug zakon) namreč ne določa, da bi bilo imenovanje oziroma razrešitev članov nadzornega odbora upravna stvar glede na drugi odstavek 2. člena ZUP. Članstvo v nadzornem odboru namreč ne pomeni uresničevanje pravice posameznika oziroma posameznikov, temveč uresničevanje zakonsko določene pravice organa - v obravnavanem primeru občinskega sveta -, ki imenuje člane nadzornega odbora. Pri tem tudi ni pomembno, da so tožniki že bili imenovani za člane nadzornega odbora, saj jim je mandat prenehal ex lege s prvo sejo novo izvoljenega sveta glede na prvi oziroma drugi odstavek 41. člena ZLS. Članstvo v nadzornem odboru torej ni pravica ali neposredna pravna korist tožnikov, kar pa posledično pomeni, da izpodbijani sklep ni posegel v pravno varovan položaj tožnikov.
  • 198.
    sklep I U 1322/2011
    19.7.2011
    UL0006137
    ZUS-1 člen 2, 5, 36, 36/1, 36/1-6. ZLS člen 37a, 37a-6.
    upravni spor - tožba zaradi molka organa - pravni interes - ugotovitev prenehanja mandata župana - zavrženje tožbe
    Tožnik glede ugotovitve prenehanja mandata župana kot občinski svetnik ne varuje pravic in interesov, ki jih v tej funkciji ima.
  • 199.
    sodba I U 747/2010
    13.7.2011
    UL0004647
    ZVrt člen 32, 32/1, 32a, 32a/1, 32a/2. Pravilnik o plačilu staršev za programe v vrtcih člen 8, 8/1, 9.
    vrtec - plačilo za program vrtca - uvrstitev v plačilni razred - premoženje družine - kapitalski delež
    Kapitalskega deleža ni mogoče upoštevati kot dela premoženja družine, če je upravni organ pred tem pri ugotavljanju višine vseh dohodkov upošteval tudi dohodek, ki izvira iz imetništva kapitalskega deleža.
  • 200.
    sodba II U 358/2009
    6.7.2011
    UM0010704
    Pravilnik o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij člen 19.
    gostinstvo - obratovalni čas gostinskega lokala - podaljšani obratovalni čas - preklic soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času - kršitve javnega reda in miru - obrazložitev odločbe - opis ugotovljenih kršitev
    V obrazložitvi odločbe je naveden datum ugotovljenih kršitev, izrečene sankcije, pravna podlaga za izrek sankcij, naveden pa je tudi kršitelj, zato je neutemeljen ugovor, da odločba ni ustrezno obrazložena.
  • <<
  • <
  • 10
  • od 15
  • >
  • >>